Sid Meier's Civilization: Desková hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 626x (Seznam vlastníků)

Sid Meier's Civilization: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Průzkumník

Zdravím, chci se zeptat jak je to s průzkumníkem ve 3. fázi, tj. správa města. Když se rozhodnu třeba pro stavbu budovy, a průzkumník stojí na políčku které přidává 1 produkce a je tam i surovina(třeba obilí), tak produkci dostanu určitě, ale dostanu i surovinu? I když sem se nezabýval těžbou? Stejně tak když se zaměřím na kulturu, dostanu od průzkumníka surovinu? Nebo se musím zabývat těžbou v tom městě aby průzkumník vytěžil surovinu?

Jde o to, jestli průzkumník přidá všechny symboly co jsou zobrazeny, nebo jen ty, na které se město zaměří? Předem díky za odpověď
19.2.2013 11:54:58

Průzkumník
Přidá v každé fázi pouze to, na co se město zaměří. Tzn. ve třetí fázi nedostaneš vše, ale buď kladiva, nebo surovinu.
Navíc kladiva připočteš k těm z města dohromady, ale surovinu vytěžíš pouze jednu, buď z města nebo z daného průzkumníka.

19.2.2013 12:05:35

Průzkumník
Díky, myslel jsem si to a tohle mě utvrdilo. Moc díky

19.2.2013 12:50:30

Tangram
To nie sú kladiva ,ale skrutky (šrouby)!

19.2.2013 13:56:41

springb
Já si nemůžu pomoc, ale pořád tam vidím kladiva :). Ale i kdyby to byly srpy, tak to na podstatě věci nic nemění. Můžeme tomu klidně říkat i Produkce nebo Výroba :)

19.2.2013 14:06:07

...
Podle mě je to taky kladivo. Ještě jsem neviděl šroubek, který by měl větší část bez závitu a ještě by byl na špičce širší a postupně by se ztenčoval k hlavičce. Takový šroubek by byl podle mě hodně k ničemu :). Ale ve výsledku je to opravdu jedno. Jen mě to zaujalo natolik, že jsem si našel na BGG obrázek a na maximum ho přizoomoval :)

19.2.2013 14:18:42 | Upraveno autorem (porovnej)

taky se přikláním
ke kladívkové teorii. A stejně jako Beholder jsem si to hledal na BGG :))

19.2.2013 14:19:16 | Upraveno autorem (porovnej)

taky se přikláním
EDIT: double post, nevím, proč...

19.2.2013 14:19:16 | Upraveno autorem (porovnej)

:-)
Na hlave toho kladiva je taký biely oblúčik ktorý pekne označuje hranu kam sa zakladá vidlicový kľúč :-) páni nehádajte sa ,je to skrutka celkom evidentne. Stavíme sa ???

Beholder: Skrutky ktoré majú väčšiu časť bez závitu sú celkom bežné a to že vyzerá akoby na jednom konci bola užšia je optický klam ktorý vzniká pri pohlade na skrutku pod uhlom.

19.2.2013 14:46:18

springb
http://www.boardgamegeek.com/image/818419/sid-meiers-civilization-the-board-game?size=original

To co vypadá jako závit, je ve skutečnosti rukojeť, oblouček nahoře není ploška pro klíč, ale jádro toho oboustranného kladiva.
Ale už chápu, kde se vzal ten šroub, já si to nikdy tak neprohlížel, takže ty tzv. závity jsem tam nikdy neviděl.

Ono taky vzhledem k tomu, že se jedná o výrobu, tak to musejí být kladiva ... kladivy se většinou něco "vyrábí", kdežto šrouby slouží jako spojovací materiál, čili jde o nástroj, ne o komponentu.

Poslední argument: šroub, který se zúžuje směrem k hlavě, by asi nebyl moc funkční.

Takže se klidně vsadím o náklad čokolády za 100,- Kč dle vlastního výběru výherce, že jsou to kladiva :).

19.2.2013 14:55:58 | Upraveno autorem (porovnej)

:-)
Berte to prosím celé s humorom, lebo ja to tak berem :-) to čo tu píšeme sú len naše dohady, musel by sa k tomu vyjadriť niekto z tvorcov hry, bohužial po anglicky neviem, ale už ma to celkom zaujíma ako to vlastne je.

19.2.2013 15:08:55 | Upraveno autorem (porovnej)

Springb
Nejsem řemeslník ani kutil, ale mám za to, že klíčem se utahuje matka a ne šrouby :).

Obrázek, který postnul Tangram jasně ukazuje, že se nejedná o optický klam.

Kdyby to bylo technicky možné a existoval by někdo kdo může potvrdit co to je, tak se vsadím o cokokoliv

19.2.2013 15:13:26

springb
:)) ... samozřejmě že to beru s humorem, ale na kladivech trvám :D.

19.2.2013 15:29:31

ad klíč
Pokud se šroub zašroubovává do pevné matky nebo do závitu v materiálu a má třeba šestihranou hlavici (nebo jinou hlavici vhodnou pro klíč), tak se klíčem utahuje šroub. Někdy se dvěma klíči do protisměru utahuje zároveň šroub a zároveň matka aby se ani jedno nemělo šanci protáčet.

To jen na doplnění kutilství.

19.2.2013 15:52:09

Tak to mě zaujalo:)
a šla jsem nakouknout do krabice a pro lupu:). Skutečně to trochu připomíná šroub, jenže šrouby mají závit až nahoru pod hlavici, která je šestihraná (jak všichni víte), měla by na obrázku tu šestihrannost teda připomínat, což zmíněný oblouček teda nepřipomíná a navíc není ta hlavička plochá:)

Jsem taky pro kladivo, i když ta ručka teda dost připomíná závit:)

19.2.2013 15:55:42

to Elis
Dlouhé šrouby nemají většinou závit až pod hlavici, ale jen na konci ;).
...
Ale aby byli všichni spokojeni, tak bych řekl, že je to kladivo se závitem na toporu, které se v případě potřeby může použít jako velký šroub :D.

19.2.2013 16:01:05

to Kren
No já koukla i do našich zásob šroubků(plná krabička, největší tak 6cm) a všechny měly závit až pod hlavičku:)
Ale samozřejmě neznám vyčerpávající nabídku šroubů a věřím, že jsou různé:-)))

19.2.2013 16:15:43

Súťaž
Tak ako pred časom Kren vyhlásil súťaž o krabicu Studenej vojny, tak by stálo za zváženie vyhlásiť súťaž o krabicu Civilizácie. Súťažná otázka by mohla vyzerať napríklad takto.

Na uvedenom obrázku je:

a) Kladivo

b) Skrutka


http://www.126fan.sk/eshop/index.php?main_page=popup_image&pID=269&zenid=0a1aca834dd6a0f1a35d2633530f0e8b

19.2.2013 17:25:44

springb
No ještě tomu chybí taková maličkost. Někdo kdo zkontaktuje grafika civky, aby zjistil správnou odpověď a hlavně zasponzoruje tu výhru :)

EDIT: Aha, ten odkaz jsem si rozklikl až později :). No nic, já si stále myslím, že by šroubek neměl být na špičce hrubší než u hlavičky. Něco mi říká, že by se hrozně blbě šrouboval. Dokonce ani ten, který jsi tu postoval to tak nemá. :)

19.2.2013 17:33:45 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
touché :D

19.2.2013 19:13:02

Beholder
No zase na druhou stranu, kdyby springb nafotil ten šroub sám a ze správné perspektivy, tak by vypadal, že je u závitu širší než nahoře u hlavy, přesto že by nebyl :D

19.2.2013 19:35:30

Výsledky merania
Schválne som to zmeral na svojom monitore a tu sú výsledeky merania. Na konci skrutky bolo namerané 18 mm a pri hlave 15 mm čo je jasný dôkaz ktorý si môže každý z vás premerať doma na svojom monitore :D

19.2.2013 19:49:43

springb
Kdo ví co jsi měřil :)

19.2.2013 19:54:37

som

no koukám jako blázen...
... jak se nám (Vám) tady ta diskuse rozeběhla. Pokud je životně důležité vědět, co za nástroj je na obrázku, vězte že se jedná o tesařskou (někdy také truhlářskou) palici - podobně jako např http://belamost.cz/palicka-truhlar-8251-00.

Tímto uzavírám diskusi a šup zpátky ke hrám, mě tam chládne BANG!

:-D

19.2.2013 21:30:29 | Upraveno autorem (porovnej)

Blokáda průzkumníky
Ahojte mám jiné dva dotazy na průzkumíky. Možná už byly jinde zodpovězeny nebo jsou napsány v pravidlech, ale já je nevidím a tak se omlouvám za flame.

1/ Když průzkumník blokuje políčko v okolí města, soupeř / soupeřoovo město nemůže z toho políčka brát obchod, produkci atd ... ale vy naopak berete. Týká se to braní i případu kdy váš průzkumík stojí na cizí budově, divu, osobnosti?

2/ Když průzkumník stojí na okraji vlastního města, produkuje dané políčko 2x (jednou ta to že je okolím města a podruhé za to, že na něm stojí průzkumník) nebo jenom 1x? Osobně si myslím, že 1x, ale zas to nějak nevidím zdůrazněné v pravidlech.

Jinak včera jsme to rozbalili a je to naprosto parádní hra, jedna z nejlepších co jsem kdy hrál a k debatě dole: přidávám se ke kladívkářům :))

12.12.2013 15:52:46 | Upraveno autorem (porovnej)

průzkumník
1) Dle pravidel průzkumník zasílá suroviny i z blokovaného pole. Jestli je pole prázdné, nebo jestli je na něm budova je úplně jedno. Ergo když průzkumníkem blokuješ budovu, budova je pro účely surovin a bonusů tvoje.

2) Pouze 1x. V pravidlech to nemusí být, protože to vyplývá ze schopnosti zasílat suroviny. Problém je v pochopení toho, jak zasílání surovin funguje - ty totiž na začátku tahu oznámíš, do jakého města osadník suroviny zasílá. Pole se surovinami je pak považováno za pole v okolí daného města (pro účely surovin, nikoliv pro stavbu budov). Pokud tedy osadník stojí na poli v okolí města A a oznámí, že suroviny zasílá do města A, nic se nezmění - pole je i tak v okolí města A. Pokud by zasílal suroviny do města B, město B má ve svém okolí inkriminované pole, zatímco město A o něj přijde.

12.12.2013 16:08:02

Vybíráme z Bazaru

T.I.M.E Stories: Případ Marcy
T.I.M.E Stories: Případ Marcy
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas