Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | ADC Blackfire Entertainment Fantasy Flight Games Galakta |
Autoři: | Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
4 možnosti vítězství
Dneska jsme zahráli další hru. Hráli jsme už i s divy a zkusili jsme aplikovat house rule pro 2 a odstranili jsme 12 budov, ale stále mi přišlo, že je to málo, protože jsem měl 2 města dokola obestavěné budovami a divy, to ve hře 4 hráčů asi není že?DinGoSVK
Mince na mapě (asi ty doly co myslíš) i osobnosti dávají jednu minci, těžit se z nich nedají.
Výhra na techy je téměř nemožná
Je pravda, že když jsem se k civce dostal, tak jsme několik prvních her vyhrávali na techy. Pak jsem začal experimentovat i s jinými vítězstvími. Dneska, asi po roce hraní, souhlasím s tím, že výhra na techy je takovým časovým limitem a tedy nejtěžším vítězstvím. Zbylé tři vítězství záleží už na tom za jaký národ hraji. Ekonomické je podle mě nejlehčí, ale chce to mít trochu štěstí. Takže u nás se ve většině případů vyhrává na kulturu nebo na vojáky. A to většinou ve chvíli, kdy se vynalézá třetí řada technologií, tedy mnohem dříve, než by někdo na techy vůbec mohl vyhrát:) Jednou se mi i stalo, že jsem vyhrál na vojáky za čtyři kola. Také hodně záleží na tom, jak hrajou ostatní hráči. S rozšířením pak jednoznačně dominuje kultura.
jak hrát na ekonomiku
ahoj děcka, dal by si prosím někdo tu práci a detailně mi popsal, jak vyhrát na mince? :-D
ještě nikdy jsem takto nevyhrál, jak na to nejsem zvyklý, vždycky jsem se nechal zlákat spíš k cestě technologické popř armádě - prostě jsem si silou udržel převahu, takže mi ani nevadilo, že to trvá dlouho (je to tím, že jsem hru ještě nehrál ve 4, ale jen ve 2 nebo 3 hráčích?)
RE: enzym
Dle mojí zkušenosti je výhra na mince nejjednodušší a relativně nejrychlejší... Mince posbíráš na kartách technologií celkem jednoduše... Nejprve za boje vyhrané ve vesnicích (tech Republika myslím) můžeš získat pár kusů... když ti neubývají obchody na nulu, tak můžeš měnit obchody za mince (tech myslím Demokracie)... když posbíráš vesnice a chýše, měl by jsi mít z 90% minimálně aspoň 2 suroviny, někdy i více, což můžeš taky dát za mince (tech Hrnčířství) a pak poslední pokud máš aspoň pár kulturních objektů či slavnou osobnost, tak ještě za kulturu můžeš poměnit... v novém rozšíření je za každý postaveny div taky jedna mince...
Případně si lze vyvinout tech penize, postavit si dvě tržnice a ty pak naárz upgradeovat na zlatou minci...
když máš štěstí, tak se nachází nějaká i na mapě, případně ji získáš slavnou osobností či pod vesnicí/chýší
Možnosti vítězství
Ze začátku byla vítězství docela rozmanitá. Občas někdo i odletěl do vesmíru, což bylo dáno naší nezkušeností. Pak se nejvíc vyhrávalo na mince a kulturu, což asi vedlo k tomu, že snad všichni jdou okamžitě do zbrojení +/- podle svého národa a kdo by si chtěl dojít v klidu ve svých chrámech pro kulturní vítězství má smůlu. Takže za posledních snad deset her nikdo nevyhrál jinak než vojensky, což mě dost mrzí.
Možnosti vítězství
Vysledek u nas po vice nez 10 hrach je, ze vesmir nikdy, kultura jednou (ale to jen proto, ze na ni jeli oba hraci). Mince casto, vojna asi jeste casteji.
Tedy zaklad z tohoto pohledu je dost nevyvazeny.
S 1. rozsirenim prichazi vice moznosti, takze kulturni vitezstvi se da, ale vesmir nenastal porad nikdy. Zakazali jsem Araby (moc silni), kteri byli v jedne hre schopni vyhrat vojensky i na kulturu v 1 kole - to je podle me pro jine narody zcela nerealne. Skoda te nevybalancovanosti narodu.
V pondeli mi prislo 2, rozsireni, takze uvidim, jak se to vyvine, zmen je tam docela dost, takze jsem zvedavy.
Ale jak psal banane4joy - to vecne zbrojeni se mi taky nelibi, tak to u nas dopada vetsinou taky, vzdycky se predhanime, kdo postavi kasarny, ale co se da delat. A kdyz se cloveku nepovede zacatek, tak vojna je casto jedina moznost, jak jeste mit sanci vyhrat.
Jinak prestoze jsem kriticky, je to asi nejlepsi hra co znam. A bavi i lidi, co ostatni deskovky nechteji hrat, coz je velke plus.
jancos
Je dobré hrát ty advanced varianty z FAQ 2.0 takže Arabové pak získávají jen 1 kulturu.
Jancos
A v kolika lidech hrajete?
Pokud jen ve dvou (jak usuzuji z "ale jen proto, ze na ni jeli OBA hraci), tak hoodne rychle zapomen na vynaseni nejakych soudu o moznostech vyhry. Civka je delana pro vic lidi - ve dvou je dobra tak na nauceni pravidel. Zahraj si ji parkrat ve ctyrech (ci v peti) a pak hodnot.
A Arabove nejsou nijak extra silni, ve vojenstvi nevynikaji a kdyz se soustredi na kulturu, tak vetsinou nestihaji vynalezy.
Froggery
Tak s tim jsme to nehrali, ale prijde mi to moc male oslabeni. Asi zusteneme u zakazu :) Nebo vemem jeste suroviny do zacatku :)
aradraug
Hrajem vsechny mozne kombinace poctu hracu, jak kdy se sejdem. krome 5 (to uz by moc trvalo).
A rekl bych, ze na porovnani vyvazenosti narodu je prave hra ve 2 nejlepsi, ve vice lidech se slabsi spoji na nejsilnejsiho...
K Arabum - u nas vyhrali pokazde (tj. trikrat) a pokazde i s pohodovou prevahou. Ale uvidime, jak se projevi pridani 2. rozsireni.
vyhra v prvnim kole
Hru teprv poznavam, odehrano tak šest her, ale jak muze arab vyhrát vojensky ci na kulturu uz v prvním kole? Nebo to je jen spatne napsáno a mysleno tím v prvních kolech? I když na tu kulturu se mi ani toto nezda.
Jsem uz pochopil
Omluva za zbytečnou otázku. To je v jednom kole, ne v prvním. Dvakrát mer jednou rez.
něco málo
Tahle diskuze posuzování vítězství mi přijde velmi zajímavá. Už mám za sebou "pár" her a můj pořadník by byl asi takový:
1. Ekonomické, zcela jednoznačně... nedivím se, že v prvním rozšíření přišly investice jako jakýsi buff pro ostatní cesty a zároveň pestřejší využití mincí pro ty, kteří se vydávají jinou cestou.
---
2. chtěl jsem dát kulturní i vojenské vítězství na jednu úroveň, ale množství odehraných her mě nutí dát vojenské vítěství na druhé místo. Mnohdy i silou dalších 3 hráčů sme nedokázali zabránit Němcům nebo Rusům v téhle cestě. Jsem rád, že tu tenhle aspekt hrubé síly je, jelikož jsou prostě národy, se kterýma "wonder" nepostavíš :D (AoE).
---
3. Kulturní - Rozhodně bych ho nebral jako toho nejslabšího ze čtyř bratříčků. Když se setkají trochu pasivnější národy nebo vůdci národů, je kulturní vítěství jasnou volbou (ehm ehm když nechcete vyhrát ekonomicky :D ). Je fakt, že jsem viděl neuvěřitelné věci za Řím i Indii, co se kultury týče(určitě by se toho našlo více), bohužel v obou hrách oběma národům chyběl tah-dva k výhře a na druhého se už nikdo neptá. :)
---
Technologické vítěství není ani lehké ani těžké. Tuším to tu už někdo psal a s tímto názorem se plně ztotožňuji. Technologické vítěství je jen analogie k časovému limitu hry. Prostě když to nejde tudy nebo tudy, ty technologie se stejně jednou vynaleznou. Jen sme smutnili s kamarády, že techy 4. úrovně si moc člověk neužije a většinou se staví jen ty samé, ale co už :)
hra v 5 - vyzkoušeli sme jednou a nikdy více :)
hra ve 4 - ideální
hra ve 3 - pořád ideální
hra ve 2 - při existenci Řecka a Španělska sme začali hrát stylem vylosuj si 4 náhodné národy a soupeř ti 1 za"banuje". Vyber si ze zbylých tří. S tímhle stylem jsme spokojeni.
Musím přiznat, že jediná věc, co bych cívce vytkl, je late game. Trošku mi to připomíná Twilight Struggle, kde si latu, bez speciálního scénáře, taky moc neužijete. :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Vúdú: Nindžové a lidojedi
Akt. cena: 180 Kč
Končí za: 1 den