Autoři: Bernd Brunnhofer
Karl-Heinz Schmiel
Thomas Lehmann

Pierre le Grand pokračování

Autor: andik007 | 12.10.2012 | 1

Původně jsem chtěl napsat recenzi na Sankt Petersburg základ, ale tak dlouho jsem váhal, až mě ji nedávno vyfoukl J.J. J . Takže:

Sankt Petersburg Rozšíření se skládá ze dvou samostatně hratelných rozšíření. To jsou Banket a V nejlepší společnosti. Obě rozšíření se od sebe liší složením karet. Menší rozšíření Banket obsahuje 12karet a do hry přináší úplně nové speciální fialové karty (tzv. akční karty). Tyto karty se hrají zdarma z ruky, což je důležité a na konci hry nestojí žádné mínusové body. Tyto karty hráčí přináší vždy jednorazovou výhodu.

Druhé rozšíření je o trochu „větší“. Obsahuje celkem 36nových karet, a figurky pro páteho hráče. Jsou zde upravené karty Hofmystryně a několik dalších.... Hofmystryně při hře dvou hráču a zisku v prvním kole znamenala pro zkušeného hráče na BSW min. 95% šanci na vítězství a někteří hráči se rovnou ptali zda dáme hru znovu, když přišla Hofmystryně v prvním kole!

Analyzujme si nyní podrobněji obě rozšíření. Menší z obou rozšíření Banket do hry vnáší trochu schyzofrenie v podobě silných karet Dvojitý tah, Černý trh a Kapsář. Tyto karty dokáží změnit celý chod hry v podobě změny pořadí v kole, nebo důležitého vybrání šlechticů z odhazovacího balíčku. Hra se nestane až tak jednotvarnou a silně počítací, ale hráči si musí dávat pozor až do konce hry.

„Obyčejnější“ ale za to větší rozšíření V nejlepší společnosti zase upravuje silné karty základu, které se ze hry vyřadí. Nejde ani tolik o vyřazení, ale spíše o modifikaci těchto silných karet. Jmenovitě Hofmystryně, v základu je velmi silná když přináší hráči 6 rublů při vyhodnocení šlechticů. V rozšíření byla trochu zkrouhnuta a přináší 3 rubly a 4 body. Dalším pěkným příkladem je hvězdárna, která byla zdražena o 2 rubly. To jsou asi 2 z nejzásadnějších úprav velmi silných karet. Které rozhodovaly hru v základu.

My osobně hrajeme obě rozšíření najednou a hra se stala opravdu vyvaženější. Zkušený hráč sice novačkům dá vždy na frak, ale hra se libí a stala se nejhranější hrou v Klubu deskových her Holice. Jsme sice ochuzeni o Hladomornu protože hrajeme obě rozšíření najednou, ale myslím, že je to až zbytečně silná karta a vyvažení hry, které vzniklo přidáním rozšíření by se vytratilo. Jediná drobna vada na kráse je, že jde poznat že v příštím kole příjde karta rozšíření pokud karta rozšíření zůstaně na vrchu balíčku karet, které příjdou do hry , protože tyto karty mají barevnostně malinko odlišnou zadní stranu. Ale v podstatě to ničemu nevadí a nikdy jsme si na to nestěžovali. A máme nahrano minimalně přes 40 partií.

Zhodnocení:

+ 2 samostatné rozšíření

+ opravdu vyvaženější hra