Runebound (second edition)

xxxxxxxxoo hodnoceno 80x (Seznam vlastníků)

Runebound (second edition) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Darrell Hardy
Martin Wallace
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Runebound - houserules

Nedávno jsme zase vytáhli Runebound a opravdu mě znechutil a zároveň utvrdil v tom, že nutně potřebuje nějaké výrazné zásahy do systému. Toto jsou moje (naše) návrhy na zlepšení vybraných problémů.
1. Délka hry
Tohle má jednoduché řešení - rychlé levelování, další sada kostek, větší přístup k předmětům, levné léčení a doom track.
Teď postupně k jednotlivým bodům
Rychlé levelování zajistíte jednoduchým systémem - na další úroveň potřebuji tolik zkušenostních bodů, jaká je moje úroveň. Takže to jde od jedničky a neustále se to zvyšuje. To částečně řeší i další problém, ale o tom až později.
Další sada kostek - my používáme další dvě deseti-stěnky a stačí to, ale doporučuji i další sadu movement kostek.
Předměty - od začátku je v každém městě jeden předmět a jeden pomocník. Jakmile si někdo něco koupí, hned se počet doplní.
Další možností jak trošku urychlit hru, je dát postavám amulety - na jedno použí s danným dobíjecím efektem (příklad - modrý amulet Při nakupování se koukni také na vrchní dvě karty balíčku nákupu. Obnov na soutoku řek nebo za dva zlaté ve městě.)
Tohle je jednoduchá ukázka amulety si můžete vymyslet a docela to pomůže. Ve velkém rozšíření teď vyšly další malé předměty, tam se můžete také inspirovat.
Léčení - jediný způsob, jak se léčit efektivně je jeden zlaťák za kompletní ošetřovatelské služby, v případě že budete hrát podle původních pravidel (zalťák za život) strávíte první hodinu jenom na zelených nepřátelých a ještě se budete modlit, aby jste chytili něco slabšího.
Doom track - hraje se na omezený počet karet dobrodružství. Pokud se počet překročí hra spěje do finální fáze. V té nejsilnější hráč bojuje s drakem, pokud ho porazí vyhrává, pokud ne, jde drak na dalšího v pořadí.
2. V průběhy hry se rozevírají nůžky mezi úspěšnými a horšími hráči.
Tento problém je zásadní. Tuto hru lze chápat jako hru závodní. Jde zde především o čas. Každé kolo, které promrháte, vás ve finále může stát až dvě úrovně. Bohůžel nezáleží jen na kvalitě hráče ale i na náhodě. Pokud zakoupíte rozšíření objeví se v zeleném balíčku potvory, které vám opravdu zavaří. To vás hrozně zbrzdí a ztrátu v podstatě nelze dohnat. V poslední hře jsem dva byli na 4. úrovni a dva na 9. Co proto lze udělat?
Odpověď je jednoduchá. Do měst přidáte jednoduché questy - zelené potory ( ne příliš silné), které můžete za jedno kolo ve městě vyřídit a trošku se tím nastartovat. Nemůžete je zabíjet neustále, takže do přírody stejně musíte, ale pomůže to.
Další věcí je víše zmíněné levelování - na konci hry nejsou postupy tak rychlé a proto slabší postavy trošku dohánějí ty silnější. ASi stojí za zvážení, zda není rozumné zadstavit nárůst na pěti (šesti) bodech, aby bylo možné porazit ty nejsilnější nepřátele.
Svůj Runebound jsem rozšířil ještě dalšími věcmi (až to všechno nafotím uvidíte kouzla, dopravní prostředky, trenéry, potulné obchodníky karavany otroků, městké teleporty, podzemí umožňující cetu mezi horami atd.) ale tohle mi přijde zásadní a hře to opravdu moc pomůže. Hodně štěstí a doufám, že si Runebound užijete, je fajn hra, jen potřebuje trošku pošťouchnout.
7.5.2011 14:29:50

levelování
stylem 1, 2, 3, 4 xp je prý oficiální úprava ve Frozen Wastes a podle BGG to tak hraje skoro každý. Nárůst xp na lvl se doporučuje zastavit na 4., protože si lze snadno spočítat, že na vyšších lvlech už je to krajně nevýhodné a takhle je to 1 lvl za nejtěžší =červenou kartu. S house rules počítám už od první hry. Trochu škoda, ale proč ztrácet čas...

7.5.2011 14:51:22

Stepan
Tak tie kuzla a trenery by ma zaujimali , ja hru sice este nemam ale uvazujem o kupe a uz teraz ma napadaju tiez neake tie vylepsenia(vlastne questy ktore by mali dejovu liniu...) tak potom hod tie svoje vylepsenia sem

7.5.2011 21:22:52

Havelock
Musím přznat, že některá rozšíření, skutečně nejsou z jen z mé hlavy. Jen jsem je chtěl napsat všechny na jedno místo. Další nápady tady budu postupně prezentovat.

7.5.2011 22:22:41

Stepan
Upřesněním informací z BGG jsem jenom chtěl vypíchnout, že základní hra má skutečně nedostatky a že si toho je zřejmě vědom i tvůrce, proto tohle pravidlo dal do ofic. pravidel. Potvrzuji tím jenom správnost tvé snahy dát všechna houserules na jednu hromadu. Až si budu moci konečně zahrát první hru, určitě tady z toho něco využiju :)

A ať už mi ten mínus dal kdokoli, náladu mi tím nezkazil, naopak mě tou absurditou pobavil na svůj účet...

7.5.2011 23:22:30

Havelock
Ten mínus ti dal Ptaah, velitel vesmírné flotily z Plejád, protože jsi očipován ještěry z pekel!

8.5.2011 00:07:30

sydo
Zatraceně, z toho mě už nedostane ani nezištný a láskyplný Aštar Šeran :/ Jsem obět čipové totality a pekla čárových kódů.

8.5.2011 14:14:27

Vybíráme z Bazaru

Carcassonne: 10. Cirkus
Carcassonne: 10. Cirkus
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 13 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas