nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Robin Hood and the Merry Men

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Final Frontier Games
Autoři: Ivana Krstevski
Maja Matovska
Martyn Poole
Toni Toshevski
Vojkan Krstevski
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Hrdinové. Kdepak jsou ti naši hrdinové? Opět plní nějakou důležitou misi. A ta drobná práce opět zůstává na nás. To my, jejich družiníci, stavíme zátarasy, chystáme pasti a běháme pro suroviny. A oni pak s velkou slávou přijdou a slíznou smetanu. No, na druhou stranu musím přiznat, že už nás taky párkrát vytáhli z vězení a zachránili před oprátkou. Tak konec brblání a vzhůru do slévárny, čeká tam nová várka zboží.

Hlavním cílem ve hře Robin Hood and the Merry Men je zabránit šerifovi ve zbídačení kraje. Šerif vyslal výběrčí daní do všech koutů hrabství a ti se nyní vracejí se svými kočáry plně naloženými mincemi, které tvrdě vybrali od všech poddaných. Robin Hood a jeho druhové se mu v tom rozhodli zabránit. Na cestách postavili zátarasy, do táborů položili pasti, ve městě okrádají bohaté a vracejí majetek zpět chudým. Cílem je nedovolit kočárům dojet zpět do města a zabránit vojákům, aby obsadili vesnice a tím zastrašili vesničany -  ti by pak přestali podporovat Robina a jeho druhy a nastal by konec.


Příprava hry:

Hráči umístí do černé věže postavičky tří padouchů. Do každého z šesti táborů jsou umístěny dvě stráže. Na každou ze čtyř cest hráči položí jeden náhodně vybraný barevný kočár. Ke každé cestě zároveň umístí patřičný počet mincí (dle počtu hráčů). Každý hráč si vybere svého hrdinu. Na svoji desku si umístí postavičky svých družiníků, zátaras a pastí. Dobere si základní suroviny a do ruky dostane čtyři karty družiníků a tři karty křížových výprav.


Průběh hry:

Hra probíhá v kolech, přičemž každé je rozděleno na dvě fáze:

  1. Fáze družiny: V této fázi každý z hráčů zahraje jednu kartu svého družiníka. Tu je možné hrát aktivně (hráč provede akci, která je uvedena na kartě v její aktivní části a umístí figurku družiníka na volné místo ve skrýši do daného tábora; aktivní zahrání vystavuje družiníka šanci zajmutí ve fázi hrdinů) nebo pasivně (družiník jde do tábora těžit suroviny - zde nehrozí šance zajmutí, ovšem i zisk je menší). Za pasivně zahrané karty jsou ovšem vítězné body na konci hry. Kromě tábora je možné navštívit následující lokace:

    • Rynek: Zde se družiník pokusí okrást bohaté. Pokud se mu to podaří, získává lup, pokud neuspěje, jde do vězení.

    • Stavební dílna: Družiník zde použije suroviny a postaví buď zátaras nebo past. Stavba zátarasů zvedá počet mincí, který je na dané cestě uložen. Tím mohou hráči kompenzovat již odvezené mince.

    • Vyslání posla: Po vybavení posla patřičnými surovinami jej hráč posílá za králem Richardem na křížovou výpravu. Hráč tím může získat vítězné body na konci hry - podmínky pro jejich zisk jsou uvedeny na kartě křížových výprav, které dostal na začátku.

    Fáze družiníků končí poté co všichni hráči zahrají všechny své karty družiníků.


  2. Fáze hrdinů: Na začátku fáze si každý hrdina dojde pro zbraně. Zbraněmi jsou kostky, které si vybere. Vybírá si dvě kostky ze společné zásoby. První hráč následně otáčí kartu padouchů a řeší situace, které karta vyvolala. Pak vykonává dvě akce a předává tah druhému hráči, který provádí stejné kroky. Tak se vystřídají všichni hráči. Karty padouchů mají následující efekty:

    1. Přivádí do určeného tábora stráže (mohou se chytit do nastražené pasti a být zajaty).
    2. Přivolávají z Černé věže jednoho z padouchů do určené lokace. Každý z padouchů má jiné vlastnosti, které hráčům škodí:

      • Šerif - přivádí s sebou dvě stráže, které obsadí volná místa a zajmou družiníky.
      • Princ Jan - sebere z cesty tolik mincí, kolik na ní stojí zátarasů.
      • Guy z Gisbornu - zničí jeden zátaras nejblíže k hradu, a umožní tak kočáru stojícím za ní projet.

    3. Aktivují jednu z cest. Kočár se posune o jeden zátaras směrem k hradu a na cestu za posunutý kočár se přidává jeden další. Kočár, který projede do hradu, odnáší z dané cesty stanovený počet mincí.

    Hrdina má dvě akce, které v této fázi může vykonat. Volí z těchto možností:

    • Přepadení kočáru: Pomocí kostek, které si vybral na začátku této fáze, může hrdina přepadnout vybraný kočár. Získá nejen suroviny, ale také reputaci, která je důležitá pro finální bodování.
    • Boj se strážemi: Hrdina bojuje se strážemi v dané lokaci - pokud je úspěšný, stráž umírá a hrdina získává další bod reputace. Navíc může osvobodit družiníka zajatého v této lokaci a získat za to odměnu.
    • Vysvobození z vězení: Hrdina se pokusí vysvobodit uvězněné družiníky z vězení. Za družiníky protihráče získává vítězné body.
    • Účast v lukostřelecké soutěži: V případě, že uspěje, získává hrdina mince.
    • Nákup zbraní: Je možné utratit suroviny a nakoupit za ně další zbraně (kostky).

    Na konci kola se všichni nezajatí družiníci vrací zpět k hráči. Stejně tak se vrací padouchové do Černé věže. Hráč může dostat výkupné za zajaté stráže. Poté každý z hráčů dostává nové čtyři karty družiníků a začíná další kolo.


Konec hry:

Pokud hráči ubránili hrabství vyhráli. K určení toho nejlepšího slouží vítězné body, které hráči nasbírali za stavění barikád, pastí a používání družiníků v pasivním módu. Množství vítězných bodů za předchozí aktivity je určeno výší reputace, kterou hráči dosáhli. Čím vyšší reputace, tím vyšší bodový zisk.

Autor: martinsun