nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Rising Sun

Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
CoolMiniOrNot
Guillotine Games
Autoři: Eric M. Lang
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Keďže už táto hra dorazila do mnohých domácností, pre tých, kt. ešte nemali tú česť, alebo (ako ja) tŕpnu doma, či k nim ich pledge vôbec dorazí, chcel by som vás, čo už ste hru hrali, poprosiť o svoje dojmy z hry a komponentov :)

1. nieje to príliš konfliktné keď hráte v nepárnom počte?
2 nestalo sa vám, že došli komponenty? (mince, roninovia, podstavce)
3. ktorá príšera z Daimio boxu je podľa vás najlepšia?
4. oplatí sa kupovať Winter vylepšenia?
5. dá sa vôbec počas sezóny našetriť na všetky vojny, v kt. by ste potrebovali mince?

Sú to síce otázky, ale odpovede budú vychádzať zo subjektívneho pohľadu hráčov. Ďakujeme a tešíme sa na hranie! :)

9.2.2018 08:34:30

Bilajz86

My jsme to hráli v práci se vzorkem české verze a prostě jsme chtěli kolegu vytrollit. Byla to testovací hra, první aliance se uzavřela tak nějak náhodně, pak dalo smysl v ní zůstat a po dlouhé diskusi před podzimem jsme ho prostě potopili:)
Michal Ekrt | Board Games Brand Manager
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

27.3.2018 14:06:24

RE: iwen

Určitě to fungovat bude, pojedeš prostě na sebe a minimálně 2 mandáty, které chceš si zahraješ.

Celkově moc nechápu hry, kde se drží ty samé aliance. My to hráli nejčastěji v 6 a tam se aliance měnili pokaždé. Nejčastěji v závislosti na tom, kdo byl začínající hráč. A to přesvědčování občas stálo dost peněz.

27.3.2018 13:51:56

ve třech

Pokud umíte anglicky mrkněte na gameplay Dicetoweru, kde hráli ve třech a docela si to pochvalovali.

https://www.youtube.com/watch?v=uqdOopmysqA
___
redaktor Deskofobie

27.3.2018 10:56:30

Michal-BF

chápu, že aliance jsou hybatelem a stěžejním mechanismem hry, přesto - myslíš, že ve 3 by nemohla fungovat varianta, že by se aliance vůbec neuzavíraly a každý by hrál sám za sebe - možná by to hru ve 3 pro některé skupinky hráčů mohlo zatraktivnit... (hrál jsem jedinou partii ve 4 - a aliance jsou ve 4 super)

27.3.2018 10:49:47

Ve třech

Hrál sem zatím jenom ve třech. Zábava to byla, jen ten jeden hráč, kterého jsme celé 3 roční období nepustili do žádné aliance se asi moc nebavil a jasně prohrál. Ale na druhou stranu, měl X variant, jak to spojenectví narušit, ale moc se o to nesnažil. Ve třech to možná bude úplně nejvíc o tom, nezůstat celé 3 roční období sám, ale nějak se pokusit po prvním období bez aliance někoho ukecat na svou stranu.

Michal Ekrt | Board Games Brand Manager
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

27.3.2018 10:29:27

Ve trech?

Hral to nekdo ve trech? Ma smysl kupovat i kdyz vetsinu hrajeme ve trech?

26.3.2018 21:51:30

...moje dojmy.

Tak som sa konečne dostal k hraniu aj ja: hra je vyvážená, svižná, nik sa nenudí, lebo každý je zainteresovaný počas každého mandátu, vojny sú rýchle a treba si dobre rozmyslieť, kam sa rozbehnem, či si idem po výhru, alebo vyťažiť aspoň mince z prehry na nasledujúce bitky, alebo zobrať chýbajúci war-token hráčovi kt. ho potrebuje, alebo ... etc. Klany sú vyvážené (subjektívny pocit), počas celej hry sa nedalo hovoriť o tom, že niekto je proste lepší ako ten druhý na základe svojej "pasívky". Honor systém je krásny nový prvok - treba si všímať kopu vecí. Komponenty nikdy nedošli, aj keď sa raz stalo, že na konci sezóny pred bitkou mal KOI 26 mincí. Roninov je tam asi až príliš veľa :) Kto váha, či kúpiť alebo nie - toto je pre ameritrash hráča must have (aj keď ťažko sa hovorí o AT, keď jediným prvkom náhody sú 4 potiahnuté mandáty v politickej fáze a náhodné poradie vojen...)

EDIT: s KS potvorami sme nehrali zatiaľ - úplne stačí základ :) + Winter vylepšenia vedia pekne pomôcť (napr. ak sa hráč drží na nízkom honore a skupuje ONI panákov a následne na konci kúpi WU kt. mu dá 3xVP za každého Oni alebo Monster :))

Upraveno autorem (porovnej)

14.3.2018 10:28:13

konecne v 5 lidech

Za me zatim nejlepsi. Hra mela dynamiku a aliance se menily kazde rocni obdobi. A konecne nedominoval fialovy ani jeho aliance :-)

EDIT: Lisky byly dvakrat bez aliance vlastni vuli, ale nijak extra je to nepostihlo, nakonec skoncily druhe.

Upraveno autorem (porovnej)

13.3.2018 22:50:17

stady

Naprosto stejná zkušenost, fialový ovládá hru, protože si prostě zahraje co chce, ostatním mandáty pálí a ještě je druhý v pořadí. Navíc pokud hraje sám, může hrát vesele zrady bez postihu.

28.2.2018 11:29:33

Matewr84


Pravda ovšem je, že moje žena se chytila pravidlově až v poslední sezóně, což ten výsledek trochu zkreslilo. A popravdě jsem s tebou do té aliance nakonec neměl jít a vyšplouchnout tě, jak jsem naznačoval :) Čest mi ale nedovolila. Podle toho to pak dopadlo. :D

28.2.2018 09:22:12

:)

neplanuje nekdo natacet gameplay :)

28.2.2018 08:22:32

ad final vb

Já to hrál jenom jednou ale jsem si téměř jist, že z herní podstaty se tady dají bodové odskoky nějakého hráče pohlídat, prostě se s ním před třetím věkem nepůjde do aliance, nebo když už je s ním někdo v alianci, tak jej nebude podporovat nebo jej zradí. Problém je pokud mají utvořenou alianci dva hráči s hodně vb, kteří hrají o vítězství a za nimi je pak bodový rozdíl... to by se pak ti prohrávající měli hodně snažit aby ti dva vedoucí v té alianci nebyli...
U nás to vypadalo tak, že jsem byl v bodovém vedení před třetím věkem asi tak o 15 bodů před druhým a asi o 30 bodů před posledním (co jsem si tak nějak rychle zhruba spočítal) a správně se mnou prostě nikdo do té aliance jít neměl, ale podařilo se mi přesvědčit druhého hráče (nutno říci, že jsem mu musel "trochu" zaplatit :D) a nakonec díky jeho harvestu jsem svou bodovou pozici jen posílil a vyhrál nad ním asi o 20 bodů rozdílu a nad posledním zhruba o těch 40. Ale rozhodně je to v téhle hře ovlivnitelné, dá se snadno poznat kdo jak na tom je, před tím věkem jsou vlastně neznámé jen mandáty jak půjdou...
Co jsem si všiml, tak je fakt, že ani tak nejde o to, jak silná monstra a upgrady máte, jako spíše o to, jak moc chytře jste rozlezlí po mapě... někdy je výhodné mít v hodně regionech jen jednu jednotku třeba. Hodně se mi líbil bidovací systém, který umožňuje vyhrát v bitvě, nebo z ní alespoň vytřískat body, i když jste na tom o hodně hůř oproti soupeři a když prohrajete v jedné bitvě, tak dostanete finanční boost do další... proto je mimojiné výhodné být víc rozlezlý

Upraveno autorem (porovnej)

28.2.2018 04:56:12

stale v rozpacich

Tak dnes dalsi hra ve 4 lidech. Opet pres mou snahu o mensi chaos to dopadlo tak, ze aliance byly celou hru tak, jak byly na zacatku. Musim rict, ze s Kami Unbound se mi hra libi mnohem vice, hlavne v prvnich dvou obdobich mi bez bohu pripadaji chramy menecenne. Zatim pokazde vyhral bud fialovy hrac nebo hrac, ktery byl s fialovym v alianci alespon posledni dve rocni obdobi.

27.2.2018 23:07:16

Po třech hrách

Odehrál jsem tři hry a to ve 4, 5 a 6. Dojem mám takový, že čím více hráčů, tím má stupnice honor větší vliv na hru, hráči obecně mají menší možnost hru nějak ovlivnit, protože mají pouze jeden mandát za sezónu a značně limitující je, jací bohové se do hry nalosují a to i v jakém pořadí. Některé klany se správným bohem velice posílí, ty s nízkým honorem se o bohy ani snažit nemusí. Kompenzace monster s velkou silou pro nejmenší honor v provincii snadno odstraní zajetí takové figurky v boji.
Když jsem se zpětně zamyslel nad všemi partiemi, tak to bylo o tom, že téměř všechny herní rozhodnutí jsem se snažil udělat taková, abych nějak využil schopnost svého klanu nebo snížil jeho hendikep - nízký honor, takže v podstatě losování klanů mi určilo, jak musím celou hru hrát, což s třemi mandáty na celou hru, kdy vám ještě v polovině případů nepřijde co potřebujete, není vskutku snadné. Důležitá pak může být aliance, ale je otázka, jestli jste jako hráč s nejnižším honorem a hotovostí 4 mince pro někoho zajímavý na začátku hry :-)

27.2.2018 10:48:27

Monstra

Včera jsme hráli v 6, balíček jezdce (nebo jak se to jmenuje) a monstra z Daimyo boxu. Na tenhle počet mi to přišlo akorát. Jelikož se téměř nehrál recruit, tak monstra byla jedinou možností, jak na plán dostat jednotky.
Osobně jsem končil s 5 monstry (ani jeden Oni) a byl jsem za ně rád.

24.2.2018 10:00:35

Další hra

Po další hře, co jsme hráli (ve 4 hráčích) se mi potvrdilo, že monster je ve hře zbytečně moc. Hráli jsme se základním balíčkem + tea sada + 2 náhodná monstra do každé sezóny. Na konci třetí sezóny bylo na pláně 11 monster... z toho 4x Oni (další 2 byly v nabídce). Každou chvíli jsme řešili otázky: "Co vlastně dělá tohle monstrum?", "Kolik máš síly tady?", "Sakra přehlédl jsem tu vlastnost monstra", "To jsem si neuvědomil" "Musíme si projít znova karty v nabídce" apod.

Takže uvažuju, že do příští hry udělám opět stejný balíky karet pro jednotlivé sezóny, ale monstra budu losovat (max 3-4 na sezónu. Losovat se bude muset asi pod stolem, protože monstra z Monster packu mají jé ruby karet...

Co si o tom myslíte? Máte stejnou zkušenost nebo v pohodě?

24.2.2018 08:24:26

Seladean

Včera jsme odehráli partii ve 4. Opět týmy 2 na 2, aliance stejné po celou dobu. První dvě sezóny měla převahu jedna aliance a třetí sezónu druhá aliance udělala převrat, otočila skóre. Tzn. končili jsme tak, že dva měli hodně hodně bodů a vyhráli cca o 20 dovolenou nad ostatníma dvěma hráči. Způsob jakým otočili skóre na konci byli Oni démoni (4x) + 3VP za monstra (2x) a druhý hráč měl Daikaiju a podržel si vítězství ve 3 provinciích. Takže když to shrnu, stejně jako v Bloood Rage je možné skóre v poslední sezóně otočit. Je dobré budovat po všechny tři sezóny nějakou jednu strategii např.:

- sbírat Oni démony
- upgradovat Daimyo (+1, +3), Yurei
- upgrade Shinto a mít pernamentně převahu na Shrines
- dostat do hry 4x pevnosti + 3VP za každou pevnost
apod.

Do každé sezóny jsme přidávali 2 extra monstra (losem). Na konci hry, když to shodnotím, tak mapa byla plná monster, asi 7-8, už mi to přišlo fakt zbytečně hodně. Přemýšlím spíš, že bych při nějaké hře odstranil Oni démony a nahradil je jinými monstry.

22.2.2018 08:54:28

final VP

Ako to väčšinou vyzerá na konci hry? Okolo akých čísel sa pohybujú víťazné body? Sú tam priepastné rozdiely ako napr. v BR, keď sa v 3. veku dalo vykombiť na 200 glory (podarilo sa mi cca 3x :))? Sú všetky sezóny vyvážené? Má vôbec zmysel zaraďovať SG monštrá (napr. Daikaiju mi príde celom nechutná vec práve kvôli ničeniu strongholdov, ale možno to len tak vyzerá).

21.2.2018 15:22:28

Yedle

Tak na moji otázku jsi odpověděl dopředu,díkec. :+)
Hru nevlastním ,ale na gameplay se rád podívám.

19.2.2018 18:19:53

U nás


Skončil poslední Lotos co vykoupil vsechny draky... Prezdivka Khaleesi byla pote velice trefna :D... V prvni hre jsme podcenili Winter Upgrady, ale 10 nebo 15 bodu za strongholdy je taky slusna porce v zaverecnem zuctovani

19.2.2018 15:09:33

První hra

Mé dojmy, hraní ve čtyřech - Lotos, Fox, Dragonfly a Koi, bez Kami Unbound:

1) Není potřeba tu hru jakkoliv srovnávat s Blood rage, protože nemají nic společného kromě "dudes on the map" žánru a jmen na krabici.

2) Moc se mi líbí klíčový mechanismus cti, který funguje jako tiebreaker a může spouštět další schopnosti některých postav. Z hlavy řeknu figurky Oni, které mají podstatně větší sílu, pokud má jejich majitel nejnižší čest :) Takto jsem nad jedním hráčem vyzrál, protože na konci fáze mandátů jsem zahrál Betray a posunul se pod něj a boj s ním byl poté pro mě podstatně jednoduší. Naopak v další bitvě se díky seppuku posunul výš, což mi dalo benefit v bitvě jiné. Skvělý systém.

3) Diplomacie. Nejsem si úplně jistý podplácením, to v mé skupině moc nefungovalo. Alias to nikdo nepraktikoval. Nezávazné dohody docela fungovaly a byly i plněny :) Spojenectví má vliv hlavně na hraní mandátů a dodatečné bonusy. Třeba harvest zahraný druhou alianci hodně bolí, když koukáte na svůj obdržený jeden peníz a oni skórují bonusy z provincií. Hráč bez aliance, může na druhou stranu bez skrupulí hrát betray a štvát všechny ostatní. Jasná taktika pro Lotos klan. Ten v naší hře jel striktně solo a v druhém věku jsme se dočkali 3 politických mandátů betray, takže jsme toho moc my ostatní moc neudělali. Díval jsem se na záznam hraní Dice toweru a ve třech jim hra fungovala skvěle, sám jsem na to zvědavý.

4) Boj: Skvěle taktický. Do některých provincií budete nasazovat jednotky, jen kvůli tomu, aby prohrály a přinesly válečné reparace do další bitvy. Při první hře nebyla nouze o wow momenty, kdy někdo počínáním v bitvě opravdu překvapil svého soupeře a spáchal seppuku obří armády pro 2x5 bodů (včetně poems).

5) Karty upgradů dávají hře velikou znovuhratelnost a jsem zvědavý až ve hře objevíme nějaká zajímavá komba, teď jsme nakupovali hodně naslepo, protože jsme neměli tušení, co vlastně hra nabízí. Navíc my jsme nakoupili za celou hru 3 nebo 4 upgrady :D, takže jsme toho spoustu ani neviděli v akci.

6) Komponenty. No comment, TOP. Ty kickstarterové želvy jsou neuvěřitelné :D

7) Abych odpověděl alespoň na něco, co bylo v OP. Winter upgrady se asi vyplatí, protože jinak lze hra docela jednoduše dopočítat a i bez poslední war fáze jsme v podstatě věděli, kdo vyhraje. Dostatek žetonů? Ve čtyřech jsme se ani vzdáleně nepřiblížili tomu, že něco dojde. Konfliktní a svinící to je, čekal by od Langa něco jiného? Na příšery nemám názor. Hráč, který vyhrál měl jednu a jejích schopnost nikdy nevyužil (Kotahi). Já skončil druhý a měl jsem pouze Shinto lvíčka. Hráč, který skoupil všechny Oni zůstal daleko za námi.

8) Herní strategie bude do veliké míry diktovat vybraný klan, protože schopnosti všech klanů jsou velice silné a pokud je hráč nevyužívá naplno (v našem případě Koi, který měl nejméně vyhraných provincí), tak dopadne blbě.

Za mě velice dobrá hra, těším se na další hraní a průzkum možností a strategií. A pokud by to někoho zajímalo, tak ano gameplay na Deskofobii rozhodně bude, ale ještě si to chci párkrát zahrát bez kamer :)
___
redaktor Deskofobie

19.2.2018 14:48:16

První dojmy

Napsal jsem dojmy asi na patnáct odstavců, ale díky naprosto debilnímu systému komentářů jsem o něj přišel (kliknul jsem mimo okno komentáře a to se zavřelo), takže to zkrátím.

Hrál jsme jednu partii o čtyřech hráčích. Hra je svižná, hezky konfliktní a velice zábavná.

Líbí se mi systém mandátů i soubujů, kterých jsem se trochu bál.

Zpracování je jako klasicky u CMON perfektní, zejména u KS verze, která spoustu kartonu nahrazuje plastem.

Hra je tak dobrá a zábavná, že dokonce i moje přítelkyně, kterou do hraní musím vždycky nutit a nemá ráda válečné hry, se těší, až si zahrajeme znovu.

15.2.2018 10:58:48

Po prvních pár hrách.

Hru jsem zatím hrál jen tak testovně plus jednou naplno, takže opravdové závěry dělat nechci, ale zatím musím říct že je to milé překvapení, během kickstarteru jsem si nebyl stopro jistý zda hra za pozlátkem skvělého zpracování nabídne dost hloubky a variability, musím říct že nabízí obojí a ještě více.

1) Hra je konfliktní podle mě dost, body za vyhrané provincie dělají podstatnou část celkového výsledku. Na druhou stranu naše herní skupina je podle mě až moc hodná a zatím se ještě nestalo, že by si lidi šli po krku tak moc jak by mohli. A už vůbec ne v rámci aliancí, což je podle mě škoda.

Jinak lichý počet je zatím to jediné co mi dělá starosti, mám pocit že člověk který jako jediný nemá po většinu hry alianci má problém. Pokud se mu nepodaří rozhádat konkurenční alianci, tak to pravděpodobně nedá,hlavně ve třech to vidím jako problém.

2) Nepočítal jsem, ale vypadá to že mám všechno do posledního kusu.

3) Zpracováním mám nejraději všechny draky, ti jsou super. Např Earth Dragon má takový hezký detail, jak drží v drápech za hlavu Komainua, chudák je fakt rozdrápaný.

4) Já je zatím nekupoval, ale teoreticky to může udělat i rozdíl mezi prvním a druhým místem, chce to prostě počítat.

Zda nakoupit monstrum se kterým se vyhraje bitva snáze, hlavně kdyby to byla 7. vyhraná bitva, pak za ni člověk dostane 3 body za kartičku a zvětší bonus za výhry bitve z 20 na 30 takže dalších 10 bodů s tím že to třeba upře ten stejný výsledek soupeři (nevyhraje 3 body za kartičku, plus 10 bodů za bonus). Ale pokud si člověk koupí bonus za postavené pevnosti, a má všechny čtyři tak má bodů dvanáct s větší jistotou....

5) Taky jsem si nebyl jistý jak to bude s penězi, a šetření na všechny války po sezoně je někdy docela porod. Ale proto je dobré někdy blafovat v prvním boji, schválně prohrát bez jediné utracené mince a nafasovat pak reparace od vítěze. Obecně na 2 ze tří 3 bitev není problém našetřit.

12.2.2018 09:56:15

Po první hře...

Hráli jsme první hru ve čtyřech, aliance se měnily v každém kole, většinou podle pořádí hráčů, ve třetím kole pak i podle bitev a chybějících provincií.

Hráli jsme špatně seppuku a placení peněz za bojové akce, což hru určitě ovlivnilo, ale i tak se mi hra moc líbila. V první hře se moc nevyjednávalo, což mi nějak nevadí, nemám rád dlouhé diskuse co a jak, sem radši když hra trochu odsejpá, což se u RS děje, hra je hezky plynulá, měl sem trochu strach z politických mandátů a prostojů, ale žádné se nekonaly. Hra je super plynulá, vše do sebe zapadá a zavěrečná fáze kola je vždy super třešnička na dortu. Systém soubojů je výborný, máte zde relativní volnost, stačí mít nějaké peníze a případně roniny a otevírá se vám spoustu taktických možností.

První dojem rozhodně výborný a to jsme nehráli vše úplně správně a rozhodně jsme ani nevyužívali potenciál jak speciálních vlastností klanů tak kombinací karet. Už se těším na další pokus. Hráli jsme základ a jen v něm se náhodně losují kami a dají se hrát různé sety karet, které mění strategie, v rozšíření je toho pak další hromada, takže hra se asi jen tak neohraje.

Když bych to měl srovnat s předchůdcem, tj. Blood Rage, který mám rád, tak mi po první hře příjde RS lepší. Ostatně ani nevím jestli to srovnávání má smysl, ty hry jsou každá jiná.

Každopádně proti BR se mi více líbí systém akcí (politických mandátů), kde se nestane, že bych neměl co dělat. A rozhodně lepší je systém boje, který je variabilní, žádné nadraftované karty, které předurčují taktiku. V RS musíte více přemýšlet co bude chtít nepřítel udělat, zvažovat svoji investici co bitev, vzhledem k dalším (od začátku bojové fáze, víte kolik bitev, jejich pořadí a proti komu v dané bojové fázi budete bojovat).

Takže zatím velká spokojenost a počítám, že se to ještě zlepší.

Upraveno autorem (porovnej)

11.2.2018 22:40:58

Pepsson

Ano, myšleno to bylo tak, že vždy na začátku sezóny jsme uzavřeli aliance ve stejném složení :-). Do galerie jsem nahrál pár fotek ze hraní, čeká to na schválení.

10.2.2018 11:17:57