Rallyman: GT - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Současnost, Sport
Herní kategorie: závodní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Jean-Christophe Bouvier
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Porovnanie s Heat

Akurát nedávno mi došla Rallyman GT a čakám na vianoce ale chcel by som sa opýtať na porovnanie s hrou HEAT … 

Nakoľko v zbierke chcem mať jednu závodnú ale rád by som mal tú lepšiu… 

30.11.2022 19:08:22

@JurAde tady něco je 

https://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/heat-13497/diskuse/dojmy-33257/

30.11.2022 19:56:52

@Bastacka, ďakujem Ti , tak asi som sa tešil a zakúpil podľa názorov tú horšiu :(

30.11.2022 21:44:13 | Upraveno autorem (porovnej)

Já bych úplně nezoufal. Obě hry jsou úplně jiné a vyplatí se mít obě. Alespoň podle mého názoru. 
Heat je elegantnější a čistší hra. Ohromně zábavný hand management karet. Karty vylepšení umí jednoduchým způsobem měnit jízdní styl jednotlivých hráčů. Před zahráním Rallymana jsem v Heat neviděl žádnou slabinu. Ale Heat nemá několik věcí, které má právě Rallyman. Hráč v Heatu nemusí hledat ideální jízdní stopu, v Rallymanovi je moc hezký mechanismus, který zamezuje tomu, aby pomaleji jedoucí hráč předjížděl rychleji jedoucího. 
Heat je asi o trochu lepší hra, ale i Rallyman je výborná záležitost. Obě hry obsahují trochu mechaniky Push your Luck, Rallyman více než Heat. A podle mého umí Rallyman udržovat hráče v napětí lépe, než Heat. 

30.11.2022 21:59:56

@JurAde Nebyl byl na sebe tak přísný. Sice to vypadá, že na Heat je o něco lepší ohlas, ale Rallyman vypadá víc jako hra pro hráče. Navíc se chlubí variabilním herním plánem. Osobně bych neřekl, že je horší, jenom je Heat víc mainstreamový.

30.11.2022 22:18:15

Vďaka chalani za milé slová. Ja by som chcel v zbierke jednu závodnú hru, práve ako rodinnú aby som mohol s mladším synom hrávať…

Rallyman je nadherný, ako píšeš trate sa dajú spajať, znovuhrateľnosť je vysoká, ale heat mi príde podla recenzií ako scestnejší pre rodinu s deťmi…

Keby ste si mali jednu, ktorú z nich by ste si vybrali?

Ja by som bral obe, ale manželka by ma už vydedila :D

1.12.2022 07:19:59

Moc se mi líbil komentář u ranní kávy:

Michal Slaný: “​Rivalové, Heat a nebo RallymanGT...je to jako závodní hra na PC....s klávesnicí nic moc (Rivalové), ovladač to už je zábava (Heat) ale až volant je krok pro vážnější ponoření do závodění (RallymanGT).”

 

Heat je rychlá jednoduchá ale chytrá hra, která bude určitě fungovat a určitě si užijete tu závodní zábavu.

Ale pro toho, kdo chce závodit, skutečně vést auto po trati, hledat nejrychlejší stopu ale zároveň neustále sledovat zpětná zrcátka, abyste nikde neudělali místečko pro soupeře, a jet kolo na kolo celý závod, tak to umí jen Rallyman GT.

Ani Formula D to neumí. Tam se kvůli vysokým číslům na kostkách formule poměrně hodně rozjedou a ten boj kolo na kolo tam není. Ještě jsem měl Automobiles, což je hra řízená kostičkami, ta je zajímavá herním mechanismem, ale nenabízela to správné závodní nadšení. Nakonec mám závodní simulátor Bolide, což je předělávka klasické závodní hry na čtverečkovaném papíře, ale na to nějak nemám spoluhráče.

 

Já si myslím, že užiješ obě, Heat i Rallyman GT. Každá je úplně jiná. Heat je řízena kartami a je ideální i pro rodinné hraní. Rallyman GT je řízen kostkami a je pro skutečné závodníky.

1.12.2022 08:52:45

Za mě Rallyman, měl jsem z něj mnohem intenzivnější pocit závodění, než v HEAT, který mě vlastně nijak zvlášť nezaujal a to obecné nadšení okolo nesdílím.

1.12.2022 09:20:16

@JurAde Já právě řeším stejný problém jako ty a bojím se, že nakonec skončím s obouma. V mojí sbírce se to už ztratí :-D.

1.12.2022 11:49:13

Takže ako čítam Vaše názory, za ktoré Vám chalani skutočne veľká vďaka… tak mi to vychodí, že obe hry sú super …

Heat je skôr rodinná hra plná rýchlej zábavy s rodinou a Rallyman GT sú závody plné napätia a rozmýšľania.

Ano aj mne to vychodí na obe, ale bojím sa, že jedna z nich aj tak ostane ako zátišie v kalaxe :)

@tondakolik ten komentár je zaujímavý :)

1.12.2022 12:06:00 | Upraveno autorem (porovnej)

Ja som bol hlupák a dávnejšie svoju KS all in edíciu RallymanGT predal. Pocit z jazdy tam bol intenzívnejši. Máš pocit, že na rovinkách zrýchluješ a nálsedne hladáš brzdný bod a keď to ide, prudko brzdíš. Vieš brzdiť plynule bez rizika, alebo agresívne s rizikom že to niekde zahodíš. Riešiš stopu a triafač appex. Áno heat je dynamickejší a plynulejší ale pocit jazdenia na okruhu má RallymanGT intenzívnejší. Mapa je modulárna takže si postavíš obrovské množstvo tratí. Mal som aj variantu s opotrebením pneumatík a na BG super mód s počasím. Tu asi človek bude chcieť mať nakoniec v zbierke obe hry.   

1.12.2022 16:42:24

Já například u Heat oceňuji to, že i když hraješ v nižším počtu hráčů, můžeš mít na trati všech 6 aut, a přesto ovládat jen to své. Jak je to u Rallymana? Koukám, že počet hráčů je 1-6… ale je to například ve dvou hráčích zábavné?

1.12.2022 18:35:17

Ve dvou jsem Rallymana zkoušel jen na BGA, a tam mi to přišlo trochu horší, lepší je to alespoň ve 3 4 lidech, v 6 to teprve musím vyzkoušet. Ale i tak se mi asi z obou her víc líbil Rallyman. U Heatu mi nepřály hned v první hře karty, celý závod jsem se držel na špičce, a pak jsem nafasoval asi nejhorší možnou ruku v současném úseku. U Rallymana ač je to víc o štěstí, tak jsem paradoxně měl větší pocit že to mám “pod kontrolou”. Stavění trati u Rallymana je samo o sobě, můžeš udělat různé světové tratě apod. U Heatu máš sice 4 tratě, ale co jsem se díval tak žádná nemá vlastní pravidla, liší se jen tvarem, což mi přijde hrozná škoda. 

1.12.2022 23:26:19

@MortZ tratě u HEATU se sice liší “jen tvarem”, ale tom to je. Každá se musí jet úplně jinak, protože mají různě obtížné série zatáček. USA je dobrá na naučení hry, pak už přituhuje. A rozšířená pravidla (počasí, atd.) ti to dále modifikují.

Michal Ekrt | Board Games Brand Manager
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

2.12.2022 07:47:39

Ja pridám ešte iný pohľad - v Rallyman GT keď spravíte chybu, je po závode. Opravte ma, ak máte iné skúsenosti, ale mne sa zdá, že v R:GT sa absolútne neoplatí riskovať, pretože dopady straty kontroly nad autom sú totálne fatálne. Vo všetkých hrách sa mi potvrdilo, že kto stratil kontrolu a stratil jeden ťah, už bol úplne bez šance vyhrať. Možno je to “realistické”, ale neprišlo mi to zábavné. 

Potom to žiaľ končilo tým, že keď som si naplánoval jazdnú stopu, tak rozhodovalo len šťastie, či pri hádzaní kockami postupne jednu po druhej mi padnú 2 výkričníky alebo nie. Ak nie, prešiel som celú stopu, ak padol druhý, okamžite som prestal hádzať, pretože tretí výkričník by znamenal koniec hry. Áno, dá sa pri kratších stopách hodiť všetkými naraz a získať žetóny sústredenia, a potom si pomôcť… ale aj tak to končí na náhodnom hádzaní kockou. Lebo povedzme si pravdu - naplánovať najlepšiu stopu zas tak náročné nie je.

HEAT naopak pracuje s nebezpečenstvom neporovnateľne lepšie vďaka HEAT kartám, pretože JA SÁM sa rozhodujem, kedy pôjdem cez limit, aby som dosiahol nejakú taktickú výhodu. Nie je v tom náhoda, je to moje rozhodnutie. Všetci máme rovnaký počet tých kariet, a je na mne, či ich miniem na prudký prejazd cez zákrutu, a ujdem tak ostatným, alebo sa na rovinke dotiahnem a cez slip stream sa posuniem ešte ďalej… a potom kedy budem “chladiť” motor… ten systém je úplne geniálny. Jediná náhoda sú karty "stresu”, s ktorými ale tiež pracujem podľa vlastného uváženia, a radšej ich napr. použijem na rovinke, ale zákruty chcem prejsť presne. 

Navyše HEAT mi príde dynamickejší, poradie sa mení častejšie, a dokonca aj ten hráč, ktorý stratil niečo v zákrute, sa vie zasa dotiahnuť na rovinke, lebo ušetril karty vyššej hodnoty. Lebo všetci máme rovnaký základný balík kariet, a keď niekto minie 4-ky v zákrute, nebude ich mať na rovinke, čo mne osobne tiež simuluje hľadanie ideálneho spôsobu, ako prejsť zákrutami, a ako čo najviac akcelerovať na rovinke. 

HEAT sa dá hrať “rodinne”, ale s upgradami, počasím a žetónmi tratí to je pre mňa najlepšia závodná hra, akú som kedy hral, a je o parník pred R:GT. Pri každej hre sa skvele bavím, každú hru hráme navyše v plnom počte áut (systém automatických hráčov je tiež geniálny!) nie je núdza o pekné zvraty, a rozhodne vyhráva ten lepší. 

2.12.2022 11:01:58

Braňo, ve většině s Tebou souhlasím, ale mám k tomu pár poznámek. 

1. V prvé řadě bych neřekl, že je Heat o parník lepší. Je lepší, patrně je dokonce nejlepší závodní hrou současnosti, ale parník… to už zavání skoro tím, že je Rallyman špatná hra. A to určitě není. 

2. V Rallymanovi se riskovat vyplatí, ale pouze do určité míry a pouze v případě, že z toho hráč může mít velkou výhodu. Třeba předjet protivníka v takové rychlosti, že mu zablokuje celé jeho kolo. Ale nesmí to být risk na krev, kdy hráč vyletí ven v šestkové rychlosti a zruší si u toho vozidlo. Naštěstí tohle kompenzují žetony soustředění, které hráči umožňují riziko výrazně snižovat. A osobně znám pár hráčů, co by neváhali házet i kdyby to mohlo znamenat konec v závodě. Protože risk se zkrátka někdy vyplatí. A co se týče risku v Heatu… já tam vlastně doopravdy žádný risk necítím. Nejhorší, co se mi může stát, je dobrat zbytek karet Heat a dvě karty nervozity. S trochou štěstí se závod dá vyhrát i přes několik kolizí.

3. Ztráta tahu v Rallymanovi je nepříjemná a dohnat ztrátu je tu těžší než v Heatu. Ale přesto se ta ztráta dá dohnat. Rallymana jsme hráli jen párkrát, ale viděl jsem, jak se hráč vyboural při první zatáčce a ztrátu ještě dohnal, jen aby se vyboural znovu, těsně před cílem. Co je více limitující jsou ztráty kostek. Pokud se někomu povede ztratit dvě kostky setrvačnosti, může se jít klouzat. Naštěstí se vždy dá přibrzdit a zajet do boxu. Ale zase to znamená ztrátu tahu. 

4. Co se týče dynamičnosti. Když jsme hráli Rallymana, pořadí se často měnilo. V Heatu se mění ještě častěji. Zatímco v Rallymanovi není na jízdě v zadních pozicích nic pozitivního, v Heatu z toho pro mě plynou jen výhody. Mohu chladit, mohu si přidávat jedno pole k pohybu, mohu snáze využívat slipstream. Je to zajímavý balanční mechanismus a v případě slipstreamu to i dává smysl. Ale snažit se jet vzadu, abych mohl chladit, to mi u závodní hry přijde jako paradox. Naštěstí se pořadí mění tak často, že chlazení a pole navíc použije každý hráč jen párkrát za hru. Navíc pro trošku zkušenější hráče už standardní boti nejsou úplně soupeřem, takže jsou pozadu oni a bonusy za páté a šesté místo nemá nikdo. 

Abych to shrnul. Rallyman umí více vytrestat za neopatrnou jízdu, ale pocit napětí je tu rozhodně větší než u Heatu. Mechanismy jsou zábavné u obou her, u Heatu jsou ale výrazně čistší a elegantnější. 
A Braňo tu má rozhodně dobrou poznámku s boty. Boti jsou jedna z největších předností Heatu před Rallymanem. Ať hrajete sólo nebo v pěti, vždycky může být na trati šest vozidel. 

Úplně závěrem bych chtěl přidat takovou filozofickou úvahu. Možná Rallyman není pro zcela běžného hráče. Možná, že většina z nás jsou ve hrách tak trochu přizdisráči. Teď to není myšleno špatně. Přiznejme si ale, kolik z nás má tendenci ve hrách sázet na jistotu. Například ve 4X hrách hromadit jednotky a nikdy nenapadnout soupeře. Pak se stává, že člověk vidí partii Střetu civilizací, kde je mapa tak zaplněná figurkami, že stěží lze rozeznat typ terénu na daném mapovém dílku. 
Všechna čest těm hrám, které umí odměnit risk natolik, že do něj vlastně hráče nepřímo dotlačí. No a mezi ty se asi Rallyman skutečně nepočítá. Minimálně se nevyplatí vyletět v nejvyšších rychlostech. Ale rozhodně ta hra stojí za vyzkoušení a vlastnit Rallymana i Heat je prostě povinnost každého, kdo má rád závodní hry. 

2.12.2022 14:01:10

Já teda nemůžu souhlasit s tím, že se v Rallyman GT nedá dohnat ztráta z vybourání.

Pokud se jen otočíte, tak neztrácíte jedno kolo, jedete vlastně hned v dalším tahu, ale začínáte z rychlosti 0. To navíc může být někdy velmi slušná výhoda! Pokud už se vybouráte, je to horší, tam ta ztráta jednoho tahu je. Jak tu bylo zmíněno, taková je realita, bourání prostě stojí čas.

Ale pozor!

Pokud je hráč zoufale poslední může hrát úplně jiným stylem, než když jede spolu s ostatními a bojuje s nimi o každé políčko. Hráč vzadu může úplně v klidu končit třeba na rychlost 1, protože stejně pojede poslední a nebo je mu jedno kolikátý vlastně pojede. Pokud jsem vepředu s ostatními, musím si pohlídat počet políček, o která pojedu, stopu a rychlost, na kterou skončím. Pokud jsem ale vzadu, jediné co si hlídám je, abych ujel co nejvíce políček a tím stáhnul náskok. Samozřejmě se tohle více projeví ve více hráčích, ale i ve dvou to takto platí.

Mám za sebou fakt hodně her a s tím, že bouračka znamená automaticky konec naprosto nesouhlasím. Neříkám, že je to jednoduché dohnat, to ne, a to bych ani nechtěl, ale pokud se přizpůsobíte situaci, za chvíli už jedete s ostatními.

2.12.2022 14:23:37

Hrál někdo obě ty hry s naprostými nehráči?

Diskuzi sleduji protože o jedné z her uvažuji jako o dárku, nehrála jsem ani jednu. Překvapuje mě ale, jak se tu opakují tvrzení ve smyslu, že Heat je víc mainstreamový, rodinný, elegantnější a pod. Protože co se mě týče, mám dojem, že princip pravidel Rallymana chápu už z popisu hry a unboxingu videa, a hned bych měla chuť si ozkoušet zariskovat - zatímco u Heatu mě nebaví na ty pravidla koukat ani v dobře udělaném videonávodu. Natož to číst…

Na první pohled by pro mě proto byl jasná volba Rallyman, znejisťují mě jen ty komentáře, které mi vyznívají, že Heat by měl být přístupnější, což je naprosto v rozporu s mým nezkušeným prvním dojmem.

Má tu někdo ozkoušeno, že i pro nehráče je fakt takový rauš šušnit si v závodní hře (!!!) karty v ruce a vymýšlet co s nimi?

2.12.2022 14:45:07 | Upraveno autorem (porovnej)

Já moc nehráčů neznám, ale Heat jsem otestoval na třech lidech, co normálně moc nehrají. Jeden z nich si druhý den šel Heat koupit. Rallymana jsem zatím bohužel s nezkušeným hráčem nehrál, ale zkusím a dám vědět. 

A za sebe mohu potvrdit, že Heat je přístupnější. První čtení pravidel Rallymana bylo tak trochu wtf… ale ve finále jsou obě ty hry dost jednoduchá záležitost. Heat má výhodu v tom, že ho lze okořenit přidanými pravidly, které tu hru posouvají zase o trochu dál. 

A jo, je to rauš, šušnit si v ruce karty. :) 

2.12.2022 14:53:04

Ďakujem Vám všetkým veľmi pekne za príspevky… do tohto vlákna. Pozerám, že sme viacerí, ktorí sa nevedia rozhodnúť…

Tak len hádam skúsiť obe a vybrať si… podľa odpovedí som ddukoval, že heat je rodinná záležitosť a rallyman gt pre závodníkov ;)

Mňa už napadlo urobiť karty do rallyman gt ako v heat a mať tak hru aj aj….

3.12.2022 15:34:07

Za mě je lepší rallyman… víc taktiky, větší pocit že závodím. Co se týká rizika, tak je hodně ovlivnitelné. Kdykoli v tahu - ať hraješ na jeden hod, nebo kostku po kostce - máš možnost po poserhodu přeskládat kostky. Dostat se k tahání z pytlíku je velká vzácnost… Taktika: blokování, výběr stopy, s jakou rychlostí ukončím tah…

Pokud se podíváte na BGG tak v sekci soubory, pokud nemáte odpor k homerules, najdete výbornou úpravu - ať úprava změny počasí (předpověď počasí, pravděpodobnost změny počasí) upravený pitstop, tuning auta (např. Nastavení přítlačného křídla), možnost se s velkým rizikem protáhmout mezi auty (s tím že možná poškodíš i auto, které predjíždíš) která vás blokují, postupné poškození karoserie které vás může i vyřadit ze závodu, palivo, možnost hraní za týmy ( každý hraje s dvěma auty), šampionát s levlováním řidiče i auta, žebříček řidičů i konstruktérů, úprava toho jas se řeší 00 bouračka…

V základu dobrá hra a s homerules opravdu výborná a napínavá…

13.12.2022 16:40:27

@ Golom A to je právě ten rozdíl - Heat je už v základu výborná hra, bez homerules…

Takže za mne jednoznačně Heat.

13.12.2022 17:41:41

Vybíráme z Bazaru

Tokaido Duo (nová) CZ
Tokaido Duo (nová) CZ
Akt. cena: 399 Kč
Končí za: 22 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas