Paths of Glory - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 480 min
Herní svět: 1. světová válka
Herní kategorie: desková hra, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: GMT Games
Udo Grebe Gamedesign
Autoři: Ted Raicer
Rok vydání: 1999
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy ze čtení pravidel

Zahajuji tuto diskusi o dojmech ze čtení pravidel. Po rozbalení hry a vylámání žetonů jsem se pustil do čtení pravidel. Velmi překvapilo jak se hra snaží dodržet různé historické reálie 1. světové války, ale zároveň mě pravidla trochu frustrují a to tím, že obsahují spoustu výjimek.

Zatím jsem přečetl asi tři fáze ze sekvence hry a ať už se jedná o fázi "mandated ofensive" nebo aktivace oblastí přes OPS, tak všude pravidla obsahují množství specifických situací. Věřím, že nakonec po zažití pravidel bude hra výborná, ale prokousat se tím balastem specifických podmínek není žádná sranda.
28.12.2010 19:15:56

rbx

parxel
jj, vyjimek tam je fakt hodne, skoro v kazdem odstavci je exception a odkaz na jiny odstavec. Ale vsechno to pusobi hodne realisticky, takze to takto slozita parvidla asi potrebuje.

28.12.2010 19:44:33

rbx
Tak ty odkazy ty mi až zas tak moc nevadí, protože mi je jasný, že holt některé věci budou vysvětleny později. Co mě ale trohu vyděsilo byly ty výjimky typu: když máš nařízený útok francouzů tak to znamená, že francouzi zaútočí tam a tam nebo někde jinde. Nebo při aktivaci oblasti aktivuj za jeden bod třeba belgické jednotky pokud jsou na území spolu s Francouzi apod.

A jako třešnička pak přijde excepiton: pro tuto kartu chápej toto pravidlo tímto způsobem.

V každém případě realisticky to teda působí. To musím autorům nechat, protože plno pravidel dává smysl v porovnání s historií, ale herně budou asi první partie procházka peklem.

Nu což jdu pokračovat ve čtení, už se na to těším. Chci to vzít na Zatrocon. :)

28.12.2010 20:48:41

Výjimky
Ohledně čtení pravidel a pamatování si výjimek: Předpokládám (z vlastní zkušenosti), že první partie je učební, a většinou se nedostane o moc dál než na začátek Limited War. Do té doby někdo udělá kritickou chybu a prohraje, čili po většině pravidel týkajících se národnostních výjimek prostě vůbec nevzdechnete. Kdyby náhodou jo, tak si je dostudujete později, ale prostě na několik prvních pár kol (a pár hodin hraní) vám fakt stačí jen obecná pravidla týkající se běžného pohybu, útoku, zásobování a posil.
Konkrétně k výjimkám:
Velká (ta nejhorší) část výjimek se týká mapy blízkého východu, ty přeskočte úplně. Tam se prostě hrát nebude. Dále přeskočte cokoliv co se týká USA (vstoupili do války v r. 1917, skutečně si myslíte, že první partie potrvá tak dlouho ?), zbytečná je taky ruská kapitulace (i když tam není nic složitého). Neřešte vstup neutrálních národností do války (tj. cokoliv o Turecku, Řecku, Rumunsku, Itálii, Bulharsku), jen si zapamatujte, že na jejich území je vstup zakázán. French Mutiny (celý dlouhý odstavec), taky na nic, stejně jako jakékoliv další odstavce řešící konkrétní karty.
Zapomeňte, že existují jednotky jako ANA a SN. Zapomeňte na MEF a MEF Beachhead.
Co naopak potřebujete: Výjimky týkající se belgických jednotek, v Belgii se bojuje už od začátku. Jak to funguje při posilách v Paříži (když je tam plno, lze nasazovat i v Orleans). A asi bych si přečetl celou část o Supply, samozřejmě že kromě té části o Medině (opět mapa blízkého východu).

13.7.2011 18:03:28 | Upraveno autorem (porovnej)

trohat
No, tak moc bych to neřešil - osobně to jedu (a budu i učit spoluhráče) podle scénářů. Nevím jména, ale nejdřív ten nejkratší scénář (končí 3. kolem? Teď přesně nevím.) - jenom základy, NE mapa vůbec není, ideální na naučení. Po tomhle ten další (končí 10. kolem/když někdo vstoupí do Totální války), kde už je nabaleno víc věcí (NE mapa, vstup neutrálních mocností). A jakmile jsou zvládnuty tyto dva scénáře, stačí doučit těch pár pravidel (kapitulace Ruska, vstup USA) a myslím, že není žádný problém :).

13.7.2011 18:26:05

Parxel
K povinné ofenzivě Francouzů: jde o národní hrdost - když francouzští občané chtějí, aby se v tomto ročním období útočilo, tak prostě útok dvou zbloudilých tanků někde v Rusku jim radost neudělá, povinná ofenziva se musí splnit doma, či v přilehlých, důležitých zemích, které taky tvoří frontu. Proto ve Francii, Belgii nebo Německu. Mimochodem, německá MO je do úplně stejných zemí, takže se to dobře pamatuje.
Když těm pravidlům porozumíš, co jimi tvůrce sleduje, pamatují se mnohem líp. Výborný je k tomu ten dokument, o kterém se bavíme s KungPaem ve druhém vláknu.
Stejně jako naprosto nepochopitelné pravidlo 13.1.12 - (Německé jednotky, které jsou zásobované ze Sofie nebo Constantinopole, turecké jednotky zásobované z Essenu, Wroclawi nebo Sofie apod. nesmí dělat strategické přesuny a přijímat posily) - tam jde o to, že Němci (resp. Turci, ...) vyjeli daleko z domova, nepřátelé je odřízli, a oni přišli o zásobování z domova a jsou zásobované jen ze spojeneckých měst.

13.7.2011 18:33:29 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Hra o trůny dvě De luxe rozšíření
Hra o trůny dvě De luxe rozšíření
Akt. cena: 430 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas