nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Panství hrůzy: Druhá edice

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy, Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Asterion Press
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Nikki Valens
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Znovuhratelnost


Jaká je prosím pro vás u této hry znovuhratelnost? Chtěl bych si jít tuto hru koupit, ale nechtěl bych dát 2400 kč za hru kterou bych hrál třeba 10x a pak měl všechny scénáře otočené dokola. Někde jsem četl, že prostředí se třeba bude měnit ale ten daný scénář prostě bude daný a ty úkoly v tom budou asi pořád stejné ne?

26.3.2018 20:57:55

1a2a3a4

Já hrál scénář cyklus věčnosti taky dvakrát a místnosti jsem měl úplně jiný. Možná jsi měl smůlu, že ti aplikace vybrala stejnou mapu dvakrát po sobě. Se základní sadou místností asi nebude moc možností jak vytvořit herní plán.

Abych taky řekl něco ke znovuhratelnosti, hraji s rozšířením "Suppressed memories" a příšery z něj se mi objevují docela často. Navíc když vyjde nějaké další rozšíření v češtině, tak bych se malé znovuhratelnosti moc nebál.

1.4.2018 22:19:47

se znovuhratelností moc nevím

docela bych souhlasil s MalcolmReynolds-em

zatím jsme hráli jen 2x scénář: cyklus věčnosti
ale to znamená že ve scénáři byly naprosto stejné místnosti za stejnými dveřmi, stejné tajné průchody na stejných místech, stejné předměty na stejných místech, poprvé nám někdo umřel dříve než jsme ho našli, podruhé jsme tam rovnou šli a světe div se byl na stejném místě jen živý a dal nám stejný předmět jako ten který jsme prvně našli ležet u mrtvoly. Většina příšer byla stejných a objevovali se i na stejných místech...

co bylo jinak?
- na začátku jsme dostaly jiná předměty (počáteční setup)
- pár příšer bylo jiných a jinde
- jiný číselný kód v rébusu
- naše výhra (způsobená hlavně tím že jsme vlastně to samé prožívali již podruhé...)

______________________
hráč a drobný sběratel

Upraveno autorem (porovnej)

1.4.2018 21:13:11

horisymus

Ano, jsou tam různé konce, jenže to větvení spočívá většinou jen ve splnění nebo nesplnění určité části konkrétního scénáře.

Jedině ten čtvrtý scénář jsem nedohrál na stole, ale z těch ostatních jsem každý jednou dohrál ještě v angličtině. A abych se přesvědčil, jestli to stojí za opakované hraní, použil jsem podvod. Zahrál jsem si všechny scénáře ve hře (včetně všech rozšíření) pouze na tabletu bez toho, aniž bych hru rozkládal na stole a skutečně hrál. A díky tomu jsem viděl u většiny scénářů více konců.

A můžu s klidným svědomím napsat, že při opakovaném hraní hráč narazí na totožné místnosti a předměty, jen jinak rozmístěné. Totožné jsou i postavy, které hráči sdělí na základě různého postupu scénářem jen nepatrně rozdílné informace. A podle délky hraní se ještě mění obtížnost. Konce scénářů a závěrečné obrázky s textem jsou sice různé, ale dobrých 90% času strávených hraním konkrétního scénáře, dělá hráč to samé, co při předchozím hraní.

Po tomto zjištění jsem hru prodal.

31.3.2018 12:15:26

MalcolmRaynolds


Pokud by vsichni poslechli tvou radu a cekali az BF prelozi dalsi scenare, tak asi nebude naco cekat protoze kdyz se nebude prodavat zaklad rozsireni nebudou. A jak uz jsem psal treba v prvnim scenari jsem narazil na 2 vitezne konce a cesta za vitezstvim nemusi byt vzdy stejne primocara. Hra stoji pomerne dost penez, ale ja uz nad ni stravil urcite pres deset hodin, opravdu se bavil a to jeste se nam nepodarilo dokoncit uspesne druhy scenar. Kazdy kdo si zahral se mnou (7lidi) byl opravdu nadsen.

31.3.2018 11:37:46

Znovuhratelnost

Já si dovolím přidat opačný názor. Podle mě existuje v případě, že se podaří scénář dokončit úspěšně, jen minimum důvodů pro jeho opakování. Ta variabilita zbytku hry souvisí hlavně s jiným rozmístěním jednotlivých místností, postav a předmětů.

Ta pravá variabilita této hry podle mě spočívá především v množství scénářů, kterých je ale v tuhle chvíli v češtině zkrátka málo (4 v základu + 1 přeložené DLC). A navíc alespoň podle mé zkušenosti ani první scénář, ani přeložené DLC za moc nestojí. Já jsem tedy po jejich úspěšném dokončení necítil ani tu nejmenší potřebu si je kdykoliv zopakovat. Druhý a třetí scénář jsou mnohem lepší (ale opět si je podle mého stačí zahrát max. dvakrát). Čtvrtý scénář je sice dobrý, ale bohužel strašně dlouhý (není problém ho hrát dost přes 4 hodiny), takže ho málokdo bude chtít hrát podruhé.

Já bych s koupí počkal až podle toho, jestli Blackfire opavdu přeloží i nějaká rozšíření. Ideálně Beyond the Threshold, protože oba scénáře jsou podle mě to nejlepší, co druhá edice Mansions of Madness nabízí.

31.3.2018 11:09:33

hra

Jak by jste to srovnali s hraním descenta nebo imperial assaulta s appkou?

Jasně, v app do descenta je delve tj náhodný mix z 'xy' dostupných minidungů, takže to tu znohratelnost trošku zvedá.. Za nás je zatím Descent s Appkou jedna z top her co se týče znovuhratelnosti a zábavnosti a přemýšlíme nad tímto

31.3.2018 09:25:00

...

Muj prispevek posledni veta... Stojim si zatim... Kazda koop hra na mise ma stejny problem, jsou hry ktere uz proste zahrat po druhe nechci napr Pandemic Legacy, Andor nebo treba mise ve Time Stories. Ale MoM urcitou variabilitu poskytuje a rad si po case zopakuji scenar i po uspesnem dohrani. Ovsem neni to o tom ze budete mit doma jen jedinou tuto hru a budete ji drtit do kola :-) Snad ma odpoved je uz vycerpavajici a presvedci vahavce o koupi teto skvele hry.

Upraveno autorem (porovnej)

31.3.2018 09:04:32

Hehe

No ja bych rekl ze se branis docela dost. Tzv. Obrana utokem :))) Ale ok budem delat ze ne....
Ja teda chapu naprosto presne na co se krkavec ptal a odpoved me zajima taky. Budu mit chut hru hrat znovu a bude prozitek jiny? Nebo po pruchodu scenaru uz hru nebude mit smysl hrat znovu?

31.3.2018 01:39:02

matewr84

Ja sa voči krkavcovi nijako nebránim, len sa pýtam o čo mu ide, lebo z jeho vyjadrenia som to fakt nepochopil. A keď niečo nepochopím, tak neviem ako mám na to reagovať (alebo nereagovať) a tak sa pýtam. Možno som to pochopil zle - ale práve preto sa pýtam, nehovorím nič, neobraňujem sa, neargumentujem, len sa pýtam, aby som pochopil, že o čo mu ide.

30.3.2018 22:30:08

ad ludomyl

nechci mluvit za někoho jiného, ale proč si příspěvek krkavce hned vztahuješ na sebe? Pokud jsem to pochopil správně, tak to psal všeobecně a tak trochu jako reakci na ty dva předchozí příspěvky. Napsal svůj názor, tak nechápu hned to bránění se z tvé strany

30.3.2018 21:43:40

Krkavec

Nechápem o čo ti ide?
Lebo ani si nepovedal svoj názor na hru a ani si sa na nič nespýtal?
Chápem teda správne, že len chceš povedať, že je môj príspevok mimo tému preto, že ty si znovuhrateľnosť predstavuješ nejako záhadne inak, než ako chuť opakovane hrať ten istý scenár?

p.s. v tejto hre naozaj žiadna kampaň nie jej a preto nemusíš vyhrať žiadny scenár, aby si mohol ísť ďalej.

Upraveno autorem (porovnej)

30.3.2018 15:34:54

bez toho, že bych chtěl do někoho rýpat

Já si pod pojmem znovuhratelnost představuji trošku něco jiného než to, že v rámci jedné kampaně musím opakovat jeden scénář několikrát proto, že jsem v něm neuspěl. Spíše mi jde o to jestli po odehrání celé hry budu mít chuť si ji zahrát po nějakém čase znovu...Myslím, že je to jako s dobrou knihou, některou si člověk přečte jednou a i když byla dobrá, nemá potřebu ji číst znovu. K jiným se člověk třeba rád vrací i vícekrát, ale už to nikdy není jako poprvé.
--------------------------------
Temná křídla, temná slova

30.3.2018 13:58:08

Znovuhrateľnosť

... určite nie je neobmedzená, avšak treba povedať, že niektoré scenáre si ju vyslovene žiadajú, aby ich hrdinovia mohli vyhrať.
Myslel som si, že keď už viem, čo a ako v scenári funguje, že už ho vyhrám v pohode, ale nie je to tak. Dnes som hral tretíkrát scenár Útek z Innsmouth a aj napriek tomu, že som mal tušenie, že čo a ako chodí a dával si na to pozor, tak hra bola zaujímavá.
Ono dosť tomu pomáha aj aplikácia, ktorá skrátka nenechá, aby sa hráči hre príliš vzdialili a akonáhle im niečo ide dobre, tak začne na nich tlačiť. Takže aj napriek tomu, že som to hral tretíkrát, tak som sa u toho dobre bavil, pritom znovuhrateľnosti som sa práve u tohto scenára bál najviac, pretože aj v prvých dvoch hrách sme už boli víťazstvu dosť blízko.
/pozor, ďalší text obsahuje mierny dejový spojler/
A dokonca ani dnes - pri treťom hraní som úplne nevyhral - jedna "bláznivá" postava zostala trčať v Innsmouth, brblala čosi o tom, že do tej lode nenaskočí, pretože za hotelom videla nejaký zaujímavý predmet a musí to ísť ešte preskúmať.

29.3.2018 20:07:51

....

Hral jsem jen zatim jen prvni scenar ale uz ctyrikrat :-) proste se to tak seslo. Ztoho 2x vytezne 2x jsme dostaly na frak. Muzu rict ze je vice zpusobu jak se dostat k cili a vitezne konce jsou taky 2. (Mozna vic)Prostredi se meni hlavolamy take. Kdyz vezmu ze je tento scenar nejkratsi a zaroven nejlechci porad to bylo cca 8 az 9 hodin zabavy. Neco se opakovalo, ale obcas nejake prekvapeni bylo i u posledniho hrani. Ted se vrhnem na dalsi scenar a myslim ze ta hra se proste vyplati. Ja jsem nadsen a vim ze po nejakem case si klido ten prvni scenar zase dam.

Upraveno autorem (porovnej)

26.3.2018 22:25:13