Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Grace Holdinghaus Nathan I Hajek |
Rok vydání: | 2019 |
Sdílej: |
Dojmy po mnoha scénářích
Chtěl bych znát váš názor. Stále jste ze hry tak nadšení, jako při prvních scénářích?Dojmy
Moje dojmy sice jsou "po mnoha" scénářích, ale tím způsobem, že se třemi skupinami mám rozehráno a se všemi jsem kolem 5. scénáře.
Takže sice mám za sebou už 15 her, zatím mne to ale pořád baví. uvidím co přinesou další scénáře.... :-)
Baví
My máme před sebou poslední dva scénáře a baví mě pořád hodně. Líbí se mi, že většinu scénářů jsme dokončili " za 5 minut 12" a byly tak napinavé opravdu až do konce. Hodně to taky táhnou upgrady vybaveni a dovedností(nebo jak to nazvat), na které se člověk těší. Ale po 12. scenáři už máme vlastně vše na max, tady by pomohlo nějaké rozšíření. Nemám problém ani s příběhem, i když souhlasím, že je hodně generický a kdyby ho nezasadili do Pána prstenů, vlastně by se ani nic nestalo... Ale aspoň jsou tam ty postavy a lokace.
Co mě moc nebaví, je většina setkání na mapě - jsou často o ničem, všechny na jedno brdo a vzhledem k tomu, že za ně je většinou jen inspirace (kterou před tím člověk spálil, aby uspěl v testu setkání), tak je to spíš otrava.
A také jsme narazili na 2 nebo 3 scénáře, které byly vyloženě slabé a až trapně jednoduché.
Po stránce mechanik je to také pořád stejné, ale ta hra je jednoduchá oddychovka a s dobrou partou je příjemně atmosferická.
Osobně se těším na DLC, pokud bude někdy přeloženo, ale hlavně na nějaké větší rozšíření, které přidá víc všeho - postav, vybavení, skillů, nepřátel atd.
co další kampaň?
Já očekávám zlepšení.
Dokonceni tak tak
Ano, je pravda, ze nektere scenare davaji zabrat a jejich uspesne dokonceni je doslova o chlup, ale take existuji takove, kdy v polovine mas uz dokonceny hlavni cil a z mapy prozkoumanou tak tretinu a predcasne ukoncenou hrou se tak zbytecne zbavujes sance poridit nejake zajimave vybaveni nebo vlastnosti. Toto vsak predem nelze nikdy odhadnout a tak te hra vlastne nuti neustale pospichat, coz nekdo muze vnimat take jako velke minus. Toto mi ale osobne nevadi.
Mé dojmy
Co mně osobně vadí:
- příliš krátké texty, scénu pořádně ani nevylíčí, takže o nějaké atmosféře (alespoň pro mě) nemůže být řeč.
- velmi se točí kolem žetonů inspirace. Až mi to přijde neinspirativní :-) a netematické (plním postraní questy jen abych získal inspiraci, kterou ale musím použít pro splnění questu). Ta inspirace mi přijde strašně abstraktní a neuchopitelná.
- neustále mě to nutí pospíchat, protože mě za prvné furt honí nepřátelé, za druhé za každý tah navíc se posouvá počítadlo stínu a až přeteče prohráli jsme. Tohle mě strašně irituje, mám raději pokojnější průzkum.
- nevyváženost při hře ve více hráčích - ta hra je strašně těžká a vynikne rozdíl mezi nabušeným Aragornem a křehkou elfkou (jméno si teď nevybavím).
Přitom ta hra má velký potenciál. Aplikace by mohla mít 2 módy - stručný (stávající) a příběhovější, který by nabídl víc textu, lépe scénu popsal a víc vtáhl do děje. Předělat systém neinspirativních inspirací. Udělat slabší postavy zajímavější, ne že jen poskytne okolním inspiraci a pak se musí držet dál aby ji nedejbože něco nebacilo... A udělat mise různorodější (někde ponechat stávající spěch, ale jinde se úplně vykašlat na stupnici stínu a prostě nechat zkoumat či nutnost rozklíčovat nějaký rébus atd. - nejsem si jistý - třeba to už dělá rozšiřující expanze či DLC... ?). Pokud by tohle bylo ve verzi 2.0, tak by to byla skvělá hra. (pozn. předchůdci Runebound to dotáhl na 3. edici a Panství hrůzy na 2. edici, takže otázka jestli něco podobného neudělají i zde...)
@MikeDundee
Aplikace by toho mohla mít opravdu hodně. Ale jelikož jde na prvním místě o prachy, tak si o tom nech leda zdát.
@MikeDundee
tak máme odehráno asi 7 scénářů ve 3 lidech ( Gimli, Beravor a Legolas ) z toho jsme udělali 2 scenáře a je to přesně jak píše MikeDundee. Pořád se musí chvátat protože je strašně málo času, když se objeví vetší skupina nepřátel, která vás dostihne, prostě jen bojujete a není šance dělat "interakci". Takže ztrácíte čas a v podstatě stojíte na místě, poté zjistíte, že nic nevíte, protože jste velkou část bojovali....jsem přesně proto, aby se hra vykašlala na stupnici stínu, případně za každého nepřítele se ze stupnice odečetlo, protože to není nikde zohledněno.....hra má veklý potencionál, ale muselo by se na tom ještě zapracovat, což si nemyslím, že by překopal někdo celý herní mechanismus ( stupnice stínu, což je vlastně herní čas )
Překročení Brandyvíny - spoiler
Spoiler
-
-
Vždycky jsem si myslel, že ameritrash je o tom, dobře to zahrát a k tomu mít i štěstí. Dnešní zkušenost s tímhle scénářem mi ale otevřela nový obzor. Úkol byl celkem jasný - sehnat dřevo, pádla a smůlu na postavení voru. Ve chvíli, kdy jsme získali poslední 'ingredienci', objevilo se i další místo na mapě a hra nás na něj poslala s tím, že tam zmíněné plavidlo postavíme. Všechno šlo dobře, měli jsme pocit, že jsme rychlí, efektivní a měli jsme i to zmíněné štěstí, ale po zkušenostech s minulým scénářem jsme se přece jen rozhodli, že zariskujem a hned na místo přijdem se všemi čtyřmi hrdiny, kdyby si na nás aplikace, jako minule, něco vymyslela. A měli jsme zase štěstí. Našim hrdinům se podařilo proklouznout úspěšně kolem nepřátel a na konci kola všichni stáli na žetonu interakce a navrch byli vyléčení a zbavení strachu, rozhodnutí v příštím kole vrhnout všechnu svou snahu do stavby voru a snést případné zranění z vyprovokování nepřátel. Do konce zbývaly odhadem dvě kola, takže se dostavil pocit dobře odehrané partie.
A na začátku kola dalšího, řekla aplikace, že vor již není možné postavit a odebrala žeton interakce hrdinům doslova 'pod nohama'...
Dojem? Vztek :) Muselo to ven. :)
-
-
spoiler
Pro mě osobně je hra naprosto skvělá a nemám jí co vytknout.
Dohrál jsem všechny čtyři kampaně (jednu i 2x a první 3x), samozřejmě ne všechny s úspěšným koncem. Ale to se mi vlastně líbilo.
Líbí se mi jak se mise škálují. Líbí se mi herní systém, rozvoj příběhů i jednotlivé nápady v různých kampaních. Líbí se mi vývoj postav a předmětů.
Je skvělé že některé mise jsou těžší než jiné a opravdu to závisí na složení skupiny počtu hráčů. To že je mise časově omezená vytváří zajímavý tlak, kde je každá volba důležitá a musí se neustále zvažovat priority, optimalizovat. To přece dělá hru hrou.
Nakonec musím říct že jsem si hru vždy nejvíce užil na nejtěžší obtížnost, hra vám nic nedaruje jen tak, a z inspirace není jen pomocný plevel, ale opravdu s ní musíte hospodařit, taky to dává nový rozměr některým rolím:)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Volfyirion EN + obaly
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 3 dny