Pán prstenů: karetní hra (revidované vydání)

xxxxxxxxoo hodnoceno 30x (Seznam vlastníků)

Pán prstenů: karetní hra  (revidované vydání) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Nate French
Rok vydání: 2022
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Zákeřná akční okna

Dle diskuzí je u téhle hry zásadní znát okna, kdy lze provádět akce. Prošel jsem si několik dokumentů, koukám na gameplaye a stále nacházím místa, co hraju blbě. Co jsou dle vás ty největší špeky z hlediska provádění akci?

29.3.2024 22:30:08

Za mě je největší špek nemožnost provádět akce v průběhu odhalování karet z nepřátelského balíku (což se teda nejvíc projeví ve hře více hráčů) - tam jde použít jen efekty typu response (nevím, jak je to česky, ale takový efekt mají třeba karty ze sféry ducha rušící efekt karty zrady / efekt stínu, popř. Eleanor). Stejně tak nejde provádět akce v momentě, kdy se otočí karta stínu (např. by v tenhle moment nešlo jinou akcí vyléčit obránce z již existujících zranění, pokud by mu efekt stínu automaticky přidal zranění a vyřadil ho ze hry).

Naopak výhodný a v začátcích přehlížený “špek” je možnost použít akce po odhalení nepřátelských karet předtím, než se vyhodnotí úloha. Tj. např. můžu nejdřív nechat Faramira stát a posílit jím vůli ostatním postavám klidně až poté, co byly odhaleny nepřátelské karty, ale předtím, než porovnávám sílu vůle hráčů a nepřátel. Nebo ve stejný moment použít kartu Secret paths (“skryté cesty?”) na vynulování ohrožení jedné lokace (tj. nemusím to dělat ještě před otočením nepřátelských karet a můžu to udělat i pro lokaci, kterou jsem v tomto kole odhalil).

Podobně jsou akční okna v průběhu nepřátelského útoku před samotným vyhodnocením, takže pokud by se třeba hodilo vyléčit obránce, tak to můžu udělat i po odhalení karty stínu (pokud obránce ještě žije) dřív, než vyhodnotím útok porovnáním útočné a obranné síly. Stejně tak můžu ve stejnou chvíli, pokud je útok díky stínu silnější, než jsem čekal, poslat do hry Gandalfa přes zákeřný útok a díky jeho efektu 4 automatických zranění vyřadit nepřítele ze hry dřív, než se vyhodnotí původní útok.

Až na ty špeky z prvního odstavce se dají akce provádět v podstatě kdykoliv, během fáze plánování doslova kdykoliv.

1.4.2024 16:13:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Kvalitní popis akčních window má Seastan zde (pokud umíš anglicky a ještě jsi ho neviděl):
https://ringsdb.com/decklist/view/10407/aguidetoactionwindows-1.0
V komentářích je několik zajímavých tipů.

Můj oblíbený “špek” je ready up to 2 (attacking) allies v okně mezi kroky 6.8.1 a 6.8.2 pomocí prstenu Narya. Tím pádem se jim bonus +1 počítá k současnému útoku i případnému dalšímu útoku v této combat phase. Člověk neznalý detailů by Naryu použil až po útoku a o jeden bonus by se připravil.

3.4.2024 14:18:08

Díky moc za super tipy!

3.4.2024 15:26:44

Vybíráme z Bazaru

PÁD NEBES + ARIOVISTUS CZ stále ve fólii
PÁD NEBES + ARIOVISTUS CZ stále ve fólii
Akt. cena: 2699 Kč
Končí za: 6 dnů

Offcanvas