Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Nate French |
Rok vydání: | 2022 |
Sdílej: |
Zákeřná akční okna
Dle diskuzí je u téhle hry zásadní znát okna, kdy lze provádět akce. Prošel jsem si několik dokumentů, koukám na gameplaye a stále nacházím místa, co hraju blbě. Co jsou dle vás ty největší špeky z hlediska provádění akci?
Za mě je největší špek nemožnost provádět akce v průběhu odhalování karet z nepřátelského balíku (což se teda nejvíc projeví ve hře více hráčů) - tam jde použít jen efekty typu response (nevím, jak je to česky, ale takový efekt mají třeba karty ze sféry ducha rušící efekt karty zrady / efekt stínu, popř. Eleanor). Stejně tak nejde provádět akce v momentě, kdy se otočí karta stínu (např. by v tenhle moment nešlo jinou akcí vyléčit obránce z již existujících zranění, pokud by mu efekt stínu automaticky přidal zranění a vyřadil ho ze hry).
Naopak výhodný a v začátcích přehlížený “špek” je možnost použít akce po odhalení nepřátelských karet předtím, než se vyhodnotí úloha. Tj. např. můžu nejdřív nechat Faramira stát a posílit jím vůli ostatním postavám klidně až poté, co byly odhaleny nepřátelské karty, ale předtím, než porovnávám sílu vůle hráčů a nepřátel. Nebo ve stejný moment použít kartu Secret paths (“skryté cesty?”) na vynulování ohrožení jedné lokace (tj. nemusím to dělat ještě před otočením nepřátelských karet a můžu to udělat i pro lokaci, kterou jsem v tomto kole odhalil).
Podobně jsou akční okna v průběhu nepřátelského útoku před samotným vyhodnocením, takže pokud by se třeba hodilo vyléčit obránce, tak to můžu udělat i po odhalení karty stínu (pokud obránce ještě žije) dřív, než vyhodnotím útok porovnáním útočné a obranné síly. Stejně tak můžu ve stejnou chvíli, pokud je útok díky stínu silnější, než jsem čekal, poslat do hry Gandalfa přes zákeřný útok a díky jeho efektu 4 automatických zranění vyřadit nepřítele ze hry dřív, než se vyhodnotí původní útok.
Až na ty špeky z prvního odstavce se dají akce provádět v podstatě kdykoliv, během fáze plánování doslova kdykoliv.
Kvalitní popis akčních window má Seastan zde (pokud umíš anglicky a ještě jsi ho neviděl):
https://ringsdb.com/decklist/view/10407/aguidetoactionwindows-1.0
V komentářích je několik zajímavých tipů.
Můj oblíbený “špek” je ready up to 2 (attacking) allies v okně mezi kroky 6.8.1 a 6.8.2 pomocí prstenu Narya. Tím pádem se jim bonus +1 počítá k současnému útoku i případnému dalšímu útoku v této combat phase. Člověk neznalý detailů by Naryu použil až po útoku a o jeden bonus by se připravil.
Díky moc za super tipy!
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
PÁD NEBES + ARIOVISTUS CZ stále ve fólii
Akt. cena: 2699 Kč
Končí za: 6 dnů