nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Pán prstenů: Karetní hra

Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: neuvedeno
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní, sběratelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Stratelibri
Autoři: Nate French
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

had

The Grey Havens – zhodnocení celého cyklu

Chtěl bych zde uvést nějaké poznatky k tomuto celému cyklu, který jsem včera dokončil - vše s ohledem na to, že jsem ho odehrál ve hře sólo.
Všech devět questů má velice vysokou úroveň, není tam vyloženě žádný slabší, jak tomu vždy bylo v předcházejících cyklech. V questech je využito opravdu hodně nových myšlenek a nápadů, např. test sailing – zhoršování počasí během vaší plavby na lodi a jeho vliv na hru, mapa ztraceného ostrova složená z karet a jeho postupné objevování, časté výměny encounter balíčků za nové v průběhu questu či jejich doplňování apod.
To poslední bych vyzdvihl zejm. v questu The Thing in the Depths – perfektně zpracován příběh, kdy mě na lodi přepadnou piráti, já s nimi bojuji, když tu mou loď napadne obrovská chobotnice. Piráti se se mnou spojí a bojujeme proti této chobotnici. Úžasné. Podobné výměna encounter balíku je i v posledním questu The City of Corsairs, kdy prchám před piráty, dojde ke ztroskotání u pobřeží a já s nimi bojuji dál na břehu.
Co bych zde uvedl za mínusy. Jednou z věcí je obtížnost. Cyklus jsem si prvotně zakoupil i kvůli novým možnostem ve skládání svého decku. Jsou zde noví hrdinové a potažmo další karty, které umožňují lízání většího počtu karet a jejich následný discart se zaměřením jakou kartu právě odhodím, resp. která zůstane na vrchu discartu. Dá se z toho postavit opravdu zajímavý deck, který i docela pěkně funguje, dobře se s ním hraje a zapadá do celkové atmosféry cyklu – námořníci – elfové a piráti. Skutečnost je ale taková, že tento deck je pouze průměrně silný a že cca polovina questů je s ním nehratelná. U cca 3-4 questů je obtížnost opravdu fatální a je třeba na ně nasadit to nejsilnější, co se dá postavit – za mne tedy Outlands, něco jsem dal i s Rohany. Zde ale ovšem často dochází ke komickým situacím – pokud s Eomerem na koni útočím na pirátské lodě apod.
Ale opravdu největší slabinou tohoto cyklu je atmosféra vlastní hry. Kdekoliv jinde je honba válečných lodí po moři, útok pirátů na plachetnici, prozkoumávání tropického ostrova, návštěva podmořského světa to nejlepší, co vás může potkat /vše navíc, jak jsem již uvedl, perfektně zpracováno/. Bohužel pro fanoušky Pána prstenů to ale není to pravé ořechové. Nutno ale říci, že něco takového jsem již tušil, když první informace o The Grey Havens začaly prosakovat ven.
Naopak u dalšího cyklu The Sands of Harad mám pocit, že by kladívko mohlo uhodit přímo na hlavičku, co se herní atmosféry týká. Ale uvidíme, jak se tvůrci popasují s provedením vlastních questů.

Upraveno autorem (porovnej)

28.12.2016 13:05:12

cyklus Grey Haven

Jsem zatím v polovině cyklus (Thing in the Depth) a cyklus je zatím parádní. Už nějakou dobu nehraju sólo, ale za dva hráče zároveň (někdy sám, někdy se synem), takže tu náročnost nedokážu posoudit, ale první pětice scénářů mě až překvapila, že nebyla až tak divoká, jak jsem čekal. I nový discardovací balík se v těchto scénářích parádně osvědčil. Tématika a příběhovost jsou zde opravdu na perfektní úrovni. Mě třeba dost zklamal cyklus předchozí Lost Realm a návazné příběhy a s přístavy jsem trochu váhal, ale ačkoliv ještě nemám dohráno do konce, už teď si troufnu říct, že to je jeden ze dvou nejlepších cyklů a možná ten úplně nejlepší. Zároveň mi přijde, že už si v některých z novějších scénářů zkoušeli designéři určité věci na Arkham Horror LCG - s nepřáteli, kteří uniknou v jednom scénáři ságy, se setkáte v pokračování, 1 set questů pro vás a jeden pro karty encounter decku ve Flight of the Stormcaller.

17.4.2017 20:28:34

Havens

Mně tenhle cyklus teprve čeká, ale očekávání mám ohledně scénářů docela velká, potom, co Lost Realms vcelku zklamaly...

28.12.2016 22:24:23

Had

Vyčerpávající popis, lépe bych to sám nenapsal, s většinou nemohu než souhlasit. Kvalita a obtížnost questů je opravdu vzácně vyrovnaná, i já jsem uvítal spoustu nových nápadů a ačkoliv to opravdu do ságy od Tolkiena moc nezapadá, tak se mi téma líbí, asi i proto, že lodě, piráti a objevování na ostrovech je něco nového.
Líbí se mi jak je udělaný boj s loděmi, kdy při střetnutí s lodí na hráče vyskáčou z lodi piráti, ale je to (jak uvádíš sám) jedna z věcí, která dělá hru dost těžkou. Také změny v průběhu některých scénářů jsou super a celkově hodnotím cyklus jako velmi podařený.
A dle mého názoru přinesl velmi dobré hráčské karty, ať už nové hrdiny (Círdan, Denethor, Imrahil), spojence (Glorfindel, knight of White tower, Azain, Ioreth atd.) či vybavení.
Je bohužel pravdou, že ne všechny balíčky jdou na hraní použít, a ne vždy lze hrát logicky a tématicky, některé questy jsem dal rovněž s Rohany, část s hraničáři (lore,leadership, komb.Gondor-Dunedain), něco s Elfy a když bylo nejhůř, tak nastoupili Outlandi. Jinak díky ally verzi Imrahila z letošního sága-rozšíření a loni vydanému vybavení Sword-thain jsem po několika letech konečně přišel na chuť hrát s Caldarou a v kombinaci např. s Arwen a Círdanem lze postavit opravdu zajímavé balíky pro hraní, kdy člověk končí hru s 4 hrdiny a přitom mu Caldara leží v odhazovacím balíku :)
Za mě každopádně super, cyklus se mi líbil, na nový Haradrim cyklus se těším taky a oceňuji, že se tvůrci každý rok snaží přidat nové téma, nové prostředí i nové mechaniky v questech i u hráčských karet.

Upraveno autorem (porovnej)

28.12.2016 15:54:32

...

Díky za popis! Jen teď nevím, jestli to mám ještě kupovat... Ano, chtěl bych na moře, ale ne s rohanskou jízdou...
(O tomto cyklu jsem ještě uvažoval, naopak o Haradu už ne, protože se mi do těch končin nějak nechce...)

28.12.2016 15:37:29