Okko, Era of the Asagiri

xxxxxxxooo hodnoceno 22x (Seznam vlastníků)

Okko, Era of the Asagiri - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: není
Vydavatelé: Asmodée Editions
Hazgaard Editions
Autoři: Laurent Pouchain
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Flight vs. Spirit Form

Karta Oni Warau u schopnosti Spirit Form specificky uvádí všechny překážky, které může postava v rámci pohybu ignorovat, karta Pennagolan u schopnosti Flight vynechává zdi. Je to schválně, nebo nedopatření - obě schopnosti mají být totožné (kromě otřesení O.W.)? Nebo jsou zdi až do nebe a nelze je přeletět?
9.1.2012 23:23:18

Flight
Myslím si, že to chyba není ... přece jenom stěny obvykle nesou střechu a protože Pennagolan zůstává hmotný, nemůže jimi jen tak projít.

Naproti tomu Oni Warau ztratí hmotnou podstatu a může procházet zdí, proto mi to otřesení připadá jako adekvátní protihodnota k takto silné schopnosti.

10.1.2012 06:10:06

Ještě dvě maličkosti
Hike, díky, to zní logicky, i když asi některé zdi nenesou střechu (třeba u nějaké zříceniny, ale nevím, jestli je taková na nějaké z desek, ale i kdyby byla, asi by v tom už byl hokej).
Mám další dvě drobnosti - schopnost Weapon Master - myslím, že to má Mistr Kanatta. Vzhledem k tomu, že postava je otřesená, pokud ústup není možný, nebo pokud ustoupí na těžký terén či do sféry kontroly soupeře, může si Mistr Kanatta vybrat, aby soupeř "jako ustoupil" na pole, kam není ústup možný? Důsledek pro soupeře bude tentýž, ale pro Mistra to může být třeba lepší...
Druhá věc - předmět "Fight with Courage" dává bonus za boj proti "dražší" postavě. Bere se v úvahu i předmět, pokud tato nějaký má?

10.1.2012 20:30:33 | Upraveno autorem (porovnej)

Karel
Mno, tohle už je trošku víceznačné.

Můj názor je ten, že Kanata pomocí Weapon Mastery může určit kam má poražená postava ustoupit, tj. pokud to bude na těžký terén nebo do sféry někoho jiného, budiž. Ale určitě musí postavě dovolit ustoupit, pokud má kam.

Co se týká svitku "Fight with Courage" jsem přesvědčen a hrál bych to tak, že cena předmětu (1 zeni) se do ceny postavy nepřipočítává.

Ale jsou to všechno jen moje dojmy z pravidel a několika her ... úplně jasné ty formulace nejsou a třeba se někde autoři hry k těmto problematikám vyjadřují i jinak.

10.1.2012 22:02:31

další špeky
Hike, díky moc.
Čtu to nějak per partes a leze to ze mě jak z chlupaté deky - co tohle: Síť. V případě úspěchu se zasažený nemůže do konce probíhající "phase" pohnout, plus nějaké další postihy. Co znamená "remains immobile"? Do konce fáze je do konce tahu útočníka, takže to se sám pohybovat nemůže tak jako tak - nebude aktivní. Může leda ustupovat - to tedy jako v síti nemůže, a bere místo toho "Otřesen", jako když nemůže ustupovat třeba kvůli terénu? A smí se natočit, když na něj zaútočí nějaká další postava? Co potom dělá ve svém tahu, až přijde na řadu? Síť je fuč? Asi ano, protože jí stejně nejde použít víckrát za hru, není to Vláďova Aréna, což?
A ještě Sacred a Cursed Weapon. Je možné přehazovat i hody na test síly vůle nebo při střele? nebo když oni sumo nebo Noburo házejí na skill "tough" či samuraj při seppuku? nebo platí jen v boji na blízko?
Oni bushi, skill Danse Macabre. nahradí to boj (soupeř je automaticky otřesen),nebo je soupeř otřesen a jde se ještě na vyhodnocení boje?
kdy musí nezumi sdělit, zda použije skill Sacrifice? Až poté, co je útok na spojeneckou postavu vyhodnocen? nebo předtím, takže se může stát, že přítel je stejně otřesen nebo zabit a nezumi otřesen zbůhdarma?

10.1.2012 23:42:34 | Upraveno autorem (porovnej)

re špeky
Síť - Net:
Je možné ji použít pouze ve své fázi, neboť se jedná o střelbu a střelba může být jen akcí za aktivaci.
Co se týká trvání, tak skutečně efekt platí pouze pro fázi útočníka a ve fázi obránce už neplatí.
V síti lapená postava je nepohyblivá a z definice karty nemůže používat inspiration kostky, nemá control zone, ani nepřidává support, takže v případě útoku na ni bych ji neotáčel, protože otočení se provádí tak, aby obránce měl útočníka ve své control zone. V případě, že je obránce v síti donucen ustupovat, tak bude místo toho určitě otřesen (shaken).

Sacred a Cursed Weapon:
Přehazuje combat die - bojovou kostku a ta je pouze pro boj zblízka. Hod na willpower určitě ne. Na střelbu na 90% taky ne, protože tam se jedná o shoot die. Na schopnost Noburo a Oni Sumo se toto rovněž nedá aplikovat, nejedná se o boj.

Oni Bushi:
Danse Macabre - Karta praví: Pokud Oni Bushi útočí na připraveného (Vigilant) nepřítele, nepřítel musí nejprve podstoupit test na willpower, pokud test nesplní je otřesen (Shaken) ještě před samotným bojem. Tj. Boj poté ještě proběhne podle obvyklých pravidel.

Nezumi:
Sacrifice - Vzhledem k tomu, že podle postupu boje se nejprve hlásí všechny útočné skilly a hodnota útoku útočníka, poté všechny obranné skilly a obrana obránce, pak hráč za Nezumi musí Sacrifice ohlásit předem a je tedy možné, že Nezumi bude otřesen (Shaken) a obránce stejně úspěchu nedosáhne.

11.1.2012 17:16:06

ZAJÍMAVOST - ODPOVĚDI AUTORA
Hike, zase díky, pro zajímavost uvádím, že jsem na BGG dostal odpovědi na předešlé otázky přímo od autora.
Tvrdí toto:
Kanata může nechat ustoupit soupeře i "do zdi". prý "of course".
u "fight with courage" se prý berou v úvahu i předměty útočníka i obránce.
Nejzajímavější je odpověď na síť - napadený se prý nemůže otáčet, ale NEMŮŽE PRÝ BÝT ANI OTŘESEN. To mi však vůbec nedává smysl, to by byla síť spíš super výhoda, něco jako brnění. To se mi tedy nezdá.
Hlavní asi je se dohodnout předem.

11.1.2012 20:24:35

re odpovědi od autora
Ohledně toho Kanaty nejsem ani moc překvapený, tam ty indicie ke správnému výkladu moc nejsou.

U "Fight with courage" by mě zajímalo, jestli se předmět počítá i když byl jednorázový a už byl použitý.

U té sítě vcelku souhlasím s tebou ... už při výkladu, který jsem psal níž mi nepřipadá nějak super silná (nebo jestli autor myslel, že lapený v síti je v případě prohry v souboji rovnou vyřazen?)

11.1.2012 22:02:20

hike
Použitý předmět? To bych neřekl, ani mě to nenapadlo - ten už je jako pryč, ne? - ale odpovědi byly v podstatě jen jednoslovné.
Zkusil jsem ještě jednou tu síť, uvidíme.

11.1.2012 22:24:06

síť
Tak jsem dostal odpověď od autora hry na tu síť. Zájemci viz BGG. Když to krátce shrnu, tak to "remains immobile" znamená, že prostě nemusí (ani nemůže) ustoupit v případě prohry. Za to ale nemá "shaken", jako kdyby ustupoval do zdi! Prostě ústup se ruší. A to je všechno. Prý stačí, že před bojem další postavy mu znemožním použít kostku z rezervy, zruším tu zónu kontroly a zruším podporu.
Nevím. Zdá se mi to pak trochu málo, ale a) autor je autor, nikdo nikomu nebrání si volně upravit cokoliv dle libosti, a b) nemám to vůbec nahrané, tak to vlastně nemůžu posoudit.

13.1.2012 19:44:31

karel
No, upřímně řečeno jsme předměty ve hře zas tak často nepoužívali, opravdu jen jeden maximálně dva, když nevychází dobře součet bodů zeni. Jinak už raději další postavu.

Ještě co se týká těch předmětů, které už jsou použité. Jde o to, že použitý předmět se neodhazuje, ale zůstává u postavy, jenom se otočí rubem navrch ... takže to není tak jisté, jestli se do ceny postavy přece jenom nezapočítává.

13.1.2012 20:03:33

předměty
Jasně. Použité předměty - nějak mi připadá, že když už jsou použité, tak by se asi neměly počítat, i když se fyzicky neodhazují, ne? Na geeku byla zajímavá diskuse, že v takovém případě, kdy se hraje třeba na vyřazení postav a hodnot v celkovém součtu 12 ze 16, by se dalo nabrat postavy za 11, zbytek jednorázové předměty, ty rychle použít a rázem by nebylo lze prohrát. Zajímavá taktika...
Nevím ale, jestli v tom nehledáme mnohem větší hloubku, než celá ta hra má a může mít...

14.1.2012 08:35:45

dohoda
Asi jde především o to, dohodnout se předem, protože jednoznačný výklad není a dle mého není ani tak moc nutný.

14.1.2012 16:35:17

Vybíráme z Bazaru

Lux Aeterna
Lux Aeterna
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas