Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | neuvedeno |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Alderac Entertainment Group |
Autoři: | Frederic Moyersoen |
Rok vydání: | 2011 |
Sdílej: |
Pravidla
Ahoj,Pravidla
Podle toho jak si vykládám pravidla já tak:
1.1. Ano, pouze vícečlenná patrola
1.2. Mám na to stejný názor jako ty
1.3. Hlídka může po obchůzkové trase procházet pouze ve směru kterým se dívá (facing), nelze se obrátit 0 180 stupňů a vracet se zpátky. Ale je jedno jakým směrem jdeš, takže na křižovatce si můžeš vybrat směr odbočení do prava i doleva (ale nesmíš se vracet zpět).
re Deskovec
1.1 po cestě se sama od sebe na konci tahu strážce pohybují pouze patroly (min. 2 panáčci spojení k sobě), ale jen v případě, že se ještě tato patrola nepohybovala pomocí karty
1.2 Takto spojená patrola se pohybovat nebude, protože na ni (její část) byla zahrána karta. Pokud jsi tedy k patrole přistoupil s jednou figurkou Sentry, tak záleží, jestli jsi ji připojil k patrole, nebo ji ponechal samostatnou (a to rozhodnutí padlo ihned po přesunutí Sentry na políčko s patrolou).
1.3 Tady to chápeš úplně špatně ... po cestě se patrola pohybuje směrem, kterým ukazuje šipka na podstavcích. Tedy se mohou patroly pohybovat proti sobě. Když dojde patrola k rozcestí, může pokračovat oběma směry, ale nikdy ne směrem, ze kterého přišla. Pokud skončí pohyb na políčku s rozcestím, směr pohybu si určuje až ve chvíli, kdy dané pole opouští (tj. příští kolo). Pokud je na patrolu zahrána karta Patrol search, je možné ji otočit proti původnímu směru obchůzky, ale toto kolo už se patrola sama nepohne, protože na ní byla zahrána karta.
díky moc ...
... už mi do sebe začíná zapadat.
Opilá stráž + pořadí hráčů + Secret Passage
Ahoj, po několika hrách se nám objevilo několik věcí, kde si nejsem jist, zda to hrajeme správně. Můžete prosím poradit?
1) V jaké pořadí hrají hráči Ninji a Traitora? Dohodnou se mezi sebou, nebo hrají jakoby zároveň?
2) Kartu Potent Sake hraje Traitor jakmile vstoupí/nebo prochází zónou s 1 Sentry. Opilá stráž od této chvíle nebude zvyšovat Alert level při detekci narušitele a nelze na ně hrát karty. Ale, zvýší se Alert level v okamžiku, kdy Traitor vstoupí do zóny, ještě před samotným zahráním karty Potent Sake?
3) Pokud hráč stráží poprvé zahraje/vyloží kartu Secret Passage, počítá se toto do limitu hraných karet?
Díky.
Deskovec
1) Pořadí není dané, hrají jakoby současně. Takže ve dvou hráčích si to hráč za narušitele naplánuje v kooperaci. Ve třech a čtyřech svoje pohyby koordinovat nemůžou.
2) Zde bych dal ruku do ohně za to, že nezvýší.
3) Určitě.
Hike - pořadí hráčů
Děkuju za nápovědy :)
u toho pořadí hráčů se ptám z toho důvodu, zda je možné např.:
- odehrát zrádce (např. odhalit cíle)
a pak
- odehrát ninju a případně využít cíle, které odhalil zrádce, ke splnění úkolu ninji.
Pokud by hráli "současně" tak by to možné nebylo, protože by se ptali oba zároveň až ukončení svých pohybů. Stejně tak by nešlo např. ninjou odstranit stráž, aby mohl zrádce touto "vyčištěnou" zónou nepozorovaně projít.
V pravidlech se mi to nepovedlo najít.
Děkuju
pořadí hráčů
Také jsem to v pravidlech nenašel. Protože většinou hrajeme ve třech, tak hrajeme postupně, na začátku hry si stanovíme pořadí hráčů - začíná samozřejmě strážce a od něj po směru hodinových ručiček další a pořadí dodržujeme. Případné čištění cesty si plánujeme s ohledem na toto pořadí.
Ochrana proti přehlédnutí/podvádění
Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jak je to u této hry s možností zpětně odhalit přehlédnutí, nebo podvodu za strany protivníka (vstup do vody, počty spících jednotek, zamlčení při naslouchání, tajná chodba). Tedy například u Fantoma, když se odhalil, tak se dalo jít zpětně po jeho krocích a bylo vidět, zda se někde nepohyboval tak jak nemohl, ale tady i díky možnosti zahrát některé karty "fake" mám strach, že je to neodhalitelné.
Máte s tímto zkušenost, případně jak to při hře řešíte?
Děkuji.
WereWolf
I zde lze zpětně vystopovat pohyn ninji, pokud se dodržuje schema zápisů jak je doporučeno v pravidlech - číslo pohybu odpovídá číslu tahu, pohyb o x polí se zaznamená označením příslušné číslice (podtržením, dvojím podtržením). Počty spících stráží jsou zase záležitostí obránce. Pokud je pochybnost se zamlčením naslouchání, může si obránce do své mapky označit místo a tah ve kterém kartu použil a srovnáním mapek se dá zjistit renonc. Pokud je někdo takový podvodník, že si třeba tajnou chodbu poznačí až v průběhu hry, jak se mu to hodí, tak s tím se asi nic nedá dělat, pokud ji nepoloží někam kde evidentně prošla stráž a nenahlásil její objevení. No a pokud hraju s někým u koho mám opakovaně podezření z podvádění, tak s ním je lépe už příště nehrát. Vyjímku ovšem tvoří moje manželka, protože ta kdyby se mě občas nesnažila nějak podfouknout, tak by jí hraní bavilo tak z poloviny :-) (ale tady je to podvádění spíše v rovině pošťuchování než snahy za každou cenu vyhrát).
to WereWolf
zakladni mechanismus: s takovymi lidmi nehrat. i s temi, co podvadeji, i s temi, co musi mit vsechno do puntiku
Ochrana proti přehlédnutí/podvádění
Děkuji moc za obě odpovědi.
dotaz
Mám pár nejasností v pravidlech.
Pokud vetřelec nechce/nemůže zlikvidovat strážce, může jen tak projít stejnou zónou? Tedy projít, ukázat figurku v zóně se strážcem, zvýšit alert a zase zmizet?
Jak je to potom se skrytou hlídkou? Mohu jen tak odejít, nebo ji musím zneškodnit?
A pořád mi není jasné to pořadí hráčů, přece prakticky nemůžou hrát oba vetřelci současně, dejme tomu, že se pohybují přibližně ve stejných místech a chtějí prohledávat stejnou místnost. Jeden se na ni zeptá a druhý se přece nebude ptát na totéž (?) Nebo jak tohle řešíte?
ikri
1. Průchod přes stráže: Jasně, prostě jenom proběhneš kolem, zvýšíš alert level na maximum a pak si figurku zase vezmeš, ale je to dle mého dost velké riziko.
2. Skrytá hlídka: Jde o to, že nejprve naplánuješ svůj pohyb a potom se na nějaká ta pole zeptáš, co na nich bylo. Může se stát, že skrytý strážce stojí na poli, kde jsi skončila svůj tah a potom se musíš odhalit a zvýšíš alert level na maximum, odejít už ale nemůžeš. Pokud byl skrytý strážce na poli, kde jsi prohledávala, ale už tam nejsi, jen se tam přidá figurka.
3. Pořadí: Řešíme klasicky ve směru hodinových ručiček, prostě plánuješ současně, ale když se první útočník ptá na místa, kde se pohybuješ i ty jako ten druhý, tak se na ně prostě nezeptáš a tedy neprozradíš svoje pohyby strážci. Naznačený pohyb bys už ale měnit neměla.
Hike
Díky za objasnění :)
Zapsaný pohyb určitě neměníme, jen že úplně současně se hrát nedá, takže pokud zjistím, že zrádce prohledal určitou místnost, tak se zeptám na jinou, ve které jsem rovněž byla.
Je mi jasné, že probíhat okolo stráží je nevýhodné, ale někdy nezbytné. Když jsem v zámku, do kterého se nahrne ze všech stran asi osm stráží, nemám moc na výběr :D
Mně se zdá, že v pravidlech vůbec není uvedeno, zda mají vetřelci spolupracovat. Ale zajímalo by mně, jak to má být. Logické sice je, že ve skutečnosti by taky neměli vysílačky, aby se zpravovali o svých pohybech, ale ve hře dvou hráčů perfektně spolupracují a plánují pohyby podle sebe navzájem, tak je mi divné, že by ve více hráčích přišli o tolik výhod tím, že by nespolupracovali. My to nějak intuitivně hráli se spoluprací a už jen to, že jsem znala cíl mise toho druhého, bylo dost zásadní. A ještě něco - vysílačky nemají a přesto se ten druhý dozví, že jsem odkryla jeho cíl. Fakt nevím, co si mám o tom myslet, jestli spolupracovat, nebo ne. No, je to jen takový námět k zamyšlení, můžem se samozřejmě před hrou domluvit, zda je spolupráce povolena.
ikri
U nás to hrajeme tak, že oba narušitelé spolupracují a své akce naplánují souběžně. Samotné vykonání akcí už je s malým odstupem (v libovolném pořadí), takže pak je možné zahrát např. Shuriken ninjou a vzniklou mezeru (po odstraněné hlídce) využít k průchodu zrádcem. Nicméně pohyb a místa, na která se budou ptát musí být dodržena tak, jak byla naplánována (tzn. nelze se např. zrádcem zeptat a na základě zjištění změnit počínání ninji). Stejně tak máme jednoho mluvčího, který odpovídá za oba narušitele v okamžiku poslouchání a zároveň za oba narušitele pokládá dotazy na místa odhalení. Obránce tak neví, koho právě zaslechl, kde se kdo nachází, ani kdo právě hledá.
Deskovec
To je právě to, někdo hraje takhle a někdo naopak veškerou spolupráci narušitelů vylučuje. Proto by mne zajímalo, jak to mělo podle autora být, aby byla hra vyvážená. I to s tím dodržováním zón pro pátrání mi přijde rozumné, akorát že nás nenapadlo si je předem do mapy vyznačovat (to v pravidlech není), takže nebylo co dodržovat.
Naopak musím polemizovat s tím, že by vetřelci neměli prozradit, o kterého se jedná. Jsem přesvědčená, že v pravidlech toto je - že musíte uvést KOHO stráže slyší. Každopádně ve vašem podání to mají stráže těžké :)
prispevek po dvou letech (e;
V pravidlech vice mene stoji, ze vyvazenost si maji/muzou hraci hlidat sami prave ruznymi upravami typu, co vsechno straze ne/vidi, jak moc vetrelci ne/spolupracuji atd.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Gemini Gauntlet
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 7 dnů