Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 80 min |
Herní svět: | Starověk |
Herní kategorie: | strategická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Shem Phillips |
Rok vydání: | 2020 |
Sdílej: |
Upřesnění a opravy (karty)
Prošel jsem ke Skýtii fóra na BGG a na spoustu otázek odpovídal přímo Shem Phillips, tak sem chci postupně některé ty věci, na které jsem sám narazil.
Zde se řeší karty. Pro herní situace existuje vedlejší diskuze: https://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/najezdnici-ze-skytie-10102/diskuse/upresneni-a-opravy-herni-situace-35472/
Dobrodružka (schopnost nájezdníka)
Schopnost nájezdníka říká: “Přidává +1 k síle, je-li vybavena koněm nebo orlem”.
Zde je chyba - v anglické verzi (a také potvrzené Shemem) je “koněm a orlem”. Čili pro aktivování její vlastnosti je potřeba mít u ní obě zvířata.
Zdroj: https://boardgamegeek.com/thread/3030538/article/41746054#41746054
Dobrodružka (jednorázová akce)
Jednorázová akce říká: “Proveď akci libovolné lokace, jako by se tam nacházel právě použitý Skýt”.
Popsáno v Pravidlech, strana 15, Termíny na kartách. Barva Skýta, kterým jste spustili akci hraje roli, tudíž lze využít pouze lokace na které jde daného Skýta (virtuálně) postavit.
Zdroj: https://boardgamegeek.com/thread/2617882/article/37212261#37212261
Hrobník (jednorázová akce)
Jednorázová akce říká: “Vyměň jednoho nájezdníka s 1 kartou v ruce”.
Pokud jsou na vyměňované kartě zranění, tyto se odstraní, tj. nová karta je bez zranění.
Pokud je akce spuštěna schopností orla (modrý praporek), lze takto vyměnit i samotného Hrobníka (tj. vyloženého Hrobníka vzít do ruky a místo něj vyložit jinou kartu z ruky).
Zdroj: https://boardgamegeek.com/thread/2528586/article/36123912#36123912
Hurasu (schopnost hrdiny)
Schopnost hrdiny říká: “Uskutečni výpravu a získej 1 kumys”.
Pokud se výprava uskuteční spuštěním schopnosti hrdiny, je pořád potřeba zaplatit náklady na výpravu (čili není to výprava zdarma). Výhodou je, že pro uskutečnění výpravy tímto způsobem není potřaba šedý/červený Skýt jako v případě akce Náčelníkova jurta.
Zároveň tato schopnost umožňuje uskutečnit dvě výpravy v jednom tahu - jednou pomocí schopnosti hrdiny a jednou pomocí akce Náčelníkova jurta.
Zdroj: https://boardgamegeek.com/thread/2530991/article/36155627#36155627
Charope (schopnost hrdiny)
Schopnost hrdiny říká: “Proveď 2 akce Tábora”.
Tato schopnost umožňuje spustit dvakrát jednu ze dvou možných akcí lokace Tábor (tj. zahrání karty z ruky s jednorázovou akcí, nebo využití schopnosti orla). Pořád platí omezení, že akci daného orla lze spustit pouze jedenkrát za tah (Pravidla, strana 15, Termíny na kartách). Také nelze znovu spustit schopnost hrdiny (již byla v daném tahu jednou spuštěna) a vytvořit tak nekonečnou smyčku.
Patak (schopnost hrdiny)
Schopnost hrdiny říká: “Získej 1 orla”.
Za orla získaného pomocí schopnosti hrdiny se neplatí - orel nemá žádné svoje náklady. 2 stříbrňáky se platí ve Stájích, ale to je jiná akce.
Zdroj: https://boardgamegeek.com/thread/2716965/article/38361846#38361846
To je docela rozdíl (a oslabení té karty vůči CZ verzi). Hra mi zrovna před pár dny přišla, tak tohle je dobrý vědět. Edit: a díky za doplnění dalších karet. Jak to chápu, tak jde většinou o doplnění/upřesnění, a ne chyby, že? @Ereboro
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hra o trůny - rozšíření Duchové Harrenova
Akt. cena: 15 Kč
Končí za: 1 den