Masmorra: Dungeons of Arcadia

xxxxxxxxoo hodnoceno 15x (Seznam vlastníků)

Masmorra: Dungeons of Arcadia - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: CMON Limited
Autoři: Daniel Alves
Eurico Cunha Neto
Patrick Matheus
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Par otazek k pravidlum - hrano jako aliance mode


1) Pokud pouziju schopnost hrdiny, napr. ze za mec mi to da mec a minci, muzu tu minci hned pouzit pro zaplaceni dalsi schopnosti a nebo az po boji s touto nestvurou?
Je to stejne napr. jako s elixirama, kdy pokud ho nepouziju k boji, tj. napr. proti nemrtvym, tak az po boji? Akorat,ze tady predpokladam, ze pokud bojuju se dvema,
tak nemuzu pouzit elxir k uzdraveni ani mezi bojem, tj. po boji s jednou a pred bojem s druhou, ale az po celkovem ukonceni vsech boju.

2) Pokud mam nejaka nestvura vlastnost 'steal' kostky/symbolu na zacatku boje - v mistnosti jsou napr. 2 nestvury a jedna z nich ma ten steal, muzu si vybrat, ze nejdriv budu bojovat s tou druhou, ktera steal nema, pouziju na ni kostku/symbol a pak resim tu dalsi, ktera uz ale nema co ukrast, takze ok, a nic mi nevezme? Nebo je to proste zacatek boje a at bojuju jako prvni s jakoukoliv nestvurou, tak o tu kostku/symbol prijdu vzdy?

3)
a) Prehazovani/zmena kostky magii - muzu pred bojem zmenit kostky/symboly pomoci magie a nebo toto nelze a nebere se to jako povolena akce pri boji (neco jako piti elixiru)?

b)A co v pripade, ze ma dana nestvura vlastnost, ze magii krade, pokud tedy je zmena mozna - je mozna i v tomto pripade nebo mi ji pred pouzitim/zmenou sebere?

4) Pohyb nestvur - pokud jsem se vsema hrdinama v 2. patre, dle pravidel aliance, nedochazi uz ke spawnu v 1. patre. Predpokladam, ze se nestvury pohybuji dal smerem k hrdinum, tj. sestoupi do 2. patra (i dle BGG to tak nejspis je).
A co pokud uz jsem ve 3. patre, kde je dle pravidel uvedeno, ze pokud jeden hrdina dojde do 3. patra, ostatni hrdinove se k nemu teleportuji a nasledne se teleport uzavre -
neni mozne se jiz dale teleportovat jinam - plati to i pro nestvury, tj. uz se do 3. patra nedostanou a resim jen tu posledni mistnost? Nebo se dale pohybuji a muzou teda prijit do posledni mistnosti? (dle BGG neni uplne jednoznacne a asi zalezi jak se k tomu kdo postavi - toz by me zajimalo, k cemu se priklanite)

5)
a) Pokud je zminena experience ability tak je mineno - vsechny vlastnosti hrdiny (tj. zakladni, kterou ma od zacatku a vsechny naexpovane, co aktualne ma)?

b) Pokud je zminena natural ability tak je minena jen ta zakladni (pocatecni) vlastnost? (je to napr na evil card, ze bud se zaplati nejaky poplatek (prip. hrdina obdrzi zraneni) a nebo nesmi pouzit natural ability apod.)

6)
a)Treasure card - muzu pouzit kolik chci karet, (at uz v ramci aktivniho hrdiny nebo pokud jde o 'kdykoliv') i kdyz by to byla ta 'sama' karta, mysleno napr. ze mam dve karty, ktere snizuji defense nestvur o -1 v jedne mistnosti (aplikuj kldykoliv), tu ma napr. neaktivni hrdina a aktivni hrdina ji ma take, ale ten by treba pouzil tu cast, kde se snizi defense o -2 na jednu nestvuru, tzn. ze nestvury by mely v dane mistnosti kazda -2 def a jedna dokonce -4?

b) Jak se to aplikuje, pokud ma nestvura napr. def 2? Bude mit 0 (coz se mi nezda, pac by pak byla automaticky mrtva, bez ohledu na to co hodim?) Nebo bude mit def vzdy min 1, i kdyz je -modifikator vetsi nez def nestvury?
Nebo je to tak, ze sice bude mit def 0, ale musim mit minimalne jeden symbol utoku (mec/luk/jiny symbol ktery na nestvuru pusobi) a navic musim stale pocitat i s protiutokem, tj. pokud nemam stit tak me zrani?

Asi pro prehled uvedu moznosti reseni na prikladu:

nestvura s def 2, utokem 3
dam modifikator -2 def

A) nestvura def 0, utok 3 - stale musim hodit alespon 1 'bojovy' symbol, aby byla porazena
B) nestvura def 1, utok 3 - musim hodit alespon 1 'bojovy' symbol, aby byla porazena
C) nestvura def 0, utok 3 - nestvura je mrtva, aniz bych musela hodit 'bojovy' symbol, nicmene i tak ma protitutok, tj. muze me zranit
D) - jine reseni?

moc diky za odpovedi
6.2.2017 16:43:32 | Upraveno autorem (porovnej)

...
1) Ano peníz vygenerovaný schopností použít můžeš. Léčit se můžeš až po boji se všema potvorama. Str 11

2) Taky str. 11. Bojuješ s jednou potvorou po druhé a vybíráš si pořadí. Vybíráš si tak i pořadí efektů. Ale pravidla tady moc jasně nemluví, je to moje interpretace. Pravděpodobně špatná, viz další příspěvek :)

3a) Před bojem můžeš změnit symboly na kostkách pomocí magie. Magie je jedna z akcí, kterou lze použít, ikdyž je u tebe potvora str. 8.
3b) Magii používáš před bojem, potvora tedy kostku neukradne.

4) Tohle pravidla vůbec nezmiňují. V neoficiálním FAQu se lidi na BGG domnívají, že potvory jdou dál až do 3. patra. Což je docela masakr :)

5) Experience ability je ta získaná během hry sbíráním XP. Natural je ta, kterou má hrdina na hlavní kartě od začátku hry.

6a) Efekty karet se sčítají.
6b) I s obranou 0 musíš do potvory alespoň jednou seknout.

7.2.2017 00:50:48 | Upraveno autorem (porovnej)

Yedle
Moc diky za odpovedi.
Ty pravidla na precteni nejsou tezky, ale pak pri hre dost vaham, jestli je to tak nebo ne. A to s tim respawnem v 2. patre a uvedeni pouze na karte je dobrej zasek, taky jsem to hledala takou dobu v pravidlech, pac jsem to 'preci nekde videla' chjo. Ale mozna, nad tim clovek jen zbytecne premysli a zbytecne si to zeslozituje ....

Ne, ze bych chtela rozporovat Tve odpovedi, ale mozna jeste upresneni:

k otacze 2)
poradi si sice vybiram, ale je tam uvedeno na zacatku boje a ne na zacatku boje s touto nestvurou (jasne, je to u jeji ability, takze je asi logicky, ze je mineno s ni, ale mozna uz to beru moc podle jinych her, kde na takovemto slovickareni zalezi), zkousela jsem to hrat obema zpusoby, ze muzu zvolit a tudiz neukradne a zdalo se mi to jako cheatovani a tak tedy, ze proste bojuju tak krade, i kdyz ji tafnu az jako druhou ale obcas dost zalezi na kazde kostce co mam, takze jsem prave na vazkach, kazdopadne diky za nazor a budu to brat jak pises, pac to pravidlum neodporuje naopak je to trochu taktizovani

k 3) dejme tomu, ze jeste zalezi na tom, kdy boj vlastne zacina - hodim kostkama a az potom jdu do mmistnosti s netvurou (tzn. mam cas si to vsechno pripravit, ale tady muzu pit i elixiry, takze v tomto pripade ok, tady je to jasne)
a nebo
kostkama hodim az kdyz uz jsem v mistnosti s nestvurou, tj. musim okamzite bojovat, beru, ze si pomoci magie muzu zmenit kostku, ale pokud ma steal, tak tady myslim, ze mi ji proste pred zmenou ukradne - pokud jde o magii a nebo pokud chci zmenit pomoci magie nejaky symbol, ktery krade na jiny, ktery nekrade nebo se v tom opet moc vrtam?

4) jj, tak jsem to procitala na BGG a jsou tam oba nazory, jako pro i proti pohybu, ale take o samotnem respawnu, protoze to ze se nespawnuji nestcury je zmineno pouze u 1, patra, o 2. patre tam nic takoveho neni (tedy pokud opet spatne nekoukam), takze teoreticky spawnavat muzou, ale to uz je pak husto masakr, zvast s mym stestim, kdy taham jen dilky se spawn symboly :-)

6) takze je zbytecny pouzivat karty na def=0, kdyz stejne je to v podstate nestvura s def 1 :-)

a jeste jedna otazka navic
7) pokud dam explore pomici zetonku free move, otocim mistnost, prilozim na mapu a otocim mistnost na vrchu balicku a bude to cursed, kde je psano, ze musim zrusit/odhodit jednu kostku a jeste jsem nehazela, protoze jsem pouzila zatim jen ten pohyb, tak mam stesti a nic se mi nestane? Nebo musim hodit a kostku odebrat, tj, jelikoz stejne musim ihned po premisteni do mistnosti hazet kostkama, tak o jednu kostku prijdu vzdy? Podle pravidel, premistim hrdinu na novy dilek, a okamzite otacim a vyhodnocuju (pokud je to trap apod.) dalsi dil, dokud to neni mistnost - a i kdyz je ta nova (jiz prilozena na mape) mistnost, ze se tam hned objevi neastvura, tak stejne nejdriv musim vyresit to otaceni dilku na balicku, takze podle me zatim kostkama proste hazet nemusim a ta cursed karta je pro me bez efektu....

jeste jednou moc diky za odpovedi

7.2.2017 07:26:32 | Upraveno autorem (porovnej)

...
Já to beru takhle.

Str. 8, ten rámeček Engaging monsters. Když jsem v místnosti s potvorama, tak mám omezené možnosti akcí. Můžu pouze: použít dovednost, bojovat s příšerou, použít magii, zahrát kartu. Potom lze prozkoumávat, léčit se, hledat poklad, ničit past blabla.

Týká se to bodu 2 i 3. Ty si v podstatě vybereš, kdy s těma monstrama začneš bojovat. A to ve chvíli, kdy dáš akci Boj. Předtím můžeš dělat ty ostatní. Takže magií si upravíš kostky a bum jdeš bojovat. Co se týče toho kradení a vyhodnocení schopností příšer. V pravidlech není prostě úplně jasně definovaný pojem "combat". Ale upřímně řečeno teď, když čtu ten odstavec Ganging up asi po desátý za sebou, tak se přikláním ke tvojí variantě. :)
"Příšery nejsou tak ušlechtilé jako hrdinové a s radostí se na hrdinou vrhnou společně, aby ho co nejvíce zranily. Jakmile je s hrdinou více monster v jedné místnosti musí bojovat se všemi, jednou po druhé, v jakémkoliv pořadí chce. Všechny dovednosti monster jsou účinné, dokud nezemřou."
Je tam to "team up on a Hero" - takže fakt asi jo. Začne boj, vyhodnotíš všechny start of combat schopnosti (kradení kostek), pak rozdělíš dmg a štíty, jak chceš a pokud přežiješ, můžeš utéct, léčit se, ničit pasti, hledat poklad. A pokud získáš dobrou kartu z boje, můžeš znova zaútočit na potvoru, která v místnosti zbyla. viz Round Two - Fight! Jo, teď, jak jsem to sepsal, tak mi to dává smysl :) Ale budu rád za diskuzi nad tímhle tématem. Zkusím mrknout na nějaký gameplay.

Add k tomu, kdy začíná boj, házení akčních kostek. Na začátku kola první věc, kterou uděláš je, že hodíš kostky a máš jeden přehoz. To určí, co v tom kole budeš dělat. Jenže ty můžeš nejdřív použít ten žeton free move a pak teprve hodit. Str.6 je to nazvaný dokonce jako taktická rada.
Proč? Máš před sebou místnost, ve který se objeví potvora, ale ofc nevíš jaká. Vstoupíš pomocí free move. Odhalí se kostlivec - víš, že tohle kolo je ti luk na prd. A potom házíš akční kostky s vidinou hodně elixírů :)

7) S tím je spojená i ta prokletá místnost. (Btw jsem slepej nebo o nich v pravidlech není ani zmínka?) Když tě to prokletí připraví o jednu kostku, tak prostě jednu kostku vezmeš a položíš ji na kartu hrdiny jako použitou, tady bych nerozlišoval, jestli už si kostky hodila nebo ne. Prostě jedna jde fuč.

6) No 1 je pořád míň než 2 :) Ale není to tak moc efektivní.

7.2.2017 08:43:20

...
jj presne, ten free move, je na to vybornej, nicmene se mi pak prave stava, ze tam je to cursed a jeste nemam hozeno - ale jak pises a co jsem si neuvedomila, ze na te karte je napsano, ze bere primo kostku (aspon pokud si to spravne pamatuju, nemam to ted pred senbou) a ne hozeny symbol nebo tak neco, takze to dava smysl a mam vzdy o kostku min, diky
(pokud nezapomenu otocit dalsi mistnost na balicku a neresim to pak zpetne, coz je pak obcas peklo, pac samo je tam cursed a trap ;-)


s tim casovanim a kradenim pred bojem - u nemrtvuch jsou spesl priserky, ktere napr. vezmou jednu kartu pokladu kazdemu hrdinovi, sice to ted nemam pred sebou, ale mam pocit, ze to je take tak, ze pokud by to bylo az kdyz s ni zacnu bojovat, tak tu kartu radsi utratim :-) nicmene tady ten text u te spesl ability je mam pocit, jasnejsi, vecer mrknu, jak to tam presne je, pac u toho jsem automaticky vsem vzala kartu a nepremyslela, zda ted nebo az s ni budu bojovat, takze mozna tam je pred bojem nebo uz pri samotnem spawnu ...

7.2.2017 10:35:05

menší výzkum na BGG
1) Při boji s více potvorami je na začátku boje jeden společný okamžik "at the start of combat" - v tuto chvíli všechny potvory najednou ukradnou kostky s danými symboly nebo symboly z karet.

2) Příprava symbolů před bojem. Tady to dokonce posvětil jeden z designérů. https://www.boardgamegeek.com/thread/1531578/combat-and-use-magic-action. Před začátkem boje, lze použít magii a změnit si kostky. Utracenou kostku ti už tedy nemůže nikdo ukrást

3) CMON doplnili informaci, že potvory z druhého patra nemůžou do třetího, Jaj!

7.2.2017 15:44:15

Kradení kostek
Vidím, že to tady řešíte a já pořád z toho nejsem moudrý, poprosím tedy o vysvětlení jak to je?

Situace 1. - na začátku kola hodím kostky a případně přehodím a mám několik symbolů. Vlezu do místnosti a zjeví se příšerka, která krade třeba elixír, já jeden elixír mám a ten mně tedy ukradne. Tak to asi chápu, ale....

Situace 2.- na začátku kola použiji token free move - vlezu do místnosti, zjeví se příšerka která krade elixír, já ještě nemám hozeno. Vím tedy co potřebuji na zabití a co ne. Hodím kostkama a dostanu elexír (krade už v této fázi?) nebo vím že elixír je mi k ničemu tak ho přehodím a tentokrát padne třeba meč a tím pádem mě nemůže nic ukrást?

Poslední dotaz je, že někdy je napsáno, když nemá co ukrást, ukradne symbol. Čili když mám schopnost, která mě třeba elixír dává, tak tu schopnost nemůžu použít. A nebo při symbolu pohybu by třeba ukradla token Free move?

Díky

9.2.2017 11:08:45

DAM
Je to tak, že před samotným bojem (fight action) máš ještě možnost provádět některé akce - zahrát kartu, použít magii.

Situace 1 - to chápeš dobře. Elixír můžeš pouze vypít a to jde až po boji. Nebo ho můžeš mrsknout po nemrtvém - ale až v boji. Tudíž ti ho na začátku boje příšera ukradne.

Situace 2 - Příšera ti tu kostku ukradne až na začátku boje, ten ještě nenastal - jsi v první fázi tahu. A před samotným bojem máš možnost tu kostku magie utratit, aby ti ji příšera v boji nemohla ukrást. Jde o to, že tu kostku si prostě nemůžeš nechat, abys ji využil po boji - magii např. na teleport.

Poslední. Ano ukradne symbol, tedy i ten vygenerovaný schopností. A ghoul ukradne pohyb a i nepoužitý free move žeton (má to přímo napsáno u své schopnosti).

9.2.2017 14:16:52

Děkuji> Super, díky za vysvětlení. - D.A.M

Vybíráme z Bazaru

Set Chronicles of Drunagor: Age of Darkness
Set Chronicles of Drunagor: Age of Darkness
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas