Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games Galakta |
Autoři: | Corey Konieczka |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
Co mi na hře nesedí
Psal jsem včera, že zkusím popřemýšlet, co mi na hře vadí. Už dříve jsem naznačoval, že to není implicitně replayabilita, že z té mám spíš obavy, než že by to bylo to, co mi na MoM vadí nejvíc a z čeho mám divný pocit. Takže když jsem se zamyslel, tak uvedu několik bodů a postřehů po dvou hrách pouhých dvou scénářů, kde jsem byl "jen" vyšetřovatelem.to Raziel
Z logickeho hlediska to je naprosto v poradku. Proti jednomu hraci je ta karta desne silna, narozdil od ctyr, ale zase ji muzes zahrat rychle.... Na me to pusobi v pohode, ale je mozne, ze tam je neco hlubsiho, co ja nevidim a ty jo :-)
Vojtech Musil
Prostě si nedovedu představit že 4 kola s keeperem nic neudělám. Když hrajou 4 a já obětuju jedno kolo abych sundal hráče který náhodou má sanity 0 a dost mi vadí tam kde zrovna je tak se to dá. Ale šetřit 4 kola a pak si třeba ten 1 sanity nějak vyléčí a ještě být takhle pasivní ... hmmm... Prostě k ničemu karta ve většině případů proti 1 hráči.
Což mi připomělo hru jak sem točil v ruce mytos karty proti střelným zbraním a vyšetřovatelé žádnou neměli a pokud si vzpomínám tak ani v setupu žádná nebyla... taky otravné ...
0 sanity
Tedka mě napadl jeden home rule (ale půjde použít jen v některých scenariích). Že pokud má někdo 0 sanity tak keeper by mohl použít akci která ho donutí použít předmět o 1 levněji (myslím ta akce normálně stojí 2) je to takové tématické ... jinak si počkáme na rozšíření :) Ale je pravda že za 0 sanity není vlastně žádný postih krom těch pár sanity 0 karet ...
to Raziel
Ale tam jde podle me o to, ze kdyz svesis jednoho hrace, ktery hraje sam, tak to je podstatne krutejsi, nez kdys svesis jednoho hrace ze ctyr. Krom toho te nikdo nenuti ty 4 threaty setrit. Nevim, jestli se ty karty nedaji nejak tocit, ze je zahazujes a lizes jine, nebo to je omezene handlimitem a jsi nuceny ty karty hrat.... Ale predpokladam, ze ten system bude jako v DOOMovi a Descentovi.
to Raziel
Sice je to tématické, ale hrurozbíjející, neboť to můžeš na jednoho vyšetřovatele zahrát víckrát. Ta karta totiž kromě použití předmětu umožňuje posunout vyšetřovatele o 1 pole, takže bys ho prostě naprosto zařízl, kdybys to použil třikrát. Díky té Tvé úpravě by ten posun stál jen 3 threaty, což při hře čtyř hráčů dostáváš každé kolo. A vyšetřovatelé by nic neudělali. Ale tématicky je to naprosto superní, prostě tam šíleně pobíhá po baráku tam a zpátky :-)
Spíše bych tu insanity řešil tím, že by měl insane vyšetřovatel o 1 pohyb méně, kvůli toho, že tam zmateně poblázněně pobíhá a má těžší se dostat někam dál. Nebo si prostě na chvilku jen tak zničehonic sedne a povídá si sám se sebou :-)
Kadaver
Nepsal si mi že jsi někde našel že to můžeš použít jen jednou na každého vyšetřovatele ? nebo si to jen pletu ?
btw tebe to stojí jedno kolo a jeho dostat se zpátky taky ... tak nevím jestli by to byla až tak dobrá investice... dost spekulativní ... ta akce se spíš hodí na to používání věcí.
Uncontrollable Urges
Jo, Raziel má pravdu, včera jsme to řešili a Uncontrollable Urges je možné použít na každý cíl jen jednou za kolo. To znamená, že s tím Keeper může jen jednou za kolo použít určitý předmět a jen jednou za kolo může posunout konkrétního vyšetřovatele.
Kúpiť, či nie?
Potrebujem od niekoho krátky komplexný názor o tejto hre, ktorý bude zahŕňať aj všetky rozšírenia. Neviem sa rozhodnúť, pretože názory sú veľmi konfliktné. Ak by MoM stálo menej, tak je to ľahšie, ale nechcem vyhodiť peniaze iba tak... Obrovská vďaka všetkým. :)
Santorrinni
Můj názor je takový...Skvělá atmosferická hra, která drží atmosféru pod pokličkou celou dobu. Odehrává se to vždy v nějakém domě či venku na zahradě s hřbitovem u nějaké chajdy. Takže pro milovníky starých, rozlehlých, strašidelných domů je to ideální hra :). Nabízí se srovnání s AH, ale pro mě je MoM daleko lepší, právě kvůli té konstantní atmosféře. U AH mi to vždycky přišlo, že se atmosféra rozlila po celém městě do ztracena a nastalo jen bezduché, nudné běhání po plánu. Takže v prvé řadě je to tedy atmosférická záležitost. Hromada flavor textů, příběhy, scénáře, monstra, atd...
Jinak je to herně podobný koncept jako u Descenta. Jeden hráč (keeper) ovládá příšery a další věci mystického charakteru a snaží se ostatním hráčům (vyšetřovatelé) překazit jejich postup ve hře, který je daný scénářem. Hráči mají nějaký úkol, na který musí teprve přijít (hledají stopy, klíče, řeší hádanky apod.). Keeper má taky nějaký úkol + hází hráčům klacky pod nohy sesíláním monster, kouzel atd.
Ne vždy se hra jeví vyrovnaně, ale jak jsem psal, primární je atmosféra ne to kdo koho porazí a kdo vyhraje.
Co se týče rozšíření, tak zatím vyšly tuším 3 print on demand a 4. se chystá. Jedná se vždy jen o nový scénář a tato malá rozšíření nijak výrazně nemění hru. První větší rozšíření bylo defakto staženo, protože ho FFG podělali, takže ho dávají do pořádku a výjde znovu revidované (kdo ví kdy). Takže rozšíření zatím nemusíš vůbec řešit.
Beholder
Vďaka za reakcie na otázky tu aj k Rexovi:). Ešte mi napadlo, keď si to tu spomenul, či teda radšej počkať na Descent alebo MoM? Pravdepodobne pôjdem do obidvoch, ale neviem s čím začať, resp. na čo si ušetriť peniaze skôr.
Santorrinni
Tak to už záleží na preferencích. Descent má taky určitě atmosféru, ale je více taktičtější v soubojích a manévrováním s hrdiny a je tam větší rivalita mezi overlordem a hrdiny. Budu se opakovat, ale ten MoM je opravdu tak ze 70-80% o atmosféře, zbytek jsou mechanismy. Já mám MoM a měl jsem Descent, který považuji za nejlepší ve své kategorii ("RPG" deskovky typu Talisman, Proroctví, Runebound, WoW...), bohužel byla pro nás v Descentu hrací doba velkou překážkou (v podstatě nám to vždycky sežralo den :) ). Druhá edice Descentu už má být kratší, tak jsem zvědav.
Obě hry mají tedy podobný koncept (semikooperativní 1 proti ostatním), ale obsahově jsou dosti odlišné. Descent taktičtější s propracovanějšími souboji a rozvojem postav MoM více o příběhu a atmosféře.
Ad rošíření
Pár dní už revised printing Forbidden Alchemy mám, takže k dispozici už je :)
Beholder
Je to mimo MoM, ale vieš, kedy ten Descent 2nd Edition vyjde?
The_Chosen
Aha, tak to se omlouvám za desinformaci, vycházel jsem z informace na webu FFG, kde mají stav - in development
Santorrinni - mělo by to být velmi brzy, počítám tak červen, červenec
Beholder
Kouknul jsem na FFG, kde mají skutečně reprint teprve naplánovaný. A je to asi tak, že do původních krabic dali erratované komponenty (mám tam vše popisované na webu včetně revised printing pravidel a příručky). Takže skutečně opravený reprint asi ještě není.
Sanatorrini
offtopic: první příležitost ZAHRÁT si Descent II bude v rámci Realms of Terrinoth na přelomu června a července. Čili prodej tuším nejdřív v druhý půlce prázdnin a u nás tak v září...
Polylux1
neviděl bych to tak pesimisticky, ale uvidíme :)
to Santorrinni
Na uvod potvrdim to, co rika Beholder a ostatni a to ze se jedna o super atmosferickou hru. Ale neni to tak ruzove. Obcas se nam u hry stalo, ze hraci postupovali rychle a potom uz nebylo v dome poradne co objevovat. Tu a tam se i prihodilo, ze jsem jako Keeper hrace zdrzoval, oni se plouzili, az nas najednou cas dotlacil do situace, kdy se odhalil cil hry a skoncilo to tak, ze jsem se musel odplouzit s nejakym monstrem z domu. V ceste mi stali tri zpozdeni vysetrovatele a vysledek byl, ze jsem se posunul o jednu mistnost, oni me zmasakrovali a v podstate trapne vyhrali. Takze pro me tam byli momenty, ktere tu hru dost zabily. :-(
Aby toto nenastavalo, tak je potreba, aby to mel Keeper trochu nahrane a tusil, co a jak. A dalsi vec, podle me to neni uplne vhodne pro plny pocet hracu. 3 - 4 idealne, spis ty 3 (2 + 1).
Vojtech Musil
Tak to vyzerá, že do toho pôjdem. Hľadal som nejakú hororovú alebo deduktívnu hru (alebo ich kombináciu) a vyšlo mi toto. :)
to Santorrinni
Pozor, o dedukci tu temer nejde bohuzel. :-( Odhalovani stop je spise zalezitosti navozeni lepsi atmosfery, nezli nejakeho detektivniho prvku... ;-)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Kacíř - zkáza Roanoke
Akt. cena: 750 Kč
Končí za: 14 hodin