Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 20 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, sběratelská |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Wizards of the Coast |
Autoři: | Richard Garfield |
Rok vydání: | 1993 |
Sdílej: |
Dotazy k pravidlům
Byť je diskuzí k pravidlům Magicu na netu plno, proč to neoživit i tady :-) Vrátil jsem se k MtG po opravdu dlouhé době a chci si ověřit pár detailů...magic
Hrál jsme naposled před asi 6 lety, ale snad snad se toho moc nezměnilo.
1) ano
2) First strike - bytost útočí jako první, tzn. pokud zabije soupeřovu bytost, tato už jí nezraní.
double strike - bytost útočí dvakrát, tj. udělí zranění ve výši dvojnásobku své síly
3)teď si nejsem jistý, zda FS nestvůra nemůže ty 3 zranění rozdělit do obou potvor a nezabít je obě. Každopádně pokud potvora zaútočí FS, tak už podruhé neútočí. Tzn. FS nestvůra vybere cíl, zabije ho a pak útočí zbylé potvory bez FS.
4) myslím, že ano, v éře equipmentů už jsem nehrál, ale co jsme koukal, tak je to myslím správně.
upřesnění
Trochu bych upřesnil sydovo vysvětlení:
1. Ano
2. Double strike znamená, že potvora nejdřív udělí zranění odpovídající její síle ve fázi vyhodnocení first striku a poté znovu udělí zranění odpovídající její síle ve fázi vyhodnocení normálního udílení zranění (takže skutečně udělí dvojnásobek, ale ve dvou fázích).
3. Pokud jde o tvůj příklad, nestvůra s FS zabije obě bránící nestvůry, dřív než stihnou něco udělat, protože se celý FS vyhodnotí dřív než normální zranění.
4. Equip můžeš udělat v kole, kdy přišel equipment do hry. Dokud ho nemá žádná nestvůra, nemá equipment obvykle žádný efekt.
Vlad
Díky za korekci. Double Striky už jsme za svou kariéru také nestihl. Ale ta dnešní děcka už taky nic neví, takový Banding, to byla panečku schopnost! :D
Díky
Díky za odpovědi a vysvětlení. Taky vzpomínám na časy Black Lotus :-)
Banding byl super!
Banding
Mno ja hraju pouze dva roky a banding si nepamatuju, co to umi? A mimochodem, mozna by jste mohli poradit, kdyz ma zeleny instant schopnost "target creature can't be target of spells and/or abilities", znamena to, ze jde o v podstate zeleny counter?
Drussbarb: zeleny counter
V zásadě ano, funguje samozřejmě jen proti kouzlům, která cílují nestvůru, a do konce kola už na ni nikdo nebude moct nic sesílat.
Banding
Fungoval cca do páté edice, jednalo se o silnou abilitu, která umožňovala bytost s banding připojit se v útoku k jiné bytosti.
Battering Ram
Tady je taková klasické karta s Banding:
http://www.ccgsearchengine.com/Magic-The-Gathering-Card/Battering-Ram.html
Eyeron, Vlad
Dik. A s tim "counterem" - skoncil jsem, ma ho souper, za 1 G counter na cokoliv, co zahraju, brrrr. A ke vsemu ma 1g kicker, ktery ho nabusi 4+4 :(
Drussbarb
Není to "na cokoliv, co zahraješ".
Je to pouze na věci, které cílují příšeru.
Pokud to bude plošný efekt (destroy all creatures) nebo třeba kouzlo cílující hráče (target player sacrifices a creature), tak to nic neudělá. A pokud víš, že ho soupeř má, tak si můžeš šetřit svoje zabíjení, dokud nebudeš mít v ruce 2 a potom zahrát první, on zareaguje tímhle a ty zareaguješ na jeho kouzlo druhým zabíjením. To se pak vyřeší v opačném pořadí a potvora je mrtvá.
Ale jinak ano, tahle commonka, která teď vyšla v Zendikaru je pro zelenou pěknou posilou :)
Vlad
To je pravda, obzlášť na allcommon turnajích bude ta zelená shroud -myška (Vines of Vastwood) úplně imba.
Vlad
Ja vim,ze je zabitelna,ale mi nehrajeme na stack, takze v jednom kole je nezabitelna, Wrath of Gods ani nic podobneho nema nikdo z nas, takze se mi rysuje neprijemna ukoncovaci karta :)
Instanty
S tím stackem hrajeme, ale přijde mi to dost divný... Každopádně se chci zeptat, můžu instant (nebo kartovou abilitu, za kterou se platí např tapnutím a manou) zahrát úplně kdykoli, například i po tom, co jsou k útočícím nestvůrám přiřazeni obránci?
Eyron
Ano, můžeš.
to Eyron
Dobře děláte, že hrajete se stackem - když ho vypustíte, může část karet fungovat úplně jinak, než byla původně zamýšlena, a hrajete úplně jinou hru ;)
Jinak instant nemůžeš zahrát úplně kdykoli, ale zrovna v tom případě, na který se ptáš, ano.
Nemůžeš například instantem reagovat na to, že někdo položí zemi, na to, že si někdo bere manu, ani na to, když někdo zahraje kouzlo se schopností split second.
(Dřív bylo možné dokonce tzv. dát zranění na stack a pak reagovat, takže rána třeba dopadla ve chvíli, kdy už příšera, která se k ní rozmáchla, vůbec nebyla ve hře. To už teď taky nejde.)
Vlad
Děkuju moc, dá se tohle někde vyčíst? já používám pravidla EN_Magic_Basic_Rulebook_20090710 a tam takovéhle detailnější věci nejsou...
Nejsem
si jisty,ale v tento rok jsem nekde cetl,ze stack se rusi. Nevim presne detaily,ale my to hrajeme trosku jinak.Treba se nam nelibi,ze potvora blokuje utocnika a pak se jeste tapne,resp utocnik zautoci,zaroven tapuje a dela efekt,hrajeme holt podomacku.
Asi nas odradila toto:Kdyz potvora utoci a da si jeste boost +3/+3 a pak jde do ni blesk za 3 damage,behem vyhodnocovani stack potvora umira,pokud by do ni sel prvni blesk a pak boost,potvora preziva.My to zacali hrat jinak a ta nase hra nam prijde ... zabavnejsi,nakonec sice hrajeme neco jineho,ale na to nase hospodske hrani ve dvou lidech je to jedno.
To same plati o regeneraci,ted jsem si cetl starou kartu,ktera nam uplne prekopala predstavy o regeneraci.Potvora,ktera se regeneruje,se tapne,odstrani z pripadneho boje s tim,ze potvoru,kterou by zabila,nezabiji.Nelibilo se nam to,tak hrajeme regeneraci proste tak,ze hoji smrtelne zraneni,ktere potvora dostala.Pokud pak dostane jeste jedno (blesk napriklad),tak se musi regenerovat znova.
Druss
JJ, stack se zrušil a hlavně zrušili Manaburn, což mi přijde jako zhovadilost, vždyť to bylo jedno ze základních pravidel a i tématicky dávalo smysl :( Od nové grafiky už Magic není co býval.
to Eyron
Určitě někde na webu (www.wizards.com) najdeš ke stažení "comprehensive rules", ta jsou hodně podrobná, pro vaše účely možná až moc. Každopádně tam najdeš všechno.
Tak to nechápu...
A kdy ten stack zrušili? v červencových pravidlech 2009 normálně je...
Jak
to tak po sobe ctu,tak si pripadam,ze snad ani nepisu cesky.To je to rychle psani v praci,kdy to po sobe clovek ani necte,omlouvam se vsem cestinarum za kostrbate stavby vet :)
Stack
Ne. Je to nesmysl. Stack se nezrušil.
Zrušilo se "damage na stack", což je podstatný rozdíl (viz můj příspěvek někde níž).
Vlad
Aha,tak to potom opravdu hraje retardskou verzi MtG :)
Regenerace
Se čtením starých karet opatrně. Ke spoustě z nich byla vydána errata, která upravují jejich znění tak, aby bylo v souladu s aktuálním konceptem hry, který se pořád vyvíjí.
A teď už k té regeneraci zmíněné na začátku:
Potvora se neregeneruje, dokud nedostala zranění. To znamená, že když na ni zahraješ kouzlo regenerace nebo použiješ její schopnost regenerace, z boje se neodstraní, ale dostane takzvaný "regenerační štít".
Pokud potom nedostane žádné zranění, nemá štít žádný efekt. Pokud dostane zranění, které by ji zabilo, štít se aktivuje, potvora přežije a je odstraněna z boje. Tou dobou už ovšem obvykle udělila zranění, takže pokud proti ní stálo něco slabšího, zabila to.
Pokud bys ji chtěl vyřadit z boje dřív, než udělí zranění, musíš ji zkusit zabít nějakým kouzlem nebo efektem (případně first strikem) ještě před udělováním zranění.
Aha
Tak to je jina :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Manila: The Savage Streets, 1945
Akt. cena: 1350 Kč
Končí za: 6 dnů