Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 150 min |
Herní svět: | Současnost |
Herní kategorie: | neuvedeno |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Devir Fantasy Flight Games Galakta Giochi Uniti Nexus |
Autoři: | Gabriele Mari Gianluca Santopietro |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
Pravidla
Předem říkám, že jsem začátečník a pravidla nemám "v malíku" :)1 můžeš ho tam umístit
2 když nahlásíš speciální pohyb MUSÍŠ ho prověst
3 nesmí skončit u vyšetřovatele je to přímo v pravidlech
Ella
Díky, díky :)
Jenom mi ještě prosím Tě řekni, jaký je vlastně rozdíl, pokud skončím pohyb "oběti" v těsné blízkosti vyšetřovatele, nebo na dostřel (tzn. v dosahu vyšetřovatele). V obou případech vede vražda dané "oběti" k okamžitému zatčení. Pravda, pravidla hovoří o těsné blízkosti, ale osobně ve dvou výše popsaných situacích rozdíl nevidím :(
Deskovec
no podle mě taky není
jenom je otázka jestli je Jack takovej sebevrah, aby zabil tuhle slečnu
Pohyb Jacka
Dnes jsem hráli další hru a nedá mi to se nezeptat:
1) Může Jack zůstat stát na stejném poli? (tzn. do svého zápisníku zapíše znovu stejné číslo pole na kterém aktuálně stojí).
2) Může Jack využít "drožku" k tomu aby se pohnul a opět vrátil na pole, kde pohyb začal? (např. stojím na 99, pohnu se na 100 a poté se pohnu zpět na 99)
Já vím, že to jsou možná zbytečné otázky, ale nám se po 4 odehraných hrách ještě nepodařilo chytit Jacka, takže hledám, kde děláme chyby.
Pohyb Jacka podruhé
Pro jistotu jsem si ještě jednou (snad pozorněji) pročetl pravidla. Díky tomu a odpovědím od Elly, jsem se dozvěděl, že pokud Jack využije speciální pohyb (drožka a ulička) musí jej provést, ale:
1) Drožka - "the two numbered cirles must be different from each other", což jestli chápu správně, tak 2 čísla z akce drožka nesmí být stejná, ale teoreticky mohu udělat toto: stojím na č. 75 - drožkou se pohnu na 76 a poté zpět na 75 (2 čísla jsou odlišná, ale stojím, kde jsem začal tzn. někdo by mohl namítat, že jsem akci neprovedl).
Je to ok?
2) Ulička - mohu použít tak, abych "oběhl" policistu? Jack stojí na 76, policista mezi 76 a 77 - Jack použije akci a pohne se ze 76 na 77.
Je to ok?
3) Možná bych si měl pravidla pročíst ještě jednou, ale zatím jsem nikde nenalezl zákaz "nepohybování se" Jacka. Může Jack opravdu pouze stát a nehýbat se?
Díky
1) už sis odpověděl
2) pokud je to číslo ve stejném bloku tak ano
3) je napsáno, že pokud se Jack nemůže pohnout kvůli tomu, že nesmí jít přes policajta, tak prohrává, jinak o vynechání pohybu nikdo nic nepíše, ale asi by se měl hýbat každou noc
rada - pište si, na které lokace ptáte a počítejte si, kam až se může Jack dostat
Kočárem tam a zase zpět
Takový pohyb je dle autora hry v rozporu s pravidly.
"No, you can't go back to your starting location using a Coach. Two different locations means they must be different between them, but also different from your starting position. Example: your starting location is 94, you can't do ->95->94."
Gianluca Santopietro
http://boardgamegeek.com/thread/635941/some-obvious-questions
chilly & Ella
chilly:
Kočárem tam a zpět - díky, tuto odpověď jsem hledal a trochu jsem si to myslel :)
Ella:
3) Ani tak jsem nemyslel, že by Jack musel vynechat akci, nebo se nemohl pohnout kvůli blokovaným cestám. Jde mi spíše o to, co si myslíš o možnosti zůstat prostě stát a do svého archu zapisovat každé kolo např. 99, 99, 99, 99, 99.
Je to strategie velmi účinná, protože se vyšetřovatelům špatně hledají stopy a lehce je můžeš zmást např. těsně u vstupu do úkrytu (přidáním pár "falešných" kol, totiž výrazně rozšíříš perimetr, který dost komplikuje odhalení úkrytu).
Osobně se domnívám (na základě pár odehraných her a také odpovědi od chilly), že princip tahů Jacka je založen právě na nutnosti neustálého pohybu.
ALE nepatřím mezi hardcore hráče, takže si rád přečtu názor zkušenějších hráčů :)
Moc děkuju
Deskovec
osobne si myslim, ze na miste stat nemuzes, ale nemam moznost se kouknout do pravidel, protoze na telefonu se mi, nevim proc, ukazi je italska pravidla.
rbx
Taky mi připadá, že Jack nemůže pouze stát, ale v pravidlech jsem toto omezení nenašel, takže jistý si nejsem. Kdybys to někde objevil, dej prosím info do fóra.
Děkuju.
Deskovec - pravidla
Podle mého z pravidel v části "Jack the Ripper: Escape in the night" jednoznačně vyplývá, že se Jack musí pohnout.
Pokud by se totiž chtěl Jack zdržet na místě nemohl by si, při dodržení pravidel, svou pozici poznamenat do dalšího políčka a nemohl by pohnout figurkou Jacka, ukazujícího počet tahů.
Tedy policisté by poznali, že se nepohnul což by smazalo veškeré výhody přešlapování na místě.
chilly
Souhlasím, dle mého také a navíc jsem na BGG vyšťoural toto:
Ot: "The Policemen can stay where they are but is it the same for Jack? Can he just move the time token and write the same number on his sheet and not move this turn?"
Odp: "Nope. He MUST move every turn. If there is no legal move for him (he's boxed in and has no special movement tokens left) then he immediately loses the game."
http://www.boardgamegeek.com/thread/642937/jacks-movement
..... což naše domněnky potvrzuje.
otázka
Nemůžeme se dohodnout, zda při 3. fázi LOVu, tedy při hledání stop a zatýkání, musí být detektivem hlášené očíslované lokace přímo spojeny s jeho stanovištěm a nepřerušeny jiným stanovištěm.
Nebo, pokud jsou dvě stanoviště vedle sebe, na jedné trase a očíslovaná lokace tím pádem může být prohledána, nebo na ní smí být zatýkáno, z libovolného z těchto dvou stanovišť.
Díky za odpověď.
Rachmael
V pravidlech je jednoznačně napsáno, že prohledávané místo musí být přímo spojeno s křižovatkou na které stojí policista.
Viz poslední odstavec na straně 10 pravidel:
Both types of action can be undertaken in the numbered circles directly adjacent to that Policeman pawn (i.e., in the numbered circles directly connected by the dotted lines to the crossing where the Policeman pawn is located).
Oba typy akcí (hledání i zatýkání) mohou být provedeny na očíslovaných polích přímo sousedících s figurkou policisty (i.e., na očíslovaných polích přímo spojených přerušovanou čárou s křižovatkou na které stojí figurka policisty).
Rachmael
mezi lokací a stanovištěm nesmí být jiné stanoviště a musí být jeho stanoviště PŘÍMO spojeno s dotazovanými lokacemi
Moc díky
To vysvětluje naše skóre 4:0 pro policii :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
canvas cz
Akt. cena: 397 Kč
Končí za: 20 hodin