PS-Games
R&D Games
Autoři: Richard Breese
Rok vydání: 2002

Komplexní hra zahrnující mnoho herních mechanizmů

Autor: bruno | 3.6.2008 | 1

Co Vás asi překvapí při rozbalení krabice, je poměrně velké množství herního materiálu, na jaké u tohoto výrobce nejme příliš zvyklí. I grafické zpracování se poněkud vymyká. Žádné renderované objekty ani německy detailní grafika - obrázky jsou malované, což působí zvláštním dojmem (ostatně i logo Pro Ludo je zde jiné, tak aby zapadlo do grafiky na krabici). Abych řekl pravdu, zprvu mě to překvapilo, ale teď to považuji za oživení jinak uniformních grafik jiných německých her.

Ale dost o grafice. Ve hře máte za úkol stát se co nejvlivnějším měšťanem (nebo vesničanem?). A toho dosáhnete tak, že budete co nejvíce sponzorovat stavbu místní Katedrály. Jak na to? Jednak je zde herní plán, který složíte z dílků, představující různé surovinové pole. Mezi těmito poli se nacházejí (tedy, vy je umístíte) vaše obydlí (ty můžete pro větší efektivitu přestavět na honosnější domy). A z těchto obydlí každého dne z rána vycházejí robotníci "do rachoty", aby dobývali suroviny. Ty jsou potřebné jednak pro ně samotné, jednak pro přestavbu obydlí na dům, ale hlavně ke stavbě Katedrály. Hráči si totiž také vybírají co postaví (zkrátka je na kartičkách napsáno, kolik jakých surovin je třeba, aby ji hráč získal - a s nimi i body vlivu). To je ovšem okořeněno mnohými záludnostmi. Je možné nechat uznat nějaký zákon, jakousi akční kartu, je možné stavět na pole ploty, stěhovat se, nakupovat a prodávat zboží (to víte, katedrála- to se v pozdějších fázích neobejde bez zlatnických, kovářských či sklářských výrobků, a ty holt budete muset nakoupit).

Zkrátka, pokud se Vám líbili Osadníci z Katanu či Caylus, pak vězte, že toto je jakýmsi mixem těchto her. A nemohu říct, že by byl nepodařený. Má modulární herní plán jako Osadníci (a také se těží suroviny), hráči participují na společné stavbě jako v Caylu. A k tomu trochu jiná grafika, spoustu herního materiálu a možná trochu delší pravidla.