nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Karak

Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Albi
Autoři: Petr Mikša
Roman Hladík
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Trochu přitvrdit ...

Zdar, máme za sebou s dětmi pár her a přijde nám to trochu ke konci easy.

Takže navrhujeme a bude testovat následující úpravu pravidel.

Pokud postava jde do souboje s již odhalenou potvorou, pak i potvora ví a vidí hrdinu a tak jde do souboje s veškerou vervou, kouše, drápe, seká co může a tak pokud hrdina prohraje neodepisuje si jen 1 život, ale rozdíl o kolik boj prohrál.

To eliminuje pokusy chození na draka s šancí pouze 11+ hodu. No nelimunuje ale snižuje .. protože pak postava upadá do bezvědomí, a ztrácí kolo a soupeři mohou někde něco dobrat a vylepšit se .... Nejde jen o draka ale i ostatní potvory .... proste když je zaskočena (vtrhnete ji do brlohu, tak se vždy po vás jen ožene .. prohra = 1 život, ale když už o vás ví bojuje o svůj život a doupě a nepustí vás jen se škrábancem, ale nařeže vás co se do vás vejde.

Co vy na to ?

18.2.2018 12:32:03

Souboje mezi hrdiny

Anunnaki > myšlenka je to zajímavá, jen mám obavu, že by herní dobu 30 - 40 minut protáhla přinejmenším na dvojnásobek. Taky nutnost odnášet každou truhlu do středu asi bude monotónní a zdlouhavá. Ale zkuste takhle zahrát a napiš zpětnou vazbu, jak to vypadalo, rád si počtu ;-)

8.2.2019 10:27:14

Souboje mezi hrdiny

Ahoj, vymyslel jsem takovéto rozšíření pravidel:
Hrdinové se do podzemí spustili lanem skrz studnu (výchozí políčko s léčivou fontánou). Nahoře je čekají bojázliví sluhové s bryčkami a povozy - taky proto to nejsou hrdinové, že?!
Hrdina, který získá truhlu s pokladem si ji dá do uvolněného políčka od klíče a musí ji odnést na výchozí políčko, kde ji pošle svému sluhovi, a ten ji uloží na vůz - truhlu si přesuneme z políčka klíče na kartě hrdiny vedle této karty. Tím se navíc vyřeší polemika kam s truhlou v jiném vláknu diskuze. Víc truhlic taky přece hrdina spolu se svou výzbrojí neunese!

V tuto chvíli je možnost napadení hrdiny jiným hráčem. Souboj probíhá stejně jako s příšerami. Hrdinové si hodí kostkami, posčítají zbraně a kouzla, a kdo má větší číslo, získá truhlu s pokladem. Pokud má políčko klíče obsazené, klíč nechá na místě a snaží se odnést truhlu k úvodnímu políčku, předat ji svému sluhovi. Samozřejmě, že hrdinové také plně využívají svých schopností. Zlodějka může boji uniknout stínem, čaroděj může uprchnout i skrz zeď nebo naopak skrz zeď dohnat jiného hrdinu s pokladem atd.
Poražený, zároveň s tím že přijde o truhlu, také ztrácí jeden život.
Hra končí poražením draka a sčítají se truhlice. Je jedno, zda je mám na povoze, nebo u sebe. Prostě spočítám body za všechny své poklady a hrdinové poté odcházejí svorně při západu slunce do nejbližší krčmy to pořádně oslavit. Proti sobě v podzemí bojovali kvůli prokletí zloby, která byla zabitím draka zrušena.
Co vy na to? =O)

PS: Hru jsem koupil hlavně pro děti, proto se snažím, aby toto rozšíření pravidel bylo i pro ně.

Upraveno autorem (porovnej)

22.1.2019 17:31:16

Přitvrdit

Ahoj, tohle je IMHO hra pro děti a tak jak je obtížnost nastavená pro ně. Hra má spád a je míněna jako light RPG dungeon crawler. Kdo chcete něco hutnějšího, spíše než si přes house rules ztěžovat pravidla, pořídil bych rovnou něco serióznějšího.

Jo, jsem odpůrce house rules....:-)

20.10.2018 19:14:18

životy

Rozdíl v ubírání životů odhalenými příšerami zní dobře.

Upraveno autorem (porovnej)

24.8.2018 22:02:15

Souhlasím

O.K. je to dobrý nápad.

23.8.2018 15:51:30

Test critiku ...

Tak 1 hra s crit hit/miss ....

4x miss
- poprve lupicce upadly zbrane jak se lekla mumie a ta toho vyuzila a knockautovala jí její poslední život
- pak si carodej pripalil vousy a trochu obličej když mu na zada slezl pavouk
- nasledne zlodejce nesel vytahnot mec jak se klepala pred krysou .. ta toho využila a rafla ji do lýtka
- a vedme upadla koule a nemohla jí najít v brlohu dalšího pavouka a tak jí kousnul

a 3x hit
- lupicka rozparala chudacka pavoucka na kteryho vybafla zpoza rohu
- vedma rozmotala mumii aniz by si ji stacila vsimnout
- válečník svojí sekyrou a dýkou úplně zpřeházel kosti klíčníkovi

vse za hru ve 4 hracich :) Ale spousta zabavy :)

Příště nasadíme i větší ztráty životů.

Declon (starší - hráč, malý sběratel, PJ a PC gamer)

18.2.2018 20:43:56

Trochu (víc) přitvrdit

Dnes jsme odehráli jednu hru ve dvou (Lupička a Čaroděj) s přidáním tvých pravidel.

Kritický hit/miss - nepadl za hru ani jednou :)
Nicméně si u tohohle pravidla nejsem jistý vyvážeností. Vzhledem k tomu že pro šermíře neplatí, válečník má poměrně hodně malou šanci že hodí 2x za sebou dvě jedničky a princezna bojovnice Elspeth přehazuje sice jen jednu kostku, ale i tak je šance na kritický miss dost malá.

Pravidlo s odečítáním rozdílu o který hrdina boj prohrál se mi líbí opravdu hodně. Na rozdíl od tebe jsme toto pravidlo zavedli na všechny příšerky. Při hře fungovalo dobře. Nedocházelo k nějakému příliš častému upadávání do bezvědomí, ztráty životů byli nejčastěji za 2 a za 3. Nutilo nás to častěji vyhledávat fontány a léčit se (což mi přišlo jako pozitivní). Dále je to významný rozdíl při boji s drakem na kterého je zapotřebí jít dobře vybaven a i tak může hráč dostat lehce KO (což mi přišlo taky pozitivní). Nezdálo se mi, že by toto pravidlo hru nějak významně prodlužovalo (to by se možná mohlo projevit ve více hráčích)

Zavedení tohoto pravidla na všechny příšerky podstatně ztíží začátek hry - tedy pokud hráči ze začátku přicházejí silní protivníci. Při naší hře toto bylo poněkud eliminováno tím že zlodějka si mohla vybírat s kým bude bojovat a kouzelník částečně také protože po zlodějce zůstávali odkryté příšerky. Poté co se hráči trochu vybaví už to nepředstavuje nějaký velký problém - tedy pokud nemají smůlu a nehází malá čísla.

Zkrátka se takový hrdina musí vypracovat a to není jednoduché - poté se musí snažit si co nejvíce nahrabat a když přijde do hry drak nastávají hrdinům opět horké chvilky.

Ještě toto pravidlo vyzkoušíme za jiné postavy, ale zdá se že by mohlo být přínosem pro hru. Díky za dobrý tip.

18.2.2018 20:03:57

re: menší šance

Jo to jsem četl, u toho mi ale přijde jen oddálení pokusů o sehnání +2 a nebo prodloužení více pokusů. Ale to je přesně to co mi trochu vadí ... děti se mi seřadí u draka a každé kolo zkouší útok (čekaí třeba hod 10+ (pak by čekali 7+). A každe kolo, když dojdou životy .. šup vyléčit a znova. Takto by dali 1-2 pokusy a už by 2 kola nehraji, pak vylečit a ouha ... to už by je asi tolik nebavilo. Uvidíme. Systém budem tesotvat popř. ladit, reportnu pak vysledky :)

18.2.2018 17:22:20

1a2a3a4 admin
 - avatar

menší šance

mě zase napadlo jednu šesti stranou kostku nahradit jen čtyř stranou (případně pro hard verzi obě dvě)
______________________
hráč a drobný sběratel

18.2.2018 15:58:46