Isofarian Guard, The

xxxxxxxxxx hodnoceno 1x (Seznam vlastníků)

Isofarian Guard, The - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: undefined
Vydavatelé: Sky Kingdom Games
Autoři: David Yanchick
Eric Bittermann
Sean Craten
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Oblibena sekce. Ja mam.za sebou zatim prvni dojmy z unboxinku teto.ohromne krabice. Je to zatim to nejvetsi, co mam doma ve sbirce 😁 17kg perfektniho poteseni. Vedeli jste o tech pokerpvych zetonech? Ty jo ty me vyrazili dech. Nadherne zpracovane a super tezke tokeny potesili po vsech strankach. Pak prisli deti, takze pokracovani o vikendu 😊

25.5.2023 20:00:45

Ja som aktualne v prvej kampani, druha kapitola zaciatok. Hned na jej zaciatku som si uvedomil, ze som mal mal viac “expit” v prvej kapitole lebo vzdy po prechode na novu sa zvysi narocnost bojov. Takze teraz beham medzi mestami a snazim sa craftit equipment, aby som nove vyzvy dokazal zdolat. V rychlosti - hra je uzasna. Pribeh je naozaj chytlavy aj ked to klasicky fantasy boj dobra proti zlu. Odporucam dokupit Forteller appku - cela hlavna pribeho dejova linka je narozpravana profesionalmi. Fakt to posuva zazitok na novy level. Cena je 20eur. Mechanika bojov je dalsie pozitivum. Ak sa niekto boji repetitivnosti, postavy leveluju a dostavaju nove schopnosti, takze prepodkaldam ze tim to znacne odbura. Hra je ale narocna. Na zaciatku su boje tazke a budete umierat. Je tam aj grind v zmysle, ze ak chcete postupit dalej pribehom, mali by ste vylevelovat postavy bojmi. Ak chcete lepsie zbrane, opat treba hladat po mape suroviny na ich vyrobu (pritom neumriet ;) ) a nasledne si ich v meste vyrobit. Ked sa ale nieco take podari, mate z toho radost. Hra ma 5 kampani - ocakavajte ze je to nadlho…..komponenty nadherne. Hra ale zabera prilis vela miesta na stole. Aktualne topka z pribehovych hier co mam (Gloomhaven, Middara, Tainted Grail, ISS Vanguard…)

 Ak ma nieco napadne, doplnim dalej do diskusie.

26.5.2023 08:01:24

Parada…rozsahly rozbor, ale vyvolal ve me nadseni 🙂 ono uz od kampane se zdalo, ze se bude jednat o vyjimecnou hru.

26.5.2023 13:27:48

Narazil jsem včera na zajímavé názory na tuto hru. Všeobecně vládne nadšení a chvála jak na storytelling, tak na produkci a celkově hratelnost a zábavnost.

Nicméně jeden rozsáhlejší názor mě zaujal…říká, že hra je pohlcující a nádherná. Možná v současnosti jedna z nejlepších příběhových her. Ale zároveň je zavazující. Pokud si hru a děj chcete vychutnat, je to jako film. Nesmíte přepnout a nejlépe koukat v kuse.

Vyžaduje to hrát alespoň 2x týdně, což není snadné. Ideálně je to pro páry či solo hráče. Bylo zmíněno, že má dotyčný nahráno 12 hodin a bylo mu jasné, že již hru nedokončí. Musel by odložit všechny ostatní hry a hrát jen tuto. Nakonec převládalo pokušení hrát vlastně raději jakýkoliv easy dungeon crawler na jedno zahrání či 1-3 sezení.

Jedinou faktickou nevýhodou, co sem tam řada hráčů zmiňuje je vyšší prostorová náročnost hry, kde o řadě ohledů by lepší design mohl místo ušetřit. Nicméně možná na úkor atmosféry (viz třeba zrušení větších karet NPC pro bitvy a nahrazení počítadlem)

12.9.2023 08:53:49

Tak já se teda připojím se svými dojmy, a zkusím to trochu rozebrat. Předesílám je to tak jak hru vnímám já.

Jako ten názor, že je to zavazující celkem chápu, a je to asi i celkem pravda. Jako není nutné zahrát najednou celou hru, ale ideálně celou jednu kampaň asi ano? I když…jak se to vezme. Ve mě totiž tato hra zatím vzbudila podobné pocity, jako třeba Diablo nebo World of Warcraft (myslím teď videohry), ve smyslu, že člověka prakticky netáhne jen příběh (ono tam toho příběhu vlastně není bůhví kolik), ale právě ten grind a vidina toho, jak si postavy vylepší, kde si co postaví, a tak dále. 

Ano hra je pouze pro jednoho až dva hráče, a osobně si myslím, že nejlepší je snad i právě to solo, ale záleží s kým hrajete samozřejmě. Souboje totiž mají sice hloubku, ale nejsou to taktické věci na půl hodiny a více…takže obsluha obou hrdinů je vlastně strašně jednoduchá.

Já první kampaň projel za cca 40-50 hodin (tedy první z pěti), ale hodně času jsem strávil právě tím grindem, kdy jsem nakonec byl možná zbytečně přelevelovaný, ale stejně mi daly některé souboje zabrat. Což je další paralela právě třeba k WOWku, Skyrimu, a tak. Pokud chcete, můžete ten grind omezit a zkusit jet víc příběhově (pozor určitě není dobrý nápad jet JENOM příběh, protože tak ve druhém až třetím aktu najednou neporazíte ani mouchu, protože potvory s příběhem levelují!), a mít to tak víc hardcore, nebo grindovat, a prostě pak být silný, a vše smáznout (úplně vše asi ne).

Obrovskou výhodou pak je, pokud můžete mít hru permanentně rozloženou (a to má hra fakt rychlý setup a sklizení), a prostě k tomu večer na dvě hodinky sednout (opět jako třeba k videohře), a udělat těch pár soubojů, aby jste si mohli pořídit ten nový kousek vybavení, nebo tak. Díky tomu mi ten grind skoro vůbec nevadil (a to mi grind nějak zvlášť normálně nevoní).

Co si budeme, za mě je to jedna z nejpovedenějších open world deskovek co jsem hrál. Ale ano, nehrál jsem jich zase tolik (Tainted Grail, "Etherfields", Sleeping Gods, Hunters AD 2114). Už teď se nemůžu dočkat jak rozjedu kampaň číslo dva (teď, mám asi dvouměsíční pauzu…cca).

 

12.9.2023 09:18:28

@Kame 

Můžeš prosím trošku podrobněji vysvětlit ten soubojový systém? Jak je to řešeno? Kostkami? Kartami?

12.9.2023 12:27:18

@Sakalik Ve videích jsem nahrával představení a letsplay. Můžeš mrknout na to.

Ale když to shrnu. Je to bag builder (takže něco jako deck builder ale s chipama)…tedy…máš pytlík a v něm chipy. Podle toho kolik máš akčních bodů, tolik na začátku svého kola vytáhneš chipů (některé se do toho limitu nepočítají). A ty chipy pak umísťuješ na svoje ability (karty) které spouští efekty typu…útok, dober si do pytlíku chipy, sniž všem obranu, a tak dále. Většina těch abilitek stojí i ty akční body zároveň. Hlavní typy chipů jsou 2. Meč a štít..každá abilita potřebuje jiné množství na aktivaci. Můžeš dát dva chipy libovolné aby to byl chip jiný.

Mno a takhle odjedete každý hrdina svoje kola. Kromě chipových abilit jsou tam i ability stonebound, které se dají aktivovat bez chipů, ale mají cooldown. Hrdina má 6 slotů na ability. Tím se mění i tvůj build schopností, plus odemykáš další jak leveluješ.

A pak jedou nepřátelé. Každý má svůj balík karet, otočíš vrchní kartu a ona říká, co ten daný dělá…dá vám negativní chipy, zaútočí, zvedne si obranu, atd. Navíc taky má svoje akční body, které potřebuje na aktivaci těch schopností, takže někdy na ně nemá (což je u některých důležité, protože někteří umí otáčet těch karet víc, a zastaví se až jim dojdou akční body).

Kdo dá kolik zranění je naprosto bez náhody…když útočíš porovnáš svoji sílu s jeho obranou, rozdíl dostane ve zranění. samozřejmě některé útoky umí toto ignorovat, nebo zvedat sílu a tak dále, ale to vždy vidíš. Jediné co nevidíš předem je, co udělá nepřítel (ale i na to jsou abilitky :D).

12.9.2023 13:13:34

@Sakalik Jo a ještě dodám, že ty abilitky co se spouští chipama jsou oboustranné karty. Každý hrdina má nějaký způsob jak je otáčet, aby byly silnější/dělaly jiné věci. Některé se otáčejí po použití samy. Mno a pak má každý ještě nějaký mechanismus co nějak funguje. Například Grigory z té první kampaně má na každé straně dodatečný efekt, ale spouští ten efekt jen pokud už předtím nějakou aktivoval…prostě dělá kombo. Ale opět tohle má každý hrdina jiné.

12.9.2023 13:32:04

@Kame 

To zní zajímavě, děkuji za info. Kouknu na to video, jak to vypadá v praxi :-)

12.9.2023 20:19:59

Já hrál jen jednu zkušební hru s Tangramem a musím říct, že se mi to hodně líbilo.. 

Jak píše Kame, ty souboje s chipy z pytlíku jsou za mě parádní. A oboustranné karty abilit je další vrstva budování postavy/boje co mi na tom přišla fakt super - Např. máte vytažené dva žetony se štíty - můžete 1 svůj štít použít na slabou obrannou schopnost, abyste si na příští kolo připravili druhou stranu která brání mnohem lépe a dělá nějaký dodatečný efekt třeba.. nebo naopak zkombinujete oba štíty na meč a prásknete ho aspoň základním útokem a budete doufat, že přístí kolo nevytáhne nepřítel nějakej svůj special útok :)

Nepřátelské AI balíčky mě taky bavili, přišlo mi to variabilnější a zábavnější než třeba AI decky v gloomhavenu.

A Storytelling přes aplikaci byl fakt parádní, člověk si úplně představuje co se tam děje, skoro jako když čtete fakt super knížku

Jediné výtky za mě možná ze začátku proniknutí do pravidel (i proto jsme pár soubojů hráli zbytečně ztížených, kvůli přehlédnutí pravidla o ignorování určitých do celkového povoleného počtu při tahání). A na kartách ikonky by mohly být větší / přehlednější - někdy jsme až po několikerém zahrání karty zjistili, že ten žeton tam má jinou barvu než na první rychlý pohled.. 

Obojí je to ale o tom že jak si to člověk dvakrát zahraje, tak už ví a tohle ho netrápí.. Za mě herně určitě super

13.9.2023 21:20:43 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

hra o trúny - cyklus Tanec stínu
hra o trúny - cyklus Tanec stínu
Akt. cena: 24 €
Končí za: 8 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas