Insula - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Czech Board Games
Autoři: Radim Jurda
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Autorovy poznámky

Ahoj!
Jsem autorem Insuly a rád bych vám ji trochu představil a napsal pár slov o některých prvcích, které si myslím, že jsou zajímavé.

Hra
Hra Insula se odehrává na tajuplném ostrově, v jehož středu se podle legendy tyčí bájná citadela, která v sobě ukrývá strom s plody splněných přání. Tento bájný poklad však střeží vládce ostrova, zlověstné prokletí a nebezpečné přízraky bloudící v hlubinách ostrovních lesů - strážci. Každý hráč představuje dobrodruha, který se na ostrov vypravil a jeho cílem je proniknout až do citadely, porazit vládce ostrova Kingoše a získat jeho mýtický poklad.

Insula je dobrodružná hra, která v sobě spojuje kompetitivní i kooperativní prvky. Hráči proti sobě soupeří o to, komu se podaří porazit Kingoše a získat jeho poklad. Zároveň však musí často spojit své schopnosti proti temným silám vládce ostrova, za kterého hraje samotný herní mechanismus. Hra je totiž omezena časovým limitem a v případě, že se nikomu nepodaří porazit Kingoše do západu slunce, všichni hráči prohrají - přemění se na další strážce a vyhraje samotný Kingoš.

Často se stává, že hráči na začátku hrají velice soutěživě, ale po chvíli zjistí, že slunce skoro zapadlo a oni musí spojit své síly, aby nakonec všichni neprohráli (žeton časového limitu je možné posunovat zpět). Jakmile jsou ale z nejhoršího venku, je opět čas, aby hrál každý sám za sebe.

Na počátku hry je odkryta pouze startovní karta - pláž, kde všichni dobrodruzi začínají hru a karta cílová - citadela, kde sídlí Kingoš hlídající poklad. Jediné co na začátku víte je vzdálenost citadely od pláže a hranice mezi lehčí a těžší polovinou ostrova. Jak postupujete ostrovem, odkrýváte jeho mapu, která je pokaždé jiná. Můžete narazit na pole nebezpečí, na nichž se utkáte se strážci, kteří blokují cestu k citadele, na louky, které vám umožní sbírat kouzelné květiny, na jezírka u kterých si můžete dobře odpočinout.

Na poražení strážců je potřeba energie, se kterou musí každý hráč hospodařit. Používá ji v soubojích a jestliže chce dělat během svého tahu víc věcí.

Ve hře jsou dva balíčky karet, květiny a kletby. Květiny jsou karty, které máte v ruce a představují bonusy, které vám během vašeho dobrodružství pomohou – můžete se díky nim rychleji pohybovat, lépe bojovat atd. Druhým typem karet jsou kletby, které představují zlé síly ostrova a kdykoliv někdo nějakou zahraje, ve hře se stane nějaká neplecha - strážci na mapě pronásledují dobrodruhy, dobrodruzi ztrácejí květiny atd. Některé kletby mají jednorázový účinek, jiné ovlivňují hru dlouhodobě.

Trny a kletby
Na polích ostrova jsou na většině karet vyznačeny trny. Jestliže se pohybujete proti těmto trnům, utrpíte postih. To ve většině případů znamená, že dostanete kletbu. Ačkoliv se hráči někdy trnů a kleteb bojí, můžete je dokonce využít ve svůj prospěch.

Během svého tahu můžete provádět různé činnosti, nemáte-li je však zablokované. Když dostanete kletbu, podíváte se na ni, nikomu jinému ji však neukazujete a překryjete si jednu činnost, kterou tímto zablokujete. Mít na sobě kletby vás tedy sice omezuje, ale můžete je také využít jako zbraň proti ostatním hráčům!

Efekt kleteb většinou poškodí všechny (případně hráče ve vedení). Máte ale možnost počkat na pravý moment, kdy zahrání kletby ublíží víc vašim soupeřům než vám. Například máte kletbu Moskyti, kterou když zahrajete, každý hráč ztratí 1 energii (včetně vás). To můžete dobře využít, když jste například u poklidného jezírka, zatímco jiný hráč se zrovna pustil do boje se silným strážcem a potřebuje všechnu energii co má. Nebo díky kletbě Oprátka můžete přesunout strážce, aby vašim soupeřům zablokovali cestu k cíli. Hráči často dokonce schválně chodí proti trnům, aby nalezli nějakou vypečenou kletbu, která hráči ve vedení znepříjemní život.

Kletby jsou kořením hry. Hraním kleteb se vlastně na chvilku stáváte pánem ostrova a ovládáte jeho zlé síly. V mnoha hrách jsou zlé síly vyhodnocovány pouze náhodně - otočíte náhodnou kartu a něco zlého se stane. V Insule máte možnost počkat si na správný okamžik, kdy bude zahrání kletby co nejúčinnější. Jelikož ve hře není přímý způsob boje mezi hráči, je sesílání kleteb hlavním způsobem boje proti konkurenci. Další možností je pokusit se oblafnout spoluhráče při společném boji proti strážcům.

Boje
Cestu k citadele brání nebezpeční strážci se kterými budete bojovat. Strážci jsou vlastně dobrodruzi, kteří se na ostrov vypravili před vámi, ale neuspěli a nyní sami brání poklad, který se kdysi pokusili získat. Na konci každého kola, na poli, kde je nějaký dobrodruh a nějaký strážce, proběhne boj. Na bojování se používá energie a bojové květiny.

Bojujete-li sami, jsou boje jednoduché. Jestliže investujete dostatek energie a případně si pomůžete květinou, skoro vždy vyhrajete.

Bojujete-li proti nějakému strážci bok po boku s jiným dobrodruhem, jsou boje trochu zapeklitější. Na poražení strážce potřebujete dát dohromady příslušnou sílu. Můžete se dohodnout kolik kdo do souboje investuje, ale potom energii investujete tajně. Je důležité, kolik kdo do souboje investuje, neboť se podle toho určuje odměna, jakou za poražené strážce získáte.

Hráči se například mohou dohodnou, že investují oba stejně a oba získají střední odměnu, ale potom někdo investuje o energii víc a získá velkou odměnu, zatímco hráč, který dohodu dodržel získá malou odměnu za vyšší cenu. Nebo někomu slíbíte účast v boji, ale neinvestujete žádnou energii a zahrajete květinu Štítek, který vás uchrání v případě porážky. Takže vám se nic nestane, ale váš kolega/konkurent ztratí investovanou energii, je zahnán o pole dozadu a utrpí postih.

Jestliže strážce porazíte, získáte odměnu příslušné velikosti. Můžete tak získat víc kytek, víc žetonů energie, nebo můžete být postaveni před rozhodnutí – vezmu si kytku, která mi pomůže, nebo vrátím čas, což pomůže vlastně všem.

Pokročilá hra
V Insula jsou obsaženy dvě varianty pravidel - základní hra, ve které jsou některá pravidla zjednodušena a hra pokročilá, která nabízí pravidla s více možnostmi a zajímavými situacemi.

V pokročilé hře máte novou akci využitelnou dvěma způsoby. Ostrov je rozdělen do dvou polovin. Máte větší motivaci pro blafování v soubojích. Můžete si vybrat jeden ze dvou závěrů hry. První je klasický - může být jen jeden vítěz a ostatní se mohou umístit na dalších pozicích. Druhý nabízí možnost plnohodnotného skupinového vítězství, ovšem čím více s Kingošem bojuje lidí, tím je boj riskantnější - je větší šance, že se Kingoš rozzuří a stane se strašně silným a neporazitelným. Dále pokročilá hra obsahuje nové kytky, kletby a několik dalších změn. Příklady uvedené v těchto poznámkách se většinou týkají hry pokročilé.

Mějte se jedinečně!
Radim
12.12.2009 22:39:48

Podobnost
Díky moc za vyčerpávající (myslím informativně, ne únavně) popis hry, konečně alespoň vím, o co se tady jedná. Nemůžu si pomoct, ale hodně mi to svými mechanismy připomíná A Touch of Evil. A popravdě, trochu marně v tom hledám nějakou hlubší strategii, ale to bych to musel nejprve zahrát, abych mohl s klidnou duší vynést takovýhle verdikt. V čem tady hlavně spočívá rozhodování hráčů o tom, co udělají? Mi to připadne stylem: Na začátku kola mám dost energie, protože se mi asi nějak doplní, tak jdu dopředu do neprobádané oblasti. Když narazím na souboj, tak ho asi vyhraju, protože mám dost energie. Když nenarazím na souboj, tak ještě pořád mám dost, tak můžu jít dále. Souboj? Ano, pak snad vyhraju, protože mám v ruce nějakou bylinku z předchozích kol. Ne, tak buď mám ještě dost energie, tak jdu dál, nebo ne, tak zůstanu na místě, nebo se vrátím na nějaké blízké výhodnější místo.
Btw, co se stane, když hrdina padne v boji? Pokud nic moc, tak to půjdu klidně ještě dál, i když mám málo energie. Pokud moc, tak každé kolo ujdu raději jenom jeden krok, abych náhodou omylem neumřel.

12.12.2009 23:51:10

Jak to vidím já.
Radime, fakt hezký a podrobný povídání. Jakožto autor je vidět, že tím žiješ a to je dobře.

Kadavere, mám pocit, že jsi uhodil hlavičkou o hřebíček. Nemám u Insuly za sebou tolik partií jako hráč, ale často jsem stát za hráči, co jí hráli a pozoroval cvrkot. Nebo o tom diskutoval s lidma, co jí hráli. A ano, připadá mi to, že z hlediska nějaké dlouhodobější strategie není Insula to pravé. Což ani být nemůže. Je to hra, kde se herní plán generuje dynamicky až během hry a tudíž ty musíš okamžitě reagovat na nově vzniklé situace. Pokud jsi příznivcem dopředného vymýšlení a plánování strategií, tak tady na to zapomeň. Možná jediná strategie, která se dá v Insule s úspěchem aplikovat, je "prasit ostatním za každou cenu", ale tahle strategie zcela jistě není vítězná.

Osobně mám rád hry s dynamickým herním plánem. Ale je třeba rozlišovat mezi "dynamicky generovaným" a "dynamicky vygenerovaným". Ta dokonavost je tu důležitá. Osadníci z Katanu, nebo (ať si ohřeju svojí polívčičku) můj Khazad-Dům či Piknik u cesty jsou "vygenerované" herní plány. Prostě na začátku se to nějak "náhodně" uspořádá, ale pak už je to do konce to samé, takže pokud se na tom herním plánu zorientuješ, jsi schopen nějaké strategie vymyslet, pokud ti to hra umožňuje. Dynamicky generovaná za pochodu, jako je Insula, nebo mi asi napadá tady tolik přetřásaná PnP Lost Patrol, má taky svoje kouzlo, ale nedá se asi k tomu přistupovat s velikým pauzovacím papírem s harmonogramem strategie, na kterém mám dopředu kolonky na jednotlivé kroky.
Osobně mi více první způsob ala Osadníci, ale pro rádoby kooperativky je samozřejmě lepší druhý model. Třeba Pandemic má sice fixní herní plán, ale ty nemoce se dynamicky dogenerovávají během hry, takže bych to taky asi zasadil spíš do druhé skupiny.
Neznám A Touch of Evil, ale Tvoje marné hledaní hlubší strategie je asi na místě.

13.12.2009 11:38:52

Dynamické generování
Aha, to jsem z toho popisu nepostřehl, že se plán tvoří za jízdy, jsem právě zvyklý na random setup, takže mě i tady napadlo, že se to náhodně nasetupuje a pak se jen kartičky otáčí na odkrytou stranu. Tohoto generování za jízdy by se dalo mimochodem využít jako mechanismu hry, že by se kartičky přikládaly na základě předchozích akcí, takže by se hra třeba mohla přizpůsobovat tomu, co dělají hráči. Zajímavý nápad, ideální pro kooperativky. Ale předpokládám, že v Insule to takhle není, že se tam políčka přikládají náhodně.
Každopádně tohle asi nebude hra pro mě, ale to neznamená, že nevypadá zajímavě. Jen tak dále, pánové, české hry se konečně dostávají do světové špičky, takže je vidět, že i za zlatými českými ručičkami se skrývají šikovné české hlavičky.

13.12.2009 12:21:36

Ticho po pěšině...
Vida, nečekal bych, že tak podrobný a pečlivě napsaný článek/příspěvek o Insule od samotného autora zůstane hráči na tomto webu přehlížen jako kukuřičný lán. To možná musí Radima trochu zabolet... Auuu.

20.12.2009 12:49:38

Acer: důvody
Každopádně také smekám před Radimem. Hra se mi graficky líbí, hlavně proto, že je taková jiná, než mainstream.

Přiznám se, že jsem tuhle debatu nějak nezastihl. Možná se tu nediskutuje také proto, že hra má absolutně nedotaženou distribuci. Použil bych podstatně tvrdší slovo, ale jsme před 22. hodinou. :-) Takže těžko můžeme diskutovat o hře, ke které jsme neměli šanci se dostat. Zkusmo jsem si udělal marketingový mikroprůzkum:

- na vyhledávači Zbozi.cz není ani v jednom shopu
- na vyhledávači heureka.cz totéž
- na Planetě taky není
- u Syda jakbysmet
- na hrajeme.cz ani jedna zmínka
- a tady mě to přestalo bavit tak jsem výzkum ukončil...

Tohle určitě není práce pro Radima, ale celou hru to NAPROSTO SPOLEHLIVĚ zabíjí. Škoda veliká :-(

20.12.2009 15:07:01

pro Jakuba (i když sem zřejmě nechodí) a Radima
Sdílím stejný názor jako tady pan exprezident. Určitě se z Paluby mnoho kusů neprodá. Na Internetu ani zmínka. Už jsem psal o tom, že republika je mrňavá a že by se dala přeplivnout, takže určitě není třeba nutit eshopy, aby hru vlastnili skladem, ale určitě by se mohly požádat, aby Insulu alespoň prezentovaly. Jediné konkrétnější zmínky tedy zůstávají na stránkách CBG, ale tyto stránky nejsou nijak enormně navštěvované. I zajímavá informace o recenzi Insuly v italském tisku či kde ( http://www.czechboardgames.com/index.php?id=150&tx_ttnews[tt_news]=71&tx_ttnews[backPid]=141&cHash=b605d30956 ) na jejich webu zcela zapadla. Opět si vybavuji situaci z února 2009, kdy se Alnagon nabídl, že se bude o stránky intenzívněji starat. Odezva žádná.

Já snad dám z vlastní iniciativy na svůj eshop Insulu, ačkoli je to eshop počítačový. Aby tady husák měl aspoň drobnou šanci něco najít :-)

Že na hrajeme.cz není ani zmínka, to by pochopil každý, kdyby slyšel jednoho z nejmenovaných zástupců jednoho z nejmenovaných distributorů (zaháčkovaného na tomto webu - zasvěcení pochopí) jak "kladně" hodnotil distribuční možnosti CBG a jakou předpověděl Insule budoucnost. Mimochodem, Radime, neboj, vymysleli jsme ten den/večer i sekundární určení Insuly a generálního sponzora - jakýkoli pivovar by mohl mít na druhé straně herních tilů svojí reklamu a Insula by se mohla po otočení pivních tácků hrát zanedlouho v každé hospodě!!!

Tím nechci urazit Insulu, Radima a už vůbec ne Jakubovi schopnosti a zapálení. Tím jen chci říct, že zřejmě se Insule nepodaří překročit regionální stín, což je nám všem zřejmě upřímně líto.

20.12.2009 15:26:38

Díky Pánové!
S A Touch of Evil Insula několik společných prvků má a jak se Touch objevil, tak jsem neodolal a pořídil si ho, abych viděl jak se někdo jiný pokusil vypořádat s problémy, které jsem při vývoji řešil. Hratelnostně jsou ale obě hry uplně jiné.
Acer má pravdu. Insula není primárně strategická hra, jelikož se mapa v průběhu hry generuje a tutíž není možné naplánovat si celou hru dopředu. Kouzlo Insuly spočívá hodně právě v proměnlvé hratelnosti na základě vzniklé situace, kdy se nedávní rivalové spolčují a společníci podrážejí. Je to hra hlavně taktická, kdy řešíte, jak se nejlépe vypořádat se vzniklou situací a strategii upravujete podle vznikající mapy, podle karet které získáte, podle celkové situace na herním plánu.
Určité strategické možnosti ale hra nabízí. Ostrov je rozdělen do dvou polovin, přičemž v té druhé jsou strážci silnější, ale odměna za jejich poražení je stejná. Máte tedy možnost hnát se k cíli nebo raději nespěchat a pořádně se připravit. Můžete postupovat ve skupině, což přináší rychleší pohyb, ale menší odměnu za poražené strážce a někdo vás může vyblafovat v souboji (nebo vy někoho), nebo můžete postupovat sami, což vás víc vyčerpává, postupujete pomaleji, ale odměna za strážce je větší. Máte možost hrát divoce nebo opatrně co se trnů a kleteb týče. Zajímavé je rozhodování kterou činost (akci) zablokujete, když dostanete kletbu a chcete ji využít později ve hře jako zbraň proti ostatním hráčům.
Nynější nedostupnost hry na českém trhu mě mrzí, neboď se mě na to hodně lidí ptá a já jim pořádně nemám co odpovědět. Snad se to brzo zlepší!

20.12.2009 20:46:34

malá podpora ode mne
Ono je dobře, že tady se Insula objevila a objevily se tady obrázky, které mě osobně příjemně oslovily. Tak určitě aspoň této komunitě vešla hra ve známost a až se někde objeví ke koupi, já se u ní určitě zastavím a snad svou sbírku her o tento kousek obohatím. Velice se mi líbí čtvercové desky, kterými se právě za pochodu generuje herní plán, takže v tom je to napětí a dobrodružství, prostě to vibruje neznámem. Grafika velice příjemná. Takže držím palce, ať se hra dostane tam, kam by měla, prostě k nám hráčům, protože to je asi pro hru největší ocenění - aby byla hrána, a často, a s nadšením. Takže přeju téhle hře vše nejlepší do nového roku :).

20.12.2009 23:35:15

to acer ticho po pěšině
no je to tak podrobný až mě to uplně vyčerpalo abych o tom ještě diskutoval.

mám teď takové morální dilema.
1. bych rád podpořil autora a snad si to zašel koupit i do té paluby i když to tam nesnáším.
2. když tam zajdu podpořím tím v zásadě laxní přístup "těch" co by to měli dostat alespoň trochu odpovídající cestou mezi lidi a to nechci.

Tak co teď? :)

21.12.2009 01:17:38

možná je ticho po pěšině zaměňováno za ticho před bouří
Znamená to tedy, že česká edice je vyprodaná (v Nepomuku to nevypadalo, že by to lidi domů tahali po kartonech)? Nebo je česká edice pěkně v teple uskladněná vedle Bouracích autíček a jiných a někde vázne propagace a distribuce?

Každopádně nechápu, proč stále kromě CBG a této diskuze není o Insule ani vidu ani slechu v českých luzích a hájích našeho malého Internetu? Za chvíli je nová kreativní soutěž 2010, mnozí z nás se tam představí s dalšími peckami ( :-) ) a tak nezbyde pak už čas něco kolem Insuly udělat.

Je ale možné, že nestíháte odbavovat zahraniční zakázky, což bych Vám hrozně moc přál, i když v to moc nevěřím. On totiž dobře navázaný frončaft (z krásného německého Freundschaft - přátelství) s některým ze zahraničních vydavatelství a dobře provedená distribuce otevírá cestu dalším novým hrám od CBG do světa!!! To je jediný důvod, který by omlouval takřka nulovou aktivitu k české distribuci (zvlášť v období před Vánoci) - tvoření silného zahraničního partnera!!! Děje se tak? Zasvěť nás, nezasvěcené, děkuju.

Každopádně mně v souvislosti s tím napadá úžasná hláška z prvního PC zpracování Duke Nukem: "What are you waiting for??? Christmas???" Bohužel česká odpověď na tuhle hlášku nutně musí být: "Bohužel ne!"

21.12.2009 06:44:26

poslední OT
Už jsem do toho nechtěl vrtat, ale nedá mi to. To ticho před bouří je naprosto dokonalé neboť i samotný eshop Paluby (hrejsi.cz) hlásí:

Výsledky hledání řetězce 'insula' v katalogu
Nebyly nalezeny žádné hry, jejichž název by obsahoval daný řetězec znaků.

Rád bych ukončil své působení v tomto vlákně něčím pozitivním, ale nic mě prostě nenapadá...

21.12.2009 07:39:33

hra
Jak jsem již psal Acerovi, necítím se kompetentní mluvit zde o distribuci hry. Na vznesené otázky již odpověděl Jakub v diskuzi /První informace/. Rád ale odpovím na cokoliv co se týká samotné hry nebo jejího grafického zpracování.

22.12.2009 11:24:00

to Rash
Popravdě, mně to vždycky úplně fascinovalo, když jsem si představil to šílené množství práce za ručně kreslenou grafikou. A pak přišla ta bomba s tím kolorováním. Fakt nářez. Takže chápu dobře, že je to celé od ruky, pak naskenované a dokolorované v počítači? Nebo taky od ruky?

Bezpečně poznám hry namalované v Corelu i ve PhotoShopu, ale Bourací autíčka a Insula mně dostaly právě proto, že je na nich spousta ruční práce.

22.12.2009 23:15:27

ilustrace
Ilustrace polí ostrova a karet jsou kresleny tuší a kolorovány akvarelem na akvarelový papír. Aby se lineární kresba a barevné plochy dobře spojily, vymyslel jsem něco jako akvakresbu. Akvarelovou barvu jsem nanášel do perečka a potom kreslil akvarelové barevné linky. Ilustrace na krabici je od malíře Honzy Chlupa (dělal též ilustrace kleteb) a je to olejomalba na plátně. Dostat olejomalbu do elekronické podoby bylo dobré peklo...:-) Některé orginály a původní prototyp jsou nyní k vidění v Alšove jihočeské galerii v Hluboké nad Vltavou na výstavě Hráči.
http://www.ajg.cz/

23.12.2009 01:38:52

Wau...
Co na to říct jiného. To my, postižení čistě digitální tvorbou, si ani neumíme představit, kolik dovednosti a rukodělnosti se za tím vším skrývá. No vida, třeba informaci o tom, že originály jsou na výstavě v galerii bych určitě očekával jako zajímavou perličku v infu o hře a ne abych se je dozvěděl mimoděk v diskuzi. Díky za info.

23.12.2009 08:34:03

Skvělé
Hru ještě nemám, naplno jsem si jí všiml až před chvilkou, ale cestovní verze je jasnou odpovědí na otázku "co si dál pořídit"...

Mám jeden dotaz: v té pokročilé verzi je vlastně možnost plné kooperace proti hře? To podrazáctví mi totiž s tou láskyplně vypiplanou povznášející grafikou nejde ideálně dokupy:-) ...a byla by to zrovna hra kterou hledám - plně kooperační s pro mě zajímavým námětem a grafikou.

Dík za odpověď, už se těším!!

10.2.2011 00:43:23

Obrázek na obalu krabice
Je možné ho zakoupit?

10.2.2011 08:01:19

-> Polylux1
Ahoj!

V pokročilé verzi jsou dva scénáře. Jeden má čistě competitivní závěr - může vyhrát pouze jeden. Druhý nabízí možnost společného plnohodnotného výtězství i více lidí. Ovšem, čím víc lidí se pokusí o vítězství, vstoupí do závěrečného souboje s Kingošem, tím je větší šance, že se Kingoš rozzuří a stane se pro daný boj neporazitelným. Obvykle to to probíhá tak, že jestliže je hráč dostatečně silný, pokusí se Kingoše porazit sám, ale jestli na to nemá, s někým se spojí a pokusí se Kingoše porazis společně. Riskují však Kingošovo rozzuření.

Čistě kooperativní variantu tedy Insula nenabízí (alespoň zatím). Chcete-li ale hrát ještě kooperativněji, doporučuji druhý scénář a na začátku hry posunout sluníčko o tři políčka směrem k západu. Hráči jsou pak nuceni spolupracovat už od začátku hry a vznikne týmový duch. Na konci se potom nabízí zajímavá volba - vyhrát sám za sebe a vykašlat se na kamarády, nebo se pokusit zvítězit společně, ale riskovat, že se Kingoš rozzuří...

10.2.2011 20:07:29

-> Lino22
Zdravím!

Jestli máte na mysli originální malbu, zkuste kontaktovat jejího autora Jana Chlupa na emailu chlup1986@seznam.cz. Zde se můžete podívat i na jeho další práce:

http://old.avu.cz/janchlup/

10.2.2011 20:20:04

Rash
Supr! Díky moc a přeju hodně zdaru!!!

10.2.2011 21:53:15

Vybíráme z Bazaru

Mandala
Mandala
Akt. cena: 10 €
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas