Incursion - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Grindhouse
Autoři: Jim Bailey
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rbx
rbx - avatar

Pravidla

Veškeré dotazy na pravidla dávejte sem. Také tu krátce popíšu, jak se hra hraje.
27.3.2011 14:05:50

rbx

Jak se hraje Incursion
Incursion je miniaturová hra pro 2 hráče z alternativního období konce II. světové války, kde se Říše snaží zvrátit její vývoj na svoji stranu pomocí okultních věd. Výzkumy tohoto ražení probíhají na ostrově Gibraltar, alias Skále. V jejích podzemních chodbách se rodí například zombie, mající místo břicha námořní minu, nadopovaní vlkodlaci, monstra v hloubkových skafandrech a všemu tomu šéfují Ilsa a Gretel von X. Proti nim stojí elitní Šťastná Sedmička (Lucky Seven), což je americká elitní pěchota v těžkých samohybných oblecích, o kterých jdou zvěsti, že je to kombinace technologie z Rosewellu a šikovnosti inženýrů z průmyslového Detroitu. Dodatečně se do konfliktu zapojila i britská MI-13 v baretech a maskáčích :-)
Celá hra se odehrává na pevném oboustranném herním plánu. V základním balení jsou miniatury nahrazeny kartónovými figurkami, ale všechny se dají dokoupit a jsou kovové a opravdu propracované čemuž ale odpovídá i jejich cena.

I. výběr scénáře
V první fázi se vybere scénář, který uvozuje nějaký příběh a ukazuje, kterou stranu herníhoplánu použít, kde jsou vchody pro Říši a kde pro Sedmičku, nebo MI-13. Dále scénář určuje počet dostupných RP (requisition points - potřebné pro verbování postav) nebo přímo postavy, které v daném scénáři figurují.

II. verbování vojáků za RP body dané scénářem
Po vybrání scénáře následuje verbování postav, každá postava stojí určitý počet RP bodů a takto vyčerpáte postupně svůj limit daný scénářem. Poté postavíte své postavy střídavě se soupeřem vedle vchodů na hrací plán (stále mimo hrací desku). Počet RP bodů, který udává scénář určuje též počet CP (command point), které má každé kolo hráč k dispozici.

III. Fáze tahu.
Nyní k samotné hře. Hraje se na tahy, kde vždy každá strana aktivuje jeden po
druhém své postavy a vykoná s nimi určité akce. Každý tah se skládá ze dvou fází - udržovací fáze a akční fáze.

Udržovací fáze:
V této fázi si každý vezme tolik CP, kolik mu dávají pravidla, dobere si bojové karty do svého limitu a následuje sázení na iniciativu. Hráči tajně zvolí určitý počet CP z toho, co mají k dispozici a potom tento počet naráz odhalí. Kdo vsadil víc, začíná, ale pro samotnou hru mu pak zbývá menší počet CP, které se moho hodit.

Akční fáze:
zde se odehrává veškerý pohyb, střelba, osobní souboje a speciální akce. Každá postava má na své kartě definován počet dostupných akčních bodů a může je využít následujícím způsobem:
1 bod - pohyb o 1 čtverec
2 body - úkrok 1 čtverec do boku či couvnutí o 1 čtverec
1 bod - otočení o 180 stupnu
1 bod - střelba ze zbraní
2 body - plamenomet nebo vrhač granátů
2 body - hod granátem
1 bod - osobní souboj, pěstní souboj
1 bod - zvednutí předmětu, aktivace předmětu, otevření či zavření dveří

Zde také přicházejí na řadu ušetřené CP body, které se dají 1:1 vyměnit za akční body, což se občas docela dost hodí. Každou postavu lze aktivovat pouze jednou a jakmile její akce dokončíte, nesmíte se k ní už vracet. Jakmile aktivujete všechny postavy, je na řadě soupeř.

IV. Střelba
Cíl střelby musí být v doashu zbraní a pokud toto splňuje, hází střelec tolika kostkami, kolik určuje tabulka pro danou zbraň. Ultimátní těžký kulomet hází třemi kostkami a to dvakrát!!. Pokud ale hodí double, tedy dvě stejná čísla, je čas na zaseknutí zbraně :-) Dlužno řící, že pistole, brokovnice, plamenomet a metač granátů se nezasekává, protože se háže pouze jednou kostkou. Pokud na kostce hodíte stejně nebo víc, než je statečnost cíle, utrpí cíl za každou kostku jedno zranění.

V. Pohotovostní střelba
Pokud postava se střelnou zbraní skončí svůj pohyb tak, že nemá v hledáčku (LOS-line of sight) žádný cíl, jde do hlídkovacího módu. Jakmile poté soupeř v LOS této postavy vykoná nějakou akci, například chce proběhnout chodbou, ve které tato postava hlídkuje, tak se hlídka aktivuje a vystřelí. Zde je třeba zmiňovaný těžký kulomet již slabší a háže pouze jedenkrát 2 kostkami. Třeba plamenomet a granát je příliš pomalý a tuto možnost pohotovostní střelby nemají vůbec.

To je vše. Je potřeba kombinovat vlastnosti jednotlivých vojáků, hlídat přístupové cesty a navzájem se v chodbách krýt, protože mimo nazi zombies se během hry další postavy dodatečně povolat nedají. A ještě jedna rada:
nesřílejte na zombie s námořní minou místo žaludku, kdyz je blízko vás, nechutnalo by vám :-)

Zde je úvod scénáře č. 3:
Spojenecké síly obsadily klíčová postavení ve vnějším plášti skalního komplexu. Tajná služba MI-13 podala zprávu, že z nedalekéh pozice zachytila nebývale velké množství kódovaných signálů. To mohlo znamenat jediné, je zde ukryt tajemstvím opředený přístroj, který na dálku ovládá zombie námořní miny, které směřují ke spojenecké flotile. Toto zařízení musí být ukradeno, dekódováno a podrobeno zpětnému inženýrství. Pro Říši je nemyslitelné, aby tato unikátní technologie padla do rukou Spojenců. Byla by to nevyčíslitelná ztráta. Německé oddělení vývoje tajných zbraní SWD musí odrazit spojenecké komado a přemístit zařízení dál za německou obrannou linii, kde bude lépe chráněno.

27.3.2011 15:15:55

overwatch
Ten overwarch - hlídkovací mod je automatickej a zdarma?

Takze kdyz moje postava vstoupi do tvoji LoS, tak se spusti overwatch a ja nemuzu strilet?
Znamena to, ze kdyz ja chci na tebe strilet a nevidim te, tak musim nejdriv vstoupit do LoS = mas na me volnej vystrel z Hlidky a pak az ja muzu strilet?

28.3.2011 15:01:14

rbx

Jedi
je automaticky a zdarma. Ale ma mensi ucinnost.
Na tu iniciativu se kouknu, ale myslim, ze driv je overwatch a pak teprve strilis ty. Ale tam to neni o tom, ze by nejaka postava neustale kempovala v jedne chodbe. A vzdy se k ni da dostat bokem, kde LOS neni. Nebo zezadu. Ty mapy jsou celkem clenite.
A pak taky nemuzes jit do overwatche v momente, kdy mas v LOS nepritele. A Rise ma zombies, ktere jsou nahraditelne, muzes je nasazovat donekonecna, takze je to spotrebni material.

28.3.2011 15:19:11

RBX
Zajimavy.. v Infinity je to reseny podobne, ale trochu jinak.
V Incursion vidim smysl v tom, ze nemuzes mit overwatch, kdyz mas LoS na nepritele.


u Infinity je to reseny takto:

1.Overwatch mas automaticky a vzdy, proti postave, ktera neco dela v tvym LoS nebo vstupuje do tve LoS.
2. V Overwatchi nemusis jen strilet, ale muzes a zkusit utyct, lehnout si, skakat a x dalsich veci, proste si vyberes akci.
3. Overwatch mas i kdyz mas v LoS postavu, ale reagovat muze pouze na postavu, ktera zrovna hraje. Pokud hraje vic postav najednou - coz je ta spravna taktika na overwatch, tak muzes reagovat jen na jednu z nich.
4. V Overwatchi mas pocet kostek snizen na 1. Podobne jako v Incursion.

A ted prichazi ta velka zmena:
1. Pokud postava pouze vstupuje do tvyho LoS, tak ty mas normalni overwatch - reagujes normalne, strilis (1 kostka), utikas, lehas si, nebo upozornujes ostatni na nepritele, a ti se otaci, aby meli v pristi akci na nej taky overwatch apod.
2. Pokud jiz postava je v tvym LoS a neco dela, treba na Tebe strili, tak tva reakce se vyhodnocuje simultanne a dochazi k vyhodnoceni reakce a protireakce, ten kdo vyhraje toho akce se provede. rika se tomu Face to Face roll

Priklad:
Strili na me puskou = 3 kostky
Ja mam overwatch, rozhodnu se strilet zpatky, taky puska = 1 kostka - protoze v overwatchi je jen jedna kostka.
Hodnota my strelby se 12 jeho 14 (podhazuje se, pokud padne na kostce stejne jako je moje hodnota strelby = kriticky uspech)
Pokud treba uskakuju pouzivam hodnoty obratnosti a on strelby.

Takze hodime oba soucasne. On ma tri pokusy na to hodit vic nez ja a zaroven min nebo stejne jako je jeho hodnota strelby.
A ja mam jednu kostku na to hodit vic nez on a zaroven min nez je moje hodnota strelby.
Pokud hodim vic nez on vyhravam a strelim ho ja, pokud hodim min nez on streli on me (treba trikrat)
3. Samozrejme pokud nekdo jde na me zezadu, tak mam smulu a zadnej overwatch se nekona, holt koukam jinam.
4. Jenze je jeste tzv. Zona kontroly, coz je 8 palcu kolem dokola od modelu a tam muzes reagovat na to co se deje kolem, i za tebou. Takze pokud nekdo vstoupi do ty zony, tak tvoje mozna reakce (overwatch) je otocit se k nepriteli, pokud chces.
Potom reagovat znovu, az bude treba strilet. (nejdriv vstoupil, otocis se, ted chce strilet a rozhodnodes se, co budes delat po druhy)


28.3.2011 20:27:30

Vybíráme z Bazaru

Insert FS Hrdina v Kotsce
Insert FS Hrdina v Kotsce
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas