Huch & Friends
Autoři: John Yianni
Rok vydání: 2007

Moskyt aneb nerozšiřující rozšíření

Autor: Parxel | 15.1.2010 | 1

Tento krátký článek je spíš jakousi minirecenzí na minirozšíření ke hře Hive. Co tedy můžete od toho rozšíření očekávat?

Každý hráč dostane jeden hrací kámen s obrázkem moskyta. Vzhledem k tomu, že cena rozšíření činí asi pětinu ceny základní hry, která obsahuje 11 kamenů pro oba hráče (celkem 22 kamenů), tak mi přijde cena tohoto rozšíření poměrně vysoká.  V základní hře navíc dostanete taštičku se zipem, abyste měli hru jak přenášet a celá hra je dodávána v krabici, kdežto rozšíření je jen v malém plastovém obalu.

Pokud jde o vlastní hru, může moskyt měnit své chování v závislosti na tom, kterého hracího kamene se dotýká. To do hry přináší některé nové možnosti a především musíte počítat s tím, že pokud se moskyt dotýká současně např. mravence a kobylky, tak může táhnout jako jedna z těchto figur. Moskyt tedy přináší do hry určitý prvek "nevypočitatelnosti", ale nevnáší do hry prvek náhody. Spíš košatí možnosti, které má hráč k dispozici. Nicméně asi po 10-15 hrách, musím kostatovat, že mi vliv moskyta nepřipádá pro hru nijak zásadní. Hra více méně probíhá stejně a v podstatě si ani nevzpomínám na hru, kterou by moskyt nějakým zásadním způsobem ovlivnil nebo dokonce otočil vítězství na opačnou stanu.

Závěr

Pokud patříte mezi skalní fanoušky této hry, tak si rozšíření zřejmě koupíte i přes výše popsané nedostatky. Já osobně nevidím nic, co by se na tomto rozšíření dalo označit za přínos a to ze dvou důvodů: cena je vzhledem k tomu co dostanete poměrně vysoká a po několika hrách jsem si nevšiml, že by moskyt hru nějakým zásadním způsobem ovlivnil, ať už v kladném nebo záporném smyslu.