High Frontier - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: ekonomická
Čeština: není
Vydavatelé: Sierra Madre Games
Autoři: Phil Eklund
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Strategie

Diskusi o strategiích a různých problémech při hře.
23.3.2011 09:36:46

Získání černé karty
Při hře jsem na razil na jeden problém, který se snad ani tak netýká pravidel, ale přijde mi trochu podivný z hlediska logiky hry.

Když už dorazíte na nějakou planetu, úspěšně ji prozkoumáte a založíte základnu, tak můžete vzít libovolnou kartu jejíž písmeno se schoduje se spektrálním spektrem planety a můžete vynalézt nové zařízení v podobě černé karty. Tu si dáte do ruky tj. na pravo od hracího plánu a v rámci akce produkceji můžete přemístit do jiného zásobníku.

Moje rozpaky trochu budí situace, kdy dorazíte na planetu, založíte základnu a při tom nemáte kartu jejíž znak by se schodoval se spektrálním typem planety. Znamenáto, že v takovém případě máte prostě smůlu a nic nevynaleznete?

Zdá se mi to takové divné, protože založit si základnu není zas tak úplně snadné a kdybych pak nemohl vynalézt novou technologii jenom proto, že nemám na ruce kartu se stejným symbolem v okamžiku zakládání továrny, tak mi to přijde takové podivné.

Co si o tom myslíte?

23.3.2011 09:43:50

Parxel
Pokud nemáš na ruce odpovídající kartu tak se ji můžeš snažit vydražit a až ji budeš mít tak ji otočíš na černou stranu, ale do té doby máš samozřejmě smůlu :)

EDIT: jestli to tak není tak je to fakt pešek :), ale prostě mě přijde, že by to mohlo fungovat jako "Retooling"

23.3.2011 09:50:37 | Upraveno autorem (porovnej)

Seils
No ale mě z pravidel přišlo, že se to otočení na černou kartu, děje právě v rámci fáze budování továrny. Takže když žádnou továrnu nezakládám, tak si tu kartu s odpovídajícím písmenem mohu na černou stranu otočit kdykoliv?

23.3.2011 09:53:26

Parxel
Já bych řekl. že to funguje jako "Retooling", takže nemůžeš kdykoliv otočit, ale zase jako akci idustrializace nebo jak by se to přeložilo a při této akci ten "Retooling" (snad neva, že jsem to napsal znova sem, v editu by se to ztratilo:) )

23.3.2011 09:57:21

Seils
Právě ta Industrializace mi motá hlavu, protože to je právě to vybudování té továrny a retooling je v rámci této akce, že otočíš jednu černou na bílou a bílou na černou (musí mít stejný znak jako planeta).

Ale teď koukám do pravidel a tam vidím, že tato operace může být použita také k otočení karty příslušného znaku pro továnu, která nemá přiřazenou žádnou černou kartu. Takže to bude asi ono. Je to úplně pod tím retoolingem.

23.3.2011 10:06:09

černá kartička
jak píše Seils

frknu tu z jednoho sumaře pravidel k HF snad to z toho bude jasne
Industrialize:
Do ONE of the following:
• Build Factory: You must have a claim disk on a site without a factory. (1) Decommission one refinery and one robonaut ( as well as any required support cards other than radiators) at the site. (2) Place one of your factory cubes at the site (you may remove one of your glory cubes, if necessary). (3) You may flip any white card in your hand that has a product letter matching the site’s spectral type (any card for a D site) to its black side. (4) Move the matching Resource Exploitation Track down one space.
• Retool: You must have a factory. (1) Flip a white card in your hand with a product letter matching one of your factories to its black side. (2) If you now have more black cards (in your hand or stacks) of any given spectral type than factories of that type, you must flip excess black cards in your hand (decommission if necessary) to their white side.

The UN player takes 1 WT from the supply each time any player builds a factory.

tedy postavím a otočím, pokud nemám co, tak vyčkám až budu mít a pak použiji industralizaci znovu a je to... apka jdu do Production a mám jí k užití...

23.3.2011 10:09:28

ocasek
To dává smysl, já jsem si myslel, že to asi tak bude, ale trochu mi to vrtal hlavou.
V každém případě dík.

23.3.2011 10:10:59

Parxel
ono mě ty pravidla taky dávají pěkně zabrat :D .... ani nevim kolikrát jsem to četl, pak ten walktrough a pak zase pravidla :D. ... s přítelkyní to teď děláme tak, že přidáváme postupně pravidla (z rozšíření) a nějak tak se to postupně stabilizuje ... sakra jak já bych to zahrál :D

23.3.2011 10:22:02

Seils
Ten Walthrough je docela vtipný, ale moc ukecaný a plno situací tam není. Pravidla jsou sice krátká, ale mají takovou né moc logickou strukturu. Uf, to jsem rád, že se v tom neplácám sám. :)

My jsme třeba nevěděli jak je to s cestováním po Marsu. Na plánu jsou to takové ty tři planetky, které jsou propojené žlutou přerušovanou čárou. V pravidlech je napsáno, že pokud při odletu děláš skop po orbitě, tak musíš platit palivo, když nesplníš podmínku, že thust je větší nebo roven size. Prostě klasika. Zatímco na hracím plánu je napsáno, že platit nemusíš.

Sydo to chtěl využít tak, že by přistál bez spotřeby paliva přes aerobreak na obsazené části Marsu a pak pomocí orbitálního skoku se přesunul na neobsazenou. Tam si chtěl vybudovat základnu. Jenže jsme nevěděli jestli to jde bez spotřeby paliva nebo ne.

Já se spíš přikláním k variantě popsané v pravidlech. To jest hodnota thrust musí být větš nebo rovna size, aby tam raketa mohla přistát bez spotřeby paliva.

23.3.2011 10:33:00 | Upraveno autorem (porovnej)

Mars
No jo, ale na planu je napsano, ze ty zlute cesty jsou bez platby za pristani, tak to me zmatlo. Jinak s tim retoolingem je to hned veselejsi :)

23.3.2011 10:38:11

tajže jak je to s těmi skoky
• Site (black hexagon): You must expend fuel equal to the site’s size to land, lift off, or suborbital hop (move along a dashed yellow path). You may avoid spending fuel to land or lift off if your ship’s acceleration is greater than the site’s size or you land via an aerobrake hazard. !!!If your rocket or outpost stack contains a buggy, you may move along a buggy path at no fuel cost. !!!

poslední větu jsem dal do vykřičníků...tedy hupat můžeš zadarmiko , pokud máš buginku...je to u marsu a pak jeste nejake rodinky asteoidu v expand mape

P.S. okamžitě se přestěhujete do Ostravy a hned letíme na Jupiter:)

23.3.2011 10:45:02 | Upraveno autorem (porovnej)

ocasek
Z jakých pravidel vycházíš. Hledám to v textu, ale tuhle formulaci nikde nevidím.

23.3.2011 10:53:48

....
zrovna jsem to chtěl taky napsat :) kdo má buggy jede :D

btw: pokud budete zase někdy v Praze hrát tak bych třeba někdy přilít z ústí :D

23.3.2011 10:54:52

já jsem si stáhl sumary
a další capinky z yahoogroups...tam je uplne vse...
zkusím tu přidat odkaz na ten sumary a pak myslím, že je to v living rules, jestli máš jen ty co byly u hry, tak doporucim sehnat prave ty nejnovejsí myslím že z konce unora

23.3.2011 11:02:37

ocasek
Ok, už je stahuji.

23.3.2011 11:05:03

toto je sumař
http://boardgamegeek.com/filepage/62981/high-frontier-rules-summary-v2-2

living rules, ty nejnovejsi jsou jen na yaohoo, a musi te byt cleni...ja jsem clen Origins High frontier a Erosion(fakt je i toto super hra) eklund je borec

23.3.2011 11:13:58

ocasek
Ja musim konecne vystrihat tu Megafaunu, ta me laka moc.

23.3.2011 11:58:13

Počítaný rychlost a radiace
Mám dotaz na to, jak stanovovat rychlost pro výpočty u radiace. V pravidlech je poměrně jasný postup, že se ROCKET MODIFIED THRUST určuje podle motoru plus modifikací čímž si určíte kolik burnů maximálně jde uletět v jednom kole. Potud bezesporné. Nicméně když se hraje na radiaci, tak je rychlost zatraceně důležitá. I tady jsme vždycky hráli, že platí ta maximální spočítaná a při průletu van Allenovými pásy se počítá s ní. Nicméně včera jsme narazili na hloubavějšího spoluhráče, který začal argumentovat tím, že maximální spočítaná rychlost je údaj vcelku nanic a že by se měla brát aktuální rychlost. Před tahem si hráč spočítá, jak rychle chce letět (a kolik paliva do toho vrazí), toto si nastaví a podle toho pak i letí. A když se potká s radiací, tak použije ne maximální, ale aktuální rychlost. Po pravdě řečeno tohle vysvětlení je vcelku logické, protože to že mám v raketě supervýkonný motor, který se mi ale jenom plouží přes Hohmann intersections mi proti radiaci asi moc nepomůže. Na druhou stranu až doteďka nikoho z nás takovýto výklad pravidel nenapadnul. Hrát podle toho jde, ale je to ještě větší drsárna než normálně, protože je zapotřebí plánovat tak, aby se raketa zbytečně neploužila vesmírem, protože náhodně vyvolaná vlna radice v období červených komet je pak značně devastující.

Jak radiace hrajete a co si o tom myslíte?

11.9.2012 09:21:00

tacud
sorry za protiotazku, ja som to davno nehral, ale pravidla sa nejak zasadne menili? (living rules som prestal sledovat asi pred rokom) My sme hravali ze modified thrust je modifikovay vsetkym aj mnozstom paliva atd... a plati pre cely pohyb a je uz len na hracovi aku vzdialenost prejde. Z tvojho prispevku som pochopil ze si hrac urci ako rychlo chce letiet (do maxima) podla toho kde chce skoncit. Chapem to dobre? A to je rozdiel medzi "modified thrust" a "aktualnou rychlostou" ako pises?

11.9.2012 10:56:09

RE: Gaspar
Living rules se v poslední době už moc nemění. A až do včerejška jsem z nich pojem aktuální rychlost nevyčetl ani já. Nicméně nový spoluhráč z nich dokázal vykonstruovat aktuální rychlost vs. radiace a vcelku to fyzikálně vyargumentoval. Proto jsem se zeptal, jestli podobný problém neřešil i někdo jiný.
Takže ano, hráč si před letem určí, jakou rychlostí vlastně poletí.

11.9.2012 11:10:11 | Upraveno autorem (porovnej)

tacud
Mě se nějaký laborování s aktuální rychlostí moc nelíbí.
Ono systém HF je trochu těžko uchopitelný, třeba Modified Thrust není rychlost, ale maximální ZRYCHLENÍ, jeden tank paliva je 40 tun, jeden tah je rok...

V tomhle měřítku je akutální rychlost blbost, protože raketa prakticky neustále buď zrychluje nebo zpomaluje, a v podstatě by se pro nějakou teoretickou "skutečnou" rychlost průletu radiačními pásy muselo zohlednit, jak rychle letěla raketa minulý tah, jak rychle poletí příští tah, jestli je pás na začátku nebo na konci tahu...

11.9.2012 12:41:11

Vybíráme z Bazaru

Talisman - The Lost Realms (nové)
Talisman - The Lost Realms (nové)
Akt. cena: 750 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas