HEXplore It: The Forests of Adrimon

xxxxxxxxoo hodnoceno 4x (Seznam vlastníků)

HEXplore It: The Forests of Adrimon  - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 7
Doporučený věk: neuvedeno
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní, vývoj postavy
Čeština: undefined
Vydavatelé: Mariucci J. Designs, LLC
Autoři: Jonathan Mariucci
Kat Kimoundri
Nathan Loos
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Ahoj, 

Hrál jste to někdo? Můžu poprosit o Vaše dojmy? Podle fotek možná @Fleder? Půjdete do rozšíření, které je aktuálně v Late pladge? Díky, Petr Dudek. 

 

14.5.2023 01:34:34

Hrál jsem pouze první hru, tedy Valley of The Dead King, a to pouze jednou, ale nějak nemám zájem hrát to znovu.. trvá to moc dlouho, je to nevybalancovaný, souboje jsou moc o počítání… možná jsou ty další hry lepší. Ty kampaně s příběhem budou asi o dost lepší než základní hra..

14.5.2023 11:29:37

@PetrDudek Zkusím napsat nějaké info, po asi 3 hrách. Nicméně Adrimon už nemám, poslal jsem dál, jelikož jsem šel ještě i do posledního dílu, Domain of Mirza Noctis a obě bych neobehrál. 

 

Tahle hra je taková komornější na velikost krabice i množství komponent. Nejsou tam miliony žetonů, setup netrvá přehnaně dlouho. Upřímně řečeno, moc nevím, k čemu přirovnat, ono si to bere hodně věcí z různých her. A paradoxně, ty hry ze série jsou každá trochu jiná. Je to čistě coop RPG, kdy všichni hrají společně za skupinu, nečekáš tam na tah a odehrání někoho dalšího. Postupně se vylepšuješ, snažíš se plnit questy, co se objevují na mapě, jsou tam souboje s bubáky, postupně hra přitvrzuje a hraješ proti času - kdy hlavní padouch víc ovlivnuje prostředí a cílem je ho porazit (viz dále).
Plusem je variabilita prostředí/mapy, je tam hodně questů, ty se objevují na mapě, jsou na kartách, takže se mění. Plán je variabilní, dá se sestavovat různými směry - chci říct, že to není pokaždé stejná placka - mapa, jako třeba v Runeboundu. Je tam hromada různých kombinací povolání a ras, ty se dají kombinovat mezi všemi díly. Ve dvojce sestavuješ artefakty, ty ti odemknou přístup na bosse, s kterým máš finální souboj, hra se postupně přitvrzuje, jak bubák posiluje.
Hra to je na delší dobu, neodehraješ to za 2 hodiny. My jsme pokaždé hráli určitě přes 4, možná i 5 hodin. Jak jsem psal, plusem je, že to může hrát současně víc lidí a nečeká se na odehrání tahu, de fakto hrají všichni současně a spolu. Hratelný to je bez problému i solo. 

Není to o expení nebo sbírání surek celou hru x hodin a tahů, abys šel pobít jednoho záporáka, jako v jiné nejmenované údajně superhře. V základní hře pak nečekej nějaký extra hluboký příběh, situace tam je jasně daná. Hlubší příběh by mohla dodat ta přidaná kniha. Prostě základ je jednorázové dané dobrodružství, pokaždé jiné vzhledem ke questům, jiným reliktům, bossákům po cestě.

Je potřeba počítat, že se hodně kostkuje /ale ty kostky nejsou až tak kritické, jak by to mohlo vypadat, spíš se v dané části porovnávají parametry a přehazuješ nad hodnoty/, expení je v pohodě, vybíráš si z líznutých karet, jak se chceš rozvinout, resp. jakou vlastnost vylepšit. 

Ty chary jsou docela variabilní. Je to hodně přepisování, zapisování, na deskách postav se píše smyvatelnými fixy a opravdu HODNĚ se staty, itemy atd mění. Je pravda, že některé chary jsou složitější na pochopení. Rozložení povolání je klasika, tank, healer, damage dealer, support.
Dá se hodně měnit obtížnost hry v soubojích, resp. jejich náročnosti. 

Ta hra má luxusní arty - oproti 1. verzi se dá/dal sehnat i nový encounter deck s obrázky a ne jen čistým textem. 

Na místo kolem to není nijak hrozné, plán je variabilní, kolem sebe toho jako postava moc nemáš. Je tam deska pro souboj, každý char má svou destičtu, kde vše zapisuješ. Paradoxně, tady by se i uživila nějaká deska navíc pro soupis itemů.

Jsou k tomu pak i desky s popisy itemů, postupem hry atd atd…což je paradoxně za mě trochu problém, prostě hledáš, na který desce co je :-)

Negativa - klasický problém a neřest z KS - ne úplně přehledná pravidla. To nám ve skupině vadilo nejvíc. Tady bych dopručil, po první hře to kdyžtak nezatratit. Listovali a ověřovali jsme hodně. Resp. takhle, pro někoho ten sled pravidel může být v pohodě. My jsme se ale shodli, že se pravidla dají napsat "jinak". Autor strašně moc rozjíždí jednu mechaniku/popis, do toho zamotá jinou, ale ta je vysvětlená o X stran dál. Prostě pravidla nejsou, alespon v Adrimoně, moc přehledná. Systém hry jako takový není moc složitý na pochopení, ten tah docela plyne, ale prostě…dojde na nějakou situaci a ty hledáš, jak to vše správně dořešit.

Některé chary mají trošku složitější mechaniky/útoky na pochopení - tam to chce lepší angličtinu. Jak jsem psal, je tam hodně hodů kostkou a přepisů na deskách, to jsem zaznamenal, že někomu vadí.
Navíc určitě mohly být samostatné karty pro itemy, co má postava u sebe, jak jsem psal výše. Resp. ještě jinak, mohly by být karty těch itemů. Ty si zapíšeš, cos našel, ale co ten item dělá je na jedné společné desce. A pak hledáš třeba ve 20 věcech, co který z nich dělá. Ale zase, je to o tom si to zapamatovat.

Co se týká dílů. Jedničku jsem nehrál, ale to je vyloženě Open World, kde je jeden nějaký cíl - porazit bubáka, co se rozlejzá. Po cestě plníš questy, porážíš bubáky. Ta jeho kampaň - Klik k tomu dodává jakoby příběhovou linii, aby to bylo fakt RPG s příběhem a ne jen jednorázové dobrodružství. 

Předpokládám, že pro Adrimon ta kampaň bude něco podobného. Adrimon jako dvojka je to samé, co první díl, ale už jsou upravené a opravené některé mechaniky, je to trochu vylepšené, navíc je tam navíc mechanika Háje, kam se můžeš podívat. Rozdílný prostředí, v prvním díle je tuším nekromant, ve druhém čarodejnice magicky očarovává les.
Třetí díl je úplně jiný a na něj jsem ze série přišel první, ale nakonec ho nebral. To je spíš sandbox, kde si reálně můžeš dělat co chceš. Cílů, jak vyhrát/dohrát je tam několik. Je nejsložitější, je tam hromada dalších mechanik, ty se klidně můžeš vyprdnout na záchranu světa/poražení bossáka - to je červ jak v Duně, ale můžeš vyhrát turnaje ve městech, získat dost peněz doprovodem karavan a de fakto odkráčet středem atd. Jako začátek nedoporučuju. Na druhou stranu, pouštní prostředí, de fakto jak pohádky 1000 a jedna noc. Takových RPG moc není.

Mirza Noctis je pak de fakto dvojka - v prostředí jestli jsi hrál Magic, tak jako edice Innistrad. Středověk s upíry a vlkodlaky, kde je padouch arciupír, tady jsou už vyloženě i dungeony a mělo by to mít odladěná pravidla. Mám to už nějakou dobu, ještě jsem ani nevybalil, tak názor neřeknu.

Zpět k Adrimon. Má to velké rozšíření, přímo s herním balíčkem pro Adrimon, za kterou jde hrát, plus navíc chary a rasy - ty jsou dá se říct advanced a jsou trochu silnější, než ty základní. Dá/dal se dokoupit upravený Encounter deck - upravený chyby a hlavně ilustrace, co na původních kartách nejsou. A poslední je pak Living encounter deck, další balíček, co nabízí ztížení hry. 


Autor tu sérii furt rozvíjí a všechny díly jsou kombinovatelný dohromady. Tedy všechny postavy můžeš použít, herní díly se dají kombinovat..má to velmi slušně vymyšlený, ten systém mu funguje a kdyby měl lépe a přehledněji napsaný pravidla, byla by to super hra ve svém žánru. Adrimon bych řekl velmi dobrý nadprůměr. Já to hodnotil jako 8/10. 

14.5.2023 18:40:16

@Fleder Díky za obsáhlé dojmy. Ať se daří, Petr.

14.5.2023 20:18:10

Vybíráme z Bazaru

Hadara CZ (Mindok)
Hadara CZ (Mindok)
Akt. cena: 17 €
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas