Heroes of Land, Air and Sea

xxxxxxxxxo hodnoceno 13x (Seznam vlastníků)

Heroes of Land, Air and Sea - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: není
Vydavatelé: Galakta
Gamelyn Games
Autoři: Scott Almes
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotisk

Hra bude opet k sehnani. Podle dostupnych informaci se jedna spise o dotisk nez novou edici.

https://gamefound.com/en/projects/gamelyngames/hlas

30.10.2023 12:23:03

Asi čeština na Gamefounde nehrozí…

22.11.2023 12:55:50

Je to jen dotisk EN verze. 

Pro jazykovou lokalizaci by se toho musel chopit nekdo z mistnich a nemyslim, ze by se jim to vyplatilo. Ma to hodne miniatur a na trhu uz se par lokalizovanych 4X her nachazi. Take vzhledem k tomu, ze je k tomu ´potreba´ aspon jedno dalsi rozsireni pro variabilitu, coz je dalsi velka/draha krabice…

22.11.2023 14:31:14 | Upraveno autorem (porovnej)

Já teď bral ALL-IN pledge. Dávám dohromady fan překlad (možná mám překladatele na karty) ještě zbývá někdo kdo by se chopil pravidel. Grafiku komplet udělám jak hra dojde.

22.11.2023 16:05:09

@GeneralX karty mam komplet vsechny prelozeny, plus desky hracu ale vse jen v textove podobe

22.11.2023 16:08:27

https://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/heroes-of-land-air-and-sea-6095/diskuse/preklady-23386/

Karty mam prelozene i v grafice :] 

@Kanic posli mi ten zbytek at nam setris cas ;]

22.11.2023 16:53:44

Bezi posledni den na moznost backnuti na reprint na Gamefound, kde All-In vychazi okolo 8K (nevim, jestli se dopocitava dph v PM). Pisi bez dalsich cel a dani, ale ja tomu moc neverim a nemam backnuto.

Nicmene tuto hru jsem videl uz v dobe 1.kampane a jiz tehdy na me pusobila jako strasne preplacana nuda ve stylu hez pred 20ti lety. Nic noveho, nic moc figurky a jak jiz bylo zmineno, herni mapa v designu Terra Mystica. 

Na me.to pusobi jako bych dnes hral Warcraft 2 na stole.

ale 3.kampan me opravdu zaráží….mohl by.me.nekdo shrnout, proc ma ta hra takovy uspech?

 

11.12.2023 10:28:55 | Upraveno autorem (porovnej)

@Korenar precti si mistni recenzi

11.12.2023 11:19:25

@Kanic ano cetl jsem. Je to tvuj svaty gral a tim je jasne, ze hra te sedla. Prestoze se zde dala koupit treba od Tlamy, tak za tech mnoho let nevznikla zadna vetsi komunita, diskuze ci vetsi aktivita.

Myslel jsem, ze hra upadla v zapomneni….z teto myslenky me vsak vytrhla prave probihajici kampan na reprint.

Cetl jsem i nazory na BGG. Nicmene zajimal by me.mozna naopak nazor nekoho, kdp hru poridil a byl zklaman a proc.

11.12.2023 11:41:33

K jake hre by se dala tato prirovnat?

Ja popravde uplne nenachazim hru, kterou bych mohl prirovnat, aniz bych sahl do jineho zanru ci do licencovane hry.

Snad nejvice ze vseho v tom vidim Smallworld, ktery nekdo vzal a propracoval do hlubsi strategie a pridal mu par tech X. 

11.12.2023 11:47:53

@Korenar tezko rict, proc hrat u nas tak zapadla. Podle me asi kvuli tomu, ze tehdy jeste nebylo uplne normalni, vyplaznout za deskovku takovy prachy jako dneska. Navic ji zastinily tituly jako twilight imperium nebo gloomheaven, ktere vysly ve stejnem roce. Za me je to obrovska skoda, protoze ta hra je opravdu skvela. K cemu to prirovnat, to moc nevim, je to originalni hra. Ale asi nejvic se podoba scythu. Tezis, obsazujes uzemi, vylepsujes. Akorat bojovy system je teda tady asi tak 5000x lepsi.

11.12.2023 15:20:54

@Kanic jsem tehoz nazoru, ze nevim k cemu to rpirovnat. Scythe no dejme tomu, ale tam bych rekl, ze souboj v podstate neni, kdezto zde je to hlavni prvek.

Tenkrat 2017 byl KS na vzestupu, ale v CR je pravda, ze hry s cenou nad 5K nebyli takovy mainstream jak dnes. 

Mozna by se dalo rici, ze zapadla proste nestastnou shodou okolnosti podobne jako Lords of Hellas.

11.12.2023 16:49:46

Nehrál jsem, ale přijde mi, že je to jedna z mála 4X her, co obsahuje i to první X (průzkum) narozdíl od ostatních, co se tím jen chlubí (včetně Scythe). Na trhu asi nic podobného není a když už, tak jen s vesmírnou tématikou.

Kdysi jsem o tom pokukoval, ale nepřijde mi, že je tam velká variabilita strategií. Jedno X jsem oželel a našel alternativu ve StarCraftu, kde je souhra rozmanitosti jednotek a technologií obrovská.

EDIT: Jinak souhlasím, že hra zapadla prostě tím, že je to rozsáhlá hra, která vyžaduje častejší hraní s jednou herní skupinou. Stejně jako Cry Havoc, který mi přijde fantastický, Heroes dostala od Toma Vassela nejvyšší známku, a ani o jedné hře se u nás moc nemluví. Možná špatné načasování, kdy je hra zastíněna podobnou s lepším marketingem.

11.12.2023 16:55:59 | Upraveno autorem (porovnej)

Ano. Jak lords of hellas tak i cry havoc u nas dost zapadly. LoH se ale aspon dockali cestiny. Nicmene na LoH mi nesedly ty nevyvazene vitezne podminky, snad to nova verze spravi. Cry havoc je tedy opravdu skryty poklad a diky asymetrii frakci je urcite vhodnejsi pro pravidelnou herni skupinu. Heroes na to podle me az tak nachylny nejsou. Je tak sice spoustu unikatnich vlastnosti, ale vsichni jrajou v podstate stejne, kdezto v cry havoc je kazda rasa jina.

11.12.2023 18:14:48

Narazil jsem na jednoho youtubera, ktery vysvetloval, proc prave pro nej je tato hra v jeho top seznamu.

A zminuje tam prave Cry Havoc a Xia, ze kdo ma.rad tyto hry,  bude spokojen i s HLAS 🙂

Jinak bezi posledni hodiny pro moznost porizeni KS edice.

12.12.2023 08:46:19

@Kanic 

môžem otázku, ako toto mám na wish liste už nejaký ten rok, a teraz je šance si to premyslieť a prípadne podporiť, preto otázka tesne pred koncom, ktorá možno pomôže aj ostatným.

Aby bolo jasno nie som kompletista a nikomu túto vlastnosť nezávidím, ale vo svojej hernej histórii som tým nejaký čas trpel. :) a preto ma osobne zaujal bundle základ + chaos order. a teda tie nové battle/taktika karty. ale je tam aj kopec menších rozšírenie, dokonca aj veľké rozšírenie pestilence.. Sólo ma neberie, isto iste. 

Čo všetko, v ponuke má zásadný vplyv na zážitok, gameplay, zaujímavé spestrenie, mechaniku hry? Respektíve, dôležitosť jednotlivých častí.

Ten all in je cenový smrťák, mám čas si hru zahrať, ale nebavíme sa o hraní 1-2 krát mesačne, ale skôr štvrť-polročne. Prípadne je lepšie to úplne vypustiť kvôli cene a tomu, že sa hre nebudem venovať v skupine viac ako párkrát ročne 3-10x/1rok.

myslím, si že popis obsahu, a priorít, isto pomôže aj iným.

 

 

 

 

 

 

 

12.12.2023 12:17:47

@icebear pokud tu hru neznas a nejsi si jisty, zda te bude bavit, bohate ti staci zaklad. Rozsireni order and chaos prinasi pouze 4 nove frakce, pestilence prinasi 2. Vzdy se jedna ale pouze o obsah pro vetsi variabilitu hry. V zakladu jsou take 4 frakce a myslim si, ze na hrani parkrat do roka to bohate staci. Pak je tu par mensich rozsireni - balicku s zoldaky. Ty se daji zakomponovat do hry (vzdy tolik postav, kolik je hracu) a daji se behem hry najimat. Funguji v podstate jako takovy dalsi hrdinove, co maji svoje schopnosti. Opet je to ale spis na variabilitu. Mini rozsireni oblehacich stroju funguje podobne. Co se tyce novych laret taktiky a karet udalosti, tak s tim neporadim, to doma nemam, je to novinka. V tvem pripade bych tedy sel jen do zakladu, pokud planukes to hrat 10x za rok. Hra ma ale jednoducha pravidla a temer zadny downtime, takze se hraje rychle a proto ji klidne muzes na stul vytahovat casteji.

12.12.2023 13:35:44

Jeste je treba si rici, ze uz z fotek to vypada na extremni pozadavek na velikost stolu obzvlaste pro hru 5+.

A taky bych rekl, ze toto bude posledni kampan…pak uz jsem preprodej treba z obchodu

12.12.2023 14:07:53

Ano, ale pro hru v peti uz potrebujes rozsireni order and chaos. Pro hru v 7 pak i rozsireni pestilence.

12.12.2023 14:21:08

No to je pravda….já nad tou hrou uvažuji jako o ALL-IN, nebo nic.

Vím, že pokud by se hra ukázala jako skvělá, bude mě mrzet vše, co bych neměl.

Navíc u této hry je  všechno tak nějak přirozeně snadno implementovatelné a nezvyšuje to komplexitu ani neprodlužuje hru. narozdíl od mnohých jiných her, kde ALL-IN naopak absolutně nechceš, protože tu hru natolik zesložiťuje, že už ji pak můžeš hrát jen se skalní skupinou.

12.12.2023 17:38:48

Pro hru v 5 staci Pestilence a nezabere to moc mista vic na stole (placne se na mapu letajici ostrov).

@Korenar Delas jakoby to nemelo jit do retailu.. klidne si kup neco a dokoupis zbytek jak bude potreba.

12.12.2023 17:46:53

@Korenar  ono je to těžké u každé hry a každý na to má jiný pohled, já mám základ + chaos a za mě to úplně stačí, jen základ je málo (s tím jsem začínal a pak dokoupil chaos), tedy ne že by to nebyla plnohodnotná hra, ale s chaosem rapidně vzroste variabilita. Jinak myslím že ve více než 6 hráčích to hrát nebudeš, myslím že 4 hráči jsou tak akorát (nikdy jsem to ve více nezkoušel) a nejvíce krát jsme hráli ve 3, ale jak jsem psal to je pouze můj názor.

Je pravda že je hra zastíněna jinými, u nás se taky nedostává na stůl tak často jak bych chtěl, většinou dáme místo toho buď Střet civilizací nebo Circadians - Chaos order. 

12.12.2023 18:06:01 | Upraveno autorem (porovnej)

@dandyy no dostane. Na Tlamě to jistě bude….ale třeba již teď si lze spočítat, že jen ty 3 hlavní bedny stojí v retailu to, co ALL-IN na KS

@totalpan Já to tedy vnímám spíše jako hru pro 3-4, ale je příjemné, že dokáže nabídnout až pro 7, kdyby náhodou dopřála konstelace hvězd, tak tolik her to neumí.

Jinak ty velké bedny bych bral hlavně pro frakce, ne kvuli počtu hráčů. Za mě jsou hratelní jen lidi a orci….takže nemtrví jsou jasní :D

A taky to řeším pro možnost “painted miniature”. Maluju, ale nemám čas namalovat vše, co bych rád a zde je možnost dostat za 1500Kč full-paint hrdinů a mercenaries, což absolutně neodpovídá časové náročnosti, kterou bych nad tím strávil sám.

12.12.2023 18:52:35

Ale ve hře je stále i Full-skip :-) pere se to ve mě hodně

 

12.12.2023 18:54:10

Nj circadians chaos order je podarená hra a to ma v prvom momente ani nenapadlo. Ale máš veru pravdu.

Inak základ a chaos sa mi javí ako dobrá voľba, ale teda udalosti a ďalšie battle karty, ako novinka vyzerajú tiež ako dobré spestrenie. Neoprén, ako kto uzná.

Náhradný hrdinovia, alebo nomadi, či sólo balík je pre mňa najmenej zaujímavý. 

+ Ako si myslel, že sú hrateľný len ľudia a orkovia? 

++ Skip kvôli cene, či ťa aj niečo iné  odrádza?

12.12.2023 19:03:00

nesnáším trpaslíky :D a tyhle stylizace “vysokých” namyšlených elfů.

Moje volba budou nemrtví a ještěrky. To bylo jen k tomu, že nevidím Chaos a Pestilenc jen kvuli množství hráčů

12.12.2023 19:12:45

Vybíráme z Bazaru

Gloomhaven lví chřtán
Gloomhaven lví chřtán
Akt. cena: 40 €
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas