Heat - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 6
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Současnost, Sport
Herní kategorie: desková hra, závodní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Asger Harding Granerud
Daniel Skjold Pedersen
Rok vydání: 2022
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Efekty sektorů ještě jednou

Ahoj. Už se to tu řešilo ale stejně mi to není úplně jasné. Pokud se nepletu tak pořadí akcí od otočení karet přes adrenalin, reakce, pytel až po vyhodnocení zatáčky je následující:

  1. Otočení karet
  2. Otočení dalších karet za + symboly na již otočených kartách
  3. Následující akce v libovolném pořadí:
  • adrenalin + 1 k rychlosti
  • adrenalin chlazení
  • chlazení ze zařazené rychlosti I. nebo II.
  • boost za použití heat karty

    4. Posunutí formule o daný počet míst vyhodnocených v předešlých krocích

    5. Možnost zahrání pytle pokud je vedle mne nebo přede mnou jiná formule

    6. Vyhodnocení zatáčky kde se pytel nepočítá, pouze hodnoty z kroku 4.

 

Dále, ve vlivu počasí na sektory jsou tedy dva typy žetonů: Kontrola teploty (boost bez heat karty) a Větrný pytel navíc.

  1. Co se týče větrného pytle navíc, tak to snad chápu správně tak že ten se vyhodnocuje a má efekt v okamžiku kdy mám možnost hrát normální pytel. Čili podle pozice kde formule stojí, poté co jsem s ní v kroku 5 výše pohnul, se určí jestli je v sektoru kde je pytel navíc a jestli jej tedy můžu využít.
  2. “Boost zdarma” by však měl být vyhodnocen podle počáteční pozice ještě než se formule pohne. Je to tak?

Jinak by mi to nedávalo moc smysl s pravidlem že boost se do limitu zatáčky počítá. 

 

Uvažujme situaci kdy je boost zdarma za zatáčkou. Pokud by se boost zdarma vyhodnocoval až podle pozice v okamžiku kdy jej hraju a dostanu se za zatáčku bez něj, pak bych je mohl hrát bez karty heat, čili jako bych jej zapnul až za zatáčkou. Ale proč by se pak měl počítat do limitu zatáčky?

Takže v situaci kdy je boost zdarma před zatáčkou očekávám že pokud v průběhu tahu boost použiju a projedu zatáčkou, nemusím za něj platit heat kartou.

Je to tak?

 

A ještě jedna nejasnost ohledně karty Brzdy. Předpokládám že její použitou hodnotu můžu určit až po případném boostu.

Děkuji za odpovědi.

 

11.4.2023 17:11:33 | Upraveno autorem (porovnej)

Nějak v tom hledáš moc složitostí. Větrný pytel navíc a boost zdarma se vyhodnocují stejně jako běžné efekty pytle a boostu jen u pytlu se můžeš pohnout dál a u boostu nemusíš platit heat kartu. Samozřejmě se musíš nacházet v sektoru s daným bonusem abys jej mohl použít.

11.4.2023 18:41:48

@Creatides

Dobře, tak jinak. Situace: Jsem 5 polí před zatáčkou s limitem 8. Sektor před zatáčkou ve kterém stojím má kontrolu teploty, čili boost zdarma. Mám zařazenou II. Dám karty rychlostí 4 a 2 jejichž součtem projedu zatáčku a dostanu se až za ni. Když budu hrát boost, budu za něj platit nebo ne?

Podle mně ne, protože si myslím že ho můžu zahrát ještě než se pohnu. Čili otočím na boost třeba 2. Posunu se o 8, zatáčku jsem projel bez překročení limitu, nestojí mně to žádný heat.

11.4.2023 23:00:40

V kroku 3 odhalis karty a hned se s formulí pohnes, až pak se aplikují další bonusy, které platí pro místo, kam jsi v kroku 3 dojel.

12.4.2023 06:16:17

@Juanitos 

Takže napřed se pohnu podle rychlosti na kartách zahraných v kroku 2 a teprve pak můžu hrát další věci jako adrenalin, boost a chlazení?

A co tahle situace: Jsem na pátém místě, čili mám adrenalin. Přede mnou odjeté formule stojí dvě vedle sebe na poli 3 a dvě vedle sebe na poli 4. Podle mé rychlosti na kartách bych dojel na pole 4 ale protože tam je plno, musím se postavit na pole 5. Pokud bych teď zahrál adrenalin (+1 k rychlosti), dostal bych se opět na pole 4 takže musím stejně zůstat na poli 5. Zahraju boost a otočím dvojku. Tím bych se dostal na pole 3 kde je plno takže zase musím zůstat na poli 5. Tohle je podle toho co jsi napsal. je to tak správně?

My to doposud hráli tak že se podívám kam bych dojel na základní rychlost a podle toho se rozhodnu jakou další akci zvolím. Čili v našem případě můžu k rychlosti ihned přičíst +1 za adrenalin a pokud mi to nestačí na to abych se dostal na volné pole zahraju ještě boost a přičtu ho k rychlosti. Pak se ještě podle velikostui boostu rozhodnu jestli použiju adrenalin, protože se může stát že spolu s boostem bych vyletěl ze zatáčky. Sečtu základní rychlost, přičtu boost a případně adrenalin, dostanu rychlost a posunu se. Pak podle pozice případně využiju pytel. A tohle je teda špatně?

Jak je to potom s kartou brzdy? Podle tvého postupu bych musel o její použité hodnotě rozhodnout ještě před adrenalinem a boostem? Podle toho jak to hrajeme my se rozhoduju až po nich.

12.4.2023 08:02:08

Posloupnost kroků v tahu hráče je pevně daná. Krok 3 (odhalení karet a pohyb) zní jasně. Nejedná se o nějaký virtuální pohyb, ale formule se reálně pohne do vzdálenosti podle zahraných karet. Až pak se řeší boost a až po něm se řeší vak. U brzd je jasně uvedeno, že se číselná hodnota vybírá při kroku 3, tedy „..v průběhu odhalování karet". Nelze je hrát po boostu, ani po vaku..

12.4.2023 09:29:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Přesně jak píše Juanitos. Posloupnost kroků je přesně daná a je uvedena jak v pravidlech, tak přehledně na desce hráče. Takže prostě vyhodnocuj jeden krok po druhém a nebudou ti právě vznikat tyto situace, které nevíš jak vyhodnotit.

12.4.2023 10:12:00 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

hra civilizace
hra civilizace
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas