Heat - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 6
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Současnost, Sport
Herní kategorie: desková hra, závodní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Asger Harding Granerud
Daniel Skjold Pedersen
Rok vydání: 2022
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy?

Tak uz ma nekdo nahrane? Jake to je ve srovnani s hrou Rivalove? A myslim spis pocitove. Stoji to za to? ma smysl pro hrani ve dvou? Podil nahody, znovuhratelnost ?

14.10.2022 12:38:44

Presne tak. Heat zahráš za 3 hodinky cely šampionát (3 trate), keďže jedna hra sa pohybuje okolo 50-60 min. To nič nemení na tom, že je to neskutočná zábava :)

6.1.2023 12:16:16

@Polda Jasně, není to tedy hyperrealistické s tím blokováním (resp. zablokuješ, jen pokud jsou oba pruhy obsazené a dojíždějící auto by mělo skončit přesně na obsazeném poli), ale když se do hry přidají všechny moduly (po pravdě bych to bez nich už nehrál), tak těch taktických možností je dost.

Mění se podmínky tratě, má vliv počasí a tak, samotná volba upgradu v garáži ti vytuní auto pro určité klíčové situace. Pořád je to hra primárně o managementu karet v ruce (za mě třeba sympatičtější, když je to řízené kartami než házením kostek). Je to rychle vysvětlené i nachystané. Je to sranda. A hlavně se mi líbí, že je tam neustálé napětí a až do úplně poslední chvíle není nic rozhodnuto.

Teď už jen rozšíření s 7-8 hráčem a hlavně víc okruhů … což je btw další prima vlastnost závodních her, je to snadno rozšiřitelné, prostě uděláš další oboustrannou desku a za 500 můžeš prodávat takhle do alelujá (i když uznávám, že na Rallymanovi např. je zas celkem zajímavé, že se ty okruhy dají modulárně skládat a už jsem viděl nějakou PDF příručku s asi 40 světovými okruhy, takže se dá krásně zažít třeba Daytona, Hockenheimring … dokonce tam byl Masarykův okruh v Brně :D)

6.1.2023 13:38:21

Souhlasim s Tomem, ty hry závodní jsou každá o něčem jiném o jiném přístupu a jiném systému. Jasně neblokuje se tady a netváří se to jako simulace, ale přesně jak Tom popisuje jsou tam zase jiné prvky zábavy a napětí. Na “simulace” mám zase uplně jiné závodní hry. Jako je to jen o preferencích co kdo chce hrát, já mám rád všechny styly od Bolide, Snow Tails, Rallymana, Pelotonu až po třeba Speed Circuit, snad jen už Formula De mě moc nebaví.

10.1.2023 10:52:05

@Polda (ale aj pre ostatných) :)

Pre mňa osobne je HEAT omnoho “závodnejší” než Rallyman, a vysvetlím prečo. HEAT mi dáva pocit manažmentu celého závodu vďaka úžasnému systému HEAT kariet, ale aj ostatných kariet, vrátane tých Upgradov. HEAT karty vlastne umožňujú ísť tak trochu cez limit, a je nutné ich využívať, inak hráč zaostane za ostatnými. Ale je potrebné veľmi dobre zvážiť kde, kedy a ako ich využijem, lebo inak zostanem s hanbou ďaleko za ostatnými.

Keď ich intenzívne využijem v technických pasážach, tak mi budú chýbať na rovinke, a naopak. Keď vidím, že môžem ostatným ujsť v nejakej zákrute a získať náskok, tak ich použijem, inak si ich radšej pošetrím. Chcem využiť HEAT karty na to, aby som chytil “rytmus” v tých zákrutách, a skúsil prejsť každým ťahom jednu zákrutu. A ak to niekde nejde, tak si naplánovať ťahy tak, aby som v tom “medziťahu” schladil motor a vrátil si HEAT karty späť, aby som ich mohol zasa použiť. 

Videl som hráča, ktorý nemal dobrú príležitosť použiť tie karty v prvej technickej pasáži a zaostal asi o tretinu kola za ostatnými, ktorí ale minuli svoje HEAT karty. Potom geniálne naplánoval akceleráciu na rovinke, a vďaka svojim HEAT kartám, ktoré si ušetril, sa dvoma ťahmi dotiahol na ostatných, a ďalším odvážnym ťahom v technickej pasáži sa dokonca dostal do čela. Fantastické závodenie!

Tie ostatné karty, ktoré mám na ruke, tiež potrebujem vedieť použiť umne. Niekedy sa kariet s hodnotou 0 a 1 zbavujem, ale sú situácie, kedy potrebujem použiť tri karty a zároveň prejsť zákrutou s limitom rýchlosti 2. Vtedy si doslova plánujem mať na ruke karty 0+1+1. A musím plánovať predchádzajúci ťah tak, aby som tým ďalším ťahom 0+1+1 dokázal prejsť tú zákrutu s limitom 2.

Takže v každom ťahu robím dôležité rozhodnutia, lebo musím pozerať aspoň 1-2 zákruty dopredu a aspoň približne si naplánovať 2-3 ťahy dopredu. Zároveň musím zvažovať počet dostupných HEAT kariet, prípadne počet HEAT kariet, ktoré mám na ruke a ktorými viem “schladiť” motor, a hlavne musím dobre naplánovať použitie tých špeciálnych upgrade kariet, ktoré mám. A musím sledovať ostatných hráčov, aby som videl, koľko HEAT kariet majú k dispozícii, a či dokážu ísť agresívne, alebo môžem počítať s ich opatrnejšou jazdou.

A toto všetko sa deje na pozadí závodu, ktorý sa dá dokončiť do hodinky, príp. hodinky a pol, ktorý je plný zvratov a nečakaných riskantných rozhodnutí ostatných hráčov, kde jeden hráč môže na začiatku ujsť, ale potom mu “dôjde dych” a ostatní ho dobehnú… a celý čas sa skvele bavím! A ak niekto tvrdí, že HEAT je rodinná hra, tak - áno, môžete to hrať aj “rodinne”, ale stačí pridať Legendy a Upgrade karty, a je z toho geniálna závodná hra, kde jednoznačne vyhráva ten, kto dokáže lepšie pracovať s tými kartami, lepšie dokáže “chytiť rytmus” v zákrutách technických pasáží, lepšie dokáže naplánovať akceleráciu na dlhej rovinke, a lepšie vie odhadnúť, kedy ísť cez limit, a kedy naopak šetriť auto a chladiť motor. Vo výsledku je to potom úžasný manažment celého závodu, ktorý mne osobne príde pocitovo omnoho “závodnejší” ako Rallyman. A samozrejme - každá trať je iná, na každej treba iný štýl jazdy, a iné použitie kariet, a aj tam sa prejavuje veľký rozdiel v “zručnosti jazdcov”.

11.1.2023 11:52:12

Vybíráme z Bazaru

Shadows in Kyoto
Shadows in Kyoto
Akt. cena: 115 Kč
Končí za: 2 hodiny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas