Gloomhaven - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Isaac Childres
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Zacílení nestvůr


Chtěl bych si ujasnit jednu situaci.
Na řade je nestvůra která má pohyb 1 a útok na dálku 2.
Vedle ní stojí hrdina 1.
Dvě pole od ní stojí hrdina 2.
Nestvůra se nemůže pohnout protože nikde v okruhu jednoho pole není volné místo.

Nestvůra tedy zacílí na hrdinu 1 protože je blíž a její útok bude znevýhodněn. Je to správně?
21.1.2021 11:59:45

Zacílení
Mělo by to tak být. Jinou možnost tu nevidím. Kdyby se mohla pohnout tak by se samozřejmě pohla tak aby neměla znevýhodněný útok ale v případě že se nemůže pohnout tak útok nevynechá. Takže by to mělo být tak že zaútočí znevýhodněně na hrdinu 1. Ještě mě napadlo, jestli se v tomto případě neřeší i iniciativa hrdinů. Nestvůra zaútočí na nepřítele který je vzdálen nejméně kroků pohybu což je hrdina 1. Ale na hrdinu 2 taky nepotřebuje ujít žádné kroky pohybu. Takže záleží jestli se vzdálenost počítá jako skutečná vzdálenost mezi hrdinou a nestvůrou nebo striktně na ujítí počtu kroků. Pak by jak jsem psal už hrála roli i iniciativa hrdinů a nestvůra by zaútočila na hrdinu s nižší iniciativou. Třeba to někdo rozsekne.

21.1.2021 12:40:34 | Upraveno autorem (porovnej)

ano
ano, je to tak.

pri nasem hrani jsem prilezitostne pouzival online simulator pohybu, obcas se docela hodil

tady je tebou popisovana situace
https://gloom.aluminumangel.org/EYQEIgcg2AuJEgIEIwSAAUEJKCAA

Oskar,
občas se objevuju v JOUOB.castu

21.1.2021 12:55:10

Zdravím

Raději bych si věc ještě ujasnil - vycházím z českých pravidel a měl bych na toto téma dotazy:

  1. Výše lehce pozměněná situace - střelecká nestvůra, která se nemůže pohnout zaútočí na hrdinu na vzdálenost 1 (je nejblíže, ale znevýhodněně), na hrdinu vzdálenost 2 (nejbližší neznevýhodněný útok) anebo hrdinu vzdálenost 3, který má nejrychlejší iniciativu?  (Můj osobní tip v tomto případě je hrdina 3-jelikož všichni nevyžadují žádný pohyb, tak rozhoduje incka a pro hraje i efektivita)
  2. Střelecká nestvůra se opět nemůže pohnout - zaútočí na hrdinu vzdálenost 1 s nejrychlejší iniciativou ač znevýhodněně anebo na hrdinu vzdálenost 2, ač je pomalejší? (efektivita X incka ) (Můj osobní tip je 1)

Díky za upřesnění

21.12.2021 12:14:44

Tak to to asi hrajeme špatně ani nevím jestli taková situace nastala kdyz jsme hráli ale asi bych hrál tak že by stvura utocila na druhého aby nebyla znevyhodnena.prijde mi to totiž logické pokud ma druhého v dostřelu. Hráč sice hraje za nestvůru ale měl by přece vždy hrát tak aby to bylo výhodné pro ní a tohle by se dalo zneužít stejně tak jako neviditelnost mezi dveřmi že někteří používají prý aby se nestvura nemohla dostat blíže k hrdinům.

22.12.2021 16:12:25

@Lehino 

Nestvúra zaútočí na cieľ ktorý je najbližšie, aj keď bude znevýhodnená (teda podľa pravidiel).

Každý ťah nestvúry sa skladá zo 

  • zacielenia,
  • pohybu,
  • útoku.

A nestvúra (takmer) vždy zacieli na najbližšieho hrdinu ku ktorému vie dôjsť za čo najkratší pohyb, resp. urobí čo najkratší pohyb, aby na neho bola schopná zamieriť. To vyrieši ako prvé, nerieši sa žiadna, výhoda, nevýhoda. Ak zacieli hrdinu, potom sa pohne (tu sa rieši výhoda a nevýhoda), ale keďže už má zacieleného hrdinu a nemá pohyb, tak s tou nevýhodou nič nespraví, ak by mala pohyb, tak sa pohne, aby stratila nevýhodu. A nakoniec útočí. V tomto prípade je to hrdina hneď vedľa neho a tak na neho zaútočí znevýhodnene, ak nemá pohyb. 

22.12.2021 17:07:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Presne tak, vzdalenost ma vzdy prednost. S iniciativou se pracuje jen pokud jsou hrdinove stejne daleko, v tom pripade cili na hrdinu s nizsi iniciativou.

22.12.2021 19:34:46

Vybíráme z Bazaru

Fort (EN)
Fort (EN)
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas