Gloomhaven - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Isaac Childres
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Viditelnost


Pokud mě nestvůra nevidí (třeba z vedlejší místnosti), pohybuje se k nejbližšímu hrdinovi nebo stojí?
16.7.2019 12:51:59

viditelnost
na viditelnost ("line-of-sight") se pri urcovani zamereni se nebere zretel.
pokud je, ale postava nevitelena ("invisibility"), tak ji nestvury kompletne ignoruji - jako by byla prekazka.

takze odpoved je, ze se pohybuje k nejblizsimu (respektive zamerenemu) hrdinovy

Oskar,
občas se objevuju v JOUOB.castu

16.7.2019 13:09:04

Díky> A ještě jednou díky. - Nearis

Viditelnost

Já myslel, že pokud nestvůra nevidí hrdinu, např. přes zeď, tak se nepohybuje, jelikož ho nemůže zaměřit..

16.7.2019 14:58:13

...> Což odpovídá Oskarovo komentáři - pohybuje se k zaměřenému hrdinovi - není zaměření, není pohyb - G4nd4lf

G4nd4lf> To je právě v rozporu s Oskarovým komentářem, ten píše, že se při zaměření na viditelnost nebere zřetel, tudíž pokud není postava neviditelná, ale je skryta za zdí a nepřítel na ni "nevidí" i tak se pohybuje. - Nearis

pravidla
v tomhle ohledu muze byt lehce matouci cesky preklad (str. 29):
Nestvůra zacílí na takového nepřítele, na kterého může zaútočit při provedení co nejmenšího počtu kroků pohybu. Najděte nejkratší možnou cestu, kterou musí nestvůra urazit, aby se v dosahu jejího útoku objevil nepřítel, na kterého vidí.

anglicky:
A monster will focus on the enemy figure it can perform its current attack against using the least amount of movement. It finds the shortest possible path to get in range and line-of-sight to use its attack, and the figure that can be attacked at the end of that path is the focus.

z anglictiny mi je zretelnejsi, ze se nestvura snazi dostat do dosahu a viditelnosti, narozdil od cestiny, kde to muze vyznit, ze musi byt viditelny.

jinak, jak jsem uz psal jinde, hodne verim GH Monster Mover, ktery dle BGG vyresil spravne snad vsechny zaludne situace. a ten take nesvturu presune blize k hrdinovi i kdyz ho nevidi
https://gloom.aluminumangel.org/AYwEiAQU9IXCEQIECBAgQIAAIQ4YAA

Oskar,
občas se objevuju v JOUOB.castu

17.7.2019 08:19:01

bez zacílení> chápu to tedy správně, že postava, která je invis. otevře dveře a kultista za dveřmi, který nemá koho cílit i tak spawne kostlivce? jestli ano, tak jsme to hráli blbě :D - G4nd4lf

vyvolani neni utok> jelikoz vyvolani neni utok a nepotrebuje mit nikoho zacileneho, tak kostru vyvola. - Oskar999

Oscar999> No, my hráli špatně pohyb nestvůr, jelikož jsem z pravidel usoudil, že pokud nemají koho zaměřit, tak se nepohnou. - Juanitos

Juanitos> to je pravda, ale k zamereni se nebere ohled na aktualni pohyb prisery. proste pokud existuje nejaka libovolne dlouha cesta na volne pole, ze ktereho muze zautocit (i kdyz by to bylo treba 50 poli), tak se pohne. - Oskar999

Neviditelnost> Jen takový detail, pokud postava otevře dveře (a nemusí se jednat jen o otevření dveří) neměla by postava blokovat prostor dveří. To platí i v otevřených místnostech, kde by invis postava mohla zablokovat jediný průchod. Pokud se na ní hledí jako na překážku, je v pravidlech jasně psáno, že nesmí být prostor přehrazen překážkami, aby bylo znemožněno pohybu monster. - Francooaa

Vybíráme z Bazaru

Běsnění Drákuly (CZ)
Běsnění Drákuly (CZ)
Akt. cena: 20 €
Končí za: 18 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas