Few Acres of Snow, A

xxxxxxxxoo hodnoceno 38x (Seznam vlastníků)

Few Acres of Snow, A  - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: karetní hra, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Treefrog Games
Autoři: Martin Wallace
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Otazka k pravidlam

Rad by som sa uistil ako je to s koncom hry:
1, ked hrac umiestni zo svojej zasoby poslednu kocku, alebo disk skonci hra okamzite po umiestneni tohto komponentu?
2, pokial hrac umiestnil poslednu kocku alebo disk a stale prebieha nejake obliehanie skonci hra okamzite po vyhodnoteni tohto obliehania?

vdaka za odpovede
1.12.2011 09:38:46

Lum
...moc děkuji, tak jsem to zatím pochopila správně i ty nájezdy (na mapu jsem se koukala) a už se hrozně těším na další hru...

16.7.2012 16:34:39

DC

2. vydání
Teď jsem objevil, že Svět her (nebo jak se to přesně jmenuje) inzeruje že má na prodej 2. vydání hry. Víte někdo jaký je rozdíl mezi 1. a 2. vydáním?? Děkuji pěkně za odpově´d.

16.7.2012 17:03:21

DC
předpokládám, že pravidla a loďka frantíků nebude mít tmavě modej okraj, ale světlemodrej :-)))

16.7.2012 17:13:37

Posílení obléhání - karty lokací/opevnění
Prostřednictvím karty lokací mohu posilovat pouze lokace, které jsou spojeny s hlavním městem. Spojení s hlavním městem chápu, jako "sérii připojení" přes mnou ovládaná či neutrální území, které se dá vystopovat až k hlavnímu městu, případně pokud má obléhaná oblast symbol lodi a hlavní město taktéž, tak jsou prostě spojeny ať jsou kde jsou. Pokud tedy obě města mají symbol lodi, tak mohu zahrát i pro posílení obléhání kartu lokace se symbolem vojenské síly když nemám kartu se symbolem lodi? Je to tak správně?

Disky opevnění - nějak jsem nevyčetla v pravidlech, že by každý měl k dispozici určitý počet, takže opevňuju dokud disky jsou ve stylu "kdo dřív přijde, ten dřív mel? V této souvislosti mě potom mate zmínka, že při vítězném obležení vracíš soupeři disk opevnění???

20.7.2012 05:59:04 | Upraveno autorem (porovnej)

ta"jemná"
Přesně jsem nepochopil tvůj dotaz ohledně těch karet lokací, ale do obléhání můžeš použít pouze karty lokací co mají symbol vojenský nebo symbol lodi, pokud se jedná o obléhání přímořské lokality (se symbolem lodi). Neřešíš vůbec co to je za lokaci, bere se prostě jako by to byla vojenská karta. V pravidlech je pouze popsané nějaké spojení s hlavním městem a obléhanou lokaci na dodávku posil, která mi stále není objasněna, protože to nidko neřešil, tak to nějak extra neřeším ani já :-)

Disky opevnění jsou společné. Kdo dřív příjde ten dřív mele. Pokud dojdou, tak nejsou. Pokud je nějaké město dobyto tak automaticky ztrácí opevnění a disk se vrací do zásoby. Někde je to i v pravidlech.

20.7.2012 10:14:28

Lum
ohledně použití těch karet lokací, jakožto vojenské posily při obléhání jsem vyčetla v pravidlech, že je lze použít pouze při posílení lokací, které jsou spojeny s hlavním městěm (skrze tu sérii připojení, případně mořem), pokud ne, tak nelze použít posílení skrze karty lokace s vojenským symbolem...tak to hrajeme...

20.7.2012 11:29:10 | Upraveno autorem (porovnej)

CZ Pravidla
Zdravím Tu"jemnou" i Lumíra! Vidím, že diskuse okolo AFAOS docela jede. Jestli máte jakékoliv další doplnění či poznámky k CZ překladu, určitě mi je pošlete. Hru nesleduji, pouze jsem přeložil maňas, aniž bych bohužel hru aspoň jednou viděl. A podle toho, co píšete, tak se Wallace činí a hra prochází jakýmsi finetuningem...

20.7.2012 22:22:34

ta"jemná"
V pravidlech je napsáno:
Tímto způsobem můžeš posilovat pouze v oblastech, které jsou spojeny s tvým hlavním městem (Bostenem či Quebecem). Spojnicemi mohou být řeky, jezera, cesty a moře. Indiánské stezky se nepočítají jako platné spojnice. Za cestování po těchto spojnicích neplatíš žádné karty.


Týká se to všeobecně hraní akce Posílení obléhání. Takhle můžeš hrát jak karty lokací tak i standartní vojenské karty.

21.7.2012 08:09:21

Connected
takže když není obhléhaná lokace spojena s hlavním městem, tak ji nemůžeš posílit standardníma vojenskýma kartama ani lokačníma kartama se symbolem vojenské síly. (Prakticky to tedy znamená, že když zůstane nějaká lokac např. díky nájezdu, kdy nájezd zničí vesnici - spojnici - a tato lokace zůstane odříznuta od hl. města, tak je v podstatě automaticky vojensky zničitelná, pokud nemá mimo zákl. obranné hodnoty 1 opevnění nebo vojenský symbol na mapě, který by posílil tuto lokaci, ale stejně tam nemůžeš vyslat odnikud žádnou posilu, takže v podstatě automatická prohra v tomto boji? Teď se dívám do pravidel a asi to tak bude :-)


No a v této souvislosti mě napadá, že si nejsem vlastně docela jistá tím, co vlastně znamená, že "karty lokací mohou být použity jakýmkoli způsobem pouze v případě, že danou oblast ovládáš NEBO je oblast spojena s hlavním městem". Buď anebo? To by znamenalo, že sice danou oblast neovládáš, ale může být spojena s hlavním městem a tím pádem můžeš používat kartu lokace i když tato byla vypleněna, protože je spojena s hlavním městem?...znamená to "připojení k hlavnímu městu" (potřebné pro použití karet lokací), že celá ta "trasa" musí být mnou osídlena (v pravidlech je psáno, že musí být plně pod kontrolou hráče), nebo může být na té spojnici mezera v podobě neutrálních (neobsazených) vesnic a pořád to znamená, že jsem připojena k hlavnímu městu? Anebo mi může spoluhráč odříznout třeba tři vesnice od hlavního města např. tím, že udělá nájezd, zničí mi nejzašší vesnici, která přestane být spojnicí a potom nebudu moct používat kartu lokace zničené vesnice ani karty lokací těch tří odříznutých vesnic (které sice jsou mnou kontrolované, ale nejsou připojené k hlavnímu městu, takže budu mít najednou čtyři nepoužitelné karty - vypleněná lokace plus tři odříznuté vesnice, které jsou sice osídlené, ale nejsou spojené s hlavním městem tudíž jsou k ničemu)???

Je to asi dost komplikovaný zorientovat se v tomto dotazu, pokud to nikdo nepochopí, tak mi aspoň napište, jak to hrajete vy.

PŘEDEM DÍK za pomoc při rozluštění této hádanky :-)




21.7.2012 08:15:02 | Upraveno autorem (porovnej)

tak jak to je? Nikdo AfAoS nehraje?
fakt by mě to zajímalo, protože by to zásadním způsobem změnilo celou hru, pokud jsme to špatně pochopili :-)

22.7.2012 09:19:12

ta
první dotaz: je přesně to co jsem řešil a pořádně nevyřešil. Beru za pravdivé a funkční (bohužel) pravidlo z yucata.de. Takže pokud je k lokalitě cesta ať po moři nebo po řekách či cestě a není obsazená nepřátelskou stranou jde ta cesta použit na dopravu posil při akci Posílení obléhání. Nevadí že na te stezce nemáš vesnici může to být prazdné nebo vypleněné místo. Případ co jsi posisovala se mi právě stalo na Yucatě, že jsem mu vyraidoval vesnici na spojnici a myslel si, že tím jsem mu přerušil zásobovací trasu, ale program ho vesele nechal doplňovat jednotky, takže proto vznikl můj dotaz. Jde teda normálně doplňovat pokud tu spojnici nepřeruší nepřátelská vesnice. (když tak už to dořešíme v poště, motáme se ve stejných kruzích)

Druhý dotaz nebo poznatek je myšlen špatně, kontrolu nad místem máš pouze tím, že na lokalitě leží tvůj žeton. Pokud žeton ztratíš tak karta je bezcenná dokud lokaci znovu nedobyješ. Není to závislé na propojení sítí vesnic a měst.

22.7.2012 15:49:34 | Upraveno autorem (porovnej)

SfAoS
lume, dík za tu reakci, každopádně mi logicky nejde pojmout to jak píšeš "Druhý dotaz nebo poznatek je myšlen špatně, kontrolu nad místem máš pouze tím, že na lokalitě leží tvůj žeton. Pokud žeton ztratíš tak karta je bezcenná dokud lokaci znovu nedobyješ. Není to závislé na propojení sítí vesnic a měst." Proč je tedy (nebo co se tím myslí) v pravidlech psáno, že "lokační karty lze zahrát jen a pouze v případě, že hráč danou oblast přímo ovládá NEBO pokud je oblast spojena s jeho hlavním městem. Pokud by to bylo to buď anebo (jak mo toho pravidla vyplývá) tak bys potom mohl použít lokační kartu lokace, která byla vypleněna a sice ji neovládáš, nicméně může být spojena s tvým hlavním městem, takže by platilo to ANEBO. Chápeš, co tím myslím? Protože pokud by to tak nebylo, tak by v těch pravidlech v podstatě mělo být napsáno, že kartu lokace můžeš zahrát jen a pouze v případě, že danou oblast ovládáš...Kdyby mi to někdo objasnil, tak bych byla moc ráda, protože jsem se na tomto zasekla a chtěla bych si to večer zahrát a teď nevím vlastně jak :-)

22.7.2012 15:57:37 | Upraveno autorem (porovnej)

ou
tento příspěvek měl být jakožto SZ...jsem se překlikla


...a asi už to mám :-) To BUĎ (musí být oblast kontrolována) což se týká použití karty lokace k (osídlení, cestování - čistě jako lokační kartu - tu vrchní část), nebo dle symbolů (spodní část přepravní prostředek, kůže, peníz, osadník) a to NEBO (musí být spojena s hlavním mětem, aby se mohlo použít posílení, což se týká pouze použití v boji (vojenský symbol nebo symbol lodě) - potom by to mělo logiku i když pořád by platilo, že lokace jejíž kartu hráč používá MUSÍ hráč přímo ovládat, takže nevím... :-)

...každopádně mi to "důležité omezení užití karet oblastí" na str. 6 připadá trochu nešťastně formulované (nemyslím přeložené, protože se mi zdá, že v originálu je to dost podobné :-)

22.7.2012 15:59:06 | Upraveno autorem (porovnej)

ta"jemná"
děvče nešťastné, normálně jsem si kvli tobě vytáhl pravidla a úplně se zděsil ono to tam fakt je :-) Je to ještě horší než jsem čekal. budu muset prolézt celých těch 63 stran příspěvku na BGG jestli to tam fakt někde neřešili.
Ale zatím ti zkusím odpovědět takhle: Nastane taková situace, že by nebyla vesnice zásobovaná z Qubecu nebo Bostnu, když bys udělala imaginární cestu a přitom použila řeky a přímořské lokace s loděma?
Mi připadne, že těch situací by nastalo opravdu málo a ještě bys ho musela vlastně obejít. Na BGG uvádeli jen příklad britský Fort Hallifax když by byl v držení francouze Pamaquid, tak by ten Fort Halifax byl odříznutý.

23.7.2012 04:51:44

DC

lumirus
Mohli byste pak zde prosím vyvěsit nějaké resumé, něco srozumitelného, co by bylo pohromadě a co bychom mohli my, co si hru chceme teprve pořídit mít k dispozici uceleně, bez většího hledání??
Předem děkuji.

23.7.2012 06:30:02

Lum
k té tvojí otázce: pokud bychom vycházeli z toho, že" spojnice" musí být plně pod kontrolou hráče (tzn. že všechny lokality spojení jsou hráčem ovládané) tak v poslední hře se mi to stalo několikrát díky raidům mi byla odříznuta lokace za mýma dvěma vesnicemi, které dohromady tvořily spojení s hlavním městem a kdybychom hráli tuto drsnou variantu, byla bych bez spojení, dokud bych si tu vesnici tam znovu nepostavila a tím získala spojení s hl.m....Takže ano, může se to stát velice jednoduše.

Na BGG se řeší kdeco, ale tento dotaz v tomto duchu jsem tam viděla jen jeden a bylo to něco ve smyslu, jestli když mám sérii připojení k hl. městu a jedno ztratím, tak tím ztrácím spojení s hl. městem a někdo odpověděl ano a jinej to okomentoval "brutal", což tedy, kdyby to tak bylo, tak by to bylo fest bruátlní! :-)

...ale ty bys tento kóan mohl mít prakticky zodpovězený právě těma hrama na yucata, tam to musí vyplynout...tak zahrej si, sleduj to, co tím chtěl básník (v tomto případě Wallas) říct a poreferuj...Pro mě to je celkem zásadní teda, protože kdyby to bylo tak nebo onak, tak to vždycky zásadním způsobem mění celou hru.

Takže pro shrnutí řešíme v podstatě "jen" toto:

Karty oblastí - ať už je chce využít hráč jakýmkoliv způsobem - nelze hrát v žádném případě,
pokud hráč danou oblast přímo neovládá (má tam postavenou vesnici nebo město), NEBO pokud
není oblast spojena s jeho hlavním městem - tj. s Bostonem v případě Británie nebo Quebecem,
bojuje-li hráč za Francii - nebo danou oblast obléhá. Oblast se považuje za spojenou s hlavním
městem tehdy, pokud jsou veškeré spojnice (řeky, jezera, cesty nebo moře) plně pod kontrolou
hráče, který kartu oblasti hraje.


( a pro zamyšlení kdybychom vycházeli z toho, že "plně pod kontrolou" je série připojení skrze neutrální lokace, tak je v podstatě kdejaká lokace i neovládaná připojená k hlavnímu městu a tam by potom platilo to NEBO, takže bys mohl normálně hrát karty lokací, o které jsi přišel, které neovládáš, ale přitom jsou spojeny s tvým hlavním městem!)...

Tak to jsem zvědavá, jak to vlastně je...:-)

23.7.2012 10:23:57 | Upraveno autorem (porovnej)

Pravidla
Ty jo, Lumíre, doufám, že na letošní Kletné spolu AFAOS zahrajeme :-).

24.7.2012 13:33:49

Pár otázek
Jaký je rozdíl mezi Merchantem a "Take Money"? Pouze v discardu lodě a možnosti zahrání dvou karet peněz? Zmátlo mě to vyobrazeno mincí, tudíž, když zahraju dvě karty s pěnězi, získám dvě zlaté mince..

Pochopil jsem správně, že během svého tahu mohu zahrát jednu klasickou akci a jednu volnou akci (tedy dvě akce)? Nebo mohu zahrát dvakrát např. posílení obléhání?

Je možnost Guvernérem odhodit i kartu místa, které ovládáš?

Třetí otázka souvisí s tím, že se nám stalo, že člověk čeká na nějakou kartu především místa, aby tam mohl něco provést. Pak jen odhodí kartu a lízne si další párkrát po sobě, protože si na ruce drží třeba vojsko a nemůže podnikat nic jiného..

Ještě poslední věc, chápu správně raid, že ho nemusím spustit kartou lokace, ale stačí např. jenom karta rudocha?

14.1.2013 21:04:03

Svobi
No to je pěkná nálož otázek, pokusím se zodpověděť, popořadě jak šly tvé dotazy :-)

Take money je shodit jednu kartu s penízem za jednu akci a vzít si určitý obnos peněz. Merchant je odhodit loď a spolu s ní až dvě karty peněz za jednu akci. Čili můžeš získat více peněz v rámci jedné karty a co je nejdůležitější odhodit tak 3 karty z ruky a máš tak možnost si dobrat na konci kola více potřebných karet.

Během svého tahu můžeš udělat pouze dvě akce a libovolný počet volných akcí. Vyjímkou je první kolo, kdy každý může provést pouze jednu akci.

Karta Guvernéra je právě o tom, že úplně zrušíš kartu lokace, kterou ovládáš a je už pro tebe třeba zbytečnou z důvodu přebytku ikonek nebo že již nepotřebuješ z dané lokace cestovat a nebo se tak zbavíš karty kterou máš tzv. "mrtvou" a jedná se o lokaci o jejiž kontrolu jsi přišel z důvodu Raidu nebo dobýtím soupeře.

Pokud se ti stane co popisuješ ve třetím dotazu je to už způsobeno stylem hry který hráč hraje a nevyužitím plného potenciálu akcí. Karty může odhazovat do odkládacího balíčku přes akci Diskard card, ale aby to bylo efektivní stojí tě to nějaké peníze nebo prostě spotřebuješ dvě akce Diskard na odhození dvou karet bez placení, ale to už se hráč dává hodně prostoru pro rozvoj soupeře. Další možností je ukládat karty do Rezerv (nesmíš lokace, viz. pravidla k 2 edici), tím si uvolníš ruku. Příjdeš sice o moment překvapení a karty mohou být napadeny Ambushem, pokud se jedná o vojsko ale třeba Francouz tohle nemusí moc řešit, protože i jeho obyčejná milice umí zabránit Ambushi a stačí si jednu či dvě držet na ruce.

Raid se spouští kartami zálesáků, Rangerů a indiány. Žádnou jinou kartou. Nepotřebuješ k tomu žádnou další kartu. Vybereš si lokaci na mapě kterou ovládáš a pomyslně z ní vyšleš přepadové komando na soupeřovu lokaci. Spočítáš si kolik musí přejít dalších lokací ať ovládaných či neovládaných a podle toho odhazuješ karty indiánů, zálesáku či rangerů. Opět platí změna v pravidlech 2 edice, kdy první karta, která ten Raid vyvolala se bere jako dosah dvou polí, každá další zvyšuje dosah o jedno pole. Nesmi se zapomenout na karty Indian leader či Priest, která umocňuje za sebe dosah o jedno pole, ale musí být přihozen alespoň k jedné kartě co vyvolává Raid. Nesmí se zapomenout za každou kartu Idiána účastnícího se raidu zaplatit. Samozřejmě k danému Raidu využíváš i Indiánských stezek a přepadové komando nesmí procházet přes nebo cílit opevňěnou lokaci. Tohle je podle mě jedna z nejsilnějších akcí hry a můžeš tím soupeře docela obstojně šikanovat, pokud si nepořídil blokovací karty či si neopevnil klíčové lokace. Od vydání pravidel k 2 edici, často vyhráváme právě na ukončení hry s 12 body za zničené soupeřovy lokace, které nejsou dobyty vojskem, ale právě vyraidovány Indiány.

15.1.2013 06:45:09 | Upraveno autorem (porovnej)

Lumirius
Moc ti děkuji za odpovědi, něco jsme hráli fakt špatně a díky tobě budeme moci využít celý potenciál hry..

Jen ještě snad poslední otázka, mohu guvernérem vyřazenou kartu místa, kterou ovládám, získat zase zpět akcí Vzít kartu, když jsem ji pořád nepřestával ovládat?

15.1.2013 22:27:00

Svobi
Pokud vyřadíš kartu přes Guvernera tak jediná možnost jak se dostat znovu ke kartě lokace je jen v případě že ti hráč lokaci přebere nebo vyraiduje a ty znovu provedeš akci Settle.
Přes akci Take a card můžeš získávat karty pouze z Empire decku. Karty z Location decku pouze díky Settle.
Jinak jedna veledůležitá věc, která se tu řešila a nedořešila, ale je logická, pokud ztratíš zásobování lokace/lokací (nemáš lokace spojeny, viz. pravidla) nemůžeš kartu lokace vůbec použít a je to mrtvá karta na ruce, shoditelná jedině přes Diskart card nebo přes Guvernera. Důležité si to hlídat a díky tomuhle je Raid ještě silnější akcí než se asi zamýšlelo.

16.1.2013 06:28:03

DC

Lumír
Prosím pěkně, ještě jednou nějak blbuvzdorně - jak je to se ztrátou lokace a co pak nastává???

19.1.2013 10:50:07

Lumirius - nepropojení lokace
Prosím, tím, co jsi napsal o nepropojení lokace, si jsi jistý? Pokud vím (ale neříkám, že se nemůžu plést), tak to, co jsi napsal, se týká pouze posil při bitvě.
Tj. pokud máš lokaci odříznutou, nemůžeš do ní poslat posily. Ale že by to byla mrtvá karta, to jsem nikde neviděl.

20.1.2013 09:46:41

Tygr
No já jsem to hrál uplně stejně, ale před několika měsíci kdy se řešily pravidla mě tady na foru převědčiliargumentama. A pravidla na straně 6 mluví jasně ten červený rámeček.
"A location is connected to Boston/Quebec if it can trace a series of connection via controlled location."

Jsem však otevřen diskuzi, protože na BGG jsem podobné věci nezjistil a na Yucata.de, když jsem vyraidoval soupeřovo sousední město, tak mu to přesto povolilo doplňovat jednotky do obléhaní i když propojen nebyl. To mě dosti zmátlo a prohrálo obléhání.

EDIT: Když tak nad tím přemýšlím, tak vlastně tohle je hlavní myšlenk téhle hry. Snažit se odříznout zásobovací řetězec a tím znehodnotit soupeři karty v balíčku. Přece když jako Francouz dobydeš anglické Albany, tak tím ztratí zásobovací řetězec do dalších anglických lokací jako Ticondoroga nebo Ft.Wm.Henry a tyto karty se stávají zbytečnými dokud znovu neobnovíš kontrolu nad Albany.

20.1.2013 10:33:25 | Upraveno autorem (porovnej)

odříznutí lokace
No abych se přiznal, mě osobně to přijde trochu jako blbost. Protože "mrtvou" kartu soupeři v ruce uděláš tak, že ho připravíš o tu konkrétní lokaci. A nedává mi smysl, aby někdo nemohl používat kartu nějakého místa, přestože ji ovládá.
U těch posil se to řekněme dá logicky odůvodnit, že vojáci vždycky musí přijít z hlavního města, ale u toho ostatního mi přijde prostě divné.
Ano souhlas, tam pravidla jasně říkají, co je to propojená lokace, ale neříká se tam nic o tom, že pokud není propojená, tak nelze používat.
Zkusím se po tom taky ještě někde podívat, abych jen neteoretizoval :o)

31.1.2013 08:45:57

Vybíráme z Bazaru

Al Cabohne
Al Cabohne
Akt. cena: 260 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas