Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 6 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Starověk |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Dino Toys |
Autoři: | Jiří Slavík |
Rok vydání: | 2018 |
Sdílej: |
Nedostupna pole s napisy
Hned pri prvni hre jsme se dostali do situace, ze nam na hernim planu zbylo nekolik neotocenych poli, ktera jsou nedostupna a skryvaji dva z peti napisu. Projit zdi lze s predmetem lahvicka, avsak nelze zviditelnit pole.ide dohrať
Aj taká hra ide dohrať. Nesmiete zabúdať na predmet Kľúč, s ktorým si viete pod nohami otočiť políčko a pokračovať v pohybe. Nevraciate sa totiž späť. Alebo teda sa dá začať pohyb otočením políčka pod sebou a ísť do chodby.
Autor
Ahoj, zdravím všechny nadšence.
Odpověď na otázku michal5505:
Skoro při každé hře se stane, že zůstávají některá políčka uzavřena (neprostupně obklopena zdmi ostatních chodeb). Právě proto jsou ve hře tzv. kouzelné předměty (klíč, lahvička, - v rozšířené hře také papyrus), takže je možné se do tohoto prostoru dostat. Nezáleží na tom, jestli už byla kartička otočena, nebo ještě ne, neboť figurka-archeolog vstupující na políčko, prostor zároveň prozkoumává (vstupem čili průzkumem otáčí kartičku lícem nahoru - zviditelní ji i pro ostatní skupiny archeologů - podělí se o své objevy - publikuje). Tedy hráč, který použije určitý kouzelný předmět, aby se do uzavřeného prostoru dostal, až teprve při vstupu na políčko zjistí a zároveň pro ostatní hráče odhalí, co ho na daném místě překvapí, zdali objev (nápis, předmět), nebo past (ouvej), či jenom prázdná chodba.
V této hře, by mělo být skoro nemožné, aby nešla dohrát do konce. Bohužel se to nedaří hráčům, kteří si ještě dobře neosvojili všechna pravidla, nebo si některá vyložili nesprávně. Jsem rád, když položíte otázku, třeba právě zde na Zatrhry, a může se tu leccos objasnit.
Velice často narážím na zmatek ohledně někdy při přepisu pravidel špatně prezentovaného a pochopeného postupu figurky chodbami labyrintu.
Špatná je představa, že figurka postupující chodbou “musí“ kráčet pouze v jednom směru, a pokud se zastaví už nikdy se nevrátí zpět. Tento mylný aspekt změní hru v nehratelný spletenec, neboť se každý snaží dohnat své figurky k sebevraždě.
Správně se pravidlo postupu “pouze” v před, váže jen k “jednomu tahu hráče”, což nebývá správně zdůrazňováno. Během “jednoho hodu kostkou“ se figurka “musí“ pohybovat ve směru započatého pohybu, jinak by plánování kroků podle vrhu ztratilo veškerý smysl (nelze přeci odkráčet šest bodů na dvou políčkách pohybem tam a zpátky). Teprve, odkráčí-li hráč figurkou “celý” počet kroků padlých na kostce (zastaví na konci tahu), nebo zastaví-li jeho postup překážka, či zeď zaslepené chodby (zastaví a ukončí tah), “může” podle rozhodnutí hráče, !ale! to až ve svém “příštím tahu”, kráčet figurkou “tou samou” chodbou zpět. Při tom není nutné hrát pouze jednou figurkou, archeology do akce může každý hráč nasadit až tři. Ti mohou čekat na svých pozicích, dokud je opět hráč nebude chtít využít, nebo (oj-ou) se připletou do cesty jinému týmu…
Autor, Jíra Slavík.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Fallout zátky
Akt. cena: 205 Kč
Končí za: 12 dnů