Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Současnost |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | neuvedeno |
Rok vydání: | 2024 |
Dostupnost: | 8 obchodů (cca 1529–1562 CZK) |
Sdílej: |
FarCry: Escape from Rook Island je kooperativní kampaňová hra, ve které se hráči stanou bojovníky s cílem uniknout z Rook Islandu. Toho dosáhnou postupným hraním 7 misí (plus nulté na seznámení s hrou), které na sebe navazují a mezi kterými si hráči mohou hru "uložit".
Partie hry odpovídá hraní jedné mise a hráči si na stůl umístí desku dané mise, na které je počítadlo kol s události, ke kterým v některých kolech hry dojde. Současně je na desce uveden hlavní cíl mise, který musí hráči splnit, aby uspěli a misi vyhráli. K tomu jsou uvedeny i 2 vedlejší cíle, za které hráči získají další zkušenosti a peníze pro své postavy.
Dle zadání mise hráči sestaví mapu mise ze dvou desek s šestiúhelníkovími poli. Mapa předsatvuje část ostrova a jsou tak na ní i různé překážky v podobě stromů, kamenů a podobně. Ty budou hráčům bránit v pohybu, ale na druhou stranu jim mohou poskytovat úkryt před nepřátelskou palbou.
Na herní mapu se následně umístí dle popisu mise žetony různých předmětů, které mohou hráči při hře sbírat a následně používat (různé bedny s vybavením, listí pro výrobu obvazů, ...). Podobně zadání mise popisuje i nepřátele, kterým hráči budou čelit a jejich rozmístění na mapě. Kromě svých figurek mají nepřátelé i desky udávající jejich zdraví, chování v boji (pořadí akcí, které provádí), jaké zbraně mají k dispozici. Nepřátel je několik typů od divokých zvířat, lidských protivníků až po bossy.
Pokud hráči hrají první misi kampaně, tak si vyberou za jaké postavy chtějí hrát a s nimi pak projdou všech 7 misí kampaně. Pokud se jedná o druhou či další mise, tak si hráči rozbalí své postavy ve stavu, v jakém skončili předchozí misi. Postavy jsou reprezentovány svými deskami a podobně jako u nepřátel uvádí kolik má postava zdraví a kolik bodů pohybu. Kromě toho k desce postavy budou hráči při hře přikládat různé karty vybavení (jednorázové předměty, zbraně nebo i talentů). Figurku postavy si hráči umístí na určená místa na herní mapě.
Dále se pro hru připraví balíčky karet různého vybavení (zbraně, modifikace zbraní, jednorázové předměty a talenty), kterými hráči budou své postavy posilovat. Karet je ještě několik dalších typů, ale ty již necháme na pravidla.
Samotná hra je rozdělena na jednotlivé kola a každé kolo má 3 fáze:
1. fáze: Události
Žeton ukazatele kola se posouvá o jedno pole a pokud je u daného pole uvedena nějaká událost, je potřeba tuto vyhodnotit. Po jejích vyhodnocení (nebo pokud není), tak se vyhodnotí události začátku kola, které jsou uvedeny na desce mise.
Na desce mise jsou pak uvedeny ještě podmíněné události, které musí hráči vyhodnotit v okamžiku, kdy dojde k splnění jejich podmínky (k tomu může dojít kdykoli v průběhu hry, nejenom ve fází Události).
2. fáze: Tah hráčů
V této fázi všichni hráči odehrají tah svých postav, přičemž mohou provádět akce tří různých typů.
3. fáze: Tah nepřátel
Podle určitých pravidel se určí pořadí, v jakém budou nepřátelé hrát. A následně hráči provedou akce podle popisu chování toho kterého nepřítele. Ti si typicky vyberou podle určitých pravidel svůj cíl, pak se k němu pohnou a zaútočí. Bossové mají typicky toto chování nejkomplexnější.
Po splnění různých podmínek pro útok (chladné zbraně = musíte stát na poli vedle nepřítele, zbraně na dálku = musíte mít na nepřítele přímou viditelnost) si útočník musí hodit kostkou pro zjištění, zda svůj cíl zasáhl. Různé zbraně mají přiřazenu konkrétní kostku a různé kostky mají různé pravděpodobnosti zásahu (zelená kostka = největší šance na zásah, černá kostka = šance nejmenší). Pravděpodobnost zásahu je možné ještě ovlivnit i volbou palebného módu, kterými některé zbraně disponují.
Při zásahu pak karta zbraně určuje, jaké zranění cíl utrpí. Někdy zbraně způsobí cíli i nějaké další efekty typu krvácení nebo slabost, což danou postavu ovlivní v další hře.
Mise končí úspěšně, pokud se hráčům podaří splnit hlavní cíl mise a v takovém případě získají zkušenosti pro vylepšování svých postav (proto je výhodné plnit i vedlejší cíle, za které jsou další zkušenosti i peníze) a také peníze pro nákup lepšího vybavení. Oboje se bude více než hodit v nadcházejících misích. A mohou pokračovat další misí.
V případě, že jsou postavy všech hráčů eliminovány (= jejich zdraví klesne na nulu a upadnou tak do bezvědomí), končí mise neúspěchem a hráči „vyresetují“ své postavy do stavu před zahájením této mise (schopnosti postavy, vybavení apod.). A mohou misi zkusit znovu. Případně hráči prohrají, pokud se jim nepodaří hlavního cíle dosáhnout v průběhu předem určeného počtu kol (typicky 14).
Po úspěšném ukončení mise mohou hráči společně utrácet získané peníze za vybavení v podobě zbraní, jejich modifikací a jiných předmětů. Také mohou z jiných získaných surovin další vybavení vyrábět (typicky léky nebo různé batohy a pouzdra pro zvýšení nosnosti postav). Hráči se musí vždy dohodnout, jaké vybavení (a které postavě) takto pořídí.
Úplně hra končí splněním hlavního cíle sedmé mise v pořadí (a překvapivě jím není útěk z ostrova).
Autor: Zeus
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Marabunta
Akt. cena: 102 Kč
Končí za: 9 hodin