Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

xxxxxxxxxo hodnoceno 100x (Seznam vlastníků)

Eclipse: Second Dawn for the Galaxy - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 200 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
TLAMA games - logo
Autoři: Touko Tahkokallio
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Prosím, jaké jsou Vaše dojmy ze hraní této hry? Děkuji.
18.7.2020 15:05:28

@Semuteh
Kdyz si prectes dojmy u prvni edice, tak si o tom udelas dost dobry obrazek. Ty hry jsou prakticky identicke... jen tam je navic par veci jako variabilni poradi hracu a jeste nejake drobky. :-)

Obecne je Eclipse moc pekna hra a doporucuji.

18.7.2020 17:39:19 | Upraveno autorem (porovnej)

Detto

Chcel som napísať presne to iste čo Vojtech. Sú to dve veľmi veľmi podobne hry. Za pozitívum považujem niektoré zmeny, ktoré sa dajú aplikovať aj v 1ed a alebo aj odstránenie iniciatívy na computroch. 2. rozsirko už robí eclipse až príliš prekombinovaný. Základ + 1.ex = 2.edicia.

18.7.2020 19:22:45

....
Já chtěl napsat "pro se chceš dojímat u druhého vydání stejné hry" :-)

V podstatě si pročti dojmy pro 1.edici a očekávej, že to bude ještě lepší, nedostatky odstraněný a více vybalancovaný.

V podstatě už první edice byla velmi dobrá hra...takže pokud tě bere téma, herní styl a nevadí tě herní doba, tak nemůžeš šlápnout vedle ;-)

18.7.2020 19:33:58

@Korenar
Ne kazdy vi, ze je to prakticky kopie 1. edice. Stejne jako ja jsem cekal, ze to je neco noveho a ono neni. ;-)

18.7.2020 19:49:39

První edici jsem nehrál.

 

Prvních 3-4 hry byli zábavné, bylo super objevovat rasy a vylepšovat lodě. Ale pak přišlo vystřízlivění. 

 

Po cca 12 odehraných hrách hodnotím hru velice záporně se spoustou problému.

 

Asi největší problém celé hry je náhoda. Vylosuješ si na začátku špatné dílky mapy a člověk skončil.  Ekonomika se nerozjede a hráč začne zaostávat za ostatníma a není jak je dohnat. 

 

Další velký problém je nemožnost interakce s hráčem. Nechceš aby se k tobě někdo dostal ?  Stačí počkat pár kol kdy staví cestu k tobě a pak přilož mapu tak aby se cesta uzavřela. Většinou to stačí, protože technologie pro pohyb černýma díry je poměrně drahá a kolikrát nepřijde. 

 

Délka hry : 

Hra je krátká. Když už konečně rozjedeš ekonomiku a začínáš mít dobrý pocit z toho co buduješ tak je poslední kolo. Omezení na počet kol je prostě kravina. Proč by u takovéhle hry mělo být omezení počtem kol ? 

 

Celkově ta hra působí strašně krásně, ale je to jen pozlátko. Ve své podstatě jde o nudnou hru s minimální možností interakce s ostatníma hráčema, ve které v 80% o výhře rozhoduje náhoda. 

 

 

 

Vzumm

6.3.2023 10:57:53

@Gimlon 

Já mám pocit, že jsi hrál něco jiného :D Po cca 20 odehraných hrách se hra ani trochu neohrála a hrajeme to pravidelně. Stačí si trochu projet strategie a jak to hrát. Hlídané planety na začátku můžou být nepříjemné, ale taky mají žetony objevu, které jsou hodně silné a mají zpravidla silnější planety. Takže když máš velkou smůlu a první 3 sektory jsou hlídané, tak si ve druhém kole koupíš dvě technologie a prostě to sejmeš a máš silné planety + silný žeton. Náhoda je v téhle hře velmi kontrolovaná. Kostky si upravíš počítači a špatné sektory prakticky neexistují. 

 

Že je hra krátká? Většinou končíme v posledním kole s tím, že máme spoustu surovin a už je ani není za co utrácet, nevím, kam by se to ještě mělo protahovat. 

 

Kdyby ve hře nebyla možnost se zakopat a zabarikádovat, tak by některé národy neměli šanci na výhru. A stále je zde možnost průletu přes střed, portály na mapě nebo právě technologií červí díry, která se tam objeví, minimálně jednou, téměř každou hru. Navíc taktika se zakopat může být dost neštastná a nejednou to někomu prohrálo hru, protože za boje můžeš nabrat dobrých 30-40% všech bodů.

Minimum interakce? Možná, když hraješ hru ve 3, ve 4 už tam bývá poměrně těsně a v 6 hráčích se bojuje prakticky každé kolo, protože se není kam hnout, aniž bys někoho potkal.

6.3.2023 11:31:00 | Upraveno autorem (porovnej)

@Infidus  To asi hrajeme opravdu něco jiného.  Hrajeme obvykle ve 4/5.  V 75% hrách hru vyhrál hráč co se vždycky izoloval od ostatních. Prostě jen objevoval a zabíral planety.

 

Náhoda, no ono to je spíš o tom, že potřebuješ planetu na průmysl a mezi prvníma 3 není ani jedna. Prostě náhoda co se týče objevování planet je neuvěřitelná. Pokud mi nepřišli planety na začátku tak většinou nemám šanci jak dohnat ostatní hráče. 

V posledním kole většinou nemáme suroviny, jelikož jsi vždy celkem brutálně vyčerpaný bojem o střed, který je díky kostkám jen o náhodě ( počítač to fakt neřeší.

A ti 1-2 co jsou izolovaný od ostatních se jen smějou. Reputaci mají většinou dobrou naberou jí s bojem s prastarýma atd, protože většinou mají více surovin pro větší expanzy než pokud jsi v konfliktu s jiným hráčem. 

 

Ve výsledku tu není ani moc strategii jak to hrát. Prvních pár kol je vždy stejný, jedeš prozkoumávat aby jsi zabral co nejvíc planet a rozjel průmysl. ideálně tak aby jsi se odizoloval od ostatních a nechal si jednu cestu ke středu. No a další kola jsou o ovládnutí středu. Ono ani není co jiného v této hře hrát. Technologie jsou náhodně a stejně je vyžere jeden hráč co je jede na techno. Planety stejně dojdou protože je jich málo. A pak prostě vyhraje ten co má planety s nejvíc body. 

Nechápu jak vám boje můžou dělat tolik bodů, když kdyby jsi měl všude 3 ( 4 je fakt pár snad jen 4 jestli se nepletu) tak to dělá jen 12 bodů max.  Přitom ten kdo vyhrává končí tak kolem 40 bodů pár krát i +-50. Ale stejně reputaci nabereš proti NPC lodím. 

 

 

Vzumm

6.3.2023 12:12:58 | Upraveno autorem (porovnej)

2Infidus
nahoda je kontrolovana? ved polovicu vitaznych bodov si neukontrolujes, kedze tahas z vrecka body za boj a mozes mat stastie a tahat same jednicky - akym sposobom je podla teba kontrolovana nahoda zisku tejto polovice bodov?

6.3.2023 12:22:16

@Gimlon 

No v 5 je ta hra hodně specifická a jiná. V Eclipsu je základ reagovat na to, co dělají ostatní, takže když se třeba kytky nebo žlutí chtějí zakopat, tak je důležité jim v tom zabránit nějakou svojí akcí, obzvlášť u kytek. 

Pokud se člověk nechce přizpůsobovat náhodě u planet, tak si stačí vzít lidi a díky neuvěřitelně výhodné směně můžeš mít prakticky cokoliv a je ti jedno co těžíš. A jestli se všichni vyčerpáte na boj o střed a necháte další se někde v klidu rozpínat, tak to to jednoduše hrajete špatně a není to chyba hry :) Střed je dobrý, ale rozhodně to není zásadní pole, dá ti to 4 body. 

Strategií je tam právě hrozně moc a člověk se musí přizpůsobovat. Nejde prostě sednout k tomu a říct, teď budu stavět monolity, tuhle hru pojedu na exploration a kontrolu, tuhle hru pojedu na boj. Člověk musí přizpůsobit strategii tomu, co má za planety a všechny cesty mohou vést k vítězství. První kolo, jak píšeš, skutečně je o objevování, což je základ a od druhého začíná strategie podle toho, co jsi objevil. A třeba černí, červení, lidi nebo bílí se opravdu nechtějí izolovat od ostatních, ti by právě co nejrychleji měli objevit a otevřít cestu k ostatním.

A že jeden hráč vyžere technologie? To je přece naprostý nesmysl :) čistě na technologie jet nejde, samozřejmě, modří jedou na to, aby měli alespoň dva tracky full, ale taky jsou díky tomu prvních 5 kol velmi zranitelných, protože nemají pak prostor na nic jiného.

Koukám na statistiky 25 her a průměr vítezství je 40,74 bodů, a tedy 12 bodů za boje je těch 30%. Pokud člověk bojuje s prastarými, tak opravdu nedojde k tolika konfliktům, abys nabral hodně bodů, pokud nemáš velké štěstí (ano tady štěstí hraje roli). Neříkám, že štěstí v téhle hře není, ale je dobře regulovatelné a dá se s ním nakládat. 

Kdykoliv tu hru hraje s námi někdo nový nebo někdo, kdo to hrál třeba jen 2-3x tak prakticky nemá šanci vyhrát.

O štěstí je třeba Xia, kde se všechno hraje pouze přes kostky.

6.3.2023 12:57:42

@Wuuduu Kontrolovanou náhodou jsem myslel modifikaci bojových hodů. A čím víc bojuješ, tím víc taháš, takže když bojuješ hodně, nestane se ti, že skončíš pod 10 bodů za boj (když na to jsou 4 sloty).

6.3.2023 12:58:53

Vybíráme z Bazaru

Sherlock: Smrt za zvuku ohňostrojů
Sherlock: Smrt za zvuku ohňostrojů
Akt. cena: 10 Kč
Končí za: 9 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas