nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Eclipse

Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Lautapelit.fi
Autoři: Touko Tahkokallio
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

smolny/stastny pruzkum na zacatku

Nejsem nejaky super veteran v Eclipse, ale par partii uz mam nahrano. Posledni dobou ale zacinam mit cim dal vetsi pocit, ze pruzkum na zacatku hry ma velky vliv na vysledek, obzvlast pokud je smolny.

Posledni dve hry se opakoval stejny scenar. Jeden z hracu mel na uvod pri pruzkumu totalni smulu. Kdyz se to stalo posledne kamaradovi pri hre ve ctyrech, prisuzoval jsem jeho frustraci a predcasny odchod ze hry spatne strategii. Jenze se mi dnes stalo to stejne pri hre peti hracu. Hral jsem za technare a jeste jsem mel vyhodu, ze zrovna na jedne strane vedle me nikdo nezacinal. Jenze tim moje stesti skoncilo. Prvni explore smerem do okruhu I - 2 prastari (s tim jsem samozrejme pocital, ze se to muze stat). Druhy explore davam do okruhu III - 2 prastari, to uz me nastvalo. Treti explore do okruhu II - hex se dvema planetami, jedna z toho advanced, ale aspon mam odkud delat dalsi explore. Hex natacim tak, abych mel pristup do okruhu I, II i III. Ctvrty explore do okruhu II - 2 prastari, to uz toho mam plne zuby. Takze v prnim kole jsem za 4 explory osidlil jeden hex a jednu planetu.

Ve druhem kole prvni explore do okruhu I - opet prastari. Druhy explore davam do jedineho volneho prostoru, a to do okruhu III, jedna obyvatelna planeta a jedno bezcenne vylepseni do lodi (tou dobou jsem jeste doufal, ze ho vyuziju), hex natacim jedinym moznym zpusobem, abych mohl delat dalsi explore. Dalsi explore opet do III, opet jedna obvyvatelna a jedna advanced planeta. Ale prusvih je, ze hex nejde natocit nijak tak, abych mohl delat dalsi explore. Proste cesta se uzavrela dokola a ja skoncil zamceny na 4 hexech.

Suma sumarum jsem v prvnich dvou kolech ze 7 exploru odhalil 4 hexy s celkem 7 prastarymi a tri hexy, na nichz jsem mohl okolonizovat celkem jen 3 planety. A nemuzu se nikam hnout. Teda pokud nechci napadnout souseda nebo prastare za pomoci jedne stihacky. Nemam takrka zadny prijem, protoze neni kde.

V dalsich dvou kolech mi jsou vypovezena dve spojenectvi, stavam se tercem utoku ze tri stran, takze hru predcasne balim na konci pateho kola a odchazim pryc.

Ani nevim, jak to dopadlo, mozna jeste ted hraji.

13.8.2019 21:47:02

stady

no tak to hej, bad luck, darmo je to hra s prvkom náhody, ako každá iná hra..
MImochodom, vidím že nehráte zákopovú vojnu ale pekne sa režete a eliminácia hráča nie je u vás nemožná.. To sa mi páči :)

15.8.2019 09:56:42

@stOKYi

Dobyt ty chranene hexy byl samozrejme muj plan. Drobny problem byl, ze dva hexy s prastarymi z onech ctyrech mi rychle zabral Draco. Druhy problem byl ten, ze ostatni hraci u stolu sbirali hned od zacatku za objevy vsechny ty +X vseho mozneho a opusteny kriznik, zatimco ja nasel akorat -3 stit do lodi, takze jsem akorat cim dal vic zaostaval. Ale ten nejvetsi problem nastal, kdyz jsem vybudoval flotilu, se kterou jsem vletel na jeden z tech dobrych hexu s prastarymi, abych ho dobyl, abych mel jeste jakous takous sanci zustat ve hre. Orion se ale rozhodl, ze proste tu moji flotilu napadne jednim Dreadnoughtem. Z mych 16 hodu kostkama v onom boji jsem mu udelil akorat 1 zasah, takze i tady se projevilo moje stesti v tehle partii (btw ten Dreadnought pak v nasledujicim boji s dvema prastarymi shorel jak papir)... Po tomhle momentu bylo jasne, ze muj osud je zpeceten.

14.8.2019 13:07:03

priezkum

Tak tak, odmietnutie hexu pri prieskume je niekedy rozhodujúce. Tiež netreba zabudnúť, že s takýmto prieskumom sa hráč síce ťažšie rozbieha, ale ak ich dobije, tak zväčša má k dispozícií oveľa silnejšie galaxie a vie rýchlo skočiť s príjmom. Taktiež, žetóny prieskumu tiež vedia dať nemalý boost. Hold smola je, ak sa už ani prvý nepodarí dobiť, vtedy to vie riadne zakopať.. preto sa treba na to v rámci možností čo najlepšie pripraviť a eliminovať zlé hody kockou.

14.8.2019 11:20:05

@imouse

Diky za tipy. Odminuti hexu jsem samozrejme mel zvolit minimalne v tom momente, kdy me to melo uzamknout, ale na tuhle moznost jsem uplne zapomnel. Priste si to budu urcite pamatovat. Na ta turnajova pravidla mrknu.

Nad variabilnim poradi podle pasovani uz jsem taky premyslel, je to tak i v jinych hrach. Mrknu na pravidla Ship packu, ale myslim, ze nic nebrani tomu, aby to slo implementovat i bez toho rozsireni.

13.8.2019 23:20:59

turnajova pravidla

Hex lze pri pruzkumu odmitnout a zkusit si vzit jiny (samozrejme jako dalsi akci).
Nicmene na bgg jsou dostupna turnajova pravidla pro Eclipse, ktera zavadi jedno pravidlo, ktere zminovano nahodu minimalizuji. Hex lze pretahnout (kazdy jen jednou), ale za bodovy postih dle vzorce 2^(n-2). Takze napriklad ctyri odmitnute "dilky" jsou jen za -4 body.

Dalsi zajimave turnajove pravidlo je, ze aliance lze uzavirat, ale pokud vyhraje aliance, tak to bude prave jeden hrac z te aliance (ten s vice body). Coz resi problem s tim, ze ji uzavrou ti nejsilnejsi.

Z oficialnich rozsireni je nepostradatelny Ship pack 1, ktery pridava moznost ovlivnit poradi hracu dle poradi pasovani (prvni pasujici je prvni v dalsim kole atp.).

Upraveno autorem (porovnej)

13.8.2019 22:09:02