Eclipse - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Lautapelit.fi
Autoři: Touko Tahkokallio
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Plasma Missile

Chtel bych se zeptat na vase dojmy na tuto technologii. Sice jsem hru hral zatim jen 2x, ale prijde mi, ze rakety jsou extremne silne. V obou hrach ten kdo vyzkoumal rakety ziskat strasnou prevahu - ani vylepseni hole moc nepomaha. Kdyz nekdo nasadi na Crusera 3x rakety a vylepsi PC je to nezastavitelny. Kdyz se nepovede prvni utok, jednoduse ustoupi a zkusi to za chvili :/.

Letmo jsem koukal na BGG a i tam resili tuto problematiku. Proto bych rad slysel, zda hrajete hru tak jak je, nebo jste si udelali homerules pro pouziti raket.
6.8.2012 09:41:50

BGG
Sleduji diskuze ohledně plasmových raket na BGG a ačkoliv to nejdříve vypadalo, že většina hráčů je považuje za přesílené, nakonec se v různých hlasování ukázalo, že je to naopak.
Osobně jsem zažil hru, kde to byla smrtící strategie, ale dotyčný hráč do toho musí věnovat dost akcí, než vyrobí taková monstra.
Hráči, kterým to vadí, používají následující úpravy:
1) rakety potřebují 1 nebo 2 energie
2) je možné umístit pouze jedny rakety (příp. 2 na větší lodě)
3) rakety jsou na jednou použití (nedomyšleno, co se strukturou pod raketou)
4) motory dávají obranu proti raketám - rychlost motoru se odečítá od hodu na zásah raketou
5) rakety střílejí dle iniciativy, ale vždy první
6) na rakety nelze použít počítač
7) rakety potřebují střelivo, které stojí nějaký materiál
8) rakety hází jednou kostkou příp. dvěma žlutýma

Osobně jsem nakonec žádnou změnu nezaváděl, protože se většinou hráči na majitele raketových křižníků spojí nebo přizpůsobí strategii. Síla raketových křižníků a bitevních lodí je, že musí útočit v jednom houfu, aby jejich 1. útok by likvidační a s tím se dá kalkulovat.

Napadlo mě ale vyzkoušet někdy pravidlo "letících" raket:
Všechna pravidla zůstávájí v platnosti. Hráč si hodí dle pravidel na zásah raketama. Potom vezme počet dř. kostiček nehrajícího hráče (příp. fialových, nejlépe ale oranžových) a přiřadí je k jednotlivým cílům. Tyto kostičky představují rakety letící na cíl. Protivník je ale ještě může sestřelit - každá raketa má jeden život, žádné štíty. Rakety, které zůstanou na konci bojového kola, udělí cíli zásah. raketa nejde sestřelit raketou a dvojice raket ze stejného dílku struktury musí letět na jeden cíl.

Další možnost mě napadla, že loď bez děla nemá možnost zachytit soupeře, takže raketové lodě by se nedaly použít k obraně. Je fajn mít raketovou flotilu, které není rovno, ale když vám bude nepřítel prolétávat vaše systémy se stíhačkama nesoucí atomovky, tak je to k ničemu :-)

6.8.2012 12:27:43

Droll
Mas pravdu, jak jsem zde uverejnil tento prispevek, ponoril jsem se do diskuzi na BGG vice a zjistil to co ty. Nakonec to mozna je asi skutecne o tom,ze jsme byli vsichni zacatecnici a na rakety nebyli schopni adekvatne reagovat prizpusobenim strategie.

Na BGG psali, ze proti raketam je snadna obrana v podobe shieldu a vylepseni hullu. No uvidime priste - nechame jeste hru bez upravy pravidel a kdyztak bych pristoupil k omezeni poctu raket - 1 na lod. Uvidime co to udela. Diky za vycerpavajici odpoved

6.8.2012 20:29:03

plasma
tú diskusiu sledujem aj ja. Najlepší spôsob na úpravu sa mi zdá byť to, že raketky odoberajú jednu energiu zo zdroja. Koniec koncov my sme zatiaľ žiadnu úpravu nepotrebovali spraviť. Ale pravda je že po tom ako niekto kúpi rakety, musí sa hneď na to reágovať najlepšie shieldom. Rakety začnú mať svoju silu až po tom čo ich je v lodi väčšie množstvo (alebo útočí väčší húf lodí) a sú podporené silnými komputrami.

Kubis, myslím že obmedzením jednej rakety na loď prestane mať raketa takú hodnotu ako má v techno strome, lebo to podľa mňa silu rakiet dosť oslabí..

6.8.2012 21:03:35

Warcon
Ted na Warconu jsme hrali jednu particku Eclipse a stalo se presne co tu popisujete. Jeden hrac se dostal k raketam, na galaktickem stredu postavil 4x starbase a dal jim 2x rakety a 2x gluonovy PC a nikdo nemel odvahu jit do souboje. Pocitace a vlastni iniciativa raket zpusobila, ze by obrance utocil vzdycky prvni, zautocil by 16 kostkama na 2 - 6 a daval by 32 damage. K tomu mel na stredu 2x cruiser a s tim se tezko neco da delat. Kdyby jeden risknul utok, tak prijde o celou flotilu a nic tim neziska a nakonec se z toho stala takova patova situace.

6.8.2012 21:21:44

Vojtech Musil
tak dva dvojkové štíty a po prípade jeden hull do cruiserov.. Stačilo by prežiť a SB by šli dole, keďže nemôžu ustupovať a nemali by čím útočiť. Ale je pravda, že dakedy je na to zložité reagovať..

6.8.2012 22:29:08

Vojtech Musil
Kvůli tomuhle bych zavedl to pravidlo, že lodě beze zbraní (rakety se nepočítají) nezachytávají protivníky. Myslím, že to zkusíme při příští hře použít.

7.8.2012 07:43:04

Droll a Vojtech
Obe posledni zminovana pravidla se mi libi. To ze by rakety nesly vubec pouzit pri obrane mi prijde sice dost drsny, ale mohlo by se to zkusit. A s tim sestrelovanim raket by to fungovalo jak? Jeden kanon by mohl vystrelit po jedne rakete? Nebo treba takovy Antimatter canon by mohl sestrelit az 4 rakety?

Mozna pro zacatek uplne nejlepsi varianta, kterou zkusime je, ze rakety potrebuji jednu energii. O zkusenosti se podelim - tede o vikendu by sme meli hrat...

7.8.2012 07:58:43

to Kubis
Hrál jsem jedinou hru a rakety mi tuto hru zcela úspěšně znechutily. Protihráč si postavil raketové lodě a já jsem proti tomu nemohl nic dělat ani s Hegemonií. Snažil jsem se různě upravovat své největší lodě nejlepším vylepšením hullu a štítů, ale ještě jsem potřeboval něco nechat i na zbraně a reaktor, takže ve výsledku mi to nebylo nic platné, když jsem naletěl na lodě se třemi raketovými systémy a nejlepším počítačem. Vždycky jsem se o ně úspěšně rozbil, i když jsem letěl se slušnou flotilou.
Sice jsem to hrál jen jednou, ale už opravdu netuším, jak bych měl upravit svou taktiku, abych takového hráče byť jen poškádlil. Samozřejmě, mohl jsem letět jinam, ale to není řešení situace. Jsem tedy rád, že se vymýšlejí nějaká antipravidla, ale měli by se tím rozhodně zabývat i tvůrci hry a přinést něco oficiálního.

7.8.2012 09:56:05

Kadaver
Podľa všetkého, okrem iného, sa sila rakiet bude riešiť v pripravovanom rozšírení, ktoré by malo byť vydané do Vianoc. Aj keď sme zatiaľ nemali dáku potrebu rakety meniť, tak myslím že pri najbližšej hre, by sme mohli tiež skúsiť upraviť rakety tým, že odoberajú jednu energiu. Ak sa ku ním teda niekto dostane a uvidíme čo to spraví..

7.8.2012 11:40:13

Kubis
Při obraně použít jdou normálně, ale loď vyzbrojená pouze raketami nemá schopnost zachytit soupeře, takže ten může proleťet a bombardovat vnitřní systémy.
To je taky asi jedniná možnost, jak se vypořádat s raketovým loďstvem - napadnout co nejvíce systémů najednou, ideálně bez obrany a vybombardovat to tam.
Ohledně sestřelování raket, by jedno dělo sestřelilo jednu raketu, což není sice moc, ale pořád to zvyšuje šanci na přežití a následnou likvidaci raketového loďstva.

7.8.2012 12:02:34

stOKYi
Na druhou stranu z hlasování na BGG i příspěvků se mi zdá, že se vzrůstajícím počtem her klesá u hráčů pocit o přesílenosti raket. Je to dost o tom, že když člověk hraje hru poprvé, podruhé s někým, kdo ví co a jak a rovnou jde po raketách a počítačích, tak je to pak marast, sám jsem to tak zažil druhou hru - nikdo na nikoho nechtěl útočit a hráč si v klidu nabral rakety, počítače, postavil mega loďstvo a pak si dělal na plánu co chtěl :-)

7.8.2012 12:05:40

stOKYi
Takoveto zbrojeni je presne na nic. 2x dvojkovy stit, k tomu jeden hull a zbyva ti max misto na kanon. Cruiser ma 6 mist, z toho dve jsou zastavena generatorem a pohonem.
Pokud bude starbase vypadat tak, jak jsem psal - 2x rakety, 2x gluon + zdroj, tak se z cruiseru stava plavidlo, ktere se da trefit na 4 - 6 (doufam, ze pocitam dobre), coz je 50 % na zasah a z cruiseru se stava lod, ktera trefuje pouze na 6. Kdyz vezmes v potaz, ze tam ma souper jeste nejake lode, ktere maji lepsi statistiky nez cruiser, tak je to opet patova situace. Obrance si vybira, do ceho bude strilet a co znici a po hodu rozdeli damage tak, aby znicil co nejvice lodi, ktere jsou pro nej nebezpecne + 5 a 6 pujde do cruiseru. Podle me ty rakety jsou proste spatne a vzdycky se nekomu podari udelat takovouhle blokadu nekde na mape, tomu se neda vyhnout.

7.8.2012 13:02:20

To Vojtech
Tak pak uz zbyva jedina cesta - proste rakety uplne vyhodit ze hry :D. Ale jak pise Kadaver o par radku nize. I me rakety dost znechutily zazitek ze hry a to i presto, ze sem to byl jak, kdo v prvni hre sestavil raketove lodstvo a smazl par lidi ze systemu.

Popravde si neumim predstavit, ze se to po vice hrach muze zmenit. Dobre narvu do lode stity a hully, jenze ani tim nezabranim znacnym ztratam a zbytek flotily pak malo kdy staci ke zniceni lodi. Mno uvidime o vikendu jak probehne hra, kdyz zavedeme spotrebu energie... Podle me to situaci moc nezmeni...

7.8.2012 23:38:57

to Kubis
Souhlasim, ale zase musis vzit v potaz, kolik tam tech raket je. Nechci kecat, ale skoro mam pocit, ze ty technologie tam jsou jen dve. Podle me tomu pravidlo o energie nepomuze. Ja uvazoval o zavedeni max 1x rakety na lod/starbase nebo neco podobneho.

8.8.2012 00:10:02

Vojtech
Jj puvodne sem chtel udelat to samy, ale nekde sem na tohle reseni nasel kritiku - ze technologie raket je moc draha na to, aby pak mela tak maly prinos.

Osobne nakonec asi pristoupime k tomu, ze jen na nejvetsi lodi mohou byt max 2 rakety a na ostatnich max 1.

8.8.2012 23:30:35

Úprava raket
Nebo by stačilo, že rakety zasahují pouze na 5-6 a nejsou ovlivněny počítači (ani zápornými, ani kladnými). V případě většího pouze na 6.

Teď při psaní mě napadla ještě jedna věc a to je že každý sektor, kde by bylo páleno raketami by sežral jeden akční disk, tedy finance na vystřelené rakety..(Pak tedy použití standardních pravidel..)

Z mého pohledu raketové lodě obletět, než se s nimi trápit..Většinou sou pomalé, tak area control nedávají a to že hráč zakope jeden hex není moc velká výhra na to kolih ho to stojí..U naší hry na Warconu, kdyby jeden nebyl nováček a druhý vynalezl červí díry, tak je hráč s raketama tam kde slunce nesvítí a to ani ve vesmíru ne.:D Protože bychom mu vybombardovali vše ostatní..

9.8.2012 09:12:32

RagnarBlack
Přesně tohle je můj názor na raketové loďstvo - obletět a nechat ho být. Raketové loďstvo musí být pohromadě, jakmile hráč lodě rozdělí, ztrácí schopnost zničit vše první salvou.

9.8.2012 11:56:14

...
Muj skromny nazor je ten, ze Eclipse je tak vyvazena hra, ze vzdycky existuje nejaka cesta. Tolikrat jsem to nehral, ale s Plasma Missiles jsem nikdy vetsi problem nemel. Jsem zvedav co planuji tvurci... :-)

9.8.2012 12:34:24

Polda
Antihmotové rakety např.? :-)

9.8.2012 13:55:55

ECM
My jsme raketovou éru řešili tím, že se jakýkoliv štít namontoval do lodě vzhůru nohama a pak předtavoval ECM - štít jenom proti raketám, ale za -4. Bylo to v době, kdy jsme z raketových flotil byli dost zoufalí. Dneska už se je snažíme spíše vymanévrovat a ECM už nepoužíváme.

9.8.2012 14:46:18

to tacud
JJ taky si myslím, že s raketami mají problémy hlavně začínající hráči..(zatím můj případ)..

9.8.2012 15:04:46

Vojtech Musil a zvyšok osadenstva :)
Tak keď mal ten stred tak zabetónovaný, tak sa mu naň vykašľať a vydať sa mu vybombardovať hexy :) Stred nezaručuje výhru a ak si naň naložil toľko SB, tak myslím, že to nieje najlepšie. Sila missiles je podľa mňa v počte lodičiek a ako to tu už niekto spomínal, ak sa niekto sústredí na jeden hex a má tam všetko, koleduje si o probém. A ak je ešte nie človek, ktorý má málo pohybu, tak ťažko sa z mobilizuje.. Možno aj preto už po toľkých hrách sme nemali dáke extrémne situácie, kedy by sme mali dáke nutkanie tie missiles meniť..

Ak môžem poradiť. Je dobré vyrábať interceptorov na pinnovanie nebezpečných lodičiek, čím si môžem ochraniť napr. hex, alebo iné moje silnejšie lode. Si pamätám, že keď som to hral prvé hry, tak som tie malé loďky dosť podceňoval, kým som nenašiel ich silu :)

9.8.2012 20:43:33 | Upraveno autorem (porovnej)

Vikend
Jak jsem slibil report z vikendoveho hrani, tak nakonec nic noveho nemam :D. Hrali jsme totiz nakonec Space Empire 4X.

Ale jak sem se tu docetl (vsem dekuji za postrehy), patrne je "sila" raket skutecne jen zdanim zacatecnika. Jak se dostanem ke hre, zkusime to jeste bez uprav pravidel a vyuzijem vasich postrehu... Dik

13.8.2012 15:49:00

Vybíráme z Bazaru

hra o trúny - cyklus Válka 5 králu
hra o trúny - cyklus Válka 5 králu
Akt. cena: 7 €
Končí za: 9 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas