Dungeons & Dragons: Temple of Elemental Evil Board Game

xxxxxxxxoo hodnoceno 11x (Seznam vlastníků)

Dungeons & Dragons: Temple of Elemental Evil Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: neuvedeno
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Wizards of the Coast
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jaké to je - info

Ahoj, už to někdo má? Jaké to je, např. ve srovnání s předchozími hrami...Drizzt, CoR, Wrath of.....
4.6.2015 08:30:58

Jilut
Ahoj, hru mám doma pár dnů, takže nemůžu hodnotit všechny aspekty, takže ti přiblížím to, co už vím sám :)
Elementární princip je stejný, ve hře je pět nových hrdinů, hlavními bossy je černý drak, dvouhlavý obr a elementálové všech druhů, standardními nepřáteli jsou vyznavači kultů jednotlivých elementálů, goblini atd.
Nově pojaty jsou pasti a odkrývání nepřátel. Při odkrytí nové desky podzemí jsou vždy na destičce značky, kolik je tam pastí a kde (pasti mají tokeny o velikosti jednoho políčka) a kolik do hry přihází nepřátel (0-3). U pastí pak platí, že se je hrdina může pokusit zneškodnit v rámci svého tahu nebo je může projít. V případě neúspěšného zneškodnění nebo projití schytá zranění uvedené na pasti (past je do té doby lícem dolů a počet zranění není vidět), což je od 0 do 4.
Některé scénáře jsou situovány na povrch, kdy hrdinové zachraňují vesničany před hordou monster, pro tyto scénáře je část dílů podzemí oboustranných (z jedné strany jsou oltáře jednotlivých elementálů + startovací díl, z druhé je namalována vesnice, jedná se o 5 dvoudílných tilů).
Ve hře se dále počítá s tím, že ji hráč bude hrát formou kampaně, takže část karet pokladů jsou reálné předměty a část uvádí částku v penězích, kterou získá hráč, přičemž peníze jsou zde ve formě žetonů mincí.
Co se týče samotného hraní, mám za sebou první dva scénáře, při kterých jsem prostřídal nové hrdiny a nebylo lehké to projít, přijde mi to docela těžké jednak díky pastem, docela tvrdé jsou některé encounter karty a nepřátelé, a když má navíc člověk mé štěstí a odkryje dvě kola po sobě tily s 2 resp. 3 novými monstry a má jich v podzemí 5 najednou, tak je pak živo :)
Pro část nepřátel navíc v krabici existují dvě verze karet (kultisti jednotlivých živlů), a pokud by hra připadla někomu lehká, může použít jejich "vytuněnou verzi" :)
Celkově hru hodnotím pozitivně, přinesla pár nových věcí a rozšířila předchozí tři díly o nové hrdiny, monstra a poklady.

4.6.2015 10:22:44

Díky
Vyčerpávající, díky moc..... :-)

4.6.2015 11:39:27

môj pohľad
Mňa na tom štve jedna vec – stále dookola mierne vylepšujú hru, ktorá je v základe trošku nedotiahnutá a po Castle Ravenloft (1.0) predávajú akoby verzie 1.1 (WoA), 1.2 (LoD), 1.3 (ToEE), ale furt je tá grafická stránka dielov podzemia jak z materskej škôlky a karty pokladu bez ilustrácií. Kto je k*rva zvedavý na textový popis meča?! V databázach majú tisíce obrázkov a netuším prečo ich tam nechcú dať. Mali by spraviť konečne poriadnu hru s grafikou na úrovni, pričom by sme si mohli doobjednať karty pokladu s ilustráciami.
--
Ja mám CR a WoA u ktorých som si upravil pravidlá tak, že hra je oproti originálu pre nás samozrejme o dosť lepšia a napínavejšia, nehovoriac o kartách pokladu, ktorým keď dáte obrázok, tak oživia celú hru. Ak by niekto chcel vedieť viac o tých house rules, tak klikajte tuto (http://www.deskozrout.cz/topic/1061-house-rules-%E2%80%93-domace-upravy-pravidiel/), resp. sa pýtajte :).

5.6.2015 13:38:06 | Upraveno autorem (porovnej)

To Acedrak
Vážně uvažuju o jedné z těchto her (i kvůli sólo hraní). Nejvíce je mi blízké téma Drizzta, kterého mam velmi rád. Ale pravdou je, že pravě ta grafika mne trochu odrazuje. Líbí se mi téma, principy hry, ale to grafické zpracovani....

5.6.2015 20:19:26

mozna uz to bude dobre?
ja jsem mel castle ravenloft a moc me to nebavilo. prislo mi to hrozne jednoduchoucky. ne obtiznosti herni ale spis takovy porad to same dokola ne moc propracovane.

pohni se. prisera. poklad. pohni se. prisera. poklad. ew :/

figurky byly krasny, ale nevim proc musely byt ruznobarevny. hnusny tmavy barvy zpusobuji, ze postavicka moc nevynikne i kdyz treba v bile nebo svetlejsi verzi by byla pekna i nenabarvena.

i presto se mi figurky libily nejvic a kdybych mel s kym hrat dracidoupe tka je pouziju na to :)

dalsi rozsireni jsem nehral. myslim, ze kvalita se bude stupnovat s tim, jak budou pridavat nove prvky a mechaniky. nejvic me teda ale laka mit spoustu fantasy figurek :))

je to tak, ze kazdej novej dil obsahuje vsechny prvky z predchoziho a nebo se od neceho zase upousti?

mozna me berte s rezervou jako zbytecne prisnej, ja jsem to kupoval s tim, ze je to stolni drd a pak jsem byl spis zklamanej.

5.6.2015 21:37:35

@yashamaru
Nie, každý diel obsahuje niečo iné, nie je to taký upgrade v pravom zmylse slova. Napr. kampane (žetóny zlata, za ktoré sa dali medzi scenármi kampane nekupovať vybavenie) a mechaniku s dverami (opäť ale nedotiahnutú, lebo ste sa zavretým dverám jednoducho vyhli) mal len WoA, LoD mal iné vychytávky (previazanie kariet stretnutia so symbolmi lávy na dieloch podzemia), CR mal žetóny príšer s hodnotami 0 až 3, ToEE som už ani nekupoval a LoD som predal. Nechal som si zmiešaný CR a WoA a mám parádny variabilitu 10 hrdinov, kopec netvorov, mraky kariet stretnutia a dosť scenárov.
---
Ale práve tá stereotypnosť dielik-útok príšery-útok hráča-príšera mŕtva a dokola nám tiež po čase začala vadiť. Preto sme si z Ravenloftu povyberali žetóny príšer (žetóny s počtom príšer 0, 1, 2 a 3), ktoré si namiesto automatického pridania 1 príšery ťaháme pri odhalení nového dielu podzemia. Sme tak v napätí, či niečo príde a či neprídu rovno 3 príšery, pričom ak prídu 2 alebo 3 tak ich umiestňujeme takto:
1. klasicky na symbol na pridanom diele podzemia, 2. do vzdialenosti 2 diely od posledného hrdinu v smere šípky novoobjaveného dielu a prípadná tretia príšera ide na začiatočný diel podzemia. Takto sa hráči nemôžu spoliehať na obrneného tanka vpredu, ale musia sa niekedy brániť aj smerom dozadu alebo utekať ak sa objaví príliš veľa príšer. Jednoduchučká úprava a skoro úplne neguje sterotypnosť. To umiestnenie 3. príšery má význam, lebo hráme každý scenár, kde je to možné, že sa ešte hrdinovia musia dostať späť von z podzemia, žiadne len zabiť bossa a vyhraté :). No a tie príšery sa pomaly blížia od vstupu do podzemia a znepríjemnia konečný útek.
--
Ďalšia vec, ktorá náš štvala boli karty stretnutia, ktoré trestajú hráčov aj stoja na mieste. Implementoval som do hry ohrozenie (threat). Na začiatku hry si nastavíte na k20 počiatočné ohrozenie 1 za každý odhalený diel podzemia (väčšinou sa štartovný diel skladá z dvoch dielov).

Počas hry sa potom pridáva +1 ohrozenie za každý ďalší diel podzemia ktorý priložíte (nepočítajúc počiatočný diel). Tematicky to sedí veľmi dobre, pretože čím ste hlbšie v podzemí, tým väčší rozruch ste napáchali zabíjaním potvor a je väčšia pravdepodobnosť, že sa znova niečo zomelie. Ťahanie kariet stretnutia sa neriadi farbou šípky na diele podzemia, ale hodom k20, pričom kartu stretnutia si hrdina ťahá vtedy, keď neprehodí hodnotu ohrozenia (threat). Napr. hrdinovia zatiaľ priložili k štartovnému dvojdielu ďalšie 4 diely podzemia, ich ohrozenie je 2+4=6, takže ak nechcú ťahať kartu stretnutia, musia hodiť na k20 minimálne 7.

Týmto mechanizmom je odstupňovaný prechod podzemím, pričom je stále šanca, že si kartu stretnutia nebudete musieť potiahnuť :). Navyše sa odhodením 5 EXP dá hodnota ohrozenia znižovať o 2. Ku koncu hry si už karty stretnutia ťaháte skoro stále, lebo je ťažké prehodiť číslo nad 15.
---
Ako kvalita figúriek a ten počet bol za tú cenu, keď som to kupoval, parádny. Graficky mi postačujú karty hrdinov aj karty príšer. Aj základná systém hry vrátane umelej inteligencie je dobrý. Ale po čase je to dosť bez napätia. Po týchto dvoch a prerobení kareit pokladu je tá hra super. My sme ju pred Descentom uprednostnili kvôli výrazne kratšej hracej dobe a preto, že je to plný koop, netreba overlorda.Ale rozhodne chce úpravy, aby hra dostala šťavu.

5.6.2015 22:25:53

Oddech
Já vyzkoušel všechny 4 díly, zas tak moc fantasy her pro solitérní hraní není, nicméně mám to jako oddychovku, u které nemusím moc přemýšlet a plánovat. Když si chci lámat hlavu víc, zahraju si Pána prstenů LCG nebo Mage Knight :)

5.6.2015 23:31:19

Super hra
Kedze som vlastnikom aj ravenloftu aj ashardalonu, myslim ze uz mam tento system celkom zmaknuty (drizzta nemam, nakolko ma moc neoslovil a viacmenej vsetky figurky uz som mal v originale DDM)
Takze, mame za sebou so synatorom 4 misiu. Je to o hodne lepsie, ako predosle hry. Pasce, nove umiestnovanie kreatur, levelovanie kreatur, misia v meste sice pripomina pexeso ale celkom ozivenie, su proste super. Prva hra skoncila katastrofou, nakolko som si v manuale zabudol precitat stat o odobrati kariet, takze hned prva kreatura bola Empowered water cultist a ten nas celkom posramotil na 1 tile... po dokladnejsom precitani manualu sa hra zacala odvijat uz ako po masle. Tak isto tak ako pri predoslych hrach, som to kupoval aj koli kreaturkam, nakolko hravam DDM a strasne ma bavi malovanie. Neskor do galerie pridam svoje vytvory, len teraz premaluvam niektore paskvily z ravenloftu a ashardalonu, nakolko som celkom v malovani pokrocil a niektore figurky sa mi zdaju teraz ako od skolkara. Jednoznacne odporucam.. horsie je ze sa teraz tazsie vraciam k ravenloftu a ashardalonu..

22.8.2016 22:21:55

Vybíráme z Bazaru

Hustá mela CZ + promo ovce
Hustá mela CZ + promo ovce
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas