Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 5 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Wizards of the Coast |
Autoři: | Bill Slavicsek Mike Mearls Peter Lee |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
Pravidla
Včera jsme konečně hráli a ve dvou zkusili druhý scénář. Ale nějak jsem bezpečně nezjistil, jestli má každý hrdina vlastní hromádku zkušeností, kam dává nestvůry, co sejmul, nebo je jedna společná hromádka. Jak to tedy je?Merlin
Společná hromádka.
merlin
je to tak, zkušenost je společná.
a jak se ti hra líbila?
nejasnosti
tady jsem vypichnul pad veci o kterejch se mluvi:
http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/castle-ravenloft-d-d-board-game-1410/diskuse/klarifikace-par-nejasnosti-3317/
re
Ad společná hromádka - mě to přijde, že ta formulace se dá vykládat jak tak, že je hromádka společná, tak i že každý hráč má svou... no tak to jsme hráli blbě, ale rozdíl by v tom nebyl ...
Každopádně všem díky za radu.
Jinak hra je to zajímavá, bohužel nám vypadl kolega a hráli jsme ve dvou, ale i tak to byla sranda a dojeli jsme těsně před cílem. Hra je to fajn a zas jí brzo vyzkoušíme.
Co mi ale hodně nesedne, je levelování. To navázání na hod kostkou dvacet je pěkně pitomej nápad. Dva levely jsou děsně málo. A rozdíly mezi první a druhou úrovní jsou fakt minimální ... Pokud by tohle bylo nějak vymyšlený líp, tak je to super.
Jinak bych ale hrozně rád vyzkoušel hry typu Warhammer Quest nebo úpravu Dungeon Questu pro hru bez hráče za nestvůry, jestli to bude lepší nebo horší než Castle Ravenloft ...
Merlin
Ono to levelování je v porovnání se zbavením se nepříjemného eventu mnohem slabší. Levelování hru nevyhraje. Přežít event je leckdy klíčové. Takže souhlasím, že to měli vymyslet líp.
Merlin
Jo souhlas, levelovani je tam na ozdobu. Neda se poradne provadet a neni nutny ho provadet.
Level up
No nevím, zvýšení AC a další power karta mi přijde dost fajn.
chilly
Ani jednou nás hra neporazila, protože jsme nelevelovali. Statistika mluví jasnou řečí 8)
levelovani
my občas levelujem, ale jenom v momentě, kdy máme dost exp na odražení případného hnusného eventu. ono je fajn, že ti to přidá nějaký žiot tuším, takže zvlíšť slabý charakter to může zachránit. ale ta návaznost na dvacítku je fakt blbá.
Havelock
Tak s vědeckými důkazy samozřejmě nelze polemizovat :D
levelovani
Souhlasim s Havelockem. Strasne rad bych se naleveloval az do stropu a ukazal pak kdo je v dungeonu ten zlej, ale nechavat si v zasobe exp. body na encountery je fakt dulezity. Taky jsem jeste neprohral, ale nehraj jsem jeste na toho velkyho draka nebo "Trachtu" samotnyho.
Lebka
Omlouvám se za hloupý dotaz, ale nemůžu to najít v pravidlech:
Jaký je rozídl mezi dílkem podzemí (tile), na kterém je lebka a tím na kterém není? Hráli jsme to (poprvé) tak, že jsme brali potvoru, jen když byl tile s lebkou, což je asi podle pravidel špatně a potvora se bere vždy... Poradíte? ;-)
Eyron
na dilku podzemi je obrazek hromady kosti, tam se vzdy umisti potvoroa kterou si vytahnes, kdyz se otoci novy tile. Lebka je myslim specificke misto vztahujici se k nerjakemu scenari, jestli se nepletu.
Ringo
Jasný, chápu, díky!
Viac rovnakych priser
Zdravim,
hru zatial nevlastnim dlho ale chcel by som sa utvrdit ci dobre chapem jednemu pravidlu. Vo Villain faze v tretej casti sa aktivuju (pohybuju a utocia) iba priseri, ktore ma pred sebou aktivny hrdina. V pripade ze je v hre viac rovnakych priser a jednu z nich ma pred sebou aktivny hrdina - taha sa zo vsetkymi tohto rovnakeho druhu. (coho vysledok by mal byt, ze ci je viac rovnakych priser na mape tak tym je to nebezpecnejsie..) chapem to dobre?
Po druhe - ako sa rozlisuje, ked je na mape viac rovnakych priser a niektorych z nich poranim (nezabijem) -> ktora to je? je potrebne si to pametat?
to Kovko
Prvni dotaz sis prakticky zodpovedel sam a dobre. Ostatni potvory stejneho druhu se skutecne vyhodnocuji spolu s aktivovanou. Vyhodnoceni ostatnich probiha po smeru hodinovych rucicek od aktivniho hrace. Z toho vyplyva, ze je rovnez dulezite vedet, kdo jakou potvoru na planu vyvolal a kolik zasahu uz utrpela. Zasahy zaznamenavame na planu prilozenim zetonu zivota z karty zasazene potvory, ale urcite existuje i 1001 dalsich zpusobu. Jeste bych mel podotknout, ze vychazim z pravidel pro WoA, ale to by melo byt jedno. Kdyztak me nekdo z pritomnych poopravi.
saiwer, Kovko
Ja už len dodám, že nám sa táto situácia nevyskytuje až tak často, vždy si pamätáme ktorý monster je zranený. Keď si to neviete zapamätať alebo je monsterov skrátka veľa, tak si ukladajte priamo k figúrkam na hraciu plochu hp tokeny, teda nebudete odoberať zo života, ale akoby pridávať poranenie.
dalsia otazka
Ok, takze je to v podstate tak ako som si myslel len som sa chcel utvrdit. Dakujem.
Este mam jednu otazku. Ako sa vyhodnocuju utoky typu "Attack each hero ....." resp. v akom poradi. Od aktivneho hrdinu v smere hodinovych ruciciek? alebo v akom si hraci zvolia.... niekedy by to mohlo byt dolezite vzhladom na to ze niektory hrdinovia mozu na utoky/zasahy reagovat....
to Kovko
Myslím, že tak nějak to stojí v pravidlech WoA, že postupně vyhodnocuješ od aktivního hrdiny po směru hodinových ručiček další, ale jistý si nejsem. My to tak každopádně hrajeme.
V této hře je obecně dost situací, na které si budeš muset udělat "home rules", ale mě to vůbec nevadí. Vzhledem k tomu, že všichni hráči hrají za jednu stranu, dají se tak vcelku krásně ohýbat pravidla ve prospěch hrdinů :)
to acedrac
No, jak jsem psal níže, existuje 1001 způsobů, jak to označit :) Ten tvůj se mi taky líbí. Jinak u nás ta situace bohužel nastává dost často, že se sejde hafo potvor jednoho druhu a čert aby se v tom pak vyznal... To ale obecně platí spíše ve hře 4+ hráčů.
Kovko, saiwer
Čo sa týka útoku na každého hrdinu, hľadal som to v pravidlách a nenašiel som o tom zmienku. Podľa mňa je asi najpravdepodobnejšie riadiť sa pravidlom prvý útok ide na aktívneho hrdinu a potom po smere hodinových ručičiek.
To že, v pravidlách nie je popísaných množstvo bežných situácií, ktoré v hre nastanú, sa mi tiež nepáči, koniec koncov spomenul som to aj v recenzii. Je to však kooperatívka, takže sa to dá dohodnúť výhodne pre hrdinov, samozrejme, v rámci logiky.
saiwer: No my hráme len v dvojici, takže to dupľovanie netvorov sa nestáva často.
označení zranění
Vím, že jste tu už mluvili o 1001 způsobech, ale hra s tímto počítala přidáním těch čtvercových žetonů s půlkruhovou výsečí s červenými "plameny". Tyto jsou určené k přikládání k podstavcům nestvůr na plánku.
S tím ostatním, co zde padlo nezbývá než souhlasit.
Hike
Aháááá! Niektoré veci skrátka človek nepochopí hneď :).
Hneď som si to šiel vyskúšať :).
Lebky na dieloch podzemia
Majú nejaký význam v hre? Ak áno aký?
Dlazdice s lebkami
Pouzivaju sa napr. v scenari 8: Horror of the Howling Hag.
20 dlazdic s lebkou sa zamiesa a vytvori dungeon
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Claustrophobia 1643
Akt. cena: 2990 Kč
Končí za: 2 dny