Dragon Dice - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: sběratelská
Čeština: není
Vydavatelé: SFR, Inc.
TSR (Tactical Studies Rules)
Autoři: Lester W. Smith
Rok vydání: 1995
Sdílej: Facebook

Pravidla hry a krátké hodnocení

Autor: Stepan | 16.11.2010 | 12

Příprava hry

 

  1. Určení velikosti vojska
    Nejprve hráči určí velikost vojska, které se postaví proti sobě. Se starterem (základním balením) začínáte na 18 bodech (body odpovídají životům jednotlivých jednotek). 
  2. Příprava bojiště
    Hráči vyberou ze své sbírky dva terény (jeden jako domácí a jeden navrhnou jako hraniční). Kostky terénů se hodí a náhodně se tak určí výchozí pozice. Hráč, který odmítne začínat může vybrat hraniční terén.
  3. Příprava armád
    Své vojsko hráči rozdělí na tři armády, každou najednou nasadí na jednotlivá bojiště. 
  4. Určení začínajícího hráče
    Hráči hodí kostkami své utočící armády a hledají manévr symboly, kdo má víc může začínat, nebo vybrat hraniční terén.

 

Samotná hra

První pochod

Nejprve vybere hráč libovolnou armádu s tou může napřed manévrovat, tedy pokusit se otočit terénní kostkou o jedno číslo nahoru nebo dolů. Musí mu to ale povolit protihráč, pokud nepovolí, musí hráči házet celou armádou, kdo má více symbolů manévru, ten vyhrává. Když dojde k remíze má přednost aktivní hráč, ten potom může otočit kostku podle své potřeby. Pokud zvítězí bránící se hráč, tak jen zakáže otáčení kostky. Cílem hry jen vymanévrovat dvě terénní kostky až na osmičku, potom si armáda může vybrat, jak bude útočit, navíc má určité výhody. Pokud armáda takovou pozici opustí nebo prohraje manévry v dalším kole vrací se kostka zpět na sedmičku.

Po manévrech je druhou částí prvního pochodu akce. Akce může být trojího druhu (ten vždy určuje symbol na terénní kostce). Magie, střelba nebo útok na blízko (zteč). Hráč nemusí ani manevrovat ani využít akce. Symboly magie může použít na vyvolání kouzel. Střelbě už se hráč musí bránit, savy zabraňují každému zranění, pokud nějaké symboly střelby přesto přebývají musí obránce odebrat jednotky v celkovém počtu ztacených životů (při šesti zranění musí odložit například tři jednotky se dvěma životy). Při souboji na blízko může obránce po vyhodnocení vrátit úder. 

Druhý pochod

Po prvním pochodu může hráč hrát ještě s jednou armádou.

Rezervy

Po pochodech můžete jednotky doplňovat z rezerv do armád a poté i naopak (armády tak mohou zanikat a vznikat). Je to jediná možnost, jak s jednotkami měnit pozice po celém bojišti.

Základní strategie

V zásadě existují dvě možnosti, buď se snažit rychle dobít dvě území nebo armády porazit a potom už dobití nic nebrání. Armády mohou být specializované na určitý způsob boje nebo univerzální. Uvědomte si, že potřebujete nějaké manévrovací jenotky, abyste dostaly kostku na stranu kterou potřebujete. Na zbytek jistě přijdete sami.

Hodnocení

Skvělá jednoduchá a krátká hra, kterou můžete vzít do ledvinky a máte o zábavu postaráno. Náhode zde hraje velikou roli, ale chytrá hra je témeř vždy oceněna. Doporučuji.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

pár upřesnění
1. před prvním pochodem je fáze útoku draků (pokud byli nějací vyvoláni magií)

2. k přemístění jednotek mezi terény se dá využít magie, popř. u rasy firewalkers se dá využít ejich speciální schopnost - tou je přesun z terénu s modrou barvou na jakýkoliv jiný (jednotky nemusí přes rezervy.

3. Symbol znázorňující typ jednotky (tzv. ID icon) funguje jako žolík, tzn. pokudhážu na manévr počítá se jako symbol manévru, když na střelbu tak jako střelba, atd.

17.11.2010 20:05:16

Vybíráme z Bazaru

Cestovatele Jizniho Tigridu
Cestovatele Jizniho Tigridu
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas