Dragon Dice - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: sběratelská
Čeština: není
Vydavatelé: SFR, Inc.
TSR (Tactical Studies Rules)
Autoři: Lester W. Smith
Rok vydání: 1995
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy na pravidla

Pro ty, kteří jsou líní pročítat manuál a tak raději otravují ostatní:)
26.12.2010 02:43:02

po první hře
Měl bych pár otázek:

1."rozměňování" márnici - mám li verbovat jednotku z márnice o síle 1 život, lze naverbovat rare a např. dvě jednotky common vrátit ?

2. "rozměňování" v márnici podruhé - přicházím-li v boji např. o jeden život a na terénu je již jenom rare, musím odevzdat celou rare do márnice, nebo si z márnice po odevzdání rare mohu dobrat jednotky za 2 životy ? A co když v márnici jednotky na rozměnění nejsou, přicházím tedy např. za ztrátu jednoho života o celou rare ?

3. Přijdu-li na jednom terénu o všechny jednotky, aby soupeř terén získal musí ho bez boje postupně vymanévrovat až do 8, nebo se terén automaticky otáčí na 8 ? (Řekl bych, že a) je správně, mohu na terén přeci poslat jednotky z rezerv...?)

4. ještě doplnění k otázce 3 - pokud manévruji na terénu kde již soupeř nemá armádu, tak platí dle pravidel, že mohu pouze manévrovat, maximálně střílet na vedelejší terén ? (tedy že prakticky vyčerpám jedno tažení jenom na automatické manévrování +1)

5. Získal jsem terén a soupeř má na tomto stále jednotky. Je jasné, že se může opakovaně pokoušet manévrem terén přetočit zpět na 7, nicméně když chci s jednotkami na svém terénu bojovat, jaký symbol boje použiji ? Nebo s jednotkami na vlastním terénu nelze bojovat ?

6. Na jednotky na mém terénu může soupeř střílet z vedlejšího terénu, ale podobně jako v otázce 4, co s jeho jednotkami na mém terénu, jak symbol použijí v boji (pokud tedy bojovat mohou) ?

7. Jednotky v rezervách mohou kouzlit, znamená to tedy, že je použiji místo jednotek na terénu s kouzlem ? Nebo se jednotky v rezervách přičítají k jednotkám na terénu s kouzlem ? A je vůbec správný předpoklad, že jednotky v rezervách kouzlí pouze na terénu s kouzlem, nekouzlí automaticky vždy kdy je chci použít bez ohledu na terén ?

Díky za odpovědi.

26.12.2010 03:01:34 | Upraveno autorem (porovnej)

panzer
1. verbování (recruit)= vezmeš běžnou jednotku
povýšování (promote) = výmění jednotku za lepší stejného typu, např.: běžného střelce na terénu vyměníš za neobvykého z márnice

2. pokud máš na terénu jen vzácnou jednotku a ona dostane jedno zranění, tak není zabita a zůstává na terénu. Tzn. aby jednotka byla zabita musí utržit tolik zranění kolik má životů.

3. za a)

4. ano, ještě můžeš třeba kouzlit, pokud následující strana terénu je magie

5. pokud jsi obsadil terén, vybíráš si akci, kterou chceš, tzn. můžeš kouzlit, střílet i bojovat.

6. nepřátelské jednotky mohou na tebou obsazeném terénu jen manévrovat a bojovat zblízka (můžou tě takhe napadnout)

7. Kouzlení v rezervách: jednotky v rezervách se počítají jako samostatná armáda, tzn., že s nimi můžeš odehrát jeden pochod a v rámci něho můžeš kouzlit (nic jiného v rezervách nejde dělat, vyjjímka amazonky), takže s nima sesíláš kouzla dle jejich seznamu kozel, nicméně v pravidlech je napsáno která kouzla se smějí sesílat z rezerv.

Např.: mám jednu armádu na terénu a druhou v rezervách, jako první pochod budu hrát v reervách. V rezervách kouzlím a sesílám na svou armádu na terénu kouzlo wind walk (+ 4 manévry), následuje druhý pochod a hraju s druhou armádou na terénu. Potom je fáze přeskupování (pohyby z rezerv a do rezerv).

Tak doufám že je to jasnější.

26.12.2010 08:31:15

doplňující otázky
SUPER, moc díky za rychlou odpověď. Ještě jenom pár doplnění:

ad 1) tedy dle Tvého vyjádření při verbování lze brát jenom běžné jednotky, nelze vzít např. uncommon a jednu běžnou do márnice vrátit ?

ad 4) Aha, na kouzlení jsem zapomněl. Explicitně to v pravidlech řešeno není (alespoň v té první části), pouze se říká, že musí být určen cíl, který splňuje podmínky kouzla.
Tedy kouzlit lze na armádu na jakémkoliv terénu.


8. Pokud se mi podaří přetočit terén zpět na 7 (např. pobiju nepřátelskou armádu na obsazeném terénu), stačí mi v dalším kole vymanévrovat opět na 8 a je terén můj ?

26.12.2010 11:00:23 | Upraveno autorem (porovnej)

panzer
ad 1) nemůžeš libovolně rozměňovat sílu jednotek při promotování, oživování atp., na něco podobnýho maj treefolci rasovou schopnost

Promote funguje tak, že prostě vyměníš jednu jednotku na bojišti za jednu silnější, mrtvou. Můžeš vyměnit živou malou kostku za mrtvou střední kostku nebo živou střední za velkou mrtvou nebo živou velkou za mrtvý monstrum.
Pokud máš víckrát promote, tak musíš promotovat vždy o 1 a najednou. Pokud máš např. 3xpromote a jediný mrtvý máš jedno monstrum, nemužeš například vyměnit malou kostku(common) za to monstrum. Nemůžeš ani promotovat jednu jednotku postupně - z commonu na uncommon, z uncommonu na rare ... musíš najednou.
Kdyžtak mě někdo opravte.
ad 4) jo
ad 8) jo

26.12.2010 13:31:08

brambor
dík za dovysvětlení, psal jsem to narychlo a je to přesně jak popisuješ

26.12.2010 19:51:18

Vybíráme z Bazaru

Arcadia Quest inferno doplňky ke hře
Arcadia Quest inferno doplňky ke hře
Akt. cena: 750 Kč
Končí za: 11 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas