Doba Kamenná - obrázek

Herní svět: Dávnověk
Herní kategorie: desková hra, budovatelská, ekonomická
Autoři: Michael Tummelhofer

Dřevo nebo zlato??

Autor: Honza | 21.4.2010 | 1

Hra se odehrává v době kamenné. Jste náčelníkem kmene a posíláte své poddané získávat materiál pro rozvoj rodu. Váš kmen k tomu, aby přežil, potřebuje jídlo, které dostáváte z loviště a z pole, které vlastníte. Házení kostkou probíhá za každého člena, kterého pošlete na dané stanoviště a máte jednu kostku. = čím víc členů pošlete např. na zlato, tím větší šanci máte, že něco přinesou. Za aktuálně postavené stavby se vám ukazatel bodů posune okamžitě během hry a za akční karty dostanete body při závěrečném účtování.

Herní materiál je největším kladem hry. Nádherná hrací deska a destička, kam si hráči ukládají svůj majetek. Zlato má tvar zlatých cihliček, dřevo vypadá jako dřevěné fošny, … K sedmi kostkám je přiložen kožený „měšec“ na jejich míchání. Tento měšec by se také hodil ke hře Osadníci z Katanu nebo Dračí doupě. Uvítal bych místo pro zásobu dosud nepoužitých hrací karet i dílků na hrací ploše. Hra Doba kamenná je příjemná pro hráče kteří nejsou fanatici do deskových her. Pravidla se dají vysvětlit rychle a téměř. Radost přinášela hra samotná, shromažďování bohatství, starání se o „svůj“ kmen, to jsou věci, které hráče na této hře baví.

Taktika a strategie

Hra nenabízí mnoho taktických variant. Všichni hráči si většinou syslí pro sebe, a jediný způsob jak uškodit protihráčům je, že jim zaberete možnost vzít např. dřevo (na každou věc smí připadnout jen určitý počet lidí). Jinak pravidla hry nedávají prostor pro škození ostatním hráčům.

Klady

• nádherný herní materiál
  • srozumitelná hra i pro začátečníky