Descent: The Road to Legend

xxxxxxxxoo hodnoceno 25x (Seznam vlastníků)

Descent: The Road to Legend - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Descent: Journeys in the Dark
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

skvele rozsireni

to rozsireni je nejlepsi ze vsch
15.6.2008 21:41:05

Pravidla
A hele:o) Tak pohyb a útok kolem rohů místnosti či chodeb (tedy diagonálně) přeci platí a to dle jednoduchého pravidla s pravítkem. Takhle to přeci funguje u všech her, že se akce vyhodnocuje dle políčkového počítání "ze středu na střed"... nebo mi zrovna u Descenta v tomhle bodě něco uniklo?

1.4.2010 12:21:59

mart, in
Nene neuniklo máš to správně. Útočit lze, kam vidíš, tedy diagonálně přes roh, stejně tak lze diagonálně projít mezi balvanem a stěnou. Je to podle pravidla, kam vidíš, můžeš útočit - ze středu políčka do středu políčka. Pohyb je definován na SOUSEDNÍ volné pole, což je i pole diagonálně mezi stěnou a balvanem...

Offtopic povzdech: Někdy nechápavě kroutím hlavou nad lidma, kteří se ptají na něco, co je v pravidlech jasně popsáno a říkají, že to tam není nebo je to nejasné. Pak si teda zas většinou uvědomím, že valnou většinu těch pravidel jsem i sám přeložil, takže je kvůli asi znám o trochu líp než běžný čtenář. Přece jen je tam toho hodně a člověk si nemůže po jednom přečtení pamatovat všechno.

1.4.2010 12:40:19

IN

pravidla
ok, beru, mate pravdu, ale u rohu je to dle meho sporne protoze proste schovat se za roh je prirozenost a pokud to budeme brat ad absurdum i LOS bude prochazet v jednom bode rohem (ne zcela mimo nej)..:)

1.4.2010 13:20:37

IN
Ber to tak, že jedno pole je dejme tomu 1,5*1,5 metru, aby měl hrdina dost místa na svoje akce. Na tomhle vymezeném prostoru se prostě volně pohybuje a nesnaží se aktivně přitisknout ke zdi, tudíž je alespoň čístečně vidět...
...nebo ještě jinak. Prostě je to dané hrou, v které jsou logické nesmysly i mnohem horší (objevení nestvůry ve slepé chodbě), tak nad tím nedumej, nebo se tz tho zblázníš ;)

1.4.2010 13:31:51

IN

Morthe
Hezky vysvětleno, beru...:) Když se tak dá útočit, předpokládám, že se tak dá i chodit...

1.4.2010 13:55:04

upgrades
hele a humanoidi jsou co? mě vychází, podle toho jak hrajeme, že jsou to kostlivci, beastmeni, koboldi, temní kněží, atd. a v podstatě vše co potkáme. Není to myšleno jen opravdu na jeden druh potvor, např jen kostlivci?

1.4.2010 14:04:16

to Boldrick
Jsou tři druhy nestvůr a humanoidi jsou jedna z nich ... takže skutečně ne jedna nestvůra, ale cca 7 druhů :-)

1.4.2010 14:09:24

hmm
to jsem nechtěl slyšet :-)

1.4.2010 14:12:21

feat karty
Mám je stáhnute a do příštího sezení je určitě vytisknu at to Owerlordovi trochu opepříme.

IN V úpravidlech je že mužeš vylepšit 3 černé na stříbrné.

Osobně si myslím že je škoda že hrdinové nemužou využít víc možností na vylepšení na každé urovni ,protože to prostě nemužou stihnout.Máme za sebou dva dungeony a potřetím už budem mít s největší pravděpodobností dohromady 200expu.Tak že hrdinové musí pořádně uvážit co vylepší a vzhledem k tom že máme za sebou teprve 3 sezení a to třetí bylo asi po dvou měsících po druhém tak doufám že se brzo sejdem a budem hrát častěji abychom do hry líp pronikly a hráli efektivněji.
A jsem zvědav jak hru příště oživí FEAT karty.

1.4.2010 19:51:30

To all - pravidla
Zdar,
tak jsme nedávno ze základu přešli rovnou na RtL a první dojmy jsou velice pozitivní,resp. slovy klasika "nemá to chybu".Sice ještě ladíme pravidla-hlavně to,aby se jako v základu zvládala de facto "z paměti" s pouze minimálními vhledy do tabulek.Jako bývalí dlouholetí hráči DrD a především ADD byl pro nás Descent a toto rozšíření z kategorie "must have". Vzhledem k nutnosti trávit nějaký čas v práci atd. již prostor na velké 16hodinové session nad AdD prostě není a toto je příjemná varianta na pár hodin.Nicméně mám dvě otázky nad kterými jsme zatím váhali, takže oslovuji kvalifikované fórum:
1) Především zapojení trees do RtL na Encounters nám přineslo jednu zásadní otázku. Pravidla sice jasně definují LOS, Shadowcloak atd., nicméně jsme dost diskutovali jak je to s Trees jako kategorie Obstacle, tj. zda blokují Blast či Breath? Jde např.o to, že s Hell Houndem jako Overlord přiběhnu k maníkovi co je "ukrytej" v prvním stromě a po diagonále za ním je další.Zautočím na toho prvního a přes Breath Template by to mělo zasáhnout i druhýho či ne?U Rubber, Doors atd. je obstacle jasnej, nicméně pravidla nikde nedefinují seznam obstaclů blokujících plošný útoky.
2)Dle RtL bere Overlord vždy pouze dvě OverCards? Chápu, že se přidává Power či Lieutanant efekty,ale není možný brát "rychleji" i jinak? Co se mě dříve jako OL dařilo (základní DEscent),tj.vybrat balíček je vzhledem k novým prvaidlům o setupu Dungeon Levelů (tj.restart na každém patře) téměř nemožnou věcí.A nějaký COnquesty by se mi zatraceně hodili...

Rovněž dodávám obecnou otázku.Jako začátečník OL pro RtL jsem zatím oproti hrdinům dost pohořel. V základu se mě je ve třetím dungeonu podařilo minimálně několikrát sejmout a rovněž i jednou prohráli celej dung.Nicméně i přes to, že jsem si myslel, že v RtL vzhledem k variabilitě svých option budu držet rovněž krok,tak zatím mě výrazně hrdinové drtí. Už jsem přišel i o prvního lieutenanta (i když se mu povedl první kill), kterýho prostě umlátili regenerace neregenerace.Družina si vylosovala standardní sestavu dvou válečníků a dvou magiců/zlodějů a jsou docela vysmátý.Ještě ke všemu jsem vzal plot s tím destroyování měst a zatím se mě nepovedlo žádný.Jsme v součtu na cca 50 Conquestech a po tom co mě zklamala strategie poručíků,tak asi začnu škudlit na level příšer.Rovněž mš připadne docela "nefér" mapy Encountrů - prostor je tam malej a ještě zahuštěnej těma stromama, že to jednoznačně hraje pro hrdiny - početní převaha je tam na nic.Ještě mě teda nevyšel ambush,takže aspoň tam doufám ve světlý zítřky (nicméně jak jsem psal když se vylosoval Encounter s Hell Houndama na mapě obsahují 20 stromů,tak jsem měl dojem,že to prostě nemá smysl hrát).

Poslední věc - dávám dohromady souhrn pravidel a tabulek ze základu a RtL (zatím Word, pak pdf). Byl by o to zájem? Nechce se nám furt listovat pravidly,když je princip jasnej a je potřeba občas mrknout na postup...

12.4.2010 09:10:08

IN

Re: Pravidla
Osobne si myslim, ze by se breath mel tykat pouze postav ukrytych na strome dle pravidel, tedy pouze na pole ktere primo sousedi s utocnikem. Karty není možné brát rychleji (nejsem si jist zda to nemá jako specialitu nektery z avataru, ale asi ne, mozna ma jen upraveny startovni pocet OverCards na zacatku dungeonu). A mam dojem, ze to umoznuje nektera z Power ne? Co se tyka vyvazenosti osobne mam zkusenost takovou, ze v bronzove kampani overlord vetsinou hrdiny valcuje. Ne moc, ale ano. Rozhodne se overlordovi vyplati investovat co nejdrive do upgrade potvor. Pribeh je skoro k nicemu. Na Lieutenanta bys mel davat pozor. Vzdy je dobry ho drzet u kraje mapy aby kdyztak mohl alespon utect. Pri ztrate uz ho nenahradis...

12.4.2010 10:08:41

to RAISTLIN
ahoj, RtL jsem ještě nehrál, ale během měsíce se na to chystáme. To co píšeš je docela divný. Overlord má vždycky navrch nebo většinou. Pokud dostáváš sodu tak podle mě buď hrajete nějaký pravidla špatně nebo vůbec anebo ti Overlordování prostě moc nejde.

Píšeš, že se ti podařilo vyhrát v základu ve třetím dungu atd. No, já hrdiny sejmu klidně i v prvním dungu. Musíš mít dobrou strategii a využívat jen nějaké power karty a ve vhodnou chvíli.

Co se týče dotazů:
Overlord sice bere jen dvě karty, ale balíček si každý patro nerestartuje. Viz. můj dotaz v druhém topicu Pomoc s pravidly. Toto mi přišlo divné hned při čtení pravidel. Takže jsem se taky zeptal.
Plameny Hellhounda fungují tak, že obcházejí obstakly. Tady je změna oproti původním pravidlům. bylo to opraveno prakticky hned ve FAQ. Je to už zahrnuto i v pravidlech na WoD a AoD. Tak se jukni jak to funguje. Mělo by to platit i na stromy.

12.4.2010 14:44:45

To Adalpo a IN
Zdar, díky za info a za rady.Především to upgradování příšer vidím jako důležitý prvek.Jinak díky za upozornění na errata - už jsem to procházel a vše tam takto je. Především to nerestartování balíku vidím jako velkej přínos.

15.4.2010 12:57:52

Lokalizace
Nepracuje nebo nechystá se někdo na CZ/SK lokalizaci tohoto rozšíření ?

23.4.2010 21:44:17

lokalizace
Rovnou říkám, že já ne - sice jsem udělal ostatní rozšíření, ale tohle mě neláká a nehodlám ho kupovat.

23.4.2010 23:32:33

Vybíráme z Bazaru

Familiar Tales - nová
Familiar Tales - nová
Akt. cena: 850 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas