Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 240 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Edge Entertainment Fantasy Flight Games Heidelberger Spieleverlag Nexus |
Autoři: | Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2005 |
Sdílej: |
house rules
Tak mě napadlo založit vlákno, jaká domácí pravidla používáte při hraní Descenta. Pochlubte se ;)UH :)
Asi mate hodneho Overlorda .. obe domaci pravidla o kterych pises pridavaji na obtiznosti postavam, zejmena to druhe docela dost ... u nas by neproslo ani jedno :) Navic nas Overlord (Tedy JA) je tak ZLY, ze neodpusti vubec nic a napoprve se neznamy scenar dohrat temer neda. A na podruhe uz tu mapu stejne znaji :)
add rozdelovani pokladu ... hrajeme s modifikaci, ze poklady ktere vypadnou z truhy si rozdeli postava ktera truhlu otevrela + postavy do 4 poli okolo ... ostatnim to pak museji predat ... ve hre je hodne veci nad kterymi je nutne privrit oci, ale ze nekdo otevre truhlu a postava o 2 mistnosti se najednou ocitne v nove zbroji, ta se nam nelibi .. nadruhou stranu to kompenzujeme tim ze predmety se nerozdavaji tem v dosahu nahodne ale opravdu si je muzou rozdelit jak se jim to hodi.
S penezma zadne vylomeniny nedelame, navic v kampani o penize postavy neprichazi pri umrti, maji spolecnou kasu a do mesta v ramci jednotlivych pater dungeonu moc nelezou, tak to postrada jakykoliv smysl. V nekampanove hre by to taky asi neproslo, ztrata 50% penez pri umrti neni mala a truhly vetsinou otvira najeka slabsi, na smrt nachylnejsi, lec rychlejsi postava.
odhalování mapy
To my poslední dobou odhalujeme mapu taky postupně, začali jsme tím poměrně náhodou, kdy jsem postavil úvodní místnost a pro urychlení hry jsme začali hned hrát s tím, že to v průběhu celý postavím ... no a už jsme u toho zůstali (aneb vzpomínky na Pen&Paper RPG :-) A taky ač jsem sice pořádně zlá mrcha, tak většinou nechám hrdiny o chlup vyhrát ... jde o zábavu a ne o to si furt něco dokazovat ... a kdybych je pokaždý vykosil ve druhý, třetí místnosti, tak by se mnou už asi nehráli :-)
Ja si nic nedokazuju :)
Neni to P&P RPG ... je to hra ja vs oni :) A nikomu nenutim ze toho OL musim delat ja, ja se ho rad vzdam :-P
to Siaron
V pohodě, mě je to jasný :-) Je to prostě otázka přežití :-) Nicméně já už fakt došel k tomu, že občas je větší sranda ty hrdiny nechat vyhrát, ale dusit je průběžně :-) Třeba tuhle, když jsme hráli ve třech, oba hrdinové byli polomrtví, před nima kupa (pravda slabejch) nestvůr a za patama se jim kutálel balvan ...
No my uz ted hrali jen kampan :)
takze, tak je nutne je dusit porad, prubezne ... zatim jsme ji nedohrali, takze tezko rici, jak se to bude vyvyjet dal ... nechat je moc dychat je nebezpecne, kdyz zesili nepomerne vic nez ja, uz to neukociruju ... takle se drzi pri zemi a hreji si nadeji ze budu milostivy k jejich bezcenym zivotum :)
kampaň
No po poslední hře, co jsem hrdiny zdeptal tak, že měli polovinu vítězných bodů co já, už to se mnou moc hrát nechtějí ... od posledního sezení Descenta jsme místo toho hráli WoW Adventure, Battlestar Galacticu ... a tenhle týden to zase na Descenta nevidím .... tak nevím, jestli jsem to už posledně nepřehnal ...
kampan
Myslim ze vim o cem mluvis, ale tady to vidim na chybu hracu a taky jsem jim vysvetlil rozdil mezi kampani a single misi ... ten zasadni rozdil je v tom, ze v kampani NEMUSI za kazdou cenu prolezt cely dungeon .. ve chvili kdy zacne prituhovat, proste vypadnou ... dulezite je neco nahrabat a moc neztratit ... tudiz kdyz jim nahoda nalosovala do druheho patra draka, proste vzali rozumne roha. Pokud se ti tvoji hraci snazili dokoncit za kazdou cenu cely dungeon, prestoze byli sance proti nim, je treba jim vysvetlit tenhle zakladni rozdil aby se poucili pro priste.
kampaň
Neboj, to oni moc dobře vědí, ale nevěřím, že někdy odněkud utečou :-) Na to jsou moc tvrdohlaví :-) A nebo si myslej, že to bude ok a ono ne ... občas pomůže náhoda a je to fakt sranda, třeba když už prchali na povrch posledním portálem a nejnabušenějšího bojovníka s posledníma pár životama sejmul šípem do zad pán kostlivců, co si předtím celou dobu ani neškrtl ... Já jim dokonce tuším posledně nabízel, ať se na to vykašlou a jdou zkusit štěstí jinam, ale prej ne, že potřebujou zkušenosti a peníze a maj málo času atd ... no co chtěli, to dostali :-)
house rules pro 2
Jediný dvě věci ke kterejm sme zatím, po 14 hrách došli (prvních sedm questů základu a první questy z dvou prvních rozšíření) jsou následující
1) mapu stavíme už na začátku se vším všudy (vyjma nestvůr, tedy se všemi poklady, lektvary, portály...). Ve dvou je to o propočítání každýho tahu. Aby měli hrdinové šanci, musí mít celou mapu dopředu důkladně nastudovanou, minimálně jako sám OL, a přehlednost je tudíž mnohem žádanějším herním artiklem než prvek překvapení (kterých je ve hře i tak dost a dost a dost). O ztrátu atmosféry bych se FAKT nebál:-))) Naopak to potom rychleji odsýpá...
2) poklady si nelíže každý hrdina zvlášť, ale líznou se dva (případně čtyři) naráz a oba si je rozdělí podle přání. Víc to zapadá do systému a hrdinové mají už tak dost práce na to, aby ztráceli celé kolo výměnou "špatně rozdaných" karet (vždycky jsem si připadal stejně hloupě jako když Hurvínek dostal podprdu a Mánička letadlo)...
A supr, ve dvou mě to takhle vážně baví. Těch čtrnáct her jsme zahráli v rozmezí dvou měsíců a skóre zatím 8:6 pro OL ...
house rule
U nás máme jediné house rule: hrdinové si můžou předávat peníze.
Původně jsme měli ještě jedno - hrdinové pili tolik lektvarů, kolik chtěli. Pak jsem znovu přelouskal pravidla a pití byl konec :)
prachy
Taky jsem o těch penězích uvažoval, jednou to i zkusil, ale autor to výslovně uvádí v faq, a já mu i rozumím. Peníze tu neslouží jen jako platidlo, ale vlastně i jako jediná alternativa experience pointů... A tahle funkce se mi moc líbí
home rules
Máme jediný home rule - healing potion lečí 4 životy místo tří. I tak je skoro na nic.
Z těch vámi zmíněných home rulů bych uvažoval tak o postupném skládání mapy (možná to tak někdy zkusíme).
Případně o opačném extrému kdy je celá mapa vyskládaná rovnou se všim všudy kromě monster. Hlavní výhodu vidím v tom že to výrazně snižuje prodlevy při samotném hraní. Pokud má Overlord čas dung připravit před příchodem hráčů, pak je to ideál.
S ostatními věcmi naopak zásadně nesouhlasím. Descent je do jisté míry abstraktní hra a osobně z ní nechci dělat RPG a snažit se tam roubovat nějaké prvky "realističnosti".
Jakýkoliv jiný systém rozdělování pokladů tuhle hru ZÁSADNĚ mění. Dokonce úplně devalvuje jedno z klasických Descentových "povolání" - runner.
O penězích už to tu padlo - peníze = expy takže tady bych předávání taky nepovoloval.
A neznámé nestvůry jsou brutální ztížení hry hrdinům a mikromanagement pro overlorda navíc který hru jedině zpomaluje.
Tohle je tedy alespoň můj pohled proč ve svých hrách tyhle homeruly nikdy nezavedu. Jinak je samozřejmě fajn že si každá skupinka upravuje hru podle své libosti.
Trpaslik
Healing potion - Taky jsem to zkoušel, ale v u slabejch hrdinů (průtokáčů) je to na nic a vždycky radši vyzunkám vitality, aby před smrtí aspoň řádně zaškodili.
A u silnejch čtyřkovejch už je to v některejch situacích zase až příliš silný...nezdá se to, ale jo. Takže to lodim a rád ponechávám původní variantu.
lektvary
stran lektvarů jsem právě zavedl kompromis: hrdinové jich můžou v kole vyzunkat víc, ale ne stejného typu... Hru rázem prostoupil nenápadný obláček logiky:-)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Maestro Leonardo
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 5 dnů