Descent: Journeys in the Dark

xxxxxxxxoo hodnoceno 163x (Seznam vlastníků)

Descent: Journeys in the Dark - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

coop Descent bez Overlorda

Zdarec

Poslední dobou si celkem pohrávám s myšlenkou jak udělat Descent pro x hráčů bez nutnosti mít Overlorda, tedy kompletně jako coop záležitost. Všiml jsem si že na BGG jsou různé návrhy jak to dosáhnout, ale vždy mi tam nějaký prvek vadil.
Osobně s nostalgií vzpomínám na starý dobrý Warhammer quest, který právě takouvouto hratelnost nabízel a tak se mé myšlenky ubírali hlavně tímto směrem - jak dosáhnout hratelnosti Warhammer questu s komponenty a pravidly Descenta.
Několik nápadů mám, mohlo by to fungovat ale vždy narazím na zásadní problém, kterým je chování nepřátel.
Potřebuju prostě vymyslet systém na základě kterého se budou pohybovat nepřátelé po mapě. Systém by měl být jednoduchý, tak aby jej kažý hráč rychle pochopil a dokázal podle něj potvorami pohnout.
Warhammer quest nějaký měl ale nedokážu si vybavit jaký. Nevzpomene si někdo? Případně jak to řeší v jiných, podobných, full coop hrách?

Jen pro představu jak by podle mě měl takovýto full coop fungovat (některé nápady jsem převzal z full coop verzí na BGG):
Existují karty místností rozdělené do několika kategorií (bronzové, stříbrné, zlaté,...) Na kartách místností je přímo obrázek místnosti a rozmístěné potvory, eventuelně poklady, obstacly atd. Samozřejmě zlaté místnosti mají silnější potvory ale i poklady než karty bronzové.
Hráči se dohodnou do jak těžkého dungu chtějí vyrazit. Nejlehčí dung tak představuje třeba 5 bronzových karet. Těžší pak třeba 4 bronzové a 2 stříbrné.
Při vstupu do dungu karty zamíchají a náhodně tahají vždy když dojdou k východu z místnosti.
Kromě toho se za každého hráče vygeneruje každé kolo jeden threatt. Jakmile je vygenerováno x threattu (třeba 20) lízne se karta nějakého eventu (příchod nepřátel, zfouknutí pochodní, objeví se past) atd atd.

Dalo by se to hrát dobře i jako kampaň. Hráči začnou třeba jen s jednou skill kartou a postupem času se vylepšují.
14.7.2011 10:14:52

Pohyb monster
Mě se třeba líbí jak je vyřešen pohyb monster ve hrách jako je Wrath of Ashardalon - příšera má svoji kartu s popsanou taktikou, jak se za určitých podmínek pohnout nebo zaútočit. Podobné karty by se daly vytvořit i pro monstra z Descenta.

14.7.2011 11:51:52 | Upraveno autorem (porovnej)

WH Quest
Nevím, jestli lze WHQ označit jako "starý dobrý", respektive "starý" určitě, ale to "dobrý"...

Nicméně, dle pravidel se potfory ve WHQ prakticky nehýbaly. Když se objevily, rozestavěly se k hrdinům tak, aby jich měli všichni hrdinové stejně (pokud se vešlo). Pokud počet potvor nebyl beze zbytku dělitelný počtem hrdinů (čtyři hrdinové - sedm potvor), potvory se přidělily náhodně (tahaly se žetony).
Pokud se potvory musí hýbat (při přidělování nebylo u hrdinů dostatek místa), budou se hýbat směrem ke "svému" hrdinovi, jakmile to bude možné.

14.7.2011 13:10:52

Díky
Díky za reakce.
Já si říkal že v tom WHQ je to řešeno nějak strašně jednoduše. Možná by to šlo dočasně použít na otestování mechanik.

Ten systém z wrath of Ashardalon zní zajímavě. Bylo by to sice mnohem náročnější na výrobu ale pravděpodobně zábavnější. Kouknu na to.

21.7.2011 13:15:56

Wrath of Ashardalon
:-) Ono by to nebylo o tolik náročnější, jak by se mohlo na první pohled zdát. Většinou ta taktika obnáší, že pokud je příšera daleko, pohne se ve svém tahu o jedno políčko k nejbližšímu hrdinovi, pokud je na dostřel a má útok na dálku tak zaútočí na dálku a pokud je na sousedním políčku tak zaútočí na blízko - globálně je to všechno s možnými individuálními odchylkami pro jednotlivá monstra podle jejich typu.

21.7.2011 15:27:53

Vybíráme z Bazaru

Kōhaku
Kōhaku
Akt. cena: 99 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas