nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Cosmic Encounter Duel

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Asmodée Editions
Fantasy Flight Games
Autoři: Bill Eberle
Frank Brooks
Greg Olotka
Peter Olotka
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Vítejte ve vzdálené galaxií. Ve vesmíru plném roztodivných stvoření! Od těch nejmenších a nejtlustších až po ty nejdivnější bytosti. Galaktická občanská rada rozhodla, že povolí dvěma novým rasám přidat se do jich řad. Nicméně zapomněli vytvořit dvě kopie přijímacích formulářů a to znamená jen jedno - pouze jedné rase bude dovoleno se přidat! Mezi kandidáty nerozhodne nic jiného než duel! Kdo jako první obsadí 5 planet v galaxii, vyslouží si právo stát po boku ostatních.

Cosmic Encounter Duel vychází z universa dobývací hry Cosmic Encounter. Hra je určena přesně pro dva hráče, používá základní principy známé ze hry Cosmic Encounter a přidává nové mechaniky nahrazující vyjednávání. 

Každý hráč má svůj základní balíček karet plánů s hodnotou od -2 po 42, svých 20 lodí, žetony taktik, ciferník a kartu své rasy. Karty na ruce se používají v Duelu o planetu nebo při tzv. utkáních (Contest), což jsou zjednodušené duely. Žetony taktik ovlivňují počty zaslaných lodí do duelu a schopnosti ras se používají v situacích tomu určených, podobně jako v klasické hře. Ciferník určuje, kolik lodí hráč pošle na planetu. Ras je celkem 27 a jak je to u Cosmic Encounter zvykem, jejich schopnosti jsou vybalancované a rozdělené do tří obtížností komplexity.

Hru řídí karty osudu (Destiny), které dělíme na tří druhy:

  • Objev (Discovery): Obsahuje karty planet, o které se hráči utkají v duelu.
  • Událost (Event): Obsahuje karty nepředvídatelných událostí, které mají přímý vliv na hru a upravují základní pravidla.
  • Obnovení (Refresh): Obsahuje karty obnovující zdroje (karty na ruce, lodě, taktiky a podobně).

Každá karta osudu má vespod vytištěno, jaký typ karty osudu se bude hrát v následujícím kole. 

Dále se ve hře nachází trojice vyslanců (Envoy), které si může hráč přetáhnout na svou stranu a využívat jejich schopností. Vyslanců je celkem 18, rozdělených do tří typů a jmenují se podle předlohy z klasické hry. Poslední balíček obsahuje karty posil (Reinforcement), které se přidávají do ruky a umožňují posilovat vliv (Clout) během duelů a utkání (Contest).

Na stole nesmí také chybět žetony planet, o které se bude ve hře hrát a samozřejmě Warp, což je místo, kde odpočívají zničené lodě, dokud si je hráč pomocí různých karet, událostí či schopností nevezme zpět do své zásoby. Na stole je také žeton Opozdilce (Straggler), který určuje hráče, který zaostává. Ten pak má v duelu nebo utkání určitou výhodu.


Příprava hry:

Hráči si vyberou barvu (oranžová/modrá), poté si vezmou lodě, karty, ciferník a taktiky své barvy a umístí je do své herní oblasti. Poté si vyberou rasu. Zamíchají se karty osudu rozdělené do tří balíků podle typu, karty posil a náhodně se vyberou tři vyslanci každého typu a vyloží se lícem dolů. Tyto balíky se spolu s warpem umístí doprostřed na kraj mezi oba hráče. Zamíchají se žetony planet a položí se doprostřed stolu na sebe. Hráči si přečtou schopnosti svých ras a pokud některý obsahuje klíčové slovo Setup, spustí se tato schopnost, poté hráči dají do Warpu 5 svých lodí. Hráči si zamíchají dobírací balíček karet plánů a každý z něj otočí jednu kartu. Ten, kdo má vyšší hodnotu, se stává Vůdcem (Leader), druhý hráč si vezme žeton Opozdilce. Vyloženou kartu si hráči vezmou zpět do ruky a doberou si ze svého balíčku 5 dalších karet, aby jich měli na ruce 6, což je limit. Poté se otočí karta osudu typu objev, přečte se nahlas a začne hra.

Průběh hry:

Hráči hrají jednotlivá kola společně, tudíž se nestřídají v tazích, jak je tomu zvykem. Hru řídí karty osudu - hráči v každém kole vyhodnotí právě jednu:

  • Karty objevů otáčejí novou planetu, na které se spustí duel.
  • Karty událostí spouštějí specifické nepředvídatelné události, u kterých může hráč získat nebo ztratit zdroje (karty, lodě, taktiky, posily, vyslance). Událost často spouští duel nebo utkání. Získané vyslance je možné si tajně přečíst a vyložit je až v momentě, kdy chce hráč využít jejich schopnost. Ale pozor, toto spojenectví je křehké a soupeř může vašeho vyslance získat na svou stranu.
  • Karty obnovení často umožňují obnovit zdroje na základě toho, jaký typ planet vaše lodě okupují.

Jakmile je karta osudu vyhodnocena, otočí se nová karta podle druhu, který je napsaný na kartě předchozí. Pokud karta určí, že se má konat duel nebo utkání, hráči jej vyhodnotí společně.

U duelu se využívá ciferníku k určení počtu zaslaných lodí, díky tajně zvoleným kartám taktiky je také možné útočit na lodě soupeře, nebo se takovému útoku bránit. Pokud během této fáze jeden hráč přijde o své lodě, duel prohrává. Pokud přijdou o lodě oba, duel se opakuje. V momentě, alespoň jedna loď každého hráče zůstává ve hře, hrají hráči (počínaje Vůdcem) karty plánů tak, aby s vyšším vlivem (clout) duel vyhráli. Navýšit či snížit clout umožňují schopnosti ras, vyslanců, karty posil, nebo vyložené karty osudu při splnění určitých podmínek. Hráč který má vyšší vliv, vyhrává. V případě shody vyhrává Opozdilec. Vítěz nebo poražený získává cenu (Prize) popsanou na kartě osudu. Poté poražený stáhne své zbylé lodě zpět do své zásoby. Vítězovy lodě zůstávají a tím získává planetu. Vyložené karty plánů a posilse zahodí do odhazovacích balíčků. Pote se zkontroluje počet obsazených planet a kdo jich má více, stává se Vůdcem.

Utkání je zjednodušený duel, který proběhne v momentě, kdy to požaduje karta osudu. V utkání se nepoužívají lodě a taktiky, pouze se odehrají karty plánů pro zisk co nejvyššího vlivu. Pro jeho navýšení lze opět použít karty posil a schopnosti ras nebo vyslanců. Vítěz získá výhru napsanou na kartě osudu.


Konec hry:

Hráči postupně otáčejí karty osudu, dokud jeden z jich nemá na konci kola 5 planet, čímž zvítězí.  Pokud mají ve stejnou chvíli 5 planet oba hráči, vyhrávají oba. Hra také končí v momentě kdy karta osudu nutí hráče vyslat další loď a hráč nemá v zásobě lodě žádné. Tento hráč hru prohrává. Pokud lodě nemají oba, prohrávají hru oba.

Autor: Hanzman