nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Claustrophobia 1643

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština:
Vydavatelé: Monolith
Autoři: Croc
Laurent Pouchain
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook, Google+

Diskuse ke hře

Vyvazenost


Tak do konce druhe vlny zbyva 23h... stale zvazuju a ze to neni uz vyprodane mi nepomaha, uz jsem mohl mit klid :)

Z tech co maji vice nahrano, jak je to s vyvazenosti stran a OP kartami na kterou si stezuji lide na bgg a obcas i tady na ZH.

Diky.

13.3.2019 21:33:42

Mnau ... domluvil sem! :)

Dobre ty ...

16.3.2019 22:11:26

OT pro vsechny

Zaprve netusim, proc jste tu sachy zacali rozebirat (ja snad za to mojim dotazem nemuzu ... o absolutne vybalancocane deskovky nestojim a ani jsem si o ne nepasal) a nez se to zvrhne v debatu bila vs cerna, tak sachy tu maji vlatni stranku, co to probrat tam? Dikes.

16.3.2019 19:52:20

.. OT

no tak to je divne.. mal som doteraz za to, ze teoreticky ma na vrch biely a le v praxi je to jedno.

16.3.2019 18:25:53

Kubak - off topic

sach

presne tak :)
teoreticky je mozne aj vyhra cierneho, zatial to nie je rozlusknute, odhaduje sa ze sach je remizova hra pri optimalnej hre

Upraveno autorem (porovnej)

16.3.2019 10:15:17

Havelock - off topic

Omlouvám se za off-topic, ale šachy zatím nejsou vyřešená hra, takže rozhodně neplatí, že bílý vyhraje do nějakého počtu kol. S dostatečně velkou výpočetní silou by bylo možné zjistit, jestli šachy končí remízou nebo výhrou bílého za předpokladu, že oba hrají ty nejlepší tahy.

Momentálně je vyřešena hra v počtu 7 a méně figur, tam už se dá říct, jakým výsledkem hra dopadne, víc ale zatím nic.

15.3.2019 14:30:37

všem2


Díky za pomoc, mám jasno :)

14.3.2019 20:41:35

vyváženosť

Oproti prvej edícii boli ľudia posilnení a démoni oslabení.
Či je hra vyvážená sa nedozvieš, pokiaľ si to poriadne nezahráš

14.3.2019 18:44:54

Kubicvak

Sice rozdilu neni mnoho, ale ability a ziskavani instinkt karet do hry pridava dulezity prvek, ktery i dost nahrava balancovani a pridava hrdinum zasadni rozhodovani.

------
Redaktor Deskofobie

14.3.2019 16:59:45

1. edice

Mám nahranou jen první edici, ale v klíčových částech hry je minimální rozdíl, proto si dovolím přidat svůj názor.

Je třeba si uvědomit, že se jedná o poměrně pravidlově (i mechanikama) jednoduchý AT, kdy každá hra je výrazně ovlivněna výběrem scénáře (rozuměj podmínkami vítězství), kostkami, kartami (především kartami OL) a ve většině případů i herním plánem. Tím nemyslím pouze typem desky podzemí, ale i tvarem podzemí (třeba když vás cesta zavede přímo do chřtánu démonovi, který se vás snažil marně dohnat).

Navíc jsem si nevšiml ve hře žádného zásadního vyrovnávacího mechanismu. Prostě jsou na tom ze začátku líp lidi, kteří v průběhu hry dostávají na prdel, až do bodu zlomu, kdy začnou tahat za kratší provaz.

Pro obě strany platí, že je potřeba znát velice dobře schopnosti jednotlivých postav, maximálně využívat efekty jednotlivých desek podzemí a mít trochu toho štěstíčka (což je u AT, a koneckonců i v životě, podle mě normální :)).

Vyhraje ten, kdo se dokáže lépe přizpůsobit dané situaci. A popravdě nevěřím tomu, že může vyhrát hráč, který to hraje blbě, nad hráčem, který to hraje super, skvěle a bez chyb jen proto, že ta hra nadržuje jedné nebo druhé straně.

14.3.2019 14:41:47

Původní edice

Já vlastním původní edici a mám odehranou celou kampaň, některé scénáře opakovaně. Osobně je nevyváženost stran důvodem, proč se teď ke hře už skoro nevracíme.
Je to hodně o té dvojici, jak ke hře přistupují a čeho si na herním zážitku nejvíce cení. Za sebe ale můžu říct, že jsme oba docela soutěživí a to, že jedna ze stran má lepší predispozice k výhře, než druhá, mi vadí hodně.
K lidem, kteří to takhle nemají, dokáží si vychutnat atmosféru a hru si užít i během prohry (o které navíc věděli dopředu) cítím velký obdiv (bez ironie).

14.3.2019 14:38:03

imenhotep

Tvá základní formace má jednu vadu a ta se jmenuje demonic possesion :D

K tématu, tohle není eurovka, a od hry čekám hlavně téma a atmosféru. pokud máte dobrýho parťáka a chcete si zamrskat kostkama a dát si přes držku, tak je claustrophobie prostě super. Pokud u toho chcete extrémmně taktizovat, hrát na sto procent a pak brečet, že vám nepadla kostka, tak hledejte jinde.
A úplně nesouhlasím, že demon hráč to má jednoduché a může hrát na půl plynu, mrkněte na lets play beast of war. Tam si to týpek těžce nedává :D
___
redaktor Deskofobie

14.3.2019 14:06:14

celkovo

Tak pre mňa tu zaznelo veľa zaujímavých názorov, ktoré rozoberajú pohľad náhody (kocky, odkrývanie dosiek), ale aj pohľad taktiky, kedy čo zahrať, ako sa rozostaviť, čo obetovať v rámci zranenia. či sa to dá skĺbiť? Zrejme áno, máme tu hotový produkt v ponuke.

Hold, ak Vás pri hraní štve prvok náhody, a kocky nepadajú tri hry za sebou alebo otáčam dosky mapy fakt na prd, alebo aj naopak, že to stále padá, tak to zrejme nie je hra pre Vás.

Ak si to dokážete ospravedlniť krátkou hernou dobou a pri výraznom vplyve náhody ešte kratšou, a máte možnosť si to zahrať viac krát, tak to možno stojí za reč.

Samozrejme rozhoduje aj grafická stránka a hra je veru krásna, vizuál hry je celkovo veľmi lákavý. Na druhú stranu je to celé, akési veľké a zaberá to kopec miesta, vadí/ nevadí, je to na Vás.

Vyváženosť tejto hry je asi presne tam kde má byť, ide iba o to či to je pre Vás pozitívum alebo negatívum. Ak si odpoviete, tak máte rozhodnuté.

Druhotná otázka je cena na úkor toho čo dostanete. Na dnešné pomery to znie rozumne, ale zase niekto má rád figúrky, niekto nemá, niekto ich chce namaľované a niekto si to namaľuje sám.
Poštovné je zase odrádzajúce, ale ide o istotu doručenia nepoškodenej hry.

Určite hráčov láka jedinečnosť mechanizmov, ale ako tu čítame nie je to všetko, ide aj to, ako je to celé skĺbené v rámci náhody, taktiky. Na jednu stranu treba mať hru nahranú, inak to môže mať rýchly spád a na druhú stranu ak aj hru máte dostatočne nahranú, tak Vás náhoda môže pekne nasrať. Samozrejme občas sa v hre dočkáte aj pekne tesných víťazstiev či prehier a to zase dokáže zavážiť.

A o tom je zrejme táto hra, a takto nejako to bude vyzerať pri hraní. A opäť sa opakujem, ak vás baví práve toto, nech sa páči, a ak nie, tak radšej kúpu hry dobre zvážte.

A inak veľká chvála endymionovi za všetok ten preklad, ktorý tu je k dispozícii. Vďaka tomu si môže hru kúpiť a zahrať, aj hráč, ktorý nemá znalosť angličtiny či franini. :)

Upraveno autorem (porovnej)

14.3.2019 13:18:00

:)

Předesílám, že hru nemám. Co jsem shlédl několik gameplayů tak hráči za lidi to hráli takticky dost špatně a každou chybu může hráč zla potrestat opravdu hodně, a to tak že se to potrestání neprojeví hned, ale až za x kol. Např. základní formace je z mého pohledu brut s vykupitelem jdou spolu a odkrývají pole, scout stojí namístě a blokuje tak zlounovi možnost spawnu a bruta s vykupitelem pak díky pohybu hravě dožene. Prakticky všichni to hráli tak, že scout bez rozmyslu vyrazí dopředu o maximální pohyb bez ohledu na odkrytá pole a odkrýtá zlounovi místa, který pak spawnuje na pole mezi scoutem a zbytkem týmu bez nutnosti syslit kostky na spawn kamkoliv. Obdobně si myslím, že je potřeba hrát karty na čísla, nejen na bonusy.

Co se týče závislosti hry na odkrytých polích o tom je na bgg napsáno hodně, první co mně napadlo tak house rule, když se odkryje 2x po sobě stejný díl mapy tak bych to zamíchal a podruhé odkryl znova, aby zloun neměl za se bou 2 troglití nory apod. Na druhou stranu to odkrývání polí a karty zabraňují z toho dělal analysis-paralysis šachy. Myšlenkou té hry je podle mně aby odsýpala, není to maskované euro.

Mám conana a scénáře rozhodně vyvážené nejsou, přitom je ta hra zábavná a hrajeme tak, že dohrajeme a prohodíme si role. Asi bych tu claustrophobii viděl blíže conanovi než třeba dornu.

14.3.2019 13:02:28

Re

Ja tedy za sebe musim rict, ze v nekterych scenarich dostali lide tak na prdel, ze me to az otravilo (a to jsem za ne kolikrat ani nehral). Ale zrejme to patri k mechanikam vybudovani tisnive atmosfery nebo jsem moc velka citlivka :-)
----------------------
Majitel liščí krabice

14.3.2019 12:47:27

Mnauk

Ono ciste teoreticky, sachy jsou vyvazene a pokud by oba hrali idealne a bez chyb, tak bily vyhraje do nejakeho poctu kol (z hlavy si nepamatuju v kolikatem), protoze zacinal. Tim chci rict, ze i symetricka hra zna sveho teoretickeho viteze dopredu. :)

14.3.2019 12:25:18

Sry


Mel jsem to rozepsane v telefonu, dopsal az ted a posledni dva prispevky jsem necetl, tam jste mi v podstate odpovedeli. Diky.

14.3.2019 11:19:45

Vsem

dekuju za postrehy.

Hrat za slabsi stranu je vyzva, oukej, ale nekdo musi hrat za tu silnejsi a to mi prijde u dvojkovky jako problem, pokud by to nebyla vyzva a ja bych vedel ze jdu do hry, kde kdyz souper nezahraje skvele nebo nebude mit stesti/ja smulu, tak nemuzu prohrat.

Nevim jak to mate vy, ale ja kdyz hraju 1v1 tak je to duel a dle me je duel o tom spoluhrace pojet/rozdrtit/prechytracit/podvest :) a ne jen vedet, ze pokud se nic mimoradneho nestane, tak to proste vzdycky nejak uhraju. (Neplest si s potrebou vyhrat za kazdou cenu, muzu vyhrat/prohrat kolikrat chci, ale mela by to byt vyzva).

Ja mam treba hodne rad Summonery, je to drobne nevyvazeny, ale muzete si vybrat za koho nehrat a tak za ty “silnejsi/jednodussi” strany nehrajete.

Tak kdyz uz jsem se tu takhle rozvasnil :) a pokusil nastinit svuj pohled na vec... otazka zni:

Jak je to zabavne za pekelniky? Je to vyzva/je to napinave/je to takticke/ma to koule?

Diky.

14.3.2019 11:15:38

vyvazenost

No mne sa 2-3 krat stalo, ze sa mi nechcelo hrat, nesustredil som sa a hral som vyslovene zle, pricom super hral skvele. Napriek tomu som tesne vyhral... a tym som vyrazne stratil zaujem o hru.

Na to, kolko taktiky sa v tej hre da uplatnit, je tam na moj vkus az prilis vela nahody. Treba povedat, ze som skor "sachista", ale nahoda v hre mi nevadi, pokial nie je az moc destruktivna.

A v tejto hre mi pride, ze destruktivna byt moze. Da sa povedat, ze urobim vsetko spravne, a aj tak prehram. Alebo naopak - mozem kopit chybu na chybu, a aj tak nakoniec vyhram... nie vzdy, ale ked sa to stane opakovane, tak hra u mna vyrazne straca kredit.

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

14.3.2019 10:55:01

Balanc

Mam za sebou cca 20 her v zasade mi hra neprisla nebalancovana. Jsou scenare kde jednoznacne vyhrala jedna nebo druha strana, ale vzdy se dala identifikovat chyba u hrace, ktera pak zpusobila znacny snowball (pan zla si nehlidal prepadavani postav mimo navazujici tunel pripadne kdyz hrdinove blokuji spawn, Hrac si nepohlidal extra kroky, pan zla nezablokoval extra pohyb hellhoundem...)

Kdyz uz bych si chtel stezovat na nahodnost a balanc tak
- kostky jsou sestistenky proste muzu 10x hodit 1-3 a nic s tim neudelam. Zejmena v pripadne pana zla mate pristup k rerollum
- balanc karet, zde mi to neprijde tak hrozne, kazda karta ma sve misto vyuziti. Snaze pouziju kartu +2 do utoku nez nejakou situacni. Ale to se mi libi ze hrace nuti si tyto situace pripravit
- tazene dilky bludiste, zde vidim velky prvek nahody, parkrat se mi stalo ze prisli slepe cesty, a oltare a hrdinove meli snazsi zivot. Jindy hromada tunelu a misto spawnu troglodytu a zase pan zla mel snazsi hru. Ale neni to auto-win. Castokrat jsem za hrdiny dostaval na zadek a na posledni chvili jsem nasel fontanu zivota, ktera mi vytrhla trn z paty! takovyhle napinavych situaci bylo mnoho.

A kazdopadne, pokud jedne strana brutalne vyhraje (dobre kostky, karty a dilky) tak je za 15 minut hotovo a muzete dat rematch.

Redaktor Deskofobie

14.3.2019 10:26:27

Balanc

Na lidské straně je znát každá chyba. Zábavné to je i pokud dostáváte na prdel. Jinak žádných vysloveně OP karet si nejsem vědom.
___
redaktor Deskofobie

14.3.2019 09:37:48

Havelock

Nechci se zastávat hry, kterou jsem zatím neměl možnost si ani zkusit, ale co jsem z dostupných zdrojů pochopil, tak oproti původní verzi Claustrophobie k jakémus takémus balancování přeci jen dojít mělo. Takže minimálně by tahle nová verze měla být vyváženější než ta stará. Ale jak už tu psal Indicavia, je to výprava do pekla. To přece nemůžou být šance 50/50. Navíc já mám rád výzvy a manželka si neustále stěžuje, že ve hrách málo vyhrává, takže to vypadá na situaci win win. :-)

14.3.2019 09:13:27

Havelock

Tady bych asi nebyl tak černobílej.
Peklo je peklo a má "takřka" neomezené a nevyčerpatelné možnosti, protože je to prostě peklo. Pokud někdo jen čichnul k něčemu okultnímu, tak přece musí chápat, že peklo vs. jeden rytíř spasitel a bandička žoldáků nemůže být balančně stejné na úspěch. Jinak by to byla urážka pekelníků.....
Takže zrovna tady za mne taky ok. Jistá míra beznaděje a bezmoci je tady prostě žádoucí, žádný IDDQD a IDKFA ok? :-)

14.3.2019 07:13:26

BigBobek

Mně to naopak přijde hrozně alibistické. Kašlat na balancování stran. Vymyslíme k tomu rádoby důvod a ubydou nám stovky hodin playtestu. Et voilá.

14.3.2019 01:01:17

no

ja mam teda odehrany jen dvakrat prvni scenar a mozna je to muj osobni pristup,protoze pro me u deskovek neni tak dulezite vyhrat a beru je jako relax, ale pro me v tom ze je to za jednu stranu tezsi neni problem...uzivam si to i tak a proste za jednu stranu je to vetsi vyzva a nuti to vymyslet novou lepsi strategii k uspechu.... hra vypada krasne, je svizna a je radost ji hrat...

14.3.2019 00:50:26

vyvazenost


Ja teda zatim hru nemam (a nehral jsem ani puvodni verzi), ale ohledne vyvazenosti hry se mi libil jeden komentar na bgg, kde psali, ze nektere scenare sice jsou celkem vyrovnane, velka cast z nich ale je v neprospech jedne strany (vetsinou lidi) a ma to tak byt dobre, protoze hra ma predstavovat urcitou vyzvu. Ma to cloveka motivovat zkouset ruzne strategie, dokud neprijde na to, jak za papirove slabsi stranu scenar nakonec pokorit. To mi prijde jako hodne zajimavy koncept. Ja jsem si to kazdopadne vcera vecer pohlidal, abych to mohl hned ve 21h odkliknout pro pripad, ze by se na to lidi vrhli jak kobylky. To se nakonec nestalo, ale jsem rad, ze hra bude za par tydnu doma. :-)

14.3.2019 00:05:20