Claustrophobia 1643

xxxxxxxxxo hodnoceno 16x (Seznam vlastníků)

Claustrophobia 1643 - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Monolith
Autoři: Croc
Laurent Pouchain
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Aké sú dojmy? V porovnaní so starou Claustrophobiou ako si stojí?
7.2.2019 21:35:32

Dojmy
Hral jsem dvakrat. Jednou jsme dali 3 scenare po sobe. Pak s manzelkou jednou a jeden scenar. Vychazi to asi 45 minut na scenar, coz je naprosto super. Pravidla jsou jednoduchy a srozumitelny. Hra ma spad jako svine, rychla akce zadny ocumovani. Zpracovani je top. 20 scenaru a asi 10 demonu zarucuje solidni znovuhratelnost. I prvni scenar byl v obou pokusech dost jiny (rozdilne mapove dily prisly do hry). Prvni edici jsem nehral, ale jak jsem pochopil tak je to temer totozny, jen trosku ucesany. Kdo nebacknul doporucuju si na brezen nastavit budik :)
___
redaktor Deskofobie

7.2.2019 22:37:11

Pecka
Souhlas s Yedlem. Ta hra je skvělá v mnoha ohledech:

- zpracování parádní. Ilustrace nejen mapových dílků jsou fakt povedené, stejně tak figurky. Celkově je vidět, že si s tím hodně pohráli.

- hra odsýpá. Prostoje v podstatě nejsou, po pár kolech se zažijou schopnosti a akce a pak je to fakt fofr. Celkově je to takový... čistý. Žádná zbytečnost a komplikace, a přesto to není jednotvárný.

- pravidla jsou fakt triviální. Asi nejhorší je zapamatovat si ty talenty, schopnosti a podobně, ale je jich pár a po pár kolech netřeba nic řešit.

Jsem zvědavej na další scénáře. Údajně jsou hodně rozdílné a v každém jde o něco jiného... uvidíme. Starou Claustrophobii jsem nehrál, ale tady zatím panuje nadšení.

7.2.2019 23:10:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Behe a Yedle
Super srovnání nové verze se starou. Já jsem zase pro změnu nehrál novou verzi, ale můžu s klidem napsat, že to, co jste oba popsali, sedí i na původní Claustrophobii.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

7.2.2019 23:29:21 | Upraveno autorem (porovnej)

de profundis
Krabicu má krajšiu pôvodná verzia... insert novšia. Nová obsahuje údajne základ+ de profundis... Chcelo by to aj Furor, ale to by bolo už asi príliš. Vraj sa chystajú rozšírenia za obe strany... scenáre pre 3 - 4 hráčov by boli úplne naj.
Zajtra to mám doma, teším sa prevelice.

8.2.2019 22:37:28

O čem to je
Tato hra mě úplně minula...popravdě ani z KS stránky si nejsem zcela jistý, o čem ta hra je a těch informací moc není.

Dokázal by mě někdo v pár větách lajcky vysvětlit, o co v té hře jde, za koho se hraje a co se ve hře dělá? :-)

V březnu bude doprodej KS, tak bych rád věděl, zda mě to má zajímat :-)

8.2.2019 22:38:27

Korenar
Je to asymetricky dungeon crawl pro dva hrace. Jeden hraje za demony a pres takovy zvlastni resource management a alokaci kostek povolava monstra a aktivuje jim schopnosti. Druhy hraje za lidskou sebranku vyvrhelu vedenou svatym ryrirem vydavajici se na ukoly do podzemi. Hrdinove se taktez aktivuji podle kostek. Kazdy hrdina ma sest radku schopnosti a podle prirazene kostky ma na kolo dane schopnosti. Nizsi hod: vysoky utok, nizka obrana a naopak. For je v tom, ze zranenim hrdiny musis zaplacnout jeden radek aktivace. Lidi jsou tedy zpocatku pomerne silni, ale postupne slabnou a umírají. Demonicke sily jsou slabsi ale zase nekonecne. No a dle scenare se tyhle dve skupiny stretnou v postupne odkryvanem podzemi a rozbijou si hubu :) dneska jsme dali zase treti scenar, kde slo o to hledat v temnych zakoutich lodi posedle demony a provest na nich exorcismus (zabit je :D) ti se potom pridali na vasi stranu. Bylo to napinavy az do konce, prezil mi jeden vrahoun s dvema zivoty.
___
redaktor Deskofobie

8.2.2019 23:55:31

Yedle
Na tebe je spoleh Yedle...děkuji za vysvětlení.

Hra vypadá lákavě. Zmínky o kvalitě produkce jsou potěšující a tvůj popis zní taky velmi dobře.

Dokázalo by se to srovnat se Zombicide? Jansý, že toto je duel mezi dobrem a zlem, což je v principu jiné, ale management a aktivace hrdinů a démonů ve srovnání se Zombicide?

Je to v podstatě taky jen řachanda s démony v podzemí vs. kácení hord zombíků na povrchu, máš herně pocit jiný oproti Zombicide?

9.2.2019 09:51:22

Korenar
Zombicide je o několik řádů níž než Claustrophobie. Hlavní důvod je, že zlo ovládá člověk a ne naprosto stupidní a předvídatelná AI.
V Zcide se všichni hrdinové aktivují defacto pořád stejně a mají stejné atributy (s levelováním narůstají možnosti a počet akcí). Tady mají hrdinové různé aktivační řádky o které postupně přicházejí a slábnou. Čímž postupně narůstá napětí, protože z počátku je lidem jedno, že sem tam utrpí nějaké zranění a v klidu vykosí jeskyni plnou troglodytů. Později už toto není možné a rozmýšlí se každý krok.
Kdybych neměl Zcide namalovaný a neměl k němu nějakou zvláštní citovou vazbu, tak jsem ho dávno poslal dál, protože herně je to fakt slabota.
A hlavně Zcide jsme vždy hráli 3 hodiny minimálně a ke konci už se modlili ať to konečně skončí. Tady za 3 hodiny odehraješ tři různé scénáře.
___
redaktor Deskofobie

9.2.2019 12:27:27

Srovnani se zombicide
Sice nejsem Yedle ale dovolim si odpovedet.

Herne a i pocitove je to uplne neco jineho. Vlastne cim vic nad tim uvazuju tim vic si uvedomuju jak je to rozdilne.

Zombicide je kooperativni hra pro az 6 hracu. Ta hra je predevsim o sbirani vybaveni a jeho kombinaci s postavou a skupinou tak aby bylo zabijeni zombiku co nejefektivnejsi. Management toho vybaveni je v podstate alfou a omegou zombicide. Ve svym kole zahrajes par akci a vicemene nejsi nijak omezenej v tom co muzes delat. Potrebujes se nekam rozebehnout? Neni problem. Potrebujes stat a kosit? Muzes.

Claustrophobia je naproti tomu kompetitivni dvojkovka. Asi i kvuli vyvazenosti scenaru je vybaveni dano uz na zacatku a nalezeni nejakeho dalsiho lootu je jen sporadicke. A hlavne claustrophobia je o managementu kostek. Hodis kostkama a mas pro to kolo dane jake ma dana postava atributy. Muze byt rychlejsi lepe utocit ci se lepe branit. Nebo vyuzit nejakou schopnost. Vetsinou je tech kombinaci a moznosti vic takze to omezeni neni (aspon ze zacatku) takove ale uz tam neni ta volnost jako v zombicide. No a nakonec v claustrophobii nevis jak bude vypadat mapa a co tam bude za mapove dilky. V zombicide mas mapu vzdy danou a odkrytou hned na zacatku.

Shrnu to jeste pocitove. Zombicide ja akce kde hledas predevsim lepsi vybaveni a vybijis s nim pak zombiky po desitkach v pomerne sviznym tempu. Claustrophobia je o dost pomalejsi a taktictejsi kde prohledavate kobky a nikdy nevis co bude za rohem. A aby toho nebylo malo tak odrazis mensi skupinky troglodytu a sem tam pomeris sily i se samotnym demonem.


9.2.2019 12:37:01 | Upraveno autorem (porovnej)

Zombicide a stupidni a predvidatelna AI?
Tak s tim bych si dovolil nesouhlasit. AI presne vystihuje chovani bezmozku. Kdyz je to u me tak to sezeru jinak jdu za tim co vidim a kdyz nevidim tak za tim co slysim. Perfektni chovani zombii. A vzdycky jsme vybouchli na tom jak jsme si mysleli ze jsou predvidatelni ... a to se nechci ani rozepisovat o rozsireni se seekerama (rozsireni angry neighbors).

9.2.2019 12:49:00

produkcia
Neskutočná produkcia. Mapové diely v starej C boli pekné, ale nové sú neskutočne pohlcujúce. Veľká krabica natrieskaná komponentami...
Zdá sa mi, alebo démoni trochu oslabli a ľudia naopak posilnili?

9.2.2019 13:38:23

old vs new
Úžasné, v 1643 je oveľa menší podiel náhody, ako v starej hre. Hody kociek pri alokácii v prípravných fázach hráčov sa u ľudí môžu meniť pomocou kariet inštinktov, u infernalov sa kocky (iné!) berú skorej ako zdroje, ktoré buď okamžite spustia schopnosť, alebo nabíjajú schopnosť, kľudne aj viac kôl. Vďaka povinnému hádzaniu 3 kociek sa infernal hráč môže rozhodnúť, z ktorej nabíjanej schopnosti kocky odoberie. Niekto sa sťažuje na nevyváženosť, alebo náhodnosť odkrývania určitých dielov mapy - tu žiadna náhoda nie je, na rozdiel od hodu kociek je predom dané, ktoré diely stack obsahuje. Veľmi som nadšený touto novou Claustrophobiou, je tu oveľa viac kombinovania cez karty+zdroje.... Produkcia je nádherná.. figúrky nie sú vyfarbené, ale sú väčšie, je ich oveľa viac a sú detailnejšie. Kocky sú pre každú stranu iné, tematické, TP konečne v 3D, nie tokeny... takto by som mohol pokračovať: pravidlami, doskami démonov/troglodytov/westernov, 20 scenárov! úžasný insert, moderný art krabice... A samotná krabica prišla zabalená pomaly ako atómová bomba!
Z nostalgie je mi trochu ľúto za starou hrou, nová je ale úplne niekde inde.

10.2.2019 22:59:10 | Upraveno autorem (porovnej)

March 2019
Díky všem za rozsáhlý popis...více už nepotřebuji :-) teď jen trochu štěstí a vybojovat jednu krabici z těch 2500 zbylých :D

11.2.2019 00:17:20

PM

Dojem po první hře
Já jsem to hrál včera poprvé. Asi to v dalších hrách bude docela svižné až se člověk naučí ty ikonky, kterých není zas tak málo. A já jsem tedy například moc speciální schopnosti nevyužíval. Myslel jsem si že první scénář bude takový lehčí, výukový, víc jsem se mýlit nemohl. Za lidského hráče je to opravdu hodně těžké, vůbec si nedovedu představit jak bych mohl přežít až do objevení desáté desky a tím pádem východu. Protihráč vyvolal z hexagramu pět malých potvor a ve vlnách je začal posílat na vedlejší pole kde byl můj bojovník, který měl bohužel obranu nastavenou na 3, což není tak těžké na kostce hodit, takže jenom tímhle mi ho v podstatě odrovnal. Navíc za toho zlého hráče je tam dost zlých karet, s tím že si navíc líže do ruky skoro pořád další. Myslím si že lidský hráč rozhodně nemá tak silné karty a navíc si je bere jen když má kostku na řádku který má symbol karty. Nevím, zkusím to zahrát příští týden znovu, využívat víc schopnosti, rychleji běžet na další pole, tzn. k východu a uvidíme, jestli to bude vyrovnanější. Na hře oceňuji že se scénář dá dohrát poměrně rychle (když budeme znát pravidla tak myslím že do cca hodiny se vejdeme), že pravidla když člověk nastuduje ty ikony jsou docela jednoduchá a co musí každý určitě ocenit je grafika těch desek které tvoří dungeon. Ta je opravdu úžasná. Nevím jak vypadala ve staré verzi, ale v tohle se jim opravdu moc povedlo.

13.2.2019 18:40:33

obtížnost
Já za lidi dostávám taky docela dost na budku. Ideální je, pokud vychází mapa s hodně slepými chodbami a nebo rovné koridory. Pekelníka to efektivně blokuje od spawnování. První scénář jsem skoro vyhrál, stačilo utéct ještě s jedním navíc jsem kousek před východem měl svatyni, kam se pekelník docela bál vstoupit :) Nicméně scout dostal zranění a pekelník mu přes critical strike zalepil poslední dvojpohyb na 4ku, na který jsem měl zrovna kartu. Proto jsem už utéct nedokázal.
Hodně jsme hráli třetí scénář possesed, kde druhý posedlý přežil třeba jen s jedním HP :) ale pekelník nakonec utrhl vítězství. Hra je boží a moc mě baví.
___
redaktor Deskofobie

13.2.2019 19:07:42

PM

Kombo

No já jsem si třeba vytáhl desku s mlhou (všichni na ní mají obranu 6). Říkal jsem si paráda, aspoň tam nemusím řešit kostky, dal jsem mu tedy na obranu 3 a kostky s větším číslem jsem použil na jiných hrdinech. No a pekelník ve svém kole zahrál kartu kterou mi toho hrdinu z desky odsunul na desku předchozí, pak si na tu mlhu spawnul psa a démona a další kartou jim dal útok kyselinou, tudíž na dálku.. Takže rázem tam měl dvě silné potvory s obranou 6 a s útokem na sousedí pole a já jsem svého hrdinu měl na sousedním políčku s obranou 3.
Ale co, jednalo se o první hru, kde si to člověk ošahá a zjistí jak se to vůbec hraje, takže to neberu nijak tragicky :) . Díky za tip na ten třetí scénář, myslím že k tomu se dostaneme příští týden, už se na to těším.

13.2.2019 20:04:32

hlavně bacha
Na démonické posednutí, takhle jsem slavnostně redeemrem vyléčil bruta a dal mu požehnání a on mi jako slova díky zarazil sekeru do hlavy na 5+ pět zásahů. :*
___
redaktor Deskofobie

13.2.2019 20:11:59

poprvé
my sme to hrali včera prvý krát a bolo to božské. Kamoš za ľudí to hral prvý krát a dosť dobre, tiež mu pomohli rovné chodby, slepé konce a takmer žiadne križovatky. Neodkryl tiež nejaké infernal tiles, pred exitom si dal svätyňu.
Za démonov sa hrá nesmierne zaujímavo, oproti prvej hre majú málo zdrojov, treba trápiť mozgovú kôru.
Systém doťahovania kariet inštinktov za ľudí a ich používanei je božie, ľudia určite posilnili. Redeemer je kľúčový, minimálne v prvom scenári sú Prescience a Aura of Courage úplne zásadné a dobrý hráč dokáže vytvoriť perfektnú obranu.
Čo sa týka poznámky, že Infernal takmer neustále doťahuje karty, tak v jednom kole môže dotiahnuť max. jednu kartu - vyberá si z viacerých, ale okrem jednej zbytok ide na discard; a 1 kocka minutá, ostávajú už len dve!

13.2.2019 21:35:11

:)
Mohu mít hloupý dotaz? Díval jsem se na unboxingy apod. hru nemám...Jak moc jsou čitelná čísla na těch přehledových kartách (útok obrana pohyb? Možná opticky zvětšuje velikost přehledových karet, ale velikost těch čísel mi přijde na hranici čitelnosti.

14.2.2019 20:51:19

citelnost
Naprosto bez problémů. S čím já mám osobně problém jsou kostky. Ty jsou custom, hezky tématický, ale čitelný pěkně blbě.
___
redaktor Deskofobie

14.2.2019 21:08:37

:(
toto mohlo bť trochu lepšie - musíš sa nahýňať cez stôl, aby si čísla videl. dobrá správa je, že to vidíš hneď, lebo kocky sú umiestnené v relevantných riadkoch a hodnôt je menej. Ale trošku lúštenia tam bude, nie že nie... čísla mohli byť väčšie.

14.2.2019 21:12:44

Vybíráme z Bazaru

Nemesis Kings - namalované
Nemesis Kings - namalované
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas