Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rozšíření pro hru: |
Citadela |
Počet hráčů: | 2 - 8 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, budovatelská, intriky |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Bruno Faidutti |
Rok vydání: | 2004 |
Sdílej: |
Hra ve čtyřech lidech
Zdravím, zatím hraju s kámoši jenom základní hru v maximálně 3 hráčíš. Strašně se mi líbí, že každý hráč hraje za 2 postavy jež hru dělaji o to akčnější a mnohem přitažlivější. Myslím, že ve hře více hráčů kdy v každém kole hrajete jenom za jednu postavu to trochu ztratí na akci.Předposlední a poslední
Předposlední bude vědět jakou postavu má poslední a to je velká výhoda/nevýhoda.
Wolfsen
Ak som správne rozumel variantu, tak to nehrozí - posledný by si totiž vyberal z 2 kariet - jednej, čo mu poslal predposledný a tej úplne prvej, ktorú vyložil tajne Kráľ na začiatku kola.
Wolfsen
Připouštím, že popis je dost chaotický ale když si to rozkreslíš bylo by to asi takhle:
http://www.obou.ic.cz/PRINT_SCREEN/2011-02-01_211354.png
Podle mě by to bylo naprosto fér, je fak, že to mírně zvýhodňuje prvního hráče a devalvuje hráče posledního. Ale v tom případě bude mít tendence vzít si krále a stát se prvním. Je fak, že první bude mít tu výhodu, že ví jednu z karet kterou si vezme poslední hráč. Jako dala by se spočíst jak se změní pravděpodobnost odhadů každého hráče, ale počítat se mi to nechce, spíše mě zajímá jestli by to takhle hrát šlo aniž by utrpěla výrazně hra.
Ještě by možná šlo tu odloženou kartu přidat zpět do hry už o hráče dřív, i když si myslím, že když si ji bude tahat až ten poslední tak je to lepší.
BMAJTZ
Tak já nevim, jestli dobře rozumim, ale podle mě je to dost podobné jako v základu v sedmi nebo třech hráčích, taková kombinace. Takže systém rozdávání je v pořádku, spíš by se ukázalo, co by to udělalo s hrou. Já myslím, že by to fungovat mohlo, ale postavy z C - TZ moc neznám . Co kdybys to vyzkoušel? :)
Aha
Asi jsem to nedočetl do konce.
V tom případě to chce zkusit, nejlépe několikrát.
Hm
Ok zkusím to navrhnout až někdy budeme hrát čtyři a kdyžtak poreferuju.
ikri> Mimochodem postavy z rozšíření taky moc neznám (přestože ho vlastním) zatím jsme hráli jenom s původním balíčkem který nám stačil. Nicméně uvažuji o vyzkoušení čarodějnice, protože mordýř (jakožto postava kterou jsi vezme někdo prakticky okamžitě) už mě měkně štve :-D
BMAJTZ
Taky vlastním, ale zatím nehraju. Slýchávám o oblíbenosti Mordýře, ale mně se to zatím nikde nepotvrdilo, u nás patří spíš k opomíjeným postavám, protože se na něm nedá nic trhnout :) - jen uškodit a to je málo.
No tak zkoušej a referuj!
Hra ve 2,3,4 proti 5,6,7,8
Nechce se mi kvuli tomu zakladat nove vlakno tak to prdnu sem. Vcera poprve jsem hral hru ve vice lidech, mysleno v 5ti a prijde mi ze ta hra ztraci na takticnosti. Kdyz cloveku ve 2,3 respektive s mym vymyslem ve 4 hracich prejdou karty postav rukou dvakrat ma pomerne solidni predstavu o tom kdo si jakou kartu vzal, pripadne schvalne nevzal. Prijde mi, ze ta dynamicnost je proste vetsi a taktizovani se tak zvysuje. Pri hre 5 a vice hracu ma sice clovek predstavu o tom co maji predesli hraci a co maji hraci nasledujici ale jejich vyber je ciste hadani. Nehlede na to ze se projevi nevyhoda prvniho hrace, ktery nema absolutni poneti kdo jakou kartu asi ma. Nevim takhle mi to prislo zabavne o trochu mene.
to BMAJTZ
To je u Citadely celkem známá věc, že čím je méně hráčů, tím je hra taktičtější a je tam méně blafování a naopak ve více hráčích ustupuje taktický prvek do pozadí a hra se stává čistě blafovací.
System 2 karty ve čtyřech
Tak chvíli to trvalo, ale konečně jsme si to ve 4 s navrženým systémem zahráli. Nebudu to prodlužovat a řeknu, že se to hrát dalo a u postavy krále to přineslo docela zvláštní kombinace karet. Nyní si totiž už ani král nemůže být jistý, že se nějaká karta ve hře nebude hrát, na druhou stranu poslední hráč se stává pro prvního a předposledního poměrně průhledný. To ho na druhou stranu nutí aby se král ve hře posunul. Docela se mi to líbí protože je jenom jedna karta co se nehraje což prakticky znamená neustálé mění prvního hráče. Je to docela dynamické a zajímavě se změnil styl hry, určitě to ještě párkrát zkusíme.
Mimochodem jako 9. postavu jsme si vzali Umělce. Přestože mám k postavám z rozšíření zatím spíše negativní vztah, tak umělec se zdá být poměrně zajímavá postava pro všechny. Zdánlivě nenápadná vlastnost nakonec rozhodla pořadí vítězných hráčů.
4 hráči 2 postavy
Tak i po X letech varianta 4 hráčů a 2 postav funguje na jedničku, hra je opravdu dynamičtější. Tato hra se u mě tak zařadila jako jedna z nejlepších hospodských her pro 3-4 hráče. Ve dvou je to brutal křeč a v 5+ je to náhodné až na půdu.
Takže jak to hrajeme my tak nová verze Citadely od Mindoku s 15ti akčními kartami. Akční karty jsou perfektním rozšířením které z balíku už ani neodstraňuji. Ve 3 hráčích se hraje dle standardních pravidel 8 postav. Ve 4 hrajeme s 9 postavami (nutnost vlastnit rozšíření). Postavy ze základu a rožíření volíme čistě náhodně. Vždycky dvě hodnotově odpovídající karty lícem dolů a náhodně se vybere jedna z nich. Tím se v každé hře vytvoří unikátní skupina charakterů (je pravda, že když nehraje žoldnéř tak mi to trošku vadí, ale zase to mění strategii).
Výběr postav ve 3 funguje jako v pravidlech základní hry. První odloží první kartu náhodně na stůl a vybere si ruhou kartu. Karty předá a každý hráč si bere po jedné postavě. Poslední hráč který si má vzít jako poslední druhou postavu si vybírá ze dvou posledních v balíčku a jednu si nechá a druhou odloží na stůl.
Výběr postav ve 4 funguje prakticky stejně s tím že postav je teď 9. Nicméně poslední hráč dostane do ruky od předposledního jenom jednu kartu. K té kartě si veme do ruhy kartu kterou odhodil hráč první a tak si také může vybírat ze dvou karet. Nakonec se na stůl odhodí jenom jedna nepoužitá karta zbylých 8 postav se hraje. Je mi jasné, že je to homerule, kteřé někteří hráči opravdu nemají v lásce a já se k ním přidávám, ALE jde opravdu o mírný homerule. Prakticky totožně se to hraje dle originálních pravidel v 7. hráčích (v základu si 7. hráč taky vybírá ze dvou karet z toho jednu dostal od spoupeře a druhou si veme ze stolu). Respektive úplně stejné pravidlo platí pro 8. hráče když se hraje rozšíření Temná země. Takže to prakticky můžu prohlásit za oficiální pravidlo.
Obě varianty jak hry 3 tak 4 hráčů jsou perfektní, z vlastní zkušenosti dobře vyvážené a strategii ve 4 hráčích to lehce upraví tak, o nejistotu toho, že se vlastně stále můžou hrát všechny postavy. V tomto případě se navíc nemůže stát, že by král byl po většinu hry jenom jeden hráč, ale dost často se mění.
Jak říkám tu hru v jiném počtu a s jinými pravidly snad už ani hrát nebudu. Ve větším počtu je to už opravdu o náhodě. Lepší malou takticky/blafovací hru opravdu neznám a pocit ze hry mi ani Libertalia (kterou někteří chápou jako náhradu Citadely) nezničila.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Zombicide Survivor: CMON Comics – Vol. 1 extras
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 2 dny